Kausikortti, toiveet ja tavoitteet ratapäiville

Aloittaja Tango, 19.09.12 - klo:00:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

02.10.12 - klo:21:55 #60 Viimeisin muokkaus: 02.10.12 - klo:21:58 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.10.12 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 02.10.12 - klo:12:15
http://www.moottoripyora.org/kauppa

Joskus aikaan kyselin näitä suomalaisia verkkopankki sydeemejä ja olivat aika hinnakkaita sellaisille, jotka tarvii vaan silloin tällöin rahaliikennettä.
Eri asia yhdistykset kun heillä on muutakin rahavirtaa kuin ratapäivien myyminen.
Onhan meillä jo tässä softassa mahdollisuus myydä lippuja PayPal/luottokortti volyymillä, mut rupeeko jengi maksaan noita käyttäen?
Esim http://www.verkkomaksut.fi/palvelut/palveluhinnasto/
59e/kk ja 0,35...0,65e per maksutapahtuma.
Onko se nyt sit paljo vai vähä?
Jos järjestät kerran kuussa ratapäivän jossa on kolme ryhmää, mihin myyt 25 lippua per ryhmä, 45e/kpl, niin 3*25*45 = 3375e, ja kulut tuosta verkkomaksusta max 107,75e = 3,2%.

Se nyt vaan on niin ett toi orgin kauppa toimii, toki se parempikin olla voiss, ja se helpottaa huomattavasti jengin osallistumista ratapäiville.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Ei se tuolla laskukaavalla paljoa tee, mut jos en ihan väärin muista, sopparin minimiaika olis ollu vuosi.
Eli jos yhden ratapäivän järkkää kuukautta kohti, eikä muuta rahaliikennettä ole, niin turhasta maksaa loput vuodesta.
PayPalissa taas satunnaisella rahaliikenteellä kovempi provikka, mut ei kk maksuja.
Vois tuota verkkomaksua silti kysästä onko nykyään millasia vaihtoehtoja tarjolla.

jarska

Niin ja tuossa MP-Ratakaupan softassa on täysi valmius ottaa käyttöön PayPalin kautta suoritettavat maksut.
Onnistuu helposti laittaa myyntiin vaan tietty määrä ratalippuja/ryhmä ja näyttääpi jäljellä olevan määrän, ihan kuten naapurivoorumillakin.
Tuota silmälläpitäen kyselinki sitä maksuhalukkuutta aiemmin, PayPalilla tai luottokortilla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 02.10.12 - klo:22:24
Ei se tuolla laskukaavalla paljoa tee, mut jos en ihan väärin muista, sopparin minimiaika olis ollu vuosi.
Eli jos yhden ratapäivän järkkää kuukautta kohti, eikä muuta rahaliikennettä ole, niin turhasta maksaa loput vuodesta.
PayPalissa taas satunnaisella rahaliikenteellä kovempi provikka, mut ei kk maksuja.
Vois tuota verkkomaksua silti kysästä onko nykyään millasia vaihtoehtoja tarjolla.
"11. SOPIMUKSEN VOIMASSAOLO JA PÄÄTTYMINEN
Sopimus on voimassa toistaiseksi. Kauppiaalla on oikeus irtisanoa Sopimus toimittamalla ilmoituksen SV:lle
jolloin sopimus päättyy ilmoituksen vastaanottopäivää seuraavan kalenterikuukauden lopussa."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Tango

Paras määrä ratapäiviä on kaksi peräkkäin. Yksi on turhan vähän pitkämatkalaiselle ja enemmät puuduttavat, ellei ole tarjolla jotain erityistä juttua, kuten koulutusta tai kisoja.

Kahdeksan ratakierroksen kerhokisa voisi olla joka päivä. Lähtöruudut oman parhaan ajan mukaan.

Aloittelijoita pitäisi kohdella hyvin. Esim. voisi olla paikka, jossa on kompressori ja mittari ja jossa kerrotaan, millä rengaspaineella radalla kannattaa ajaa ja josta saa kotimatkaa varten taas korkeammat paineet. Myös polttoaineen myynti esim. 10 litran astiassa olisi hyvää palvelua niille, jotka tulevat ajamalla paikalle.

Sitten voisi olla jossain radan läheisyydessä järjestettynä esim. jarrutusharjoituksia ja pujottelua ja miksei muutakin opastamista, ja radalla erityisesti possujunaa. Näin tulisi päivä täyteen ohjelmaa, syntyisi kaverisuhteita ja mielellään tulisi seuraavallakin kerralla.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Tango - 02.10.12 - klo:23:42
Paras määrä ratapäiviä on kaksi peräkkäin. Yksi on turhan vähän pitkämatkalaiselle ja enemmät puuduttavat, ellei ole tarjolla jotain erityistä juttua, kuten koulutusta tai kisoja.

Kahdeksan ratakierroksen kerhokisa voisi olla joka päivä. Lähtöruudut oman parhaan ajan mukaan.

Aloittelijoita pitäisi kohdella hyvin. Esim. voisi olla paikka, jossa on kompressori ja mittari ja jossa kerrotaan, millä rengaspaineella radalla kannattaa ajaa ja josta saa kotimatkaa varten taas korkeammat paineet. Myös polttoaineen myynti esim. 10 litran astiassa olisi hyvää palvelua niille, jotka tulevat ajamalla paikalle.

Sitten voisi olla jossain radan läheisyydessä järjestettynä esim. jarrutusharjoituksia ja pujottelua ja miksei muutakin opastamista, ja radalla erityisesti possujunaa. Näin tulisi päivä täyteen ohjelmaa, syntyisi kaverisuhteita ja mielellään tulisi seuraavallakin kerralla.

Mielestäni alottelijoita kohdellaan ihan hyvin jo nytten. Se on aivan sama, keneltä niitä paineita / neuvoja menee kyseleen, kaikki neuvoo ihan varmasti. Kaikkea ei tarvitse kysellä järjestältä, vaikka siihen ehkä suositellaankin. Itsekin mietin tuota polttoaine hommaa ennen lämppärien ostoa, mutta kyllä sekin aika hankala on varmasti toteuttaa. Ei niitä sadepäivinä kukaan osta.

Ahvenistolla järjestetään possujunia eniten, koska sielä ei ole kilpailuihin harjottelijoita niin paljoa. Kaverisuhteita syntyy radalla aivan varmasti, oli possujunia tai ei!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Tango - 02.10.12 - klo:23:42
Sitten voisi olla jossain radan läheisyydessä järjestettynä esim. jarrutusharjoituksia ja pujottelua ja miksei muutakin opastamista, ja radalla erityisesti possujunaa. Näin tulisi päivä täyteen ohjelmaa, syntyisi kaverisuhteita ja mielellään tulisi seuraavallakin kerralla.

Kaikkea tuollaista olisi todella kiva järjestää, mutta tuossa tulee vastaan kaksi ongelmaa:

1) Mistä (ammattitaitoinen) porukka vetämään tuollaisia jarrutus ja pujotteluharjotuksia?

Orgin päivillä järjestellään noita Ajotaito II ja III -koulutuksia ja jo niihin on aika tiukkaa löytää riittävästi työvoimaa.

2) Jaksaminen.

Jos ajaa päivän rataa ja settien välissä käy harjoittelemassa vielä muuta pyörän käsittelyä, loppuu paukut varmasti ennen kuin päivä on pulkassa. Väsyneenä taas virheiden ja kaatojen määrä kasvaa aikalailla exponentiaalisesti.

Hieman kuvaamasi henkistä tapahtumaahan kylläkin järjestää nykyisellää HelRC Bikeweekin muodossa. Siellä on vähän jokaiselle jotakin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Tuohon polttoaineasiaan senverran, että kyselemällä sitäkin varmaan löytyy. Itsellä ainakin on joka päivä se 2x20l kannua bensaa josta puolet ylimääräistä ja joutaa kyllä jos joku tarvii. Alussa toki kynnys kyselyyn voi olla korkealla kun ei tunne yhtään ketään. Mutta todella nopeasti niitä tuttuja tulee vaikkei maailman sosiaalisinkaan olisi :)


Kausikorttikeskusteluun vielä. Jos vain joku/jotku järjestäjät sellaisen ensi kesäksi myy tässä talven aikana niin luultavasti ostan yhden tai useammankin. Yksi syy on se että sillon lomat jne helppo sumplia kun tietää että pääsee kaikkiin ajoihin. Toinen tärkeämpi syy on se, että talvella harrastukseen ei uppoa rahaa ja saa säästöönkin jokusen hilun. Sillon hyvä vähän tasata harrastuksen kuluja maksamalla ratamaksut pois. Ainakin mulla tekee jo pirun tiukkaa kesällä raapia rahat kaikkeen muuhun ratailuun liittyvään (renkaat,bensa,huolto,majoitus,kisamaksut ja matkat jne).

Tango

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.10.12 - klo:07:48
Tuohon polttoaineasiaan senverran, että kyselemällä sitäkin varmaan löytyy. Itsellä ainakin on joka päivä se 2x20l kannua bensaa josta puolet ylimääräistä ja joutaa kyllä jos joku tarvii. Alussa toki kynnys kyselyyn voi olla korkealla kun ei tunne yhtään ketään. Mutta todella nopeasti niitä tuttuja tulee vaikkei maailman sosiaalisinkaan olisi :)


Tuo on aivan totta, mutta miten paljon sinulta on viime kesänä bensaa ostettu?

Voisi olla ihan hyvä idea, että olisi tasan 10 litraa, kanisteri auton vieressä ja päällä hintalappu 20 €. Myyjä saisi pari euroa vaivanpalkkaa ja siinä voittaa ostajakin, kun ei tarvitse ajella huoltoasemalle tankkaamaan. Sinä säästää aikaa ja vaivaa, erityisesti, jos on peilit yms teipattuina.

Kokeillaanko ensi kesänä? Jokainen tuo yhden kanisterin ja myyntiä voi mainostaa ajajakokouksessa.

Raaseri

Ei kai tuohon bensa-asiaan mitään järjestelyä tarvi, se tuo joka haluaa sitä myydä. Minä myyn jos on ylimääräistä ja jos joku tulee kysymään. Mutta parin euron takia en ala mihinkään järjestelmälliseen erityisjärjestelyyn. Jos 10l tankkaaminen vie asemalla touhuiluineen pari minuttia ja myyminen & kannujärjestely varikolla viisi, on tuntipalkka niin kehno ettei maksa vaivaa. Mutta tämä vain minun mielipiteeni.

Tosiasia on että +30€ olisi 10l käypä hinta, kun ajattelee ajanhukalle ja haulle kertyvän hinnan ostajan kannalta.

qazwsx

itse olen jonkun kerran myynyt bensaa kun joku on tullut kysymään 5 tai 10 litraa just tuolla 2 eur litrahinnalla. Eihän siitä muuta saa kuin hyvän mielen että pystyi auttamaan. itte kun ajan vielä Shellin V-powerilla.

Oma toive on monta päivää putkeen samalla radalla, kun ei jaksais ajella koko ajan pitkin poikin maata tuolla matkailuautolla.

Kausikortin ostan varmasti heti kun/jos tulee myyntiin.

Powered by EzPortal