Luistokytkimet

Aloittaja Juha_K, 24.09.12 - klo:07:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPB

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 30.10.13 - klo:07:47
Lainaus käyttäjältä: JPB - 30.10.13 - klo:00:27
Mulla on kaksi, tuolla setupilla ainakin tuntui ihan kivalta. Tosin en kovin intensiivisesti ehtinyt kokeilemaan. Kuitenkin tuntui helpottaneen pompottamista kemoran paluusuoran jarrussa, välikaasua en osaa käyttää.

Monta jousta sulla on paikallaan?
Niin siis kaksi tuollaista reaktiojousta.

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: JPB - 30.10.13 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 30.10.13 - klo:07:47
Lainaus käyttäjältä: JPB - 30.10.13 - klo:00:27
Mulla on kaksi, tuolla setupilla ainakin tuntui ihan kivalta. Tosin en kovin intensiivisesti ehtinyt kokeilemaan. Kuitenkin tuntui helpottaneen pompottamista kemoran paluusuoran jarrussa, välikaasua en osaa käyttää.

Monta jousta sulla on paikallaan?
Niin siis kaksi tuollaista reaktiojousta.

Kaksi täälläki. kaveri joka tota suositteli, meinas että yhelläki jousella jotkut koittanu.
Mutta kahdella hyvä  :)

marko_

Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 30.10.13 - klo:17:54
Lainaus käyttäjältä: JPB - 30.10.13 - klo:16:24
Niin siis kaksi tuollaista reaktiojousta.

Kaksi täälläki. kaveri joka tota suositteli, meinas että yhelläki jousella jotkut koittanu.
Mutta kahdella hyvä  :)

Eli siellä on vaan kaks niitä jousia eikä sen puuttuvan jousen tilalle oo laitettu mitään prikkaa?
Niin kuin tässä on tuo osa 18A
http://www.partzilla.com/parts/search/Suzuki/Motorcycle/2006/GSX-R600/CLUTCH/parts.html

JPB

En laittanut, toimiva tuntuisi olevan ilmankin. Vaikutusta kestävyyteen vähän hankala arvata mutta sen näkee sitten. Pele_L:llä kai on kestänyt ihan kahdella jousella ilman mitään prikkoja?

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: JPB - 02.11.13 - klo:02:53
En laittanut, toimiva tuntuisi olevan ilmankin. Vaikutusta kestävyyteen vähän hankala arvata mutta sen näkee sitten. Pele_L:llä kai on kestänyt ihan kahdella jousella ilman mitään prikkoja?

Ei tuu mitään tilalle. Ja hyvin on kestäny.  Yoshimuralta tais saada eri jäykkyisiä sarjoja myös.

tomik

K5/6 kytkinkoria kannattaa modata myös:

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=136907

Ei haukkaa starteissa...

marko_

Lainaus käyttäjältä: tomik - 09.11.13 - klo:09:19
K5/6 kytkinkoria kannattaa modata myös...

Nää jutut oliki jo toimenpidelistalla mutta kiitos kuitenkin.  peukku_1

Säätöihin ois kiva saada lisää kommenttia, ei tarvis sitten ihan alusta alkaa käymään läpi asiaa minkä muut on jo testanneet.

Meinasin semmosella setupilla lähteä liikkeelle että laitan 2kpl reaction spring jousia ja pyöritän lifter pin tappeja 2,5kierrosta aukipäin pohjasta.

Gixxer.comista lukenu noista lifter pin tapeista mutta ei oo saanu oikeen selvää asiasta, joku kirjotti että 1kierros auki ja joku toinen että 3kierrosta auki.  :o

murmela

Lainaus käyttäjältä: tomik - 09.11.13 - klo:09:19
K5/6 kytkinkoria kannattaa modata myös:

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=136907

Ei haukkaa starteissa...
Mikä tossa modissa on ideana? Miks noi reijät porataan?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.11.13 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: tomik - 09.11.13 - klo:09:19
K5/6 kytkinkoria kannattaa modata myös:

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=136907

Ei haukkaa starteissa...
Mikä tossa modissa on ideana? Miks noi reijät porataan?

En usko että niillä reijillä on mitään merkitystä mutta se prikka mikä vaihdetaan, niin uusi on paksumpi niin se pitää levynipun paremmin auki kun kytkintä luistattaa esim. lähdössä.

Rei-istä pitäis muka päästä öljyn paremmin kytkimeen mutta se kytkin pyörii ja reiät on vielä öljypinnan yläpuolella niin ei niillä oikeen voi olla mitään merkitystä.


murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.11.13 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.11.13 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: tomik - 09.11.13 - klo:09:19
K5/6 kytkinkoria kannattaa modata myös:

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=136907

Ei haukkaa starteissa...
Mikä tossa modissa on ideana? Miks noi reijät porataan?

En usko että niillä reijillä on mitään merkitystä mutta se prikka mikä vaihdetaan, niin uusi on paksumpi niin se pitää levynipun paremmin auki kun kytkintä luistattaa esim. lähdössä.

Rei-istä pitäis muka päästä öljyn paremmin kytkimeen mutta se kytkin pyörii ja reiät on vielä öljypinnan yläpuolella niin ei niillä oikeen voi olla mitään merkitystä.
Ok.

Kyl niil reijillä jotain merkitystä voi olla, koska kytkimen voitelu tulee paineella sen akselin kautta. Piirros löytyy manuaalista sivulta 7-20 (s.322), jos kiinnostaa.
Voihan se olla esim että uudemmissa kytkinkoreissa noi extrareijät on jo tehtaalta tullessa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

parjan_fin

Tuohon voiteluun kallistun itsekin. R6R:ssä ja R1:ssä olen modaillut kytkintä niin, että siihen kytkinkruunuun (eli se keskimmäinen "rumpu") isonnan kaikkia voitelureikiä 0,5 mm (4mm --> 4,5mm) ja lisään niiden määrää 9 kpl 12kpl:seen.

Tuolla tavalla saa kytkinlevyt paremmin öljyä ja se starttien haukkominen loppuu. Etenkin kun / jos käyttää Yamahan KIT puristuspuolen jousia.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

marko_

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.11.13 - klo:13:10
Tuohon voiteluun kallistun itsekin. R6R:ssä ja R1:ssä olen modaillut kytkintä niin, että siihen kytkinkruunuun (eli se keskimmäinen "rumpu") isonnan kaikkia voitelureikiä 0,5 mm (4mm --> 4,5mm) ja lisään niiden määrää 9 kpl 12kpl:seen.

Tuolla tavalla saa kytkinlevyt paremmin öljyä ja se starttien haukkominen loppuu. Etenkin kun / jos käyttää Yamahan KIT puristuspuolen jousia.

Nii sä oot porannu tänne niitä reikiä:

Siitä varmaan onki apua.

Kävitkö kattoon tuolta gixxer.comista, mihin siellä neuvotaan poraamaan?

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.11.13 - klo:13:36
Kävitkö kattoon tuolta gixxer.comista, mihin siellä neuvotaan poraamaan?
Tuskimpa siinä orginaalissa olis edes niit kolmee reikää jos niillä mitään merkitystä ei olis?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.11.13 - klo:15:13
Tuskimpa siinä orginaalissa olis edes niit kolmee reikää jos niillä mitään merkitystä ei olis?

Rei-illä on varmasti oma merkityksensä kytkimessä.

Tähän kyseiseen ongelmaan niillä rei-illä ei ole merkitystä..

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.11.13 - klo:17:00
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.11.13 - klo:15:13
Tuskimpa siinä orginaalissa olis edes niit kolmee reikää jos niillä mitään merkitystä ei olis?

Rei-illä on varmasti oma merkityksensä kytkimessä.

Tähän kyseiseen ongelmaan niillä rei-illä ei ole merkitystä..

Mikä se sun kyseinen ongelma on?

Ton triidin mukaan vanhassa korissa on 6 reikää. Ja nimenomaan tossa uudemmassa korissa, jossa vain 3 reikää, on ollu ongelmana se että kytkin kärähtää liian vähäisen öljyn takia. Ja toi reikien poraaminen taasen on korjannut sen ongelman.
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=97779
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal