Rengaslämppäreiden korjaus

Aloittaja MarkoL, 28.09.12 - klo:19:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MarkoL

Tuossa kesän aikana tuli  muutama reikä IRC EVO:n takalämppärin ulkokankaan pintaan.
Sen verran kivasti paistaa nuo lämmityskaapelit ym. että talven aikana vois ne pistää piiloon kangaspalan alle.
No joo, ei ne nyrkin kokoisia reikiä ole, mut sanotaan muutama reilun 2eurosen kokoisia.

Suunnittelin ostaa NOMEX tms kangasta ja ommella ihan käsipelissä kankaat vastusten suojaksi.
Ja sillai että paikattavaan kohdan kohdalle täys-levee soiro kangasta reunasta reunaan.
(Kun ei mene kuulemma takuisiin vaikka on reilusti alle vuoden vanhat.-ihme takuut.)

Nyt sitte kysymys:
-Kun noissa EVO:n lämppäreissä on muutenkin vähän erikoinen ulommaisen kankaan pinnoite,
niin kannattaisiko se paikan alle jäävän kohdan uloin kangaskerros leikata varovasti pois?
Kun tuo tuntuu "sulavan" kohtuu herkästi jo kaksinkerroin jäämisestä (ekalla kerralla jäi virrat hetkeksi päälle,
toisella kerralla olivat virrattomat, ja silti pukkas reikää)
,niin mitäs jos siihen laittaa kerroksen kangasta päälle ja rupee lämmittämään???

Oli mietteissä josko leikkais saksilla varovasti suurimmanosan allejäävästä pintakankaasta pois,
ja jättäis alle ne kaikki villat(vai mitä se on?) vastuslankojen suojaksi.
Sitte väljästi ompelis nomex-kankaan reunoistaan ympäri kiinni.

Vai pitäskö jättää alkuperäinen kangas alle ja vetästä nomexit siihe päälle?
Vai unohtaa suojaus kokonaan??

Sen ainakin oppi kesästä,että noi tarvii aina käytön jälkeen laittaa löyhästi johonkin jäähtymään, eikä laita laatikon päälle löyhästi kaksinkerroin...
Onneks ei kukaan kertonu tuosta, saipa taasen oppia kantapään kautta...


Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

murmela

Mä vetäisin suoraan päälle vaan, ja ompelisin sen kankaan läpi kiinni/ vastuksia myötäillen. Ts samalla se ommel pitäis ne vastukset erillään myös siit päältä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

pitäs noita kiinan "sumomoto" lämppäreitä ehjätä. Vastuksia erillään pitävä lanka on osittain häipyny lämppäreistä ja termarin pää pääsee liikkuessaan osumaan lankoihin. Pittääkö olla nomex lankaa vai millä ootta noita ommellu?

murmela

Ompelin ihan tavis puuvillalangalla. Paremmin se on kestäny ku vastukset.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Kutistuuko kellään muulla irc evo lämppärit???
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

app

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.01.15 - klo:03:44
Kutistuuko kellään muulla irc evo lämppärit???


Kyllä, ja aika paljonkin.
Täyttä paskaa nämä irc:t. Italialaista sähkötekniikkaa sieltä epäluotettavammasta päästä.


Nitrous

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.01.15 - klo:03:44
Kutistuuko kellään muulla irc evo lämppärit???

Enpäs ole kyllä moista huomannut. Yhdet perus irc:t tosin palo puhki ja yksistä evoista palo poikki lämppäriltä pistorasiaan menevä johto. Se piuha tosin oli varmasti saanu kipeetä jossain aiemmin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: app - 17.01.15 - klo:06:20
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.01.15 - klo:03:44
Kutistuuko kellään muulla irc evo lämppärit???


Kyllä, ja aika paljonkin.
Täyttä paskaa nämä irc:t. Italialaista sähkötekniikkaa sieltä epäluotettavammasta päästä.




En muista mikä viikonloppu oli, mutta neljä pyörää oli rinnakkain ja ircin lämppäreissä kaikilla ruudut sökönä, mulla mukaan lukien. Ei niitä voi kellekkää suositella, hirveetä sontaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 17.01.15 - klo:10:35
Lainaus käyttäjältä: app - 17.01.15 - klo:06:20
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.01.15 - klo:03:44
Kutistuuko kellään muulla irc evo lämppärit???


Kyllä, ja aika paljonkin.
Täyttä paskaa nämä irc:t. Italialaista sähkötekniikkaa sieltä epäluotettavammasta päästä.




En muista mikä viikonloppu oli, mutta neljä pyörää oli rinnakkain ja ircin lämppäreissä kaikilla ruudut sökönä, mulla mukaan lukien. Ei niitä voi kellekkää suositella, hirveetä sontaa.
Se ruutu ei oo kovin hyvin iskunkestävä ja hajoo sen takia helposti kuljetuksessa jos saa kolhuja. Mulla itellä kulkee lämppärit tuon takia mukana alumiinisalkussa. Tai jos tarkkoja ollaan niin näytölliset takalämppärit tulee salkussa ja etulämppärit siinä orkkis pussissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Ajelee pirellillä niin kiinalainen lämppäri kelpaa kans. Jos matkapyörään arkartelee 230V muuntajan niin sen voi käärästä vaikka kropan mpäri lämpöliiviksi kun ei turhia polttele.

Ja asiaan... ootteko mitanneet vastuksia omista lämppäreistä? Omissa takana 87,5 ohm ja edessä 140. Antaisi tehoksi 600w ja 375w jos vaan 230v tulee 15€ sähkötolpasta pihalle.
Iso ongelma noissa taitaa olla, että lämmittävät enemmän varikkotelttaa kuin rengasta huonon eristyksen takia, jonka parannuksen delegoin jo äitille eteenpäin.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 17.01.15 - klo:10:35
Lainaus käyttäjältä: app - 17.01.15 - klo:06:20
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.01.15 - klo:03:44
Kutistuuko kellään muulla irc evo lämppärit???


Kyllä, ja aika paljonkin.
Täyttä paskaa nämä irc:t. Italialaista sähkötekniikkaa sieltä epäluotettavammasta päästä.




En muista mikä viikonloppu oli, mutta neljä pyörää oli rinnakkain ja ircin lämppäreissä kaikilla ruudut sökönä, mulla mukaan lukien. Ei niitä voi kellekkää suositella, hirveetä sontaa.

Alastaron rr oli se vloppu. Meillä ei edes lämmittänyt kokoaikaa ne lämppärit. Ja tosiaan kutistuvat. Kangaspintaiset vielä enemmän kun ne kumiset tms

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 17.01.15 - klo:10:58
Ja asiaan... ootteko mitanneet vastuksia omista lämppäreistä? Omissa takana 87,5 ohm ja edessä 140. Antaisi tehoksi 600w ja 375w jos vaan 230v tulee 15€ sähkötolpasta pihalle.
Iso ongelma noissa taitaa olla, että lämmittävät enemmän varikkotelttaa kuin rengasta huonon eristyksen takia, jonka parannuksen delegoin jo äitille eteenpäin.
En vaivautunut vastusta kylmänä mittailemaan kun se tuppaa vähän muuttumaan lämmetessä. Tehonmittarilla kuitenkin mittailin kiinalaiset ja nää mun thermal technologyt. Aika samaa ~400w ja ~600w ne ottavat molemmat, kiinalaisessa takarengas on osaksi 100c ja osaksi 60c, thermalin alla rengas on reunasta reunaan 79-82c ja lämmittää vanteenkin lokakuisessa tuulessakin. Eristettä on varmaan kolminkertainen määrä ja tietty vannesuojat.






wbaum


Powered by EzPortal