Ratapäivät 2012

Aloittaja jarska, 30.09.12 - klo:11:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Montako päivää tuli käytyä radalla armon vuonna 2012?

0-5 päivää
12 (16%)
6-10 päivää
23 (30.7%)
11-20 päivää
27 (36%)
21-30 päivää
10 (13.3%)
31-40 päivää
2 (2.7%)
yli 40 päivää
1 (1.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 75

Pete_L

7 ajopäivää kerty tälle kaudelle. 6 kemorassa ja 1 botnialla.

Nitrous

Alle 20 ratapäivää, joista 4 koulutuksen vetämistä, joten ei hirveesti jäänyt päiviä omalle kehitykselle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

02.10.12 - klo:09:55 #17 Viimeisin muokkaus: 02.10.12 - klo:09:57 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.10.12 - klo:07:54
Alle 20 ratapäivää, joista 4 koulutuksen vetämistä, joten ei hirveesti jäänyt päiviä omalle kehitykselle.

Erinomainen tulos silti. Jäin hiukan vähemmille päiville kuin sinä, varsinkin Kemora meni aivan pilailuksi, ja viimeisen reissun ajat datalogger päätti pitää sisuksissaan, joskin merkittävää petrausta tuskin oli.
Mutta kyllä me Nitrous kevään tavoitteemme lunastettiin. Mulla meni hiukan täpärämmälle se Alastaron tavoite 1.25, mutta viimeisenä päivänä puristin sentään kiinni parin kymmenyksen vajeella. Ja kuten on tullut jo liiankin selvästi esille monen tuutin kautta, yritin alle vielä viimeisillä kierroksilla.
Toivottavasti ei sadepilvet seuraa yhtä tiiviisti tulevana kesänä.

Kuulapää

Meni vähän munilleen tämä vuosi kehityksen ja odotusten kannalta. Noin 10 päivää tuli käytyä radalla, joista muutaman sade pilasi. Viimeisenä päivänä (16.9) Alastarolla oli lippu nopeaan ryhmään ja ajo täysin hukassa. Ekan setin kostea läntti kakkosmutkassa ei auttanut yhtään. Oli nimittäin semmoinen sivuluisu, että ei toisten enään kiitos. Jäi päivä neljän kierroksen mittaiseksi. Yhen kierroksen sain chronoon ja se näytti 1:37. Jäin suosiolla pois nopeampien jaloista keskiryhmän vauhdeillani ja kaivoin nenää loppu päivän.
Se on jännä, että toukokuussa meno oli ihan erillaista. Silloin tuli Alastaron uudet enkatkin omalla pyörällä. Syksyä kohden meno muuttui totaalisesti ja asfalttia raapi enemmän jalkatapit kuin polvipalat, vaikka miten yritin mielestäni roikkua. Luottoa pyörään ei ollut yhtään.
Ensi vuonna jatketaan. Ehkä samalla pyörällä, ehkä toisella.



eri-ernesti

En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

jarska

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Yrittäjän retku ollu jo kohta 16v, ei kesälomia koko aikana, joten otan päivän sieltä, päivän täältä aina kun mahdollista.
Jotenki kummasti otettua aikaa on löytyny ratapäivien aikaan enempi.

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Sammaa olemma iheteelly.
Koneistajana ei pysty lähtee keske viikon, ja vimoset päivät viikolla pitää tehä joko ennakkoon tai takas.
Tällä hetkellä olen ilonen/tyytväinen että sain "edes" tuon minkä sain kesässä aikaan.
Ja enskesänä arkipäivät mennään pekkasilla tms.
Eli takkiin tulee,ja isosti, muttei tuokaan uutinen ole.
Mut pakko on radalle päästä, tavalla tai toisella...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.12 - klo:00:15
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Yrittäjän retku ollu jo kohta 16v, ei kesälomia koko aikana, joten otan päivän sieltä, päivän täältä aina kun mahdollista.
Jotenki kummasti otettua aikaa on löytyny ratapäivien aikaan enempi.

Johon kesään mahtuu vajaa parikymmentä viikonloppua = 40 päivää, eli kyllä jo niistä saa kertymään vaikka ei viikolla pääsisikään. Jos juhannuksenakin ajaa eikä ryyppää, tulee siine helposti se kolme päivää ajoo. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Viisi kuukauttahan noita ratapäiviä kesässä on. Jo viikonloppuina kerkiää vaikka kuinka paljon. Arkena pääsee radalle jos on lomaa tai sisään tehtyjä tunteja. Itse ole aiemmin tehnyt kevät talvella sisään +100h joita sitten olen käyttänyt vapaina harrastuksiin. Toissa kesänä tuli pidettyä lomat pieninä pätkinä sopivien ratapäivien aikaan.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa? Itse olin vielä viime kesänä rakennusalalla, putkimiehenä, enkä kyllä "kerinny" käymään kuin pauttiarallaa 10 kertaa. Ois kiva käydä enempi, muttaku ei oikein hätä keksi keinoja.
Tuohon yhdeksään päivään en todellakaan ole tyytyväinen, tuloksiin kyllä, määrään en. Haluaisin käydä helvetisti enempi, koska tällä määrällä olen jo kehittynyt tolkuttoman paljon.
Ehkä tämä on vaan turhaa itkua, mutta haluaisin kuulla muitten kokemuksia "järjestelyistä" jnejne.

Raksalla laatoitushommissa ja pidin talviloman/kesäloman/pekkaset/omatlomat jne päivän parin pätkissä kesällä :) Eli varsinaista pidempää kesälomaa en pitänyt ollenkaan. Ainakin pienessä firmassa se jopa helpommin järjestettävissä kun normaali 4vk loma putkeen. Nyt sit taas aikaa ois pakkolomilla vaikka muille jakaa :) Nyt ku ois se enduro/crossi...

Tango

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa?

Mietin, kehtaako tänne kirjoittaakaan, mutta olkoon. Olen ammattikorkeakoulussa tekniikan alalla yliopettajana. Opetus päättyy ennen vappua ja alkaa taas syyskuun alussa. Talvi on sitten tiiviimpi, vain muutama lomaviikko (1 syys, 2 joulu ja 1 hiihto).  :)

Nuorena miehenä tein rankemmin töitä, mutta vähän yli nelikymppisenä vaihdoin alaa. Tämä on ammatinvalintakysymys; hyvistä opettajista on pulaa joka alalla.  welcome_1

murmela

v**un v***u, naputtelin pitkän 2012 recap viestin ja sit back vittujee...
No mut lyhkäsesti:
Älkää v***u ulisko että ei pysty vetään nii paljo ratapäiviä ku haluais. Kyl pystyy jos vaan haluaa. Loput on ihan turhaa itselleen selittelyy. Priorisoikaa, siit se lähtee. Jos ette haluu priorisoida, nii olkaa sit ajamatta, mut älkää v***u iniskö.
Kausi oli ihan v**un jees. Kehitystä onnettomasti sen takia ett meni taas iha vaan ajeluks. Ratapäiviä joku kolkyt niinku edellisinäkin vuosina. Oma vauhti lähenee jotai nopeen ryhmän keskitasoo.
Positiivista oli huomata muitten ajosta ja datasta ett vaik vetää ihan päin v***ua niin ajat on silti harrastelijatasolla "kovia". Joten antaa lohtua omien tulevien sekunttien metsästykseen.
Oma ajorutiini rupee oleen sillä tasolla ettei mikään vieras mopo, tai tilanne tai kaato vaikuta yhtään mitään. Pystyy nollateholla vetään omaa enkkavauhtii. Ja pysty vaihtaan ajotyylii ja ajolinjaa kesken kauden, ja muutaman päivän treenillä omat enkat.
Ens kaudelle vois asettaa taas saman päätavotteen, eli enemmän hyötyajoo vähemmän huviajoo. Ja sit vuoden päästä taas ett jep jep...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Tango - 06.10.12 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa?

Mietin, kehtaako tänne kirjoittaakaan, mutta olkoon. Olen ammattikorkeakoulussa tekniikan alalla yliopettajana. Opetus päättyy ennen vappua ja alkaa taas syyskuun alussa. Talvi on sitten tiiviimpi, vain muutama lomaviikko (1 syys, 2 joulu ja 1 hiihto).  :)

Nuorena miehenä tein rankemmin töitä, mutta vähän yli nelikymppisenä vaihdoin alaa. Tämä on ammatinvalintakysymys; hyvistä opettajista on pulaa joka alalla.  welcome_1

Toistaiseksi paras mainospuhe opettajan hommista.

juice09

06.10.12 - klo:23:57 #28 Viimeisin muokkaus: 07.10.12 - klo:05:42 käyttäjältä juice09
mekäläinen työskentelee edustajana, ja työajat on melko väljät, kesäloman pidän pätkissä ja talviloman siirrän kesälle, tällai sitä saa puljattua ja sovitettua sen 20 päivää.

Pete_L

07.10.12 - klo:10:51 #29 Viimeisin muokkaus: 07.10.12 - klo:11:42 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.12 - klo:20:37
v**un v***u, naputtelin pitkän 2012 recap viestin ja sit back vittujee...
No mut lyhkäsesti:
Älkää v***u ulisko että ei pysty vetään nii paljo ratapäiviä ku haluais. Kyl pystyy jos vaan haluaa. Loput on ihan turhaa itselleen selittelyy. Priorisoikaa, siit se lähtee. Jos ette haluu priorisoida, nii olkaa sit ajamatta, mut älkää v***u iniskö.
Kausi oli ihan v**un jees. Kehitystä onnettomasti sen takia ett meni taas iha vaan ajeluks. Ratapäiviä joku kolkyt niinku edellisinäkin vuosina. Oma vauhti lähenee jotai nopeen ryhmän keskitasoo.
Positiivista oli huomata muitten ajosta ja datasta ett vaik vetää ihan päin v***ua niin ajat on silti harrastelijatasolla "kovia". Joten antaa lohtua omien tulevien sekunttien metsästykseen.
Oma ajorutiini rupee oleen sillä tasolla ettei mikään vieras mopo, tai tilanne tai kaato vaikuta yhtään mitään. Pystyy nollateholla vetään omaa enkkavauhtii. Ja pysty vaihtaan ajotyylii ja ajolinjaa kesken kauden, ja muutaman päivän treenillä omat enkat.
Ens kaudelle vois asettaa taas saman päätavotteen, eli enemmän hyötyajoo vähemmän huviajoo. Ja sit vuoden päästä taas ett jep jep...

Perhe, työ, muut harrastukset, lähin rata 230km  ja suomen "aurinkoinen ja lämmin kesä".....
Mä en saa ainakaan 30 ratapäivää kauteen vaikka miten priorisoisin...
Mutta näillä mennään  :)

Powered by EzPortal