Ratapäivät 2012

Aloittaja jarska, 30.09.12 - klo:11:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Montako päivää tuli käytyä radalla armon vuonna 2012?

0-5 päivää
12 (16%)
6-10 päivää
23 (30.7%)
11-20 päivää
27 (36%)
21-30 päivää
10 (13.3%)
31-40 päivää
2 (2.7%)
yli 40 päivää
1 (1.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 75

late

07.10.12 - klo:13:55 #30 Viimeisin muokkaus: 08.10.12 - klo:12:34 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Pete_L - 07.10.12 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.10.12 - klo:20:37
v**un v***u, naputtelin pitkän 2012 recap viestin ja sit back vittujee...
No mut lyhkäsesti:
Älkää v***u ulisko että ei pysty vetään nii paljo ratapäiviä ku haluais. Kyl pystyy jos vaan haluaa. Loput on ihan turhaa itselleen selittelyy. Priorisoikaa, siit se lähtee. Jos ette haluu priorisoida, nii olkaa sit ajamatta, mut älkää v***u iniskö.
Perhe, työ, muut harrastukset, lähin rata 230km  ja suomen "aurinkoinen ja lämmin kesä".....
Mä en saa ainakaan 30 ratapäivää kauteen vaikka miten priorisoisin...
Mutta näillä mennään  :)

No joo, priorisoimalla enkat reilut 20 ratapäivää sis. 4 kisaa vuonna 2011, sitä ennen 10-15 per kesä enemmän tai vähemmän säätämällä. Alkuvuodesta 2012 ihmettelin, kun ei meinannut yli kymmentä päivää saada mahtumaan kalenteriin sitten mitenkään, puhumattakaan kisoista. Sitten muistin, että 2011 priorisoin noin pari viikkoa kuopuksen sponssaamia isyysvapaita harrastukseen, joka auttoi kummasti. Valitettavasti ne on käytetty, lisääntyminen omalta osalta hoidettu (toivottavasti) ja nyt pitää priorisoida työ, jotta saa lainat maksettua, ja perhe, lapset kun tuppaa kasvamaan vauhdilla ja sitäkin on ihan kiva seurata muutenkin kuin videolta jälkikäteen. Varikolla kun on ihan v***n tylsää, jos sitä katsoo vaimokkeen ja polvenkorkusten näkökulmasta.

Eli "normaali" perheellinen, työssäkäyvä ei kovin helposti edes 20 päivää järkkäile, saati 30. Räärää nyt vaan sattuu olemaan suht vaativa laji, mitä tulee aikaan ja rahaan - perheelliselle ma-pe -palkolliselle esim. täyden sarjan ajaminen vaatisi kohtuuttomat järjestelyt jos sille perheellekin aikaa haluaa varata. Siinä suurin syy omaan lopettamispäätökseen, siinä sitä priorisointia kerrakseen. Seuraavassa elämässä sitten pitää aloitella jokunen vuosi aikaisemmin ja/tai eläkepäivillä körötellä bemarilla classic-sarjassa...

Vastauksena tuohon Murmelan avautumiseen, vaikka menee vähän filosofian puolelle. Kaikki ei pysty vaikka haluais, usko pois.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 05.10.12 - klo:23:29
En tiedä kuuluuko tähän topicciin vai minne, mutta kysympä kuitenkin.
Mitä ihmettä te väännätte työksenne, että kerkiätte neljän kuukauden aikana kulkemaan radalla jopa yli 20 kertaa?

Kuukausia tuli vajaat viisi (toukokuun alusta syyskuun loppuun) ja ratapäiviä vajaa 50. Pyöritän erästä ratapäiviä järjestävää yhdistystä ja sen tytäryhtiötä, joten työnantaja sopivasti joustaa ratapäivissä. Toinen duuni on ihmisten ongelmien ratkomista ja kolmannessa astetta raadollisempaa ja ongelmien loppusiivousta.

Jos tinkii perhe-elämästä, säännöllisestä ja varmasta palkanmaksusta sekä ihmismäisestä asumisesta, niin ratoja voi kiertää vaikka läpi vuoden. Saarinen teki aikoinaan omat valintansa ja kiersi ruumisautollakin Eurooppaa mopo takakontissa ja söi tonnikalaa. Joku toinen toimi toisin. Jos ei ole riittävän nopea, täytyy tehdä valintoja. Jos taas on riittävän nopea (Räikkönen, Schumi, Rossi tai vaikkapa Häkkinen) niin hyvä elanto ja perhe-elämäkin onnistunee moottoriurheilun kylkiäisenä. Ehtii sitä sitten myöhemmin veneilemään siltoja päin (eräs formulakuski) tai ottamaan useista törkeistä rattijuopumuksista vankeustuomioita (edellä mainitun kuskin entinen kilpakumppani joka myöhemmin pärjäsi RR:ssä hyvin).

Hauskaa aikansa. Juuri nyt ei ole mitään erityisen kovaa poltetta päästä rataa kiertämään, katsotaan millainen mieli myöhemmin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: late - 07.10.12 - klo:13:55nyt pitää priorisoida työ, jotta saa lainat maksettua, ja perhe, lapset kun tuppaa kasvamaan vauhdilla ja sitäkin on ihan kiva seurata muutenkin kuin videolta jälkikäteen. Varikolla kun on ihan v***n tylsää, jos sitä katsoo vaimokkeen ja polvenkorkusten näkökulmasta.
Eli "normaali" perheellinen, työssäkäyvä ei kovin helposti edes 20 päivää järkkäile, saati 30.
Kaikki ei pysty vaikka haluais, usko pois.

Kyllä minä uskon että sinä priorisoit työtä/lainoja/perhettä/lapsia räärään edelle.
Se ei silti tarkoita sitä, etteikö kaikki voisi halutessaan priorisoida esim 30 päivää rääräätä kauteen, vaikka onkin työ/lainoja/perhe/lapsia.

Tuossa yksi esimerkki priorisoinnista:
"35-vuotias kemiläinen Petteri on eronnut kahden lapsen isä... Petteri työskentelee cnc-koneistajana ja otti BB:n takia töistään palkatonta vapaata..."
Jarrut paskana, paha hidastaa.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.10.12 - klo:16:56
Lainaus käyttäjältä: late - 07.10.12 - klo:13:55nyt pitää priorisoida työ, jotta saa lainat maksettua, ja perhe, lapset kun tuppaa kasvamaan vauhdilla ja sitäkin on ihan kiva seurata muutenkin kuin videolta jälkikäteen. Varikolla kun on ihan v***n tylsää, jos sitä katsoo vaimokkeen ja polvenkorkusten näkökulmasta.
Eli "normaali" perheellinen, työssäkäyvä ei kovin helposti edes 20 päivää järkkäile, saati 30.
Kaikki ei pysty vaikka haluais, usko pois.

Kyllä minä uskon että sinä priorisoit työtä/lainoja/perhettä/lapsia räärään edelle.
Se ei silti tarkoita sitä, etteikö kaikki voisi halutessaan priorisoida esim 30 päivää rääräätä kauteen, vaikka onkin työ/lainoja/perhe/lapsia.

Tuossa yksi esimerkki priorisoinnista:
"35-vuotias kemiläinen Petteri on eronnut kahden lapsen isä... Petteri työskentelee cnc-koneistajana ja otti BB:n takia töistään palkatonta vapaata..."

Eipä noiden priorisoimisten onnistuminen 30 ratapv/vuosi välttämättä ole halusta kiinni. Esim. ne lapset täytyy myös ruokkia, se on mielestäni jo vastuu- eikä enää valintakysymys. Myös ratojen sijainti vaikuttaa mahdollisuuksiin käydä harrastamassa, jos pelkästään radalle siirtyminen vaatii eestaas n.5h ajon, menee yhden ratapäivän toteuttamiseen koko päivä. Samoin mahdollisen paremman puoliskon/ lasten harrastukset ja niiden huomioiminen. Tai onhan se tietty prioisointia jos tuijottaa pelkästään omaa napaa. Alkaa niitä mahdollisuuksia ratapäiviin perheen puolesta järjestymään kun se lähtee kävelemään.

Se että esimerkissä joku shitbrotheriin haluava mielenterveysongelmainen tyrkky voi pitää palkatonta vapaata ja olla näkemättä lapsiaan silloin kun se mahdollisuus sillä sattuu olemaan, ei tarkoita että muut voisivat niin tehdä. Tai ainakaan että olisi järkevää.

No näistä asioista voi olla montaa mieltä, joskus on hyvä muistaa ettei kaikkien elämäntilanne ja sitäkautta mahdollisuudet ole samat. Vai onko kaikilla mahdollisuus pelkästään valinnoilla/priorisoimalla järjestää nizzassa synttärikemut 100 vieraalle...

poutis

Ja etkös Murmela hinkkaa pääsääntöisesti Alastaroa? Se on hiukan eri asia jos voi mennä vähän illalla ajelemaan kun on rata kohtuu lähellä. Kyllähän niitä päiviä sillon tulee helposti..
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

qazwsx

Toi etäisyys kotoa radalle vaikuttaa kyllä aika paljon tuossa priorisoinnissa. Mites on moniko aikoo priorisoida ittensä Espanjan radoille tänä talvea? Noin niin kuin vain esimerkkinä.
Jokatapauksessa kulunut kesä oli ratapäivineen yksi hienoimmista pitkään aikaan.
Milläköhän ilveellä sitä keksis jostain tarpeeksi rahaa että pääsis talvellakin priorisoimaan. ;)

murmela

08.10.12 - klo:18:24 #36 Viimeisin muokkaus: 08.10.12 - klo:19:25 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: poutis - 08.10.12 - klo:17:56
Ja etkös Murmela hinkkaa pääsääntöisesti Alastaroa? Se on hiukan eri asia jos voi mennä vähän illalla ajelemaan kun on rata kohtuu lähellä. Kyllähän niitä päiviä sillon tulee helposti..
Nimenomaan priorisoinnoin takia hinkkasin tällä kaudella Alastaroa.
Silloin kun tilanteeni oli nykysisestä eroava, niin priorisoinnin tuloksena oli ratapäiviä yhtä paljon, mutta alastaroa vähemmän.
Jos haluaisin priorisoida vielä lisää, niin tälläkin kaudella olisi ratapäiviä ollut enemmän.

Elämä on valintoja.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: murmela - 08.10.12 - klo:18:24
Lainaus käyttäjältä: poutis - 08.10.12 - klo:17:56
Ja etkös Murmela hinkkaa pääsääntöisesti Alastaroa? Se on hiukan eri asia jos voi mennä vähän illalla ajelemaan kun on rata kohtuu lähellä. Kyllähän niitä päiviä sillon tulee helposti..
Nimenomaan priorisoinnoin takia hinkkasin tällä kaudella Alastaroa.
Silloin kun tilanteeni oli nykysisestä eroava, niin priorisoinnin tuloksena oli ratapäiviä yhtä oli yhtä paljon, mutta alastaroa vähemmän.
Jos haluaisin priorisoida vielä lisää, niin tälläkin kaudella olisi ratapäiviä ollut enemmän.

Elämä on valintoja.

Murmela... taidat olla poliitikko, et kuuntele/ymmärrä mitä toiset sanovat, silti vänkäät joka asiassa vastaan.
Miksiköhän?

murmela

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 08.10.12 - klo:18:31
Murmela... taidat olla poliitikko, et kuuntele/ymmärrä mitä toiset sanovat, silti vänkäät joka asiassa vastaan.
Miksiköhän?
Minusta taasen on aika huvittavaa että ensin toiset sanovat että priorisoivat muita juttuja kuin rääräätä.
Ja sitten perään toiset toteavat että räärään priorisointi on mahdotonta.
Miksiköhän?

Huvittavaa on myös ilmiö; oli aihe mikä tahansa, niin puskista suhisten ilmestyy paikalle aina muutama tyyppi joka toteaa;
- Oot väärässä
- Sä et voi sanoa noin
- Vänkäät joka asiassa
- Tai ainakin naamasi on Per-Looks luokkaa
- Jne..
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Minun oli tarkolitus priorisoida menemisiäni ja tekemisiäni tulevana talvena Espanjan reissuun mopon kera. Päädyin kuitenkin viettämään lomani Las palmasissa 16.9. Antoisa reissu kaiken kaikkiaan.

Vuorela

Priorisoiko itsensä pariksi päiväksi Espanjaan vai ajaa koko kesän Suomessa. Yhtä helppo valinta kuin ennenkin. Lottovoitto auttaisi tässä kohtaa :).

Jostain poishan nämä ratapäivät aina on. Jokaisen oma asia mitä on valmis uhramaan tai järjestämään harrastuksen vuoksi. Aika turhaa vääntämistä, mutta mitäpä sitä muutakan tekisi tässä kohtaa vuotta.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 08.10.12 - klo:20:54
Priorisoiko itsensä pariksi päiväksi Espanjaan vai ajaa koko kesän Suomessa. Yhtä helppo valinta kuin ennenkin. Lottovoitto auttaisi tässä kohtaa :).

Jostain poishan nämä ratapäivät aina on. Jokaisen oma asia mitä on valmis uhramaan tai järjestämään harrastuksen vuoksi. Aika turhaa vääntämistä, mutta mitäpä sitä muutakan tekisi tässä kohtaa vuotta.

Hyvin kirjoitettu  peukku_1

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 08.10.12 - klo:18:20
Mites on moniko aikoo priorisoida ittensä Espanjan radoille tänä talvea? Noin niin kuin vain esimerkkinä.

Suunnitelmissa olisi.

Moottoripyöräilyn aloitin vajaa 30 vuotta sitten. Se asetin silloin prioriteetiksi nro 1. Muut jutut, kuten opiskelu, työ, naiset, eläimet, harrastukset, sukulaiset jne. olivat vähemmän kiinnostavia.

Siinä vaiheessa kun tyhjältä pöydältä lähtee ponnistamaan, ei ole oikein mahdollista priorisoida itseään ajamaan rataa 12 -vuotiaana Espanjaan, mutta jos ottaa tavoitteeksi, että se olisi mahdollista 30 vuoden päästä, se saattaa jopa onnistua kuten on onnistunut ajaa jokainen YCC:n lähtö vuodesta 2005 ja olla radalla kaikki kesät vuodesta 2001 alkaen.

Moinen priorisointi vaatii ja on vaatinut veronsa. Opinnot eivät ole sujuneet aivan poliitikkojen toivomissa raameissa, työtkin valittu pitkälti sellaisiksi jotka mahdollistavat rakkaan harrastuksen toteuttamisen eikä prioriteettina ole ollut kk-ansion maksimointi tai hienot tittelit. Toki harrastuksen ohessa koulunpenkkejä on kulutettu koska harrastuksella ei elä, saati rikastu ja joku päivä harrastukseen voi totaalisesti tyhmpääntyä ja sitten vituttaisi jos ei olisi jotain uutta juttua.

Kun puhutaan priorisoinneista, silloin kannattaa vain keskittyä siihen. Unohdetaan järki, moraali, paljonko kenelläkin on äo jne. Jos 40-vuotiaana viiden lapsen isänä ja kolmen vaimon (joista kaksi jalkasellaisia) päättää priorisoida moottoripyöräilyn, sitten priorisoi. Se on vain tahdosta kiinni. Se mitä muut ajattelevat on priorisointia tarkastellen irrelevanttia. Joku toinen priorisoi alkoholin ja kyllä se perhe silläkin harrastuksella lähtee, joku toinen jonkun muun. Itse en varmaankaan olisi kyennyt priorisoimaan moottoripyöräilyä jos minulla olisi perhe ja perheen elättämiseksi täytyisi luoda uraa. Nyt on vain oma perse (ja koiran) ja valinnat ovat helppoja. Ovatko valinnat sellaisia joita tulee kaduttua kuolinvuoteella, sen näkee sitten. Voi olla tosin, ettei vuoteeseen tule kuoltua.

Siitä olen kuitenkin melkoisen varma, etten tule ostamaan itselleni 50 -vuotislahjaksi Harrikkaa enkä ala sen ikäisenä leikkimään nuorta kapinallista. Ymmärrän toki, että joillakin se tarve tulee eteen kun on jotkut muut asiat priorisoitu aikoinaan. Jokainen tyylillään ja nauttikoot niistä asioista jotka itselleen on tärkeiksi laskenut. Tässä maassa onneksi on varaa valita, Nigeriassa voisi olla toisin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

jarska

Niin ja kyllähän se mahdollisen puolison suhtautuminen lajiin myös auttaa priorisoinnissa.
Jukalla on hyvä tilanne, lähes keski-ikäinen nuori nainen ja kurttunaamainen koira kulkevat mukana ja ovat itsekkin innostuneita lajista.
Muistan kun nuorena miehenä hengailin silloisen tyttöystävän kanssa, kun homma vähän eteni, hän ilmoitti että mun silloiset harrastukset(kuntosali,nyrkkeily, uinti, metsästys, biletys) saavat sitten jäädä kokonaan. :o
Noh, jonkin aikaa sovelsin, mut sitten priorisoin tyttöystävän pihalle ja jatkoin harrastamista.

Nykyinen emäntä suhtautuu tosi hienosti kaikkeen harrastamiseen ja kulkee aina välillä myös mukana, enemmänkin kulkis jos ei työt haittais.
Lapset on jo isoja ja jos jääkaapista löytyy ruokaa, selviävät kyllä keskenään.
Elämä on valintoja, eikö kaikki harrastaminen ole kuitenkin joltain/joiltain pois, vai onko...

nopea57

Kaikki harrastaminen on toki jossain määrin esim perheenjäseniltä pois, mutta tiettyyn rajaan asia pitää vaan hyväksyä. Paljon on kyse siitäkin kuinka paljon ne harrastukset sitten ottaa aikaa. Ratahomma ottaa sitä aika paljon. Siinä on se reissuun kuluva aika (lasketaan päivissä), mutta myös erinäiset muut puuhastelut. Ei voi oikein verrata kuntosalireissuihin tai lenkkeilyyn. Nehän nyt on vähän sama kuin kauppareissu.

Omalla kohdalla saan helposti irroitettua ehkä max 10 ratapäivää, mutta tuolla satsauksella en viitsi hankkia dedikoitua kalustoa. Eikä nykyinen kalusto taas sovi radalle muuten kuin hupiajeluun, jota maantiellä tulee pääasiassa harrastettua. Siitä en ole tinkimässä, 11tkm tänä vuonna. Ratapäiviä 4.

Powered by EzPortal