Vapaavirtaus suodattimet

Aloittaja jarska, 03.10.12 - klo:22:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Ainut hyöty mikä mistä tahansa vaparisuodattimesta tulee, on mahdollinen pestävyys ja sitä kautta pidempi käyttöikä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.13 - klo:23:02
Ainut hyöty mikä mistä tahansa vaparisuodattimesta tulee, on mahdollinen pestävyys ja sitä kautta pidempi käyttöikä.

Eli täyttä huuhaata(ko) et näillä sais koneelta enemmän irti kuin originaaleilla?

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.13 - klo:23:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.13 - klo:23:02
Ainut hyöty mikä mistä tahansa vaparisuodattimesta tulee, on mahdollinen pestävyys ja sitä kautta pidempi käyttöikä.

Eli täyttä huuhaata(ko) et näillä sais koneelta enemmän irti kuin originaaleilla?

Mitattu tehoero BMC:n perusmalli vs. puhdas paperinen oli suzukissa joskus 2hv luokkaa, kun ajeltiin penkissä ja vertailtiin.  Pestävys ehkä suurin etu.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jarska

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.10.13 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.13 - klo:23:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.13 - klo:23:02
Ainut hyöty mikä mistä tahansa vaparisuodattimesta tulee, on mahdollinen pestävyys ja sitä kautta pidempi käyttöikä.

Eli täyttä huuhaata(ko) et näillä sais koneelta enemmän irti kuin originaaleilla?

Mitattu tehoero BMC:n perusmalli vs. puhdas paperinen oli suzukissa joskus 2hv luokkaa, kun ajeltiin penkissä ja vertailtiin.  Pestävys ehkä suurin etu.

Se riittää, tilaukseen-->

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.10.13 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.13 - klo:23:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.13 - klo:23:02
Ainut hyöty mikä mistä tahansa vaparisuodattimesta tulee, on mahdollinen pestävyys ja sitä kautta pidempi käyttöikä.

Eli täyttä huuhaata(ko) et näillä sais koneelta enemmän irti kuin originaaleilla?

Mitattu tehoero BMC:n perusmalli vs. puhdas paperinen oli suzukissa joskus 2hv luokkaa, kun ajeltiin penkissä ja vertailtiin.  Pestävys ehkä suurin etu.

Se riittää, tilaukseen-->

Just hypistelin oman mopon ilmansuodatinkoteloa. Huomiona oli että sielä oli hiukan hienojakoista pölyä päässy vaparin läpi. No, suodin pesuun ja öljyyn uusiksi vain sekä suodinkotelon puhdistusta hiukan ajankuluksi.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 06.10.13 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 06.10.13 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.13 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 06.10.13 - klo:10:55
Onko porukalla kokemusta MWR High Efficiency ilmanputsareista http://www.mwrairfilters.us/index.asp? Kuinka hyvin ne suodattaa verrattuna vakioon ja onko ne pitkäikäisiä oikein huollettuna?

Ajattelin tilata kokeeksi, luvattiin mahotonta performanssia ja olen kovin herkkä mainoksille.
Motoring taitaa olla ainoa, joka noita kauppaa Suomessa? Voisi kanssa kokeeksi tilata tollaisen.

Jamaha sentteri tampereella ainakin myy noita. Aika erilainen suodin, kun hypistelin.
Kiitoksia, täytyy käydä siellä ihmettelemässä.

Ilmeisesti MWR suodattaa ihan kohtuullisesti, jos Mike Edwardsiin on uskominen http://www.mistsuzuki.com/

"I think the GSXR airbox design is compromised and that the design results in different air pressure across the cylinders. Obviously I have no facts to back that up but I think the MWR design should, in theory, help with that.

I think the DNA and BMC aren't that different, certainly some people I trust swear by one or other of them. I even have a full factory BMC that flows more air than I thought possible but doesn't filter anything smaller than a small bird.

The MWR filters pretty well judging by how often we have to clean them but no idea how they would work on the street. To be honest the stock filter is pretty good and it's only on the faster circuits you would notice the difference."

Tehoja en hae, mutta jos tuo on pitkäikäinen ja suodattaa edes hieman paremmin kuin BMC street, niin pitkässä juoksussa ihan passeli sijoitus. 

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.13 - klo:23:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.13 - klo:23:02
Ainut hyöty mikä mistä tahansa vaparisuodattimesta tulee, on mahdollinen pestävyys ja sitä kautta pidempi käyttöikä.

Eli täyttä huuhaata(ko) et näillä sais koneelta enemmän irti kuin originaaleilla?

Ei ne nyt ihan huuhaata ole, mutta harrastelijalle se etu noissa vapareissa on pestävyys ja siten pidempi käyttöikä. Suodattimella saatava tehonlisäys on niin pieni, että se käytännössä hukkuu jo mittausvirheeseen. Jos haluaa kokeilla kuinka paljon puhdas ilmansuodatin rajoittaa, voi penkissä nykäistä yhden vedon ilman suodatinta. Kannattaa muistaa, että vakiosuodin on mitoitettu niin, ettei se vielä juurikaan rajoita tehoja edes käyttöikänsä loppupäässä, jolloin virtausvastus on huomattavasti suurempi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

MWR on itsellä kiinni.

Olen ollut aika kriittinen noita kohtaan, mutta tämä on kyllä astunut odotuksien tasolle. Viisaammat sanovat, että suodattimen päällä olevalla metallilevyllä sekä sen korkeutta muuttamalla saa ilmaboksin värähtelemään erilailla ja sitäkautta saa vaikutettua vääntö- sekä tehokäyrien muotoon hiukan. Omassa pelissä ei ollut tarvetta lähteä muuttelemaan.

600:ssa 2 hv on jo paljon.

Tuohon kun lisäät alipaineturbon, niin yläalueella onkin jo 4 hv enemmän jerkkua. Stcok600:ssa se alkaa olemaan jo niin paljon, että imusta ei toinen enää ohi mene. Toki, tuo alipaineturbo on säännöissä kielletty...
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

tuomas

07.10.13 - klo:10:31 #23 Viimeisin muokkaus: 07.10.13 - klo:10:35 käyttäjältä tuomas
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 07.10.13 - klo:10:12
MWR on itsellä kiinni.

Olen ollut aika kriittinen noita kohtaan, mutta tämä on kyllä astunut odotuksien tasolle. Viisaammat sanovat, että suodattimen päällä olevalla metallilevyllä sekä sen korkeutta muuttamalla saa ilmaboksin värähtelemään erilailla ja sitäkautta saa vaikutettua vääntö- sekä tehokäyrien muotoon hiukan. Omassa pelissä ei ollut tarvetta lähteä muuttelemaan.

600:ssa 2 hv on jo paljon.

Tuohon kun lisäät alipaineturbon, niin yläalueella onkin jo 4 hv enemmän jerkkua. Stcok600:ssa se alkaa olemaan jo niin paljon, että imusta ei toinen enää ohi mene. Toki, tuo alipaineturbo on säännöissä kielletty...


Alipaineturbo on jo määritelmänä sen verran mielenkiintoinen että kerro lisää? Varmaan tarkoitat dynaamista painetta, eli patopainetta?

Edit: ettei menisi offtopikiksi niin vaihdoin lauantaina omaan hondaan suodattimet ja 25 tonnissa oli sen verran pahasti kökköä sihvilässä että kiva nähdä miten hengittää ensikesänä. Suodattimet hommasin tietenkin motonetistä =)



-tuomas-
1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600F, 2007 Honda CBR1000RR

tamik87

07.10.13 - klo:10:39 #24 Viimeisin muokkaus: 07.10.13 - klo:10:40 käyttäjältä tamik87
Eikai patopaineturboa ole kielletty? Sehän on sisäänrakennettuna kaikissa nykypyörissä vakiona.

Nojoo anyways tosta ilmavirtauksen "vapauden" merkityksestä tarina:
Vein apriliani penkitettäväksi viime keväänä. Naukkarisen Antti soitti hädissään että mikähän on kun ei tule kuin 112 hp takapyörältä? Aikamme pohdittuamme tulin siihen tulokseen että ei oo muita mahkuja että olin öljynnyt vapaavirtaussuodattimen liian hyvin. Antti putsas suodattimen vanhoista öljyistä ja öljys sen kevyemmin. Sitten tuli huipputehoa 122 hp. Että kyllä sillä on merkitystä kuinka hyvin mopo saa ilmaa kun se sitä korkeilla kierroksilla aika melkosesti kaipaa.

Sitä en tiedä mikä on todellisuudessa ero vakiosuodattimen ja "vapaavirtaus" suodattimen välillä. Kyllä noista niin perkeleesti pyritään saamaan ulos jo vakiona, että tuskin ne mitä tahansa kartonkia sinne ilmansuodatinkoteloon änkee... Eli kaippa tämäkin on aika mallikohtaista.

marko_

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 07.10.13 - klo:10:39
Eikai patopaineturboa ole kielletty? Sehän on sisäänrakennettuna kaikissa nykypyörissä vakiona.

Nojoo anyways tosta ilmavirtauksen "vapauden" merkityksestä tarina:
Vein apriliani penkitettäväksi viime keväänä. Naukkarisen Antti soitti hädissään että mikähän on kun ei tule kuin 112 hp takapyörältä? Aikamme pohdittuamme tulin siihen tulokseen että ei oo muita mahkuja että olin öljynnyt vapaavirtaussuodattimen liian hyvin. Antti putsas suodattimen vanhoista öljyistä ja öljys sen kevyemmin. Sitten tuli huipputehoa 122 hp. Että kyllä sillä on merkitystä kuinka hyvin mopo saa ilmaa kun se sitä korkeilla kierroksilla aika melkosesti kaipaa.

Sitä en tiedä mikä on todellisuudessa ero vakiosuodattimen ja "vapaavirtaus" suodattimen välillä. Kyllä noista niin perkeleesti pyritään saamaan ulos jo vakiona, että tuskin ne mitä tahansa kartonkia sinne ilmansuodatinkoteloon änkee... Eli kaippa tämäkin on aika mallikohtaista.

Tommosen öljyttävän suodattimen saa liian paksulla öljyllä tai liiallisella öljyllä "tukkoon".

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: tuomas - 07.10.13 - klo:10:31
Alipaineturbo on jo määritelmänä sen verran mielenkiintoinen että kerro lisää? Varmaan tarkoitat dynaamista painetta, eli patopainetta?


Tuonne se juttu tuli aikanaan tehtyä: http://www.motorrad.fi/sitenews/view/-/nid/104/ngid/1

Kyseessä siis vakuumipumppu, mikä tehdään AIS:ia (saastelaitteita) hyödyntäen, ts. letkujen uudelleen järjestelyä helpoimmillaan.

TenKate Honda teki aikoinaan ihan mekaanisen pumpun ja samaa ajatusta Ducati käyttää nykyään Panigalessa jo vakiona, mutta mekaanisena pumppuna.

---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

jarska

Tilasin kuitennii K&N vastaavan raasinki version kun oli edullisempi ja saapi vielä halvennusta paikalliselta kauppiaalta.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.10.13 - klo:11:44
Tilasin kuitennii K&N vastaavan raasinki version kun oli edullisempi ja saapi vielä halvennusta paikalliselta kauppiaalta.

Ei näy turboa tuossa...

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 06.10.13 - klo:10:55
Onko porukalla kokemusta MWR High Efficiency ilmanputsareista http://www.mwrairfilters.us/index.asp? Kuinka hyvin ne suodattaa verrattuna vakioon ja onko ne pitkäikäisiä oikein huollettuna?

Mulla on tuo kympissä.
Mun mielestä helpompi huoltaa (pesu+öljyäminen) kun K&N, koska MWR pystyy purkaa.
Tehon lisäyksestä en tiedä kun ei ole ennen/jälkeen dadaa.
Mut sen huomasin että maantiellä tasakaasulla pyörä ontu,eikä käynyt jouheesti.
Onneks asian korjas tuttu joka sääti seokset kohilleen penkissä.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Powered by EzPortal