Huoltopöydän mittoja

Aloittaja slowrider, 07.10.12 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Kun varmaan foorumin väeltä löytyy noita MP käyttöön tarkoitettuja huoltopöytiä, niin voisiko joku vähän pistää mittoja? Siis mikä korkeus olisi paras työskentelyn kannalta ja kuinka leveitä noi pöydät yleensä on?

Alkaa vituttamaan toi konttaaminen ja ajattelin räkästä esabilla pöydän minkä päällä olisi inhimillisempää korjailla mopoa. Siis mitään nosturiviritystä en ole tekemässä vaan ihan taso mihin ramppia pitkin lykkään/ajan mopon puoleksi vuodeksi parkkiin :)

Juha_K

http://www.bbcracing.com/old/box/ tollainen oli tarkoitus rakentaa, mutta on vähän turhan isot kaadot tallissa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

slowrider

kaatoja mullakin eli pitää jalkojen kans tehdä. Ja jos oikein hifistelis niin jollain lukittavilla kääntyvillä pyörillä niin sais lykkäillä ympäri tallia :)

Hurja

07.10.12 - klo:12:27 #3 Viimeisin muokkaus: 07.10.12 - klo:12:29 käyttäjältä Hurja
Älä tee sitten liian leveää. Toki jos haluaa taka- ja etupukkeja käyttää niin niitten mukaan sitten. Tympiää vain kurkotella jos pöytä on koko ajan tiellä. Harrikkaa varten itte tein 400mm leveys ja 600 korkeus. Pituus sitten oman maun mukaan. Toki riippuu mitä kohtaa sitten pyörästä äksää kuinka hyvin tuollainen korkeus passaa.

Parempaa kuvaa varsinaisesta pöydästä ei ole.


SuVili

Ei nyt muistu mieleen mikä oli se virallinen myyntipaikka, mutta naapurimaassa oli osalla käytössä tämän tyylinen hässäkkä.
luonnollisesti jousien tilalla oli sileä alumiini levy ja alle vielä laitettu pariin kohtaan L-profiilit vastakkain johon sai filmtownista haetut karkkirasiat roikkumaan ja varaosat sinne remontin ajaksi

sänky

slowrider

Juurikin jotain tollasta simppeliä suunnittelin. Oliko sulla ihan vain jalat vai oliko tuolla lattiaa vasten jotain palkkia tms joka tuli pöytää leveämälle? Toi leveys kyllä hyvä pointti. Suunnittelin keulaan laittaa tollasen eturenkaan lukitushärvelin joka kärryssä yleensä. Eli pukkeja ei tarvi välttämättä käyttää. Ja voishan tuohon jotku pyörään kiinni tulevat tuet kehittää... No Spämmään tänne sit joskus kuvia lopputuloksesta kun pääsen rakentamaan.

Ensin pitäisi vaan toi maalaamo saada valmiiksi :D

Hurja

07.10.12 - klo:14:15 #6 Viimeisin muokkaus: 07.10.12 - klo:14:17 käyttäjältä Hurja
Ei ollu kuin jalat tuolla alla. Pultit sitten niitten päis millä sai laittaa vaakaan joka suunnassa, kun nuota runko muutoksia teki niin sai kaikki linjaan , kun pöytä oli suorassa.

Oon pomppinu tuola päälläkin aina välistä pyörän päällä istumassa ja yllättävän tukeva on noinkin kapea airrev_1

Ajatus on kyllä jossain välissä tuo pöytä muutta nosturi malliseksi. Kun nyt muilta kiireiltä kerkiää.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.10.12 - klo:13:21
Juurikin jotain tollasta simppeliä suunnittelin. Oliko sulla ihan vain jalat vai oliko tuolla lattiaa vasten jotain palkkia tms joka tuli pöytää leveämälle? Toi leveys kyllä hyvä pointti. Suunnittelin keulaan laittaa tollasen eturenkaan lukitushärvelin joka kärryssä yleensä. Eli pukkeja ei tarvi välttämättä käyttää. Ja voishan tuohon jotku pyörään kiinni tulevat tuet kehittää... No Spämmään tänne sit joskus kuvia lopputuloksesta kun pääsen rakentamaan.
Jos etuakseli, haarukan akseli ja taka-akseli on onttoja, niin niistä saa kapean ja tukevan kiinnityksen aikaseks.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.10.12 - klo:17:19
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 07.10.12 - klo:13:21
Juurikin jotain tollasta simppeliä suunnittelin. Oliko sulla ihan vain jalat vai oliko tuolla lattiaa vasten jotain palkkia tms joka tuli pöytää leveämälle? Toi leveys kyllä hyvä pointti. Suunnittelin keulaan laittaa tollasen eturenkaan lukitushärvelin joka kärryssä yleensä. Eli pukkeja ei tarvi välttämättä käyttää. Ja voishan tuohon jotku pyörään kiinni tulevat tuet kehittää... No Spämmään tänne sit joskus kuvia lopputuloksesta kun pääsen rakentamaan.
Jos etuakseli, haarukan akseli ja taka-akseli on onttoja, niin niistä saa kapean ja tukevan kiinnityksen aikaseks.

Onko se nyt swingin etukiinnitys vai koneenkiinnitys siinä jalkatappien kieppeillä. Siitä on ontto akseli mihin ajattelin kehittää. Tolpat ja takaiskari lähtee huoltoon niin etu/taka-akselista ei oikein voi kiinnittää. Mutta kyllä tuohon aina ratkaisu löytyy. Ja onhan mulla puominosturi millä saan vaikka ilmaan nostettua koko katiskan :)

Powered by EzPortal