Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Vaihtovalon ja mittariston katselu  (Luettu 6120 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vaihtovalon ja mittariston katselu
« : 15.02.12 - klo:09:24 »
Vaihtovalosta kun on kysymys, kysynkin kuinka moni katselee (Suomen) radoilla mittareita, ja etenkin vaihtovaloa ja kierroslukumittaria ajon aikana. Itsellä ei ole mitään merkitystä mitä informaatiotekniikka kertoo moorttorin kierrosluvusta, vaan korva riittää.  Eikä näitä syheröradoilla tietty tarvitsekaan, jos on kilonen moottori(?).

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #1 : 15.02.12 - klo:09:52 »
Kyllä sitä suorilla kerkee katsomaan ja miksi ei muuallakin. Ja kuten sanoitkin, kilosella se ei ole ihan niin tarkaa, toista se on näillä vajaa kuutioisilla :D

Ostin valon kun kierroslukumittari alkoi temppuilemaan. Vian syyksi paljastuikin liian syvään painunut mittarin neula knuppel_2
Eli sinäänsä turha ostos tuo valo, mutta onneksi ei ollut kauhean kallis.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 17:54
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #2 : 15.02.12 - klo:10:02 »
Kyllä sitä suorilla kerkee katsomaan ja miksi ei muuallakin. Ja kuten sanoitkin, kilosella se ei ole ihan niin tarkaa, toista se on näillä vajaa kuutioisilla :D

Sinä et aja selkeesti riittävän kovaa jos sulla on aikaa katella mittareita muualla kuin Kemoran katsomosuoralla tai Motoparkin takasuoralla.  :P
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #3 : 15.02.12 - klo:10:07 »
Kyllä sitä suorilla kerkee katsomaan ja miksi ei muuallakin. Ja kuten sanoitkin, kilosella se ei ole ihan niin tarkaa, toista se on näillä vajaa kuutioisilla :D

Sinä et aja selkeesti riittävän kovaa jos sulla on aikaa katella mittareita muualla kuin Kemoran katsomosuoralla tai Motoparkin takasuoralla.  :P

Paljon mahdollista :-X
Mutta ei siinä ihan hirveän pitkään mene kun vilkaisee kiekkakelloa, multitasking nääs :P 
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #4 : 15.02.12 - klo:10:52 »
En mäkään juuri kattele mitä siellä mittaristossa tapahtuu, korvakuulolla mennään.
Joskus tossa Nitrouksen mainittemassa paikassa, Kemoran katsomosuoralla.

Kun asensin edelliseen pyörään Bazzazin purkin, jossa oli luistonestot(olihan mopossa toki alkuperäisenäkin, tää paketti vaan shifterin takia) ja muut mukana, niin en hölmöyksissäni/tietämättäni säätänyt sitä ollenkaan vaan ajelin jollain valmiilla kartalla.

Noh, säntillisenä miehenä asensin myös siihen kuuluvan kirkkaan ja komeen ledin mittariston viereen...
purkki säätämättömänä se tietenkin vilkkui kiivaasti jopa suorilla rajummin kiihdyttäessä, eikä sitä juuri tarvinnut kattella kun killotti silmiin. ;D

Voipi olla että luistonesto rajoitti turhaan menoa noin "kireelle" vedettynä, mut aina tollakin kartalla parit pemarit päihitti :P... tiedä miten olis menny jos... innocent_1

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #5 : 15.02.12 - klo:12:23 »
Kone huutaa aika mukavasti 10k jälkeen ja on aika vaikea korvakuulolla päätellä otollisin vaihtokohta.
Eikä se ainakaan mulle tuota ylitsepääsemättömiä ongelmia katsoa vaikka sivusilmällä mittaristoa. peukku_1
Joillain kyllä tuntuu olevan sellaiset ravihevosten läpät silmillä kun sivulle eivät näe pätkääkään ;D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #6 : 15.02.12 - klo:14:40 »
Täytyyhän vaihtovalon olla sellainen, että erottuu syrjäsilmällä kirkkaassakin valossa. Näkyi uudessa Panikaalessa (Biken sivuilla video) olevan sellainen mittariston ympärille rakennettu punainen valoketju. Välkkeen erottaa useammastakin suunnasta. Tosin aika alhaalla tuokin on, vaikka mittaristo on viety normaalia enemmän eteen.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #7 : 15.02.12 - klo:14:49 »

Sinä et aja selkeesti riittävän kovaa jos sulla on aikaa katella mittareita muualla kuin Kemoran katsomosuoralla tai Motoparkin takasuoralla.  :P

Kyllä se vaan näin taitaa mennä. Näissä nykyisissä kilosissa voimaa ja vääntöä on takuulla likaakin pienillä vaihteilla, lukuunottamatta esim. noita yllä mainittuja paikkoja. Ja tällä Bemulla, joka vetää siellä Kemoran katsomosuoralla vielä kolmosellakin väkisin keulaa ylös (jos on kanttia pitääkaasu auki kun horisonti alkaa kadota), vaihdon paikka on tasan siinä kohtaa, missä se vaihde suurin piirtein alkaa loppua. Käy kuuroltakin perstuntumalla ja silmällä. Ne vaihtopaikat oppii lopulta aika äkkiä.
Hyvä tapa löytäävaihtopaikka 2/3, on vetää tahallaan jokusen kerran rajoittimeen kakosella, jolloin tämä mopo ainakin ikään kuin heittää vapaalle siinä pisteessä, joka on 14200rpm. Näin se mulla selvis se Kemoran katsomosuorankin vaihtopaikka 3/4.

Vaihtovalo on hyvä varmasti kuussatasessa, joka ei revi ihan niin kovaa näillä "Suomen suorattomilla" radoilla, ja siitä saattaa jopa olla hyötyäkin kierrosajoissa, jos vaan opettelee seuraamaan mittaria tai valoa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 17:54
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #8 : 15.02.12 - klo:14:58 »
^Ja nyt kun rupesin funtsimaan, muistin, että tonnarilla ei tarvitse Kemorallakaan vaihtaa kuin kahdesti ylöspäin kierroksen aikana ja nekin molemmat sattuu siihen katsomosuoralle.   idea_1
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #9 : 15.02.12 - klo:15:24 »
^ Mun ruoskalla saa vaihtaa pariin kertaan jo varikkosuoralla 03Biker
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #10 : 15.02.12 - klo:15:30 »
Eipä tuossa Kemoralla tosiaan ylösvaihtoja paljoa tule. Katsomosuoralla 3 ja 4, sitten 3 ja 2 loppukierrokselle. Siis noilla tonnisilla. Itsellä ehtii 4 loppua kesken siinä katsomosuoralla, kun ei peli kulje kuin vajaat 210 sillä. Ja loppuu varikkosuorallakin 2 kesken. Tykkään kuitenkin ajaa aika isoilla kierroksilla ja vaihtaen, mieluummin kuin tyyliin samalla pykälällä koko lenkki.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 17:54
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #11 : 15.02.12 - klo:15:54 »
Eipä tuossa Kemoralla tosiaan ylösvaihtoja paljoa tule. Katsomosuoralla 3 ja 4, sitten 3 ja 2 loppukierrokselle. Siis noilla tonnisilla. Itsellä ehtii 4 loppua kesken siinä katsomosuoralla, kun ei peli kulje kuin vajaat 210 sillä. Ja loppuu varikkosuorallakin 2 kesken. Tykkään kuitenkin ajaa aika isoilla kierroksilla ja vaihtaen, mieluummin kuin tyyliin samalla pykälällä koko lenkki.

Ite ajan niin että katsomosuoralla 3->4->5 (huiput n. 235km/h),kolmos mutkan jarru 5->4, nelosella paluusuoran jarruun asti (ehtii rajoittajaan, 200/55 takakumilla n. 205km/h, 190/55 kumilla n. 198km/h), paluusuoran jarrussa 4->3 ja loppurata kolmosella. Periaatteessa kahvilan mutkaan voisi tiputtaa kakkosen, mutta lähtee se sieltä kolmosellakin. Jonkun verran ehkä saisi huippuja lisää paluusuoralle jos tuuppaisi vitoselle ennen sitä paluusuoraa olevaa vasuria.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 28
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1228
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 22:12
  • Kawa ZX6R, Beta 300RR, Triumph RS, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 358
Vs: Vaihtovalon ja mittariston katselu
« Vastaus #12 : 15.02.12 - klo:17:52 »
Itsellä ei ole vaihtovaloa, enkä usko sitä edes huomaisin. Katse koko ajan ajolinjoissa, että ei ehdi mittaristoa katsomaan. 600:lla ajan melko paljon rajotinta vasten, välitykset sen verran isot, että seuraava vaihde on yleensä liian iso.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020