Tehovertailut ja dynot

Aloittaja Jukka_R, 23.10.12 - klo:13:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:22:44
Kaverilla on mahdollisuus lukea peruskoodia ecusta ja nyt kun tietäisi mitkä 8-lukuisen järjestelmän numerot vaikuttaa ja tarkalleen mihin niin voisi tehdä koko lailla laajasti muutoksia. Tämä on siis kesken tuon kawa homman kanssa. Jos olisi kawoja jonossa niin tuohon voisi hieman sijoittaa rahaa ja selvittää asiaa tarkemmin. Yhden pyörän takia ei kannata ihmeitä tehdä. Mutta katsotaan miten tuo etenee.
Mulla löytyy kans yks kaveri joka ei tarvis kuin ecun prossulle sopivan disassemblerin, noin 1000 euroa, ja sit ois koko softa auki viimestä riviä myöten. Hänen kommenttinsa oli että ilman disassembleria toi koko softan avaaminen on täysin toivoton homma. Ja disassemblerinkaan kanssa ei riitä pelkkä softan pyörittelemisen osaaminen, vaan pitää käytännössä tietää asiat myöskin mopotekniseltä vinkkeliltä katsoen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.10.13 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:22:44
Kaverilla on mahdollisuus lukea peruskoodia ecusta ja nyt kun tietäisi mitkä 8-lukuisen järjestelmän numerot vaikuttaa ja tarkalleen mihin niin voisi tehdä koko lailla laajasti muutoksia. Tämä on siis kesken tuon kawa homman kanssa. Jos olisi kawoja jonossa niin tuohon voisi hieman sijoittaa rahaa ja selvittää asiaa tarkemmin. Yhden pyörän takia ei kannata ihmeitä tehdä. Mutta katsotaan miten tuo etenee.
Mulla löytyy kans yks kaveri joka ei tarvis kuin ecun prossulle sopivan disassemblerin, noin 1000 euroa, ja sit ois koko softa auki viimestä riviä myöten. Hänen kommenttinsa oli että ilman disassembleria toi koko softan avaaminen on täysin toivoton homma. Ja disassemblerinkaan kanssa ei riitä pelkkä softan pyörittelemisen osaaminen, vaan pitää käytännössä tietää asiat myöskin mopotekniseltä vinkkeliltä katsoen.

Tarvitaanko kyseinen dissämpleri joka merkin/mallin eculle oma vai käykö sama?

app

Onneks olen puupää, puuperse, ja puukäsi. En nimittäin ymmärrä mitään teidän jutuista. Buimuri käy ihan nätisti mutkissakin, mutta tuppaa kyllä nykimään tämän tästä, kun polttoaine meinaa loppua. Yleensä jelpannut kun olen kaatanut tankkin lisää.  :P

wehna

Lainaus käyttäjältä: app - 07.10.13 - klo:23:40
Onneks olen puupää, puuperse, ja puukäsi. En nimittäin ymmärrä mitään teidän jutuista. Buimuri käy ihan nätisti mutkissakin, mutta tuppaa kyllä nykimään tämän tästä, kun polttoaine meinaa loppua. Yleensä jelpannut kun olen kaatanut tankkin lisää.  :P

Jep, tieto lisää tuskaa. Jos ei halua tuskaa niin kannattaa hankkia bemari, siinä on kaikki valmiina ja toimii jos muistaa tankata ;)
Kyllä muillakin ehtii, mutta on aika paljon hommaa. Mitä halvemmalla meenaa selvitä, sitä enemmän hommaa tiedossa.

Mutta ymmärrän kyllä tuon pyörän rakentamisenkin :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:23:48
Lainaus käyttäjältä: app - 07.10.13 - klo:23:40
Onneks olen puupää, puuperse, ja puukäsi. En nimittäin ymmärrä mitään teidän jutuista. Buimuri käy ihan nätisti mutkissakin, mutta tuppaa kyllä nykimään tämän tästä, kun polttoaine meinaa loppua. Yleensä jelpannut kun olen kaatanut tankkin lisää.  :P

Jep, tieto lisää tuskaa. Jos ei halua tuskaa niin kannattaa hankkia bemari, siinä on kaikki valmiina ja toimii jos muistaa tankata ;)
Kyllä muillakin ehtii, mutta on aika paljon hommaa. Mitä halvemmalla meenaa selvitä, sitä enemmän hommaa tiedossa.

Mutta ymmärrän kyllä tuon pyörän rakentamisenkin :)

Kaatumiseneston kun vielä kehitätte, niin täydellinen. Viime kesän tapahtumien perusteella subjektiivinen arvio, "ääritilanteissa arvaamaton". Kuskeissahan vikaa ei ole.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.10.13 - klo:23:36
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.10.13 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:22:44
Kaverilla on mahdollisuus lukea peruskoodia ecusta ja nyt kun tietäisi mitkä 8-lukuisen järjestelmän numerot vaikuttaa ja tarkalleen mihin niin voisi tehdä koko lailla laajasti muutoksia. Tämä on siis kesken tuon kawa homman kanssa. Jos olisi kawoja jonossa niin tuohon voisi hieman sijoittaa rahaa ja selvittää asiaa tarkemmin. Yhden pyörän takia ei kannata ihmeitä tehdä. Mutta katsotaan miten tuo etenee.
Mulla löytyy kans yks kaveri joka ei tarvis kuin ecun prossulle sopivan disassemblerin, noin 1000 euroa, ja sit ois koko softa auki viimestä riviä myöten. Hänen kommenttinsa oli että ilman disassembleria toi koko softan avaaminen on täysin toivoton homma. Ja disassemblerinkaan kanssa ei riitä pelkkä softan pyörittelemisen osaaminen, vaan pitää käytännössä tietää asiat myöskin mopotekniseltä vinkkeliltä katsoen.

Tarvitaanko kyseinen dissämpleri joka merkin/mallin eculle oma vai käykö sama?

Se ompi kiinni enemmän siitä, mikä prossuarkkitehtuuri siellä ecussa sykkii. Eli jos jonain vuonna/vuosina esim Denso tekee erimerkkisille ja mallisille japsikiuluille ecua jossa on sama prossu tai saman arkkitehtuuriperheen prossu. Niin sitte sama dsämpleri käy niille kaikille.
Ja sitten on myös sellasii dsämplereitä jotka ratkoo useampaakin erityyppistä prossua samalta valmistajalta/ eri valmistajien prossuja joissa jopa erityyppisiä arkkitehtuureja.

Mutta hinnoittelu on myös sen mukaista. Eli mitä enemmän ominaisuuksia ja optioita eri suuntiin nii sitä kalliimpi. Mutta toki suhteessa paljon halvempi ostaa kerralla moneen eri systeemiin taipuva kuin jokaiseen systeemiin erikseen yksi kerrallaan.

Halutessaan tuohon dsämpleriin, millä voi ratkoa auki esim -05 zxr6:n softaa (ecun prossu Hitachi SH7052 eli Hitachin SH2-perhettä), voi tutustua tuolla:
https://www.hex-rays.com/products/ida/index.shtml
https://www.hex-rays.com/products/ida/processors.shtml
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

08.10.13 - klo:00:28 #81 Viimeisin muokkaus: 08.10.13 - klo:00:30 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:23:48
Jep, tieto lisää tuskaa. Jos ei halua tuskaa niin kannattaa hankkia bemari, siinä on kaikki valmiina ja toimii jos muistaa tankata ;)

Näin on, ei tarvii hankkia kuin reis ecu, uus alusta, täysputkisto, tankkipatti, katteet, jalkatappisarja, cliparit, kunnollinen tunkki että saa takarenkaan vaihdettua ja sitten vaan monta kanisteria pensaa.
Silti saattaa mennä melki koko kausi ihmetellessä kun ei elektroniikka pelaa. :P

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.10.13 - klo:00:28
Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:23:48
Jep, tieto lisää tuskaa. Jos ei halua tuskaa niin kannattaa hankkia bemari, siinä on kaikki valmiina ja toimii jos muistaa tankata ;)

Näin on, ei tarvii hankkia kuin reis ecu, uus alusta, täysputkisto, tankkipatti, katteet, jalkatappisarja, cliparit, kunnollinen tunkki että saa takarenkaan vaihdettua ja sitten vaan monta kanisteria pensaa.
Silti saattaa mennä melki koko kausi ihmetellessä kun ei elektroniikka pelaa. :P

Pelaapas.  :P :P

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.10.13 - klo:00:28
Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:23:48
Jep, tieto lisää tuskaa. Jos ei halua tuskaa niin kannattaa hankkia bemari, siinä on kaikki valmiina ja toimii jos muistaa tankata ;)

Näin on, ei tarvii hankkia kuin reis ecu, uus alusta, täysputkisto, tankkipatti, katteet, jalkatappisarja, cliparit, kunnollinen tunkki että saa takarenkaan vaihdettua ja sitten vaan monta kanisteria pensaa.
Silti saattaa mennä melki koko kausi ihmetellessä kun ei elektroniikka pelaa. :P

Älä unohda vaihdelaatikkoa.

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: jarska - 08.10.13 - klo:00:28
Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:23:48
Jep, tieto lisää tuskaa. Jos ei halua tuskaa niin kannattaa hankkia bemari, siinä on kaikki valmiina ja toimii jos muistaa tankata ;)

Näin on, ei tarvii hankkia kuin reis ecu, uus alusta, täysputkisto, tankkipatti, katteet, jalkatappisarja, cliparit, kunnollinen tunkki että saa takarenkaan vaihdettua ja sitten vaan monta kanisteria pensaa.
Silti saattaa mennä melki koko kausi ihmetellessä kun ei elektroniikka pelaa. :P

Mulla jos elekteoniikka ei enää pelaa laitan lisää johdon kautta. Toi elektrroniikkatehdas on tossa pöydällä odottelemassa jos joku sais joskus ennen ens kesää siihen paikalleen tekemään sitä elektroniikkaa. airrev_1

jarska

Leikitäänpä ajatuksella.
ZX-10R-10, MIVV GP-slipari(ilman killeriä), kattipönttö poistettu, väliputki asennettu ja katalysaattorimoska poistettu myös käyrästöstä versus Yoshimuran kokoränni--> paljonko tulee eroa penkissä, vai tuleeko ollenkaan?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.10.13 - klo:14:40
Leikitäänpä ajatuksella.
ZX-10R-10, MIVV GP-slipari(ilman killeriä), kattipönttö poistettu, väliputki asennettu ja katalysaattorimoska poistettu myös käyrästöstä versus Yoshimuran kokoränni--> paljonko tulee eroa penkissä, vai tuleeko ollenkaan?

Laita vaikka kuvat molemmista niin voi vähän arvuutella paremmin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.10.13 - klo:14:40
Leikitäänpä ajatuksella.
ZX-10R-10, MIVV GP-slipari(ilman killeriä), kattipönttö poistettu, väliputki asennettu ja katalysaattorimoska poistettu myös käyrästöstä versus Yoshimuran kokoränni--> paljonko tulee eroa penkissä, vai tuleeko ollenkaan?

Luultavimmin keskialue paranee. Jos esim. akrapovicin sivuilta koittaa tiirailla koko putken performance graphia numeroineen ja sit sen optional linkpipen numeroita ihmetellen, niin voisi olettaa näin. Taikka sitten päinvastoin.  :)
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.10.13 - klo:15:34
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.10.13 - klo:14:40
Leikitäänpä ajatuksella.
ZX-10R-10, MIVV GP-slipari(ilman killeriä), kattipönttö poistettu, väliputki asennettu ja katalysaattorimoska poistettu myös käyrästöstä versus Yoshimuran kokoränni--> paljonko tulee eroa penkissä, vai tuleeko ollenkaan?

Laita vaikka kuvat molemmista niin voi vähän arvuutella paremmin.

Ei mulla kuvia oo ku vaan mietiskelin saisinko himoittuja heposia/namiratavääntöaluetta lisää jos(iiiso jos)vaihtais mainitsemani, oman virityksen tilalle Yoshin kokorännin, alkukäyrästä lähtien.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.10.13 - klo:15:51
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.10.13 - klo:15:34
Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.10.13 - klo:14:40
Leikitäänpä ajatuksella.
ZX-10R-10, MIVV GP-slipari(ilman killeriä), kattipönttö poistettu, väliputki asennettu ja katalysaattorimoska poistettu myös käyrästöstä versus Yoshimuran kokoränni--> paljonko tulee eroa penkissä, vai tuleeko ollenkaan?

Laita vaikka kuvat molemmista niin voi vähän arvuutella paremmin.

Ei mulla kuvia oo ku vaan mietiskelin saisinko himoittuja heposia/namiratavääntöaluetta lisää jos(iiiso jos)vaihtais mainitsemani, oman virityksen tilalle Yoshin kokorännin, alkukäyrästä lähtien.

Kysys moto-villeltä tosta aiheesta. Ymmärtääkseni se noita ton korimallin kwaakkuja tehny. Nokkia käännelly yms. ja tullut hyviä. Kawasakiksi.  :P
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Powered by EzPortal