Tehovertailut ja dynot

Aloittaja Jukka_R, 23.10.12 - klo:13:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Gixutin

Säädettiin -08 GSX-R oma ecu ja jäi kaasulle menossa nykäsy joka ei tunnu kovin kivalta tuossa apexissa(kkan), saako millään muulla pois kun säätämällä?
Lainaus käyttäjältä: wehna - 06.10.13 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.10.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: wehna - 05.10.13 - klo:11:46
Saitteko säädettyä vakio ecua?

En ottanu puheeksi olleskaan vaan päätin että mennään nyt sillä commanderin säädöllä kun olin jo ostanut säätö/palikka-paketin valmiiksi.
Varmaan tuli säästettyä väärässä paikassa, väärään aikaan mut jos joskus innostuu/rahaa löytyy, niin kokeillaan sitä ecun säätöö, vaikkapa siellä teillä. ;)

Joo, commanderi on ihan ok säädön korjaukseen. Muuten sillä taitaa saada säädettyä ihan ok, mutta moottorijarrua ja kaasulle menoa ei taida pystyä säätämään. Jos ei ole liikaa moottorijarrua tai kaasulle menossa ei tunnu nykäisyä niin ei tarvii paremmasta murehtia. On aivan sama onko maksimitehoa 150 vai 200hp, se ei näy missään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 06.10.13 - klo:22:43
Säädettiin -08 GSX-R oma ecu ja jäi kaasulle menossa nykäsy joka ei tunnu kovin kivalta tuossa apexissa(kkan), saako millään muulla pois kun säätämällä?
Lainaus käyttäjältä: wehna - 06.10.13 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.10.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: wehna - 05.10.13 - klo:11:46
Saitteko säädettyä vakio ecua?

En ottanu puheeksi olleskaan vaan päätin että mennään nyt sillä commanderin säädöllä kun olin jo ostanut säätö/palikka-paketin valmiiksi.
Varmaan tuli säästettyä väärässä paikassa, väärään aikaan mut jos joskus innostuu/rahaa löytyy, niin kokeillaan sitä ecun säätöö, vaikkapa siellä teillä. ;)

Joo, commanderi on ihan ok säädön korjaukseen. Muuten sillä taitaa saada säädettyä ihan ok, mutta moottorijarrua ja kaasulle menoa ei taida pystyä säätämään. Jos ei ole liikaa moottorijarrua tai kaasulle menossa ei tunnu nykäisyä niin ei tarvii paremmasta murehtia. On aivan sama onko maksimitehoa 150 vai 200hp, se ei näy missään.

Ei. On syöttö liian pienellä moottorijarrussa/pienellä kaasun avauksella, joten kone herää nykäisten.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Gixutin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.13 - klo:23:00
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 06.10.13 - klo:22:43
Säädettiin -08 GSX-R oma ecu ja jäi kaasulle menossa nykäsy joka ei tunnu kovin kivalta tuossa apexissa(kkan), saako millään muulla pois kun säätämällä?
Lainaus käyttäjältä: wehna - 06.10.13 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.10.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: wehna - 05.10.13 - klo:11:46
Saitteko säädettyä vakio ecua?

En ottanu puheeksi olleskaan vaan päätin että mennään nyt sillä commanderin säädöllä kun olin jo ostanut säätö/palikka-paketin valmiiksi.
Varmaan tuli säästettyä väärässä paikassa, väärään aikaan mut jos joskus innostuu/rahaa löytyy, niin kokeillaan sitä ecun säätöö, vaikkapa siellä teillä. ;)

Joo, commanderi on ihan ok säädön korjaukseen. Muuten sillä taitaa saada säädettyä ihan ok, mutta moottorijarrua ja kaasulle menoa ei taida pystyä säätämään. Jos ei ole liikaa moottorijarrua tai kaasulle menossa ei tunnu nykäisyä niin ei tarvii paremmasta murehtia. On aivan sama onko maksimitehoa 150 vai 200hp, se ei näy missään.

Ei. On syöttö liian pienellä moottorijarrussa/pienellä kaasun avauksella, joten kone herää nykäisten.
Okei, siinä näkyy olevan laihalla seos noin 2500 rpm kohdilla, ei siis muuta kuin uudestaan pyörä liinoihin, kiitos tästä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:10:31
Okei, siinä näkyy olevan laihalla seos noin 2500 rpm kohdilla, ei siis muuta kuin uudestaan pyörä liinoihin, kiitos tästä.
Katot täyskaasulla vedettyä käppyrää?
Missä/kuka ton on säätäny?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Eikös tuon nykäisyn saa pois vain kokeilemalla?
Toinen mopo vaatii toisenlaisen asetuksen kuin joku toinen...  :o

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 07.10.13 - klo:11:05
Eikös tuon nykäisyn saa pois vain kokeilemalla?
Toinen mopo vaatii toisenlaisen asetuksen kuin joku toinen...  :o
Aika pitkälle noi nykäsyt saa pois pistämällä nolla ja osakaasujen seokset sopivasti rikkaammalle kuin mitä ne on vakio saastenormilaihalla käyvällä eculla.
Eli samat AFR asetukset toimii aika pitkälle kaikissa mopoissa.
Toki se ecuun koodattava numeerinen syötön määrää määrittävä kartan arvo on jotain ihan muuta. Ellei sit käytössä ole joku autotune-viritys jossa saa suoraa pistää tavote AFR:t tauluun.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:10:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.10.13 - klo:23:00
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 06.10.13 - klo:22:43
Säädettiin -08 GSX-R oma ecu ja jäi kaasulle menossa nykäsy joka ei tunnu kovin kivalta tuossa apexissa(kkan), saako millään muulla pois kun säätämällä?
Lainaus käyttäjältä: wehna - 06.10.13 - klo:15:20
Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.10.13 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: wehna - 05.10.13 - klo:11:46
Saitteko säädettyä vakio ecua?

En ottanu puheeksi olleskaan vaan päätin että mennään nyt sillä commanderin säädöllä kun olin jo ostanut säätö/palikka-paketin valmiiksi.
Varmaan tuli säästettyä väärässä paikassa, väärään aikaan mut jos joskus innostuu/rahaa löytyy, niin kokeillaan sitä ecun säätöö, vaikkapa siellä teillä. ;)

Joo, commanderi on ihan ok säädön korjaukseen. Muuten sillä taitaa saada säädettyä ihan ok, mutta moottorijarrua ja kaasulle menoa ei taida pystyä säätämään. Jos ei ole liikaa moottorijarrua tai kaasulle menossa ei tunnu nykäisyä niin ei tarvii paremmasta murehtia. On aivan sama onko maksimitehoa 150 vai 200hp, se ei näy missään.

Ei. On syöttö liian pienellä moottorijarrussa/pienellä kaasun avauksella, joten kone herää nykäisten.
Okei, siinä näkyy olevan laihalla seos noin 2500 rpm kohdilla, ei siis muuta kuin uudestaan pyörä liinoihin, kiitos tästä.

Ongelma tuon nykäisyn poistamisessa Commanderilla säätäessä on se, että Commanderi vain joko lisää tai vähentää ECU:n antamaa syöttöä. Jos ECU:n oletusarvona moottorijarrulla ja 0-kaasunasennolla on se, että syöttö on katkaistu, ei Commanderia säätämällä saa 0-kaasulle syöttöä. Kaikkein paras tapa nimittäin saada tuo nykäisy pois, on antaa koneelle karvan verran soppaa koko moottorijarrun ajan, tällöin ei tule viivettä kun kaasua avataan, koska sylinterissä/imuventtiilin takana on jo valmista seosta. Käytännössä tuon nykäisyn saa Commanderillakin pois, mutta vaatinee vähän hieromista ja kokeiluja penkissä, että löytyy sopiva setuppi. Myös TPS-anturin kanssa voi kikkailla, eli 0-kaasulla TPS antaakin ECU:lle tiedon, että kaasu on karvan auki, jolloin syöttöä pääsee kyllä lisäämään, mutta TPS:n kanssa leikkiminen voi aiheuttaa jotain muita ongelmia käyntiin. Sitä en äkkiseltään osaa sanoa, että onko ECU closed-loop- vai alipainekartalla kun moottorijarrulta siirrytään kaasulle. Rata-ajoa ajatelle olisi fiksua olla alipainekartalla, mutta saastemääräysten takia saattaa olla, että tippuu ainakin hitaimmissa paikoissa closed-loop-puolelle.

Kiitos ja anteeksi, meni taas vähän turhan teoreettiseksi pohdinnaksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Gixutin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.10.13 - klo:10:41
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:10:31
Okei, siinä näkyy olevan laihalla seos noin 2500 rpm kohdilla, ei siis muuta kuin uudestaan pyörä liinoihin, kiitos tästä.
Katot täyskaasulla vedettyä käppyrää?
Missä/kuka ton on säätäny?
Vastaakohan noi sun kysymyksiin, itse en hirveästi tiedä tosta säätämisestä...

murmela

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.10.13 - klo:10:41
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:10:31
Okei, siinä näkyy olevan laihalla seos noin 2500 rpm kohdilla, ei siis muuta kuin uudestaan pyörä liinoihin, kiitos tästä.
Katot täyskaasulla vedettyä käppyrää?
Missä/kuka ton on säätäny?
Vastaakohan noi sun kysymyksiin, itse en hirveästi tiedä tosta säätämisestä...
Voi olla että vastaa. Tossa jälkeen-lapussa lukee muistiinpanoissa: 100,80,65,55,40. Mikä VOISI viitata siihen että alle 40% kaasunavauksia ei oo säädetty ollenkaan. Joten eipä ihme jos mopo nykäsee "nollakaasulla"apeksista lähdettäessä koska siel on viel vakioasetukset jälellä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Gixutin

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.10.13 - klo:12:10
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:11:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.10.13 - klo:10:41
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:10:31
Okei, siinä näkyy olevan laihalla seos noin 2500 rpm kohdilla, ei siis muuta kuin uudestaan pyörä liinoihin, kiitos tästä.
Katot täyskaasulla vedettyä käppyrää?
Missä/kuka ton on säätäny?
Vastaakohan noi sun kysymyksiin, itse en hirveästi tiedä tosta säätämisestä...
Voi olla että vastaa. Tossa jälkeen-lapussa lukee muistiinpanoissa: 100,80,65,55,40. Mikä VOISI viitata siihen että alle 40% kaasunavauksia ei oo säädetty ollenkaan. Joten eipä ihme jos mopo nykäsee "nollakaasulla"apeksista lähdettäessä koska siel on viel vakioasetukset jälellä.
Okei, minäpä soittelen säätäjälle ja kyselen asiasta tarkemmin.

marko_

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:12:29
Okei, minäpä soittelen säätäjälle ja kyselen asiasta tarkemmin.

AJ:n tietäen niin on se ajanu kaikki kaasunasennot.
Sitä vaan joutuu muuttaan vielä että saa sen nykäisyn pois.

Mitä viriä tuohon mopoon on laitettu?

Gixutin

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 07.10.13 - klo:12:40
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 07.10.13 - klo:12:29
Okei, minäpä soittelen säätäjälle ja kyselen asiasta tarkemmin.

AJ:n tietäen niin on se ajanu kaikki kaasunasennot.
Sitä vaan joutuu muuttaan vielä että saa sen nykäisyn pois.

Mitä viriä tuohon mopoon on laitettu?
Mun tietääkseni siinä ei ole kuin Yoshin kokoränni, toki pyörä on kai alunperin rakennettu Isle of Man:n kisaan ja en tiedä mitä kaikkea koneen sisälle on tehty.

wehna

Pääsittekö muuttamaa vakio ecun perusohjelmaa, vai onko tehty vain karkeasäätö polttoainekarttaan?

Polttoaineensyöttö pitäisi kytkeä päälle moottorijarrussa ja tehdä syttykarttaan muutoksia. Noi vaatii ecun peruskoodin muutosta ja tekijöitä taitaa olla hiukan vähänlaisesti. Me on omalla porukalla värkätty noita joihinkin pyöriin, mutta ei vielä suzukiin. Kawa on selvityksen alla just.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

jarska

Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:18:20
.. ei vielä suzukiin. Kawa on selvityksen alla just.

KVR on mielestäni kehittynyt huimasti priorisoinnin saralla.

marko_

07.10.13 - klo:20:20 #59 Viimeisin muokkaus: 07.10.13 - klo:20:22 käyttäjältä marko_
Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:18:20
Pääsittekö muuttamaa vakio ecun perusohjelmaa, vai onko tehty vain karkeasäätö polttoainekarttaan?

Polttoaineensyöttö pitäisi kytkeä päälle moottorijarrussa ja tehdä syttykarttaan muutoksia. Noi vaatii ecun peruskoodin muutosta ja tekijöitä taitaa olla hiukan vähänlaisesti. Me on omalla porukalla värkätty noita joihinkin pyöriin, mutta ei vielä suzukiin. Kawa on selvityksen alla just.

Näitä vaadittuja muutoksia ei siis pysty tekemään ecueditorilla ja woolich racing tuning software ohjelmilla?

edit
Minusta noilla kyllä pääsee muuttamaan 0-kaasuasennon "syöttöä".
Ainaki gixxerissä.

Powered by EzPortal