Tehovertailut ja dynot

Aloittaja Jukka_R, 23.10.12 - klo:13:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.12 - klo:11:40Toinen juttu mun kierrokseen verrattuna on se, että mulla on jonkin verran enemmän ruttua tossa kilpurissa kuin Streethawkin bladessa ja tuo on myös ~20kg kevyempi.

Tuon huomasin itse aika hyvin muun muassa Räyskälässä. Bemarit ja Yamahan vastaavat kilpurit menivät suoralla n. 20 km/h nopeammin kuin omani ja sama toistui Motoparkissa. Alastarolla ero on n. 10 km/h. Avauksissa pysyn kohtuullisen hyvin mukana, joskus jopa pikkaisen edellä, mutta kun vauhdit menevät +200, niin silloin turpaan alkaa tulla. Syheröosuuksilla pysyy tuolla vakiomopollakin ihan hyvin peesissä ja siellä paikataan se mitä suorilla hävitään. Motoparkissa vauhtieroa selittää eniten pää ja väärä ajolinja kuin teho. Räyskälässä puhtaasti teho.

Takarenkaalta tuosta mun moposta lähtee n. 155-160 hv, vastaavista kilpureista n. 180 hv.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.10.12 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.12 - klo:11:40Toinen juttu mun kierrokseen verrattuna on se, että mulla on jonkin verran enemmän ruttua tossa kilpurissa kuin Streethawkin bladessa ja tuo on myös ~20kg kevyempi.

Tuon huomasin itse aika hyvin muun muassa Räyskälässä. Bemarit ja Yamahan vastaavat kilpurit menivät suoralla n. 20 km/h nopeammin kuin omani ja sama toistui Motoparkissa. Alastarolla ero on n. 10 km/h. Avauksissa pysyn kohtuullisen hyvin mukana, joskus jopa pikkaisen edellä, mutta kun vauhdit menevät +200, niin silloin turpaan alkaa tulla. Syheröosuuksilla pysyy tuolla vakiomopollakin ihan hyvin peesissä ja siellä paikataan se mitä suorilla hävitään. Motoparkissa vauhtieroa selittää eniten pää ja väärä ajolinja kuin teho. Räyskälässä puhtaasti teho.

Takarenkaalta tuosta mun moposta lähtee n. 155-160 hv, vastaavista kilpureista n. 180 hv.

Minun ja kaikkien muidenkin buimurien takapyörältä tulee aika tasan 172 hv. Kampiakseliteho on 190 +. Olen nähnyt omieni (mitattu kolmeen kertaan kahdessa eri penkissä) lisäksi myös Korpiahon Erkan käppyrän, jossa idenniset arvot, koska sama moottori ja sama ecu. Jos joku väittää saavansa 180 hevosvoimaa suomessa takaselta penkissä, ei kun mukaan vaan testaamaan realistiseen penkkiin, minä maksan viulut kuljeltuksineen, jos löytyy kahdeksan heppaa enemmän kun näistä bemareista.

Nuo 180 hv tehot ovat todellisuudessa näissä Suomessa rakennetuissa, sääntöjen puitteissa pysyvissä RR-tonnisissa kampiakselitehoja, kun menee sekaisin koko ajan taysjyvä- ja jauhetut jauhot.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 23.10.12 - klo:13:27
Jos joku väittää saavansa 180 hevosvoimaa suomessa takaselta penkissä, ei kun mukaan vaan testaamaan realistiseen penkkiin, minä maksan viulut kuljeltuksineen, jos löytyy kahdeksan heppaa enemmän kun näistä bemareista.

Tämä sopii.

Käyn hakemassa lavetille tuon: http://www.mp-foorumi.com/gallery/picture.php?size=medium&picture=20e28b931c67c0f48b5e8572b1ea8b30.jpg ja penkkiin. Jos takarengastehot ovat alle 180 hv, maksan viulut ja jos ei, niin sinä maksat. Deal?

Kustannukset ovat 0,66 euroa/km + alv 23 % + tuntihinta 100 euroa (sis alv 23 %) kuljetuksista ja penkityksestä sitten omansa.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.10.12 - klo:13:34
Lainaus käyttäjältä: app - 23.10.12 - klo:13:27
Jos joku väittää saavansa 180 hevosvoimaa suomessa takaselta penkissä, ei kun mukaan vaan testaamaan realistiseen penkkiin, minä maksan viulut kuljeltuksineen, jos löytyy kahdeksan heppaa enemmän kun näistä bemareista.

Tämä sopii.

Käyn hakemassa lavetille tuon: http://www.mp-foorumi.com/gallery/picture.php?size=medium&picture=20e28b931c67c0f48b5e8572b1ea8b30.jpg ja penkkiin. Jos takarengastehot ovat alle 180 hv, maksan viulut ja jos ei, niin sinä maksat. Deal?

Kustannukset ovat 0,66 euroa/km + alv 23 % + tuntihinta 100 euroa (sis alv 23 %) kuljetuksista ja penkityksestä sitten omansa.

Satasta tunnilta en maksa kuljetuksista, joten tarjoudun hoitamaan kuljetukset itse. Kalusto löytyy.

Mikäli kyseinen peli on moottoriltaan nordic superbike-sääntöjen mukainen, haaste otetaan vastaan.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 23.10.12 - klo:14:25
Satasta tunnilta en maksa kuljetuksista, joten tarjoudun hoitamaan kuljetukset itse. Kalusto löytyy.

Mikäli kyseinen peli on moottoriltaan nordic superbike-sääntöjen mukainen, haaste otetaan vastaan.

Pointti tuli varmasti selväksi. Nykyisessä pyörässäni on n. 20 hv enemmän (ihan sama mistä kohti mitattuna) kuin vuoden 2000 versiossani ja noissa laitetuissa, sääntöjen mukaisissa vehkeissä ja uusissa Bemareissa yli 20 hv enemmän tehoa ja se näkyy kisassa ja testailuissa. Voi toki olla mahdollista, että jokainen entisen SM-voittajan pyörällä ja uudella Bemarilla ajava on vain yksinkertaisesti parempi kiihdyttämään suoralla kuin minä ja se on ainoa selittävä tekijä n. 20 km/h nopeuseroihin huippunopeuksissa tai sitten mulla on niin iso pää ja roikotan sitä maksimikorkeudella, että se syö vauhdin.

Takarengastehoja linkittämässäni pyörässä oli kyseisessä dynossa n. 240 ja konetehoa n. 270 hv. Muista tehoista en tiedä.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

23.10.12 - klo:14:59 #5 Viimeisin muokkaus: 23.10.12 - klo:15:14 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.10.12 - klo:14:40
Lainaus käyttäjältä: app - 23.10.12 - klo:14:25
Satasta tunnilta en maksa kuljetuksista, joten tarjoudun hoitamaan kuljetukset itse. Kalusto löytyy.

Mikäli kyseinen peli on moottoriltaan nordic superbike-sääntöjen mukainen, haaste otetaan vastaan.

Pointti tuli varmasti selväksi. Nykyisessä pyörässäni on n. 20 hv enemmän (ihan sama mistä kohti mitattuna) kuin vuoden 2000 versiossani ja noissa laitetuissa, sääntöjen mukaisissa vehkeissä ja uusissa Bemareissa yli 20 hv enemmän tehoa ja se näkyy kisassa ja testailuissa. Voi toki olla mahdollista, että jokainen entisen SM-voittajan pyörällä ja uudella Bemarilla ajava on vain yksinkertaisesti parempi kiihdyttämään suoralla kuin minä ja se on ainoa selittävä tekijä n. 20 km/h nopeuseroihin huippunopeuksissa tai sitten mulla on niin iso pää ja roikotan sitä maksimikorkeudella, että se syö vauhdin.

Takarengastehoja linkittämässäni pyörässä oli kyseisessä dynossa n. 240 ja konetehoa n. 270 hv. Muista tehoista en tiedä.

Olisi mielenkiintoista laittaa sinun yamaha ja minun puimuri samaan penkkiin. Veikkaan että tulos olisi juurikin se minkä ensimmäisessä viestissä laitoit Jammulle; 155-160. Ja puimurille 172 (+- 1 hv).

Tarkoitin viestissäni RääRää-mopoja, enkä noita virivirikapistuksia. Naapurin Mosgvitch Elitestäkin vm. 1980 (porattu 50 cc ylikokoon) löytyy takasilta 600-800 hv ahtopaineesta riippuen. Jäädään varttimaililla Jukka_R 150 m Villen mosselle!

Saa nauraa! Oma moottori on mossessa: http://www.youtube.com/watch?v=KHk2mM0w7D8&feature=related

app

23.10.12 - klo:15:06 #6 Viimeisin muokkaus: 23.10.12 - klo:15:08 käyttäjältä app
Tässä onnistuneempi startti: http://www.youtube.com/watch?v=IOIgeSHjrds

jarska

23.10.12 - klo:15:08 #7 Viimeisin muokkaus: 23.10.12 - klo:15:13 käyttäjältä jarska
Laitetaas erillinen ketju "ikuisuus-aiheelle", tehot ja dynottamiset.
Poimittu racechrono keskustelusta ja lisätty vettä kiukaalle.


Tiedän, penkeistä, lämpötiloista, kuun asennosta ja monesta muusta ovat tulokset kovasti riippuvaisia, mut annetaan silti palaa.
Talven aikana jos sais käppyrän myös ZX-10R -10 mallista, kunhan vien säätöön.

Tässä esimerkkeinä Bemun RR -10 ja Kawan ZX-10R -11 mallit, sama penkki:
Kawa täysin vakio, Bemussa vaan slipari.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 23.10.12 - klo:14:59

Olisi mielenkiintoista laittaa sinun yamaha ja minun puimuri samaan penkkiin. Veikkaan että tulos olisi juurikin se minkä ensimmäisessä viestissä laitoit Jammulle; 155-160. Ja puimurille 172 (+- 1 hv).

Tarkoitin viestissäni RääRää-mopoja, enkä noita virivirikapistuksia.

Tuo varmasti järjestyy jos saadaan se mopoviikko kahdella viikonlopulla tuotantoon ensi kaudella ja sinne penkit ja pelit.

Linkittämälläni pyörällä on ajeltu Motoparkissa ihan vauhdikkaita kierroksia kaudella 2002 kun oltiin Vappua siellä viettämässä. Eli ihan RR-vehkeeksi laskettavissa, vaikkakaan ei sääntöjen mukainen. Ei sillä, että minunkaan pyörälläni pääsisi SM-lähtöihin. Paljon on sääntöjen vastaisuuksia, mutta YCC:n säännöistä sentään läpi pääsee. En tiedä miksi RR-säännöissä kielletään ahdetut vehkeet, mun mielestä moiset olisivat ihan hauska lisä YCC:n kahinoissa. Saattaisin jopa itse moista omaani harkita eikä varmasti Räyskälässä vakio-Bemarit suoralla ohittelisi kun koneessa olisi n. 300 kaakkia. Vitjat ja kytkimen joutuisi varmaan vähän jytäkämpiiin vaihtamaan (vaihdattamaan).


Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

Vois olla alussa veikeä peli ahdettuna tällainen kilonen. Luistonestolle löytyis käyttöä, veikkaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.10.12 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 21.10.12 - klo:11:40Toinen juttu mun kierrokseen verrattuna on se, että mulla on jonkin verran enemmän ruttua tossa kilpurissa kuin Streethawkin bladessa ja tuo on myös ~20kg kevyempi.

Tuon huomasin itse aika hyvin muun muassa Räyskälässä. Bemarit ja Yamahan vastaavat kilpurit menivät suoralla n. 20 km/h nopeammin kuin omani ja sama toistui Motoparkissa. Alastarolla ero on n. 10 km/h. Avauksissa pysyn kohtuullisen hyvin mukana, joskus jopa pikkaisen edellä, mutta kun vauhdit menevät +200, niin silloin turpaan alkaa tulla. Syheröosuuksilla pysyy tuolla vakiomopollakin ihan hyvin peesissä ja siellä paikataan se mitä suorilla hävitään. Motoparkissa vauhtieroa selittää eniten pää ja väärä ajolinja kuin teho. Räyskälässä puhtaasti teho.

Takarenkaalta tuosta mun moposta lähtee n. 155-160 hv, vastaavista kilpureista n. 180 hv.

Tuo meikäläisen kilpuri (-08 R1) alkaa jäämään bemareille selvästi jossain 170-180km/h välillä. Tämän huomaa hyvin Kemoran ykkösmutkan ulostulossa. Siihen kummulle asti saa ulostulossa useimpia bemarikuskeja kiinni, mutta heti kummun jälkeen kun jokainen uskaltaa kääntää torven auki, alkaa bemarit hiipimään karkuun. Kovin paljon ei suoran päässä ole nopeuseroa (<5km/h), mutta sen verran bemarin eduksi kuitenkin, että ohi joutuu menemään vasta jarrussa (jos uskaltaa).
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Alastarossa ei riitä ohitukseen pääsuoralla, mutta kemorassa kun pääsee imussa ykkösmutkasta perään, alkaa tosiaan siinä kummun kohdalla saavuttamaan. Silti pitää jättää jarru myöhemmäksi jos meinaa ohi mennä.

Streethawk

Honda CBR 1000RR 2009.

Linkki kuvaan

Sininen: Nykyinen setup (Yoshimuran täysputki, matalampi kansipahvi)
Punainen: Vanha setup (Devilin puoliputki ja vakio kansipahvi)

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.09.13 - klo:11:54
Koin valaistumisen ja varasin ens viikolle ajan, jolla saadaan tulevalle kaudelle käsiini lisää osaamista...nimittäin penkitykseen.

Säädetäänks suoraa ecua, vai jotain powercommanderia tms?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.09.13 - klo:12:09
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.09.13 - klo:11:54
Koin valaistumisen ja varasin ens viikolle ajan, jolla saadaan tulevalle kaudelle käsiini lisää osaamista...nimittäin penkitykseen.

Säädetäänks suoraa ecua, vai jotain powercommanderia tms?

Katotaa ny sano.
Kuulemma valmiudet olis jo ecun runkkaukseen, mut työläämpi(lue kalliimpi) homma.
PCV jo paikoillaan niin eiköhän me sitä näin alkuun.

Powered by EzPortal