Tavoitteet 2013

Aloittaja Wper, 28.10.12 - klo:12:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Niin niistä tavoitteista:

-Jos talven aikana viihtys sen verran töissä, että ehtis ajamaan kesällä enemmän kuin kolme päivää ja vapaa-ajalla yrittäs hakea rentoutta ajamiseen lojumalla mahdollisimman rentona sohvalla.

Mut itse ajamiseen tavoitteena olis:
1) Oppia pysymään edes vähän sinnepäin oikealla ajolinjalla.
2) Oppia avaamaan edes auttavasti
3) Oppia jarruttamaan niin, ettei kahta puolta tultas jarruissa ohi ainakaan niin että ajobuutsit pyörii jaloissa.
4) Oppia kallistamaan mopoa keskimutkassa, ettei tartte parkkeerata ja keittää niitä kahveja joka kerta.
5) Kiusata tuota appia olemalla Alastarossa koko ajan sen kymmenyksen tai pari ja muualla sekunnin-kaksi edellä.
6) Voittaa lotossa
7) Ajaa kilpaa jos kohta 6) toteutuu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.10.12 - klo:08:11
Niin niistä tavoitteista:

-Jos talven aikana viihtys sen verran töissä, että ehtis ajamaan kesällä enemmän kuin kolme päivää ja vapaa-ajalla yrittäs hakea rentoutta ajamiseen lojumalla mahdollisimman rentona sohvalla.

Mut itse ajamiseen tavoitteena olis:
1) Oppia pysymään edes vähän sinnepäin oikealla ajolinjalla.
2) Oppia avaamaan edes auttavasti
3) Oppia jarruttamaan niin, ettei kahta puolta tultas jarruissa ohi ainakaan niin että ajobuutsit pyörii jaloissa.
4) Oppia kallistamaan mopoa keskimutkassa, ettei tartte parkkeerata ja keittää niitä kahveja joka kerta.
5) Kiusata tuota appia olemalla Alastarossa koko ajan sen kymmenyksen tai pari ja muualla sekunnin-kaksi edellä.
6) Voittaa lotossa
7) Ajaa kilpaa jos kohta 6) toteutuu.

Aika vaatimatonta syntyneisiin aikoihin nähden...

Mutta kohta 7. paljon yhden kisan ajaminen ycc/sbb maksaa jos ei ota huomioon normikuluja(bensa,renkaat tms.)? Lisenssi, osallistumismaksu, mitä muuta?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 29.10.12 - klo:08:20

Aika vaatimatonta syntyneisiin aikoihin nähden...

Toisaalta samanlaisella pyörällä on ajettu radasta riippuen 5-8 sekuntia kovempaa, joten siihen verrattuna nuo on ihan realistisia kehityskohteita. Tämä siis siltä pohjalta kun miettii, että jos omiin aikoihin laittaa 5 sekkaa lisää, pystyy ajelemaan kirjaimellisesti yhdellä kädellä.

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 29.10.12 - klo:08:20
Mutta kohta 7. paljon yhden kisan ajaminen ycc/sbb maksaa jos ei ota huomioon normikuluja(bensa,renkaat tms.)? Lisenssi, osallistumismaksu, mitä muuta?

Muistelen viime keväänä laskeskelleeni, että 1000€ / kisaviikonloppu on kokonaiskustannuksina aika lähellä totuutta. Voi olla, että muistan väärin ja tuohon oli kai laskettu jopa yks uus takanen mukaan. Ensi kaudella jos ajan kilpaa, ajan varmaan endurance-seoksen käytetyillä takasilla ja panostan ennemmin uuteen etuseen, jolloin rengaskulut pysynevät suht järkevinä. Tämä siksi, että meikäläisen käsillä ei uuden takasen pitoa pysty hyödyntämään ja lisäpidon opettelua varten pitäisi ajaa paljon uusilla renkailla = pirun kallista. Uuden etusen tuoman paremman kääntyvyyden sen sijaan pystyy hyödyntämään paljon helpommin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

29.10.12 - klo:11:28 #18 Viimeisin muokkaus: 29.10.12 - klo:11:32 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.10.12 - klo:08:11

5) Kiusata tuota appia olemalla Alastarossa koko ajan sen kymmenyksen tai pari ja muualla sekunnin-kaksi edellä.


Ähäkutti, enpäs nielaissutkaan tätä syöttiä. Aion olla sinua jatkossakin VÄHINTÄÄN kymmenyksen pari hitaamopi Alastarossa, ja muualla sekunnin muutaman.

Eli lisää vauhtia äjä, muuten mä en kehity!!!

Raaseri

2013 tavoitteet rata-ajoon:

1) Enemmän kuin 2012 ajetut 8 kierrosta.
2) Ducatista laatikko kuntoon ja pari ajopäivää
3) Olla vetämättä ainoatakaan koulutusta ja lopettaa neuvominen ylipäätään
4) Vähemmän nettimopoilua

Andy

Tuleva kesä näyttääkin jo erilaiselta kuin kaksi aiempaa, joten:

- enemmän ratapäiviä kuin kuluneen kesän 3viikonloppua, joista ajamaan on päässyt aina vain toisena päivänä
- Kisa tai pari olisi taas kiva käydä ajelemassa
- taistelua taantumusta vastaan eli aikojen hinaaminen lähemmäs 2010 tasoa
- jonkinasteinen aktivoituminen Orgin järjestelyhommissa

Tämä kaikki järkevällä(=pienellä) budjetilla ja ilman sen suurempia paineita. Ja yrityksestä huolimatta aion pysyä ehjänä.

//Andy

Streethawk

Nyt fiilis sellainen, että voi jäädä koko kausi 2013 ilman rataa. Pelkkä ratailu ilman kisailua ei maistu. Ja kisailuna vain pari kisaa kaudessa ihan huvikseen ei ole kovin mielekästä. Eikä ole rahaa ajaa koko kautta täysillä. Ehkä jonkun ulkomaan ratareissun voisi tehdä, jos ORG sellaisen järjestää.
Myös harkinnassa mopon myyminen tai vaihtaminen toisen tyyppiseen.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 29.10.12 - klo:13:06
3) Olla vetämättä ainoatakaan koulutusta ja lopettaa neuvominen ylipäätään
4) Vähemmän nettimopoilua

Höh, nyt oon utelias ja kysyn näistä kahdesta, miksi?
Ihan vaan sillä ku olet ollu/olet melkonen kultakimpale foorumin nälkäisille ja tiedonjanoisille ratailijoille pitkään, sekä kirjoitusten että koulutusten/opastusten suhteen, minua ainakin jääpi harmittamaan jos nämä vähenevät...toisaalta mikä minä olen sanomaan, jokaisen oma asiahan se on mitä tekee...kysyin nyt kuitenkin.

Cat

29.10.12 - klo:17:39 #23 Viimeisin muokkaus: 11.06.13 - klo:21:01 käyttäjältä Cat
Alastaro mennään alle 1.30 ja kemora alle 1.20. Muiden ratojen korkkaus myös pitää tehdä.

Ehkä osallistua johonkin kerhokisaan, tai jos hyvin menee nii miksei vaikka ihan ycc kisaan..

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.10.12 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 29.10.12 - klo:13:06
3) Olla vetämättä ainoatakaan koulutusta ja lopettaa neuvominen ylipäätään
4) Vähemmän nettimopoilua

Höh, nyt oon utelias ja kysyn näistä kahdesta, miksi?
Ihan vaan sillä ku olet ollu/olet melkonen kultakimpale foorumin nälkäisille ja tiedonjanoisille ratailijoille pitkään, sekä kirjoitusten että koulutusten/opastusten suhteen, minua ainakin jääpi harmittamaan jos nämä vähenevät...toisaalta mikä minä olen sanomaan, jokaisen oma asiahan se on mitä tekee...kysyin nyt kuitenkin.

Joo, tämä on kyllä näin. Olis koulutettavia varmasti enemmän kuin koulutettavia, ja kun Ducatikin tulee kuntoon, ois välinekin siihen.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.10.12 - klo:17:08
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 29.10.12 - klo:13:06
3) Olla vetämättä ainoatakaan koulutusta ja lopettaa neuvominen ylipäätään
4) Vähemmän nettimopoilua

Höh, nyt oon utelias ja kysyn näistä kahdesta, miksi?
Ihan vaan sillä ku olet ollu/olet melkonen kultakimpale foorumin nälkäisille ja tiedonjanoisille ratailijoille pitkään, sekä kirjoitusten että koulutusten/opastusten suhteen, minua ainakin jääpi harmittamaan jos nämä vähenevät...toisaalta mikä minä olen sanomaan, jokaisen oma asiahan se on mitä tekee...kysyin nyt kuitenkin.

Mukavaa porukkaahan noilla kursseilla on ollut. On niitä vaan niin paljon takana että itselle ne ei anna enää mitään, tuntuu vaan toistolta. Lisäksi kun omat ajot jäi viime kesänä eri syistä väliin, niin ehkä tulevana kesänä mieluummin käytän kaikki viisi ratapäivää itselleni kun tänä kesänä 4/5 meni muille.

Nettimopoilussa sama homma. Toistan itseäni, eikä ole mitään annettavaa. Mopoilijana ratapuolella liika monta vuotta vaan ajellut ns satavarmaa kaadotonta kruisailuvauhtia, joten alkaa ehkä hiipumaan koko touhu osaltani. Miksipä sitä sitten enää kirjoittaakaan.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 29.10.12 - klo:19:19
Toistan itseäni, eikä ole mitään annettavaa.

Ainut asia josta rohkenen olla kanssasi täysin eri mieltä.

MarkoL


Enämpi päiviä radalla, ja mielummin tuplapäiviä.
Ettei tulis niitä kouhotus aamuja niin paljon kuin ennen.

Sais pläskiä pois, jos ei lihasta, niin ainakin lisää happea.

Ja pari kilpailua olisi ehdittävä ajaa,joko kerho- tai jokkiskisa,
tai molempia.
(Riippunee myös sponsoreista)
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 29.10.12 - klo:08:20
Mutta kohta 7. paljon yhden kisan ajaminen ycc/sbb maksaa jos ei ota huomioon normikuluja(bensa,renkaat tms.)? Lisenssi, osallistumismaksu, mitä muuta?

No itse en ole vielä noiden lisäksi keksinyt muita kuluja paitsi sakot kun kännissä heiluu varikolla. Toki jos oikein on mielikuvitusta, niin tuskin miljoonaan pysähtyy.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Cat

Lainaus käyttäjältä: Cat - 29.10.12 - klo:17:39
Alastaro mennään alle 1.30 ja kemora alle 1.20. Muiden ratojen korkkaus myös pitää tehdä.

Ehkä osallistua johonkin kerhokisaan, tai jos hyvin menee nii miksei vaikka ihan ycc kisaan..


Hupsista..

Uudet tavoitteet:


-Oppia ajamaan sateella.
-Oppia lukemaan mopon käytöstä ja säätämään sitä.
-Oppia pitämään se perhanan katsekontakti siellä tulevaisuudessa.
-Ajaa superstock B motoparkin kilpailussa viiden sakkiin ja päästä A mukaan kisaan.
-Olla ressaamatta pikkuasioista, ja unohtaa vastoinkäymisten jälkeen testamenttien kirjoittelu.
-Hankkia rikas lääkäri muija, jolla on mökki vetelissä.

Ajat tulee mitä tulee, tavoitteet on korkeat. Tosi korkeat. Sellasia, että B ukoille tulee tutuksi meikäläisen perävalot. Tällä vakioalustaisella kawalla vielä vedän. Etupäässä on nyt jäykemmät jouset, muuten orkkiskuosissa.

Powered by EzPortal