Kiinnostusta keskiryhmän/nopean hitaamman pään rata-ajokurssiin?

Aloittaja Nitrous, 10.01.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Laitetaanpas tänne tälläinen alustava kysely, että kuinka moni olisi kiinnostunut keskiryhmän ja nopean välimaastossa keikkuville suunnatusta päivän (tai kahden) mittaisesta puhtaasti rata-ajoon keskittyvästä kurssista?

Kurssin ohjelma tulisi sisältämään teoriaa, joka on jaettu todennäköisesti viiteen eri osa-alueeseen ja painotetaan kurssilaisten toivomusten mukaan. Teorian välissä luonnollisesti ajetaan kouluttajaa seuratan tahi omaa ajoa setistä riippuen.

Kurssin vetäjänä toimii meikäläinen ja kurssille mahtuu kerrallaan 3-5 kurssilaista. Määrä riippuu hieman ihmisten halusta uhrata rahaa harrastuksen alttarille. Vähän kovempi hinta = vähemmän osallistujia = henkilökohtaisempaa koulutusta. Jos naama tahi osaaminen ei ole nimimerkin takaa tuttu tässä vähän omaa kokemusta aiheesta:

Radalla pörrätty vuodesta 2009
Koulutuksia (EAK, mutka-ajo, rata-ajo) Motorgin tapahtumissa tullut vedettyä vuodesta 2010 alkaen.
Oma vauhti tällä hetkellä 1:12 -alkuista Kemoralla ja 1:24 -alkuista Alastarossa, eli nopea ryhmän nopeampi puolisko joutuu turvautumaan jonkun muun opastuksiin.

Viime kesänä pariin kertaan harjoittelin vastaavan kurssin pitämistä ja vajaan päivän kurssilla keskiryhmä kuskeilta kierrosajat paranivat päivän aikana 3-8 sekuntia. Todennäköisesti tuo tiputus oli vain alkua ja ajat paranevat edelleen kun uudet opit tarttuvat kunnolla selkärankaan.

Jos kiinnostusta löytyy voisi vastailla seuraaviin kysymyksiin:
1) Järjestetäänkö kurssi keskinopeassa vai nopeassa ryhmässä? (verrokina org/mp-tuki ratapäivien vauhti)
2) Kuinka paljon olisit valmis köyhtymään?
    a) Päivän kurssista.
    b) Kahden päivän kurssista.
3) Missä radalla kurssi olisi parasta pitää?
4) Mikä olisi kurssille paras ajankohta?

Terveisin:
Esa
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Wper

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.01.13 - klo:13:20
Laitetaanpas tänne tälläinen alustava kysely, että kuinka moni olisi kiinnostunut keskiryhmän ja nopean välimaastossa keikkuville suunnatusta päivän (tai kahden) mittaisesta puhtaasti rata-ajoon keskittyvästä kurssista?

Kurssin ohjelma tulisi sisältämään teoriaa, joka on jaettu todennäköisesti viiteen eri osa-alueeseen ja painotetaan kurssilaisten toivomusten mukaan. Teorian välissä luonnollisesti ajetaan kouluttajaa seuratan tahi omaa ajoa setistä riippuen.

Kurssin vetäjänä toimii meikäläinen ja kurssille mahtuu kerrallaan 3-5 kurssilaista. Määrä riippuu hieman ihmisten halusta uhrata rahaa harrastuksen alttarille. Vähän kovempi hinta = vähemmän osallistujia = henkilökohtaisempaa koulutusta. Jos naama tahi osaaminen ei ole nimimerkin takaa tuttu tässä vähän omaa kokemusta aiheesta:

Radalla pörrätty vuodesta 2009
Koulutuksia (EAK, mutka-ajo, rata-ajo) Motorgin tapahtumissa tullut vedettyä vuodesta 2010 alkaen.
Oma vauhti tällä hetkellä 1:12 -alkuista Kemoralla ja 1:24 -alkuista Alastarossa, eli nopea ryhmän nopeampi puolisko joutuu turvautumaan jonkun muun opastuksiin.

Viime kesänä pariin kertaan harjoittelin vastaavan kurssin pitämistä ja vajaan päivän kurssilla keskiryhmä kuskeilta kierrosajat paranivat päivän aikana 3-8 sekuntia. Todennäköisesti tuo tiputus oli vain alkua ja ajat paranevat edelleen kun uudet opit tarttuvat kunnolla selkärankaan.

Jos kiinnostusta löytyy voisi vastailla seuraaviin kysymyksiin:
1) Järjestetäänkö kurssi keskinopeassa vai nopeassa ryhmässä? (verrokina org/mp-tuki ratapäivien vauhti)
2) Kuinka paljon olisit valmis köyhtymään?
   a) Päivän kurssista.
   b) Kahden päivän kurssista.
3) Missä radalla kurssi olisi parasta pitää?
4) Mikä olisi kurssille paras ajankohta?

Terveisin:
Esa
1. Olisko nopeassa? Keskiryhmän nopeimmat kuskit jos haluaa pitää vauhtia yllä, eikä kaikilla osaamista mennä hitaammista ohi, keskiryhmässä siis.
2.120€ päivä?
3. Itelle ainakin paras kemora tai botniaring
4.mitä aiemmin niin parempi. Saa opittua hyödyntää sit loppukaudella
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

jarska

Ensinnäkin hienoo että Nitrous lähtee vetämään näitä. shakehands_1

1.Itsekkäistä syistä nopeen ryhmän, olis vielä paljon opittavaa sun(kin) tasoiselta.

2.50-100€/päivä

3. Samat ku Weeperillä, Kemora tai Botnia

4. Heti keväällä

rranta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 10.01.13 - klo:13:20
Laitetaanpas tänne tälläinen alustava kysely, että kuinka moni olisi kiinnostunut keskiryhmän ja nopean välimaastossa keikkuville suunnatusta päivän (tai kahden) mittaisesta puhtaasti rata-ajoon keskittyvästä kurssista?

Kurssin ohjelma tulisi sisältämään teoriaa, joka on jaettu todennäköisesti viiteen eri osa-alueeseen ja painotetaan kurssilaisten toivomusten mukaan. Teorian välissä luonnollisesti ajetaan kouluttajaa seuratan tahi omaa ajoa setistä riippuen.
Jos kiinnostusta löytyy voisi vastailla seuraaviin kysymyksiin:
1) Järjestetäänkö kurssi keskinopeassa vai nopeassa ryhmässä? (verrokina org/mp-tuki ratapäivien vauhti)
2) Kuinka paljon olisit valmis köyhtymään?
   a) Päivän kurssista.
   b) Kahden päivän kurssista.
3) Missä radalla kurssi olisi parasta pitää?
4) Mikä olisi kurssille paras ajankohta?
Terveisin:
Esa
Nopeassa ryhmässä jos tuo Kemoran parhaimmillaan 1.14 alkuset sitä tarkottaa. Itelle helepoin ois Kemora myös Botnia vois olla mahollinen vaikkakaan en sielä oo ajanu. Alakukesä, kuitenki sillain, että ois kerenny taas ajamiseen tutustua etes vähän, ku ne pari ekaa kertaa menee jännittäessä ja miettiessä miksi kunto ja voimat ei taho riittää. Puhumattakaan kahesta peräkkäisestä päivästä.

juice09

Hyvä, nopean ryhmän kurssi kiinnostaa, mielellään 2 päivänen, paikalla ei niin väliä kunhan rata löytyy.
Alkukevät tuntus parhaalta, saattas onnistuu viikollakin.

slowrider

Kiinnostusta löytyy jos vain kurssin koittaessa rahatilanne suinkin antaa periksi. Yhden kurssin kävin viime kesänä (Pennan) ja siitä jäi hyvä maku. Outo rata (botnia) tuli kahdessa päivässä aika hyvin tutuksi.

1. Radasta riippuen. Alastarossa mieluiten nopeassa, muilla radoilla keskiryhmässä (omien kierrosaikojen perusteella ajateltuna)
2. 50-300e/pv riippuen siitä onko opetus ryhmäopetusta/yksilöllisempää, onko koulutus tarkoitusta varten vuokratulla radalla vai jonkin muun järjestäjän ratapäivällä. (eli tarviiko koulutuksen lisäksi maksaa vielä ratapäivän maksu). 150e/pv koulutus on vielä sellainen minkä voi aika lailla miettimättä varata
3. Radalla ei väliä kunhan ei ole motopark tai ahvenisto
4. Kesä/heinäkuu. Silloin pitäisi jo jonkinlainen tuntuma olla ajamiseen ja kelit lämpimiä. Ei tarvi kylmillä saippuapaloilla ajella :)

Nitrous

Jopas tämä nyt karkasi (tarkoitushakuisesti?) vähän aiheen viereen. Mukavaa huomata, että täällä ollaan huolissaan insinöörin lasku- ja ajotaidoista. :D Paljonhan tuossa tulikin hyviä pointteja, mutta ne voisi melkein eriyttää omaksi aiheekseen esim. otsikolla: "Ota huomioon nämä asiat jos olet järjestämässä kurssia". Oma kompetenssini kouluttajana ja kulurakenteen muodostuminen ovat melko hyvin tiedossa, joten niihin en hirveästi lisäohjeita näin netissä tarvitse. Toki pedakogiikan kurssi on aina tervetullut ja jos joku sellaista on järjestämässä, voi ilmoittaa minulle siitä vaikka yksityisviestillä.

Sen verran tarkennusta tuohon kurssin aikahaarukkaan, että pystyn vaivattomasti seurailemaan n. 5 sekuntia itseäni hitaampi kuskeja, joten jos Kemorassa mennään 1:14-alkuisia, voi olla, että hyötyä tulee lähinnä teorialätinän kuuntelemisesta jos siitäkään. Eli Kemoralla max. vauhti siinä 1:17 kieppeillä, Alastarossa 1:29.  Nopeammatkin toki ovat tervetulleita, mutta ottavat tietoisen riskin siinä, ettei kouluttaja paljon pysty perässä katselemaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.01.13 - klo:11:33
Jopas tämä nyt karkasi (tarkoitushakuisesti?) vähän aiheen viereen. Mukavaa huomata, että täällä ollaan huolissaan insinöörin lasku- ja ajotaidoista. :D Paljonhan tuossa tulikin hyviä pointteja, mutta ne voisi melkein eriyttää omaksi aiheekseen esim. otsikolla: "Ota huomioon nämä asiat jos olet järjestämässä kurssia".

Aihetta karsittu toiseen ketjuun, yes sir. peukku_1

app

Tässä olis Kemoraan yksi potilas.. Viime kesänä kierrokset jäivät todella vähiin, mutta noin 1 s/päivä lähti vielä ~1.15 tulokseen (datalogger ei toiminut), mutta ei treeni ojaan kaada, ja parannettavaa on riittävästi siellä yhteen päivään. Jos on täyttä, en pane pahakseni, jos valitset jonkun toisen. Erityisesti possujuna-tyyppinen treeni olis hyvä tässä tapauksessa itselle, mutta ei se teoriakaan pahasta ole, vaan uusia näkemyksiä on hyvä kuulla.

carbon


          Hieno homma ensinnäkin että uutta verta ratakoulutukseen !!
Tulen mielelläni mukaan, Botnialle mun olis paras mutta ei kai tuo haittaa vaikka olis Kemoralla..
100-200e väliin vois olla. Kuten kaikki tietää jos lähet kolmensadan km päähän, nukut hotellissa ym ja kurssit päälle niin se on viidensadan kuolema ?
Vaikka kuinka hienoa onkin....mukana olen.
Voin mää koittaa..

JiiPee66

1. Kiinnostusta löytyisi keskiryhmään.
2. 100-250e
3. Paikkoina Alastaro tai Motopark.
4. kesä-heinäkuu


Xper77i

keskiryhmää
50-200
alastaro, muutkin toki käy
alkukaudesta

fredator

nopeaan ryhmään
200 + euroa / päivä
alastaro
heinä / elokuu

estor

- Kiinnostusta vois olla keskiryhmään, omat ajat olleet Kemoralla 1:20 - 1:26 luokkaa.
- 100 - 200 euroa?
- Kemora
- kesäkuu/alkukausi

Taffu

Kaverin yllyttämänä kyselen, että olenko liian hidas tällaiseen koulutukseen, kun vauhti Kemoralla on luokkaa 1:26-1:28?
Oletan kyllä, että jokunen sekunti tuosta häviää, kun pyörää vaihdan...

-Keskiryhmään
-Ei aivan kesän alussa
-Kemoralle
-Hinnasta en osaa sanoa mitään...

Powered by EzPortal