Alustan huolto ja hinnat

Aloittaja Hookala, 29.01.13 - klo:10:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.02.14 - klo:07:05
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 05.02.14 - klo:02:47
Uteliaana, vain olen, että mitä eroa on bitupon ja öööölinsin takapampun täyshuollolla? Poislukien mahdollisen shimmi muutoksen? Puhutaan vaikka kawasakin iskareista, jarskan malli?

Bitubon pamppuun tuli melkonen määrä hilpettä + öljyt ja ilmeisesti myös kaasut, vai mitä Wehnä?

Ompas siinä hilpettä!
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

wehna

Lainaus käyttäjältä: jarska - 05.02.14 - klo:07:05
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 05.02.14 - klo:02:47
Uteliaana, vain olen, että mitä eroa on bitupon ja öööölinsin takapampun täyshuollolla? Poislukien mahdollisen shimmi muutoksen? Puhutaan vaikka kawasakin iskareista, jarskan malli?

Bitubon pamppuun tuli melkonen määrä hilpettä + öljyt ja ilmeisesti myös kaasut, vai mitä Wehnä?

Ei noilla huolloilla mitään eroa sinällään ole. Ero on siinä minkä tasoisen huollon tekee. Eli purkaako kokonaan, oikaisee männät ja vaihtaa tiivisteet, vai vaihtaako vain öljyt. Työmäärän ero noilla kahdella on noin viisinkertainen.

Miksikö ne tiivisteet pitää sitten vaihtaa jos keppi ei ole vuotanut? Hyvä ja pohtimisen arvoinen asia. Me pyrimme vaihtamaan aina todennäköisimmin vaurioituvat tiivisteet, koska tavoitteena on asiakkaalle moitteeton toiminta seuraavaan huoltoon asti. Ei meenaan ole kiva kun iskari puhaltaa öljyt heinäkuussa ja lomapäivät sekä maksetut ratapäivät menee hukkaan. Voi myös olla, että heinäkuussa ei huoltoaikaa saakaan kätevästi ja ajamiseen tulee pidempi tauko.

Emme mekään täydellisiä ole ja varmasti sattuu virheitä. Pyrimme kuitenkin tekemään hommat niin, ettei asiakas soita meille vihaisena radalta ja vaadi takuukorjausta. Jokainen iskarintekijä tekee niin kuin parhaaksi näkee, niin teemme myös me ja kun jokainen onnistuu suunnitelmassaan niin lopputulos on suurin piirtein sama. Ehkä vikaantumistodennäiköisyydessä on eroa, tuskin missään muussa.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

slowrider

Lainaus käyttäjältä: wehna - 05.02.14 - klo:17:00


Ei meenaan ole kiva kun iskari puhaltaa öljyt heinäkuussa ja lomapäivät sekä maksetut ratapäivät menee hukkaan. Voi myös olla, että heinäkuussa ei huoltoaikaa saakaan kätevästi ja ajamiseen tulee pidempi tauko.

Emme mekään täydellisiä ole ja varmasti sattuu virheitä. Pyrimme kuitenkin tekemään hommat niin, ettei asiakas soita meille vihaisena radalta ja vaadi takuukorjausta. Jokainen iskarintekijä tekee niin kuin parhaaksi näkee, niin teemme myös me ja kun jokainen onnistuu suunnitelmassaan niin lopputulos on suurin piirtein sama. Ehkä vikaantumistodennäiköisyydessä on eroa, tuskin missään muussa.

Tätä täytyy kompata. Huolellisuus kyllä tässä hommassa avainasemassa. Ja vikojen sattuessa (niitä nyt kuitenkin joskus tulee eteen väkisinkin) huollon tekijän "takuu" kyllä vaikuttaa ainakin omaan ostopäätökseen paljon. Eli äänestän kyllä jaloillani jos vian sattuessa vastaus on tyyliin "ei kuulunut huoltoon, edellisen huoltajan vika tms".

porari

Ent jos tälläinen mitään mistään ymmärtämätön noviisi tulee ja  tilaa iskarien huollon, onko se tehty samalla pieteetillä kuin ne varikkojen tuttujen miesten  huollot? Olisiko se tehty jopa paremmin kun huomataan ettei huollon tilaaja oikein ymmärrä mitä on pyytämässä ja tunnistetaan tilanne.

wehna

Lainaus käyttäjältä: porari - 06.02.14 - klo:23:01
Ent jos tälläinen mitään mistään ymmärtämätön noviisi tulee ja  tilaa iskarien huollon, onko se tehty samalla pieteetillä kuin ne varikkojen tuttujen miesten  huollot? Olisiko se tehty jopa paremmin kun huomataan ettei huollon tilaaja oikein ymmärrä mitä on pyytämässä ja tunnistetaan tilanne.

Meillä palvelu on sama kaikille. Ei ole merkitystä ajaako Motoparkissa 1.24 vai 1.54. Saa ne vehkeet olla kunnossa vaikka ei ajakaan rataennätyksiä :)
Tuskin mikään huolto yrittää huiputtaa asiakkaita. Erot on vaan näkemyksiä siitä miten asia tulisi hoitaa.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

PetsuZX

Eilen tuli WP:n takaiskari Karin pajalta (KVR). Itsehän en sitä huomannut, mutta Kari ilmoitti että tiiviste vuotaa, joten se vaihdettiin muun huollon yhteydessä. Ammattimaista toimintaa ja nyt iskari on parempi kuin uutena :)

tomik

Kuka tietäis mikä pitää olla TTX36 iskarin paine ja onko se sama mallista riippumatta? Aikaisemmassa pyörässä TTX:ssä käytettiin 6 bar painetta, mutta kun nyt käytin AP036 iskarin huollossa, säätölomakkeessa lukee 18bar!?

Nimim. oisko sittenkin pitänyt maksaa enemmän iskarin huollosta, eikä viedä paikalliselle nyrkkipajalle...

parjan_fin

27.03.14 - klo:08:53 #22 Viimeisin muokkaus: 27.03.14 - klo:10:38 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: tomik - 27.03.14 - klo:07:56
Kuka tietäis mikä pitää olla TTX36 iskarin paine ja onko se sama mallista riippumatta? Aikaisemmassa pyörässä TTX:ssä käytettiin 6 bar painetta, mutta kun nyt käytin AP036 iskarin huollossa, säätölomakkeessa lukee 18bar!?

Nimim. oisko sittenkin pitänyt maksaa enemmän iskarin huollosta, eikä viedä paikalliselle nyrkkipajalle...

18 bar. kuulostaa rajulta...

EDIT:
TTX36:ssa kuuluu olla 6 bar.

46PRLX (eli vanhempi malli) nieli 9 bar.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

TommoKe

Ei se ainakan 18 bar ole! Tai siis kuulu olla!
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tomik

Iskari paineistettu uudestaan!

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: tomik - 28.03.14 - klo:17:17
Iskari paineistettu uudestaan!

Samoin.. Taitaa seuraavan kerran meidän iskarit lähtä muualle... innocent_1

TommoKe

Ois voinut olla "hiukan" kovahko ja lämmetessään vaikka haljeta tolla paineistuksella. TTX öhläriin 6bar ja perinteiseen sen 10bar kun olis tarkoituksen mukaisempaa.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Pete_L

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 28.03.14 - klo:20:08
Ois voinut olla "hiukan" kovahko ja lämmetessään vaikka haljeta tolla paineistuksella. TTX öhläriin 6bar ja perinteiseen sen 10bar kun olis tarkoituksen mukaisempaa.

Jep, 9 baria laitettiin nyt.. peukku_1 

Ari

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.01.14 - klo:06:38
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 30.01.14 - klo:06:28
Aika kallis takapampun huolto, koska toisaalla se maksaa yleensä alle 100e tarvikkeineen. Koitto, DC-Finland jne...

Onko heillä Bitubon alustaan tarvittavat työkalut, osaaminen ja tekevätkö edes kyseistä merkkiä?

Koitolla ainakin on Bitubon edustus ja merkkikohtaiset työkalut. Lisäksi jokusen aikaa säätänyt alustat Kallio-racing teamissa.
Luulisin osaavan.
Ajamattomat  kilometrit ovat vielä edessä

Powered by EzPortal