Wehnän ajokoulutus 24-26.5.2013(pe-su) Kemora

Aloittaja wehna, 28.01.13 - klo:10:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wehna

Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Alustava suunnitelma:
Aiheet:
-Pyörän päällä liikkuminen/ asento
-Ajolinjan tarkkuus
-Jarrumerkin etsiminen
*opetuspyöränä CBR 250
*oppilaat 6kpl/ päivä

Sama opetus kahtena päivänä, jos kolmannelle päivälle riittää halukkaita niin sinne voidaan ottaa vaikka CBR kisalähtöjä muutama.

Opetuksen kulku:
-20min ajoa ja 60min opetusta ja pieni tauko ennen seuraavaa ajovuoroa. Eli ajovuoro olisi joka toisella kerralla tunnin kierron aikana. Opetukseen ja palautteeseen pitää varata reilusti aikaa.

Oppilalla on kamerat pyörissä ja jos omistaa niin race chrono taskussa, joiden perusteella kerätätään dataa palautteeseen.

*Tämä koulutus on luonnosvaiheessa ja jos kiinnostuneita, niin alan sopimaan ajovuoroja ja koulutusta tarkemmin. Tässä paketti, jolla saadaan todellista täsmäkoulutusta ajotekniikkasi parantamiseksi.
*Koulutus on mahdollista toteuttaa myös omalla pyörälläsi mutta itse pidän CBR:iä parempina

KIINNOSTUNEITA?
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Alustava suunnitelma:
Aiheet:
-Pyörän päällä liikkuminen/ asento
-Ajolinjan tarkkuus
-Jarrumerkin etsiminen
*opetuspyöränä CBR 250
*oppilaat 6kpl/ päivä

Sama opetus kahtena päivänä, jos kolmannelle päivälle riittää halukkaita niin sinne voidaan ottaa vaikka CBR kisalähtöjä muutama.

Opetuksen kulku:
-20min ajoa ja 60min opetusta ja pieni tauko ennen seuraavaa ajovuoroa. Eli ajovuoro olisi joka toisella kerralla tunnin kierron aikana. Opetukseen ja palautteeseen pitää varata reilusti aikaa.

Oppilalla on kamerat pyörissä ja jos omistaa niin race chrono taskussa, joiden perusteella kerätätään dataa palautteeseen.

*Tämä koulutus on luonnosvaiheessa ja jos kiinnostuneita, niin alan sopimaan ajovuoroja ja koulutusta tarkemmin. Tässä paketti, jolla saadaan todellista täsmäkoulutusta ajotekniikkasi parantamiseksi.
*Koulutus on mahdollista toteuttaa myös omalla pyörälläsi mutta itse pidän CBR:iä parempina

KIINNOSTUNEITA?

Kiinnostaa. Olisiko jotain hinta-arviota CBR pyörillä ajettuna? Sama kiinnostaa myös muilla radoilla pidettynä.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Kiinnostaa kyllä.
Terveisin Petri

raukkis


Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Kyllähän tämä kiinnostaa

ylkkä

Aprilia Tuono 1000 -08
Yamaha FZR 1000 -88 (ratalelu)

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?



Kyllä kiinnostaa !
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Fasu

28.01.13 - klo:21:42 #6 Viimeisin muokkaus: 28.01.13 - klo:21:45 käyttäjältä Fasu
Kiinnostaa. Jos kierrosaika on CBR:lla 1.30 niin 20min. olisi reilu 13 kierrosta putkeen. Mitähän mahtaa olla todellisuudessa??
VV

PetsuZX

Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?


Kiinnostaa

jarska

Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Minä haluan yhtä nopeaksi, suosituksi ja komeaksi kuin Wehnä, eikä siihen ole muuta tietä, joten kiinnostaa.

tonibergholm


wehna

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 28.01.13 - klo:21:42
Kiinnostaa. Jos kierrosaika on CBR:lla 1.30 niin 20min. olisi reilu 13 kierrosta putkeen. Mitähän mahtaa olla todellisuudessa??

Ajoin kisassa 1.28 ja siihen saa runtata jo melko kovaa. Keskiarvona pidän 1.35 aikoja ja arvioisin että 10-kierrosta ehtii ajamaan vuorossa.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.01.13 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Minä haluan yhtä nopeaksi, suosituksi ja komeaksi kuin Wehnä, eikä siihen ole muuta tietä, joten kiinnostaa.

No ei ole sulla tavoitteet ainakaan kovin korkealla, ainakaan tuon komeuden suhteen :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

Lainaus käyttäjältä: wehna - 29.01.13 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.01.13 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.01.13 - klo:10:03
Mites on tuon ajokoulutuksen laita Kemorassa, onko kiinnostuneita?

Minä haluan yhtä nopeaksi, suosituksi ja komeaksi kuin Wehnä, eikä siihen ole muuta tietä, joten kiinnostaa.

No ei ole sulla tavoitteet ainakaan kovin korkealla, ainakaan tuon komeuden suhteen :)

Ethän sinä nyt Jarska jo saavutettuhin, menneiden aikojen tuloksiin tyydy. Me nousevat tähdet pestään nämä fossiilit jo tulevana suvena. Pannaan nyt aluks vaikka 1.27 tavoitteeks. Siis ensimmäisenä päivänä stoppie_gif 

wehna

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 29.01.13 - klo:07:30
Juu kiinnostaa, omalla mopolla.

Pohdiskelua oma mopo vs. CBR
+Oman mopon vahvuus on alhaisempi koulutuksen hinta
+oma mopo on tuttu ja ei tarvitse sopeutua vieraaseen ajokkiin
-Jos oman mopon kaataa niin korjauskulu on luultavasti isompi
-omassa mopossa on luultavasti niin paljon tehoa, että vauhti alkaa useimpia hirvittää kun pitäisi ajaa tosissaan
-omalla mopolla voi teholla paikata, jos ei malta pitää linjaa tarkasti

Tätä voisitte kommentoida niin saadaan paras konsepti kesän koulutuksille.

-CBR vahvuus on tehottomuus. Sillä ei vauhti hirvitä ja jos menee nurin niin ei tule katastrofi. Samoin kuivaa tai märkää, ei väliä.
-Suuri heikkous on vieras pyörä. Olen nähnyt että useimmilla menee aika kauan että tottuvat uuteen pyörään ja samalla pitäsi vielä oppia jotain uuttakin.
-Mä tykkään ceebeeärristä, mutta ei sillä ole mitään väliä mitä mistä minä tykkään...
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

29.01.13 - klo:15:51 #14 Viimeisin muokkaus: 29.01.13 - klo:16:13 käyttäjältä app
Motoparkissa syksyn viimeisenä ratapäivänä oltiin ensimmäistä kertaa ceparilla, ja olihan se alussa hiukan outo, mutta yllättävän luonteva ja pirun vakaa ajettava. Ei missään kohtaa tullut mieleenkään, että alusta tai mikään muukaan vaatisi jotain petrausta. Luistokytkimen puuttuminen aiheutti mulle pari lähellä piti-tilannetta alussa, ja nippa nappa vältyin parissa kohtaa kaatumiselta, muuten erittäin hyvä ajettava.
Meidän pitää vielä harkita Juniorin kanssa lähtöä, kun oltiin jo samalla kurssilla, mutta mä lähtisin uudelleen ilman muuta ceparilla taas.
Ajoasento on tärkeämpi tällä, ja joutuu tosiaan ajamaan, kun ei ole hyrrävoimia ja massaa tukena. Kun lisäksi joutuu keskittymään ainoastaan mutka-ajoon, uskon vahvasti että tämä on opettelussa tehokkaampi väline. Kamera takana kuvaamassa on armoton, ja kun palautetta joutuu raadin kanssa itse katsomaan saman tien, johan alkaa se persekin siirtyilemään, ja ylkroppaa perässä. Sitä paitsi on mukava ajaa, kun suorilla kaikki menee samaa verkkaista tahtia, ja oikeesti joutuu keskittymään tosissaan linjaan ja jarrunpaikkaan.

Lisäys: Pitää lisätä että ei ole ollut läheskään yhtä hauskaa kurssilla koskaan, kuin caparilla. Kyllä naurua piisaa ainakin alussa.

Powered by EzPortal