Kymi Ring 2013-?

Aloittaja T1mppa, 05.02.13 - klo:08:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.04.15 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.04.15 - klo:18:47
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf


Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
PItää vissiin ne kittinokat hankkia ennen kuin toi valmistuu. Mut toivotaan, että tää ihan oikeesti toteutus. Rataprofiili näyttää aika huikeelta.

Voi olla hyvä työntää teholla ohi tuolla takasuoran ylämäessä. Tai vastaavasti näyttää sen verran hyvältä paikalta ottaa tonnarilla keulaa ilmaan ettei tuosta ole pelkoa :D

m1kk0

03.04.15 - klo:12:09 #16 Viimeisin muokkaus: 03.04.15 - klo:12:40 käyttäjältä m1kk0
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.04.15 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.04.15 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.04.15 - klo:18:47
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf



Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
PItää vissiin ne kittinokat hankkia ennen kuin toi valmistuu. Mut toivotaan, että tää ihan oikeesti toteutus. Rataprofiili näyttää aika huikeelta.

Voi olla hyvä työntää teholla ohi tuolla takasuoran ylämäessä. Tai vastaavasti näyttää sen verran hyvältä paikalta ottaa tonnarilla keulaa ilmaan ettei tuosta ole pelkoa :D

Jotenkin taas kuvittelin mielessäni, että toikin rata rakennettais tasaiselle maalle, mutta onhan tuo korkeuseroineen ihan huikeen näkönen! :D Juurikin tuo suoranpätkä ja mutkaosuuksilla olevat kallistukset :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.04.15 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.04.15 - klo:19:47
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.04.15 - klo:18:47
http://kymiring.fi/moottoriurheilu/ sivulta tuli vastaan pyöriteltävä 3d rataprofiili: http://kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf


Vaikuttaa melkoisen hyvältä korkeuseroineen ja kallistuksineen. PDF ei tunnu ihan joka laitteella toimivan joten liitteenä esimakua.
PItää vissiin ne kittinokat hankkia ennen kuin toi valmistuu. Mut toivotaan, että tää ihan oikeesti toteutus. Rataprofiili näyttää aika huikeelta.

Voi olla hyvä työntää teholla ohi tuolla takasuoran ylämäessä. Tai vastaavasti näyttää sen verran hyvältä paikalta ottaa tonnarilla keulaa ilmaan ettei tuosta ole pelkoa :D
Nyt vasta sain tuon 3d-pdf:n auki. Toimii adebe reader X:llä ainakin. Saattaa tonnarilla ottaa aika pitkää keulaa tossa pääsuoralla, sen verran näyttää heittoo olevan. :D Ja melkonen vuoristoratalasku noi tiukat mutkat pääsuoran jälkeen.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

santerik

Jos mä ny oikein tulkitsen ni tuolla vois ajaa rallicrossia ja lyhkäsellä radalla ärräpärrää samaan aikaan mikä lie lisää tavan harrastajien ajomahdollisuuksia. Eikä toi lyhkänenkään rata joutune meidän nykyradoille häpeemään..

En epäile etteikö tota rataa olis suunnitellu itteeni fiksummat mut olisihan se hianoo päästä testaan tota pitkää suoraa alamäkeen!

T1mppa

Kovasti on ollut keskustelua tuosta motocross- sekä speedway-radoista. Minkä takia ne on tuolla keskellä? Ainakaan niillä ei voi ajaa, jos joku menee asfalttirataa pitkin. Sen verran kova pölypilvi niistä syntyy.
Ja vaikka ei ajaisi, niin pölisee tuulellakin.
Tietysti, jos käyttää jotain muuta hiekkaa kuin alkuperäinen hiekka-aines, niin voi saada hiekkapölyt kuriin.

wbaum

On kyl makeen näköinen. Tuossa jää motoparkki kakkoseksi profiililtaan.

qazwsx

07.04.15 - klo:18:10 #21 Viimeisin muokkaus: 08.04.15 - klo:08:24 käyttäjältä jarska
KLIK

"Ympäristölupa käsitellään Kouvolan rakennus- ja ympäristölautakunnassa. Naukkarinen arvioi, että asian eteneminen lautakuntaan saattaa mennä syksyyn.

— Tämän kokoluokan asia on valmisteltava huolella. Kun luvasta aikanaan päätetään, niin päätökselle on 30 vuorokauden valitusaika, Naukkarinen kertoo."

Ei mikään ihme että Suomi ui syvällä (ennen kuin uppoaa) kun totakin prosessia ihmettelee.
Kuka täällä oikeasti jaksaa enää mitään yrittää?

JTK

29.10.15 - klo:22:02 #22 Viimeisin muokkaus: 29.10.15 - klo:22:04 käyttäjältä JTK
Näkyy touhut jatkuvan, nyt ihan oikeestikin Kouvolan Sanomat 29/10/2015
Lehtikirjoituksesta huolimatta en vieläkään usko motogp-kisoihin Iitissä. Epäilen jopa kotimaan kisojen ajamista tällä vuosikymmellä.
Toivottavasti erehtyisin, edes tässä asiassa.
Quot homines, tot sententiae.

santerik

Kymi Ring saanut opetus- ja kulttuuriministeriöltä pari miljoonaa lapionliikutusrahaa.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/3754

Kassu389

Projekti näyttäis nytkähtävän viimeinkin etiäppäin: wheely

http://yle.fi/uutiset/kymi_ringin_kilparadan_rakentaminen_alkaa/8909007
Jos muutama rauhassa nautittu olut ei auta näkemään asioita paremmassa valossa, muutama seuraava auttaa varmasti.

murmela

Todella hyvin jemmattu toi yks mutka. Tulee oleen 100-varmasti suosituin ulosajo/kaatopaikka.

https://www.youtube.com/watch?v=zkYhMpRWt2Y
Jarrut paskana, paha hidastaa.

luonnolinenpoistuma

Ne on aika haasteellisia projekteja nuo. Toivotaan että menee maaliin paremmin kuin alla olevan linkin ratahanke. Circuit of Wales kun pitää käsissään samanlaisen sopparin kuin Kymiring. Siellä piti ajaa MotoGP:tä vuosina 2015-2019 + optiovuodet. Tai siis ajettaisiin jos olisi rahoitusta.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/128041/circuit-of-wales-submits-new-funding-proposal
SBB#11

luonnolinenpoistuma

Crash.net siteeraa Dornan Ezpeletaa: Meanwhile the Finnish GP, which is to be held at the KymiRing, situated 150km from Helsinki, is more than likely to join the calendar in 2019 - not 2018, as Dorna had announced in July last year.

"We are still talking," said Ezpeleta. "The Indonesian project is continuing. They are working. We are talking also with Thailand. Buriam is another project also. We are talking with both.

"[Finland] Will most probably be 2019. They are continuing to work. We continue a relationship with them, yes. It's up to them. If they finish on time to be homologated before '18 it will be '18. If not, it will be '19."

Read more at http://www.crash.net/motogp/news/240604/1/ezpeleta-rules-out-spa-motogp-return.html#RHHpyYp5lorE5oWk.99
SBB#11

murmela

http://yle.fi/uutiset/3-9500089

Projektijohtaja Timo Pohjolan mukaan ajallisesti on mahdollista ajaa gp-kilpailu Iitissä jo kesällä 2018. Neuvotteluihin liittyy kuitenkin paljon itse rataan liittymättömiä asioita, joiden sopiminen voi viedä aikaa. Tällaisia ovat esimerkiksi sponsorisopimukset ja koko kilpailusirkuksen logistiikka Suomessa.

– Dorna Sportsin toimitusjohtaja Carmelo Ezpeleta tulee käymään Kymi Ringillä toukokuun loppupuolella. He tekevät lopullisen päätöksen, Kymi Ringin projektijohtaja Timo Pohjola kertoo.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

http://www.is.fi/moottoripyoraily/art-2000005156059.html
"Ensimmäinen päällyste radalle vedetään heinä- ja elokuun vaihteessa. Viimeinen päällyste vedetään ensi vuoden kesäkuun alkupuolella. Silloin pitkä rata on siinä kunnossa, että sillä voidaan ajaa kilpailuja", toteaa KymiRingin hankejohtaja Timo Pohjola.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal