Kuitukatteiden maalautus

Aloittaja Hookala, 17.02.12 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 07.10.13 - klo:23:10
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Eikös nuo kuitukatteet jo muutenkin ole yleensä valmiiksi pohjamaalissa? Ei niihin sen kummempia pohjia tartte kunhan nykäsee väriä pintaan. Ei näistä mitään näyttelypelejä ole ainakaan mulla tarkoitus tehdä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.10.13 - klo:08:29
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 07.10.13 - klo:23:10
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Eikös nuo kuitukatteet jo muutenkin ole yleensä valmiiksi pohjamaalissa? Ei niihin sen kummempia pohjia tartte kunhan nykäsee väriä pintaan. Ei näistä mitään näyttelypelejä ole ainakaan mulla tarkoitus tehdä.

Joo ei oo menossa näyttelyyn.

Pitää nyt koittaa ettiä paikkaa mihin pääsis maalaamaan noi, jos ei löydy niin en tiiä pitääkö sitten vain kylmästi vetää ne täällä kerrostalon pyörävarastossa.  :D

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: SMR - 07.10.13 - klo:21:47
Tollaseen uuteen kuitukate sarjaan menee HELPOSTI 8h työtunteja ammattilaisella ruiskutuksineen/pohjatöineen.  Jos siihen laskee vielä maalit, niin en tiedä tyydyttäiskö meikäläistä 150€ korvaus.

Sen verta vihjasen että automaalaamosta jos kysäsee hinnan  niin kuitilla ollaan siellä 1000€ paremmalla puolella. Toki joskus voi saada taukohommina teetettyä halvemmalla.

Suosittelen ostamaan 2k väriä spray pullossa , on huomattavasti parempi lopputulos mitä markettien kilikoli potuilla. Pullon hinta suurinpiirtein 20€.   
Maalikalvon paksuus on 0.05mm joten sillä ei tosiaan peitetä huonoja pohjia. Mitä tummempi väri, sen helpommin virheet näkyy.

8h? Kovat on vaateet pohjille jos noin kauan menee.
Ainakin bike plastin katteet oli varsin tasaset ja ilman huokosia tullessaan,
ettei niille tarvinnu muuta kuin vetää pinta rikki.
Harva niistä mitään näyttelykamaa tekee/haluaa kuitenkaan.
Vanhoissa saattaa olla hieman enemmän pohjissa tekemistä,
mut nekin on jo tehty kun maaliin viedään?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.10.13 - klo:08:29
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 07.10.13 - klo:23:10
Ainakaan mun katteisiin ei tarvi tehdä mitään pohjia ja voin tulla ripusteleenki ne valmiiks niin ei tarvi muuta kuin täyttää ruisku ja suihkia meneen.  :)

Eikös nuo kuitukatteet jo muutenkin ole yleensä valmiiksi pohjamaalissa? Ei niihin sen kummempia pohjia tartte kunhan nykäsee väriä pintaan. Ei näistä mitään näyttelypelejä ole ainakaan mulla tarkoitus tehdä.

Ainakin ne mitkä itselle on BiksPlastilta tulleet, niin eivät ole pohjavärissä, vaan ihan se gelcoat pinnoite tms. Se kaipaa tartuntavärin ja sitten väriä pintaan.

Ja vaikka BP:n katteet ovat hyvät, niin on niissä siilti tarvetta hiomiselle. Ainakin omasta mielestäni.

Kaksväriset saa tuollaisilla "semipohjilla" tehtynä n. 400 euroon. Ja kehtaa katsella hiukan lähempääkin.

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=5

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=30
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

marko_

Aikamoinen vääntö näköjään syntyy tästäki asiasta  ass_1

murmela

Mä olen yhen etukatteen maalannu spraypulloilla. Muut katteet ku oli orginaalit/ kawasakin electric shock lobotomy -värisiä, niin menin yhteen paikalliseen mestaan katteenpalasen kanssa ja pyysin samanlaista väriä. Niil oli siel kawasakin värikartta, ja sen perusteella mulle sit loppujen lopuks tuli praimeri, metallihopea ja metallisininen jonka ne ite sekotti ja pisti sparypulloihin, ja lakka. Kaikki yhteensä 60e.
Ohjeeks ne anto ett ensin tietty pinta puhtaaks ja rasvattomaks vaikka asetonilla (bräkis). Sit praimeri ja sen kuivuttua metallihopealla pohja. Sen kuivuttua sit metallisinistä sen verran ett haluttu väri saavutetaan. Mul oli siin vieressä se orkkis kate päreinä ja siihen vertailin. Märkänä väri oli sama, mut sit kuivuttua se lopullinen väri oli aavistuksen tummempi. No, ei voi mitn, lakka päälle. Hyvä siit tuli.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 08.10.13 - klo:12:14
Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)

Omalla kohdalla ei koskaan ole sattunut sellaista tuuria kohdalle, että olisin mopon mukana saanut siistikuntoiset katteet. Edellisessä oli päällä muutamaan kertaan kaadutut ja parsitut ja sitä edellisessä jotkut kolmen markan kiinakatteet. Ne ei siitä kovin kummoseks maalarilla muutu. Toinen puoli on raha. Uusi katesarja maksaa n. 500€ ja kunnon maalaus halvimmillaankin satasen pintaan. Samalla rahalla saa about koko kauden ratabensat tai yli puolen kesän renkaat. Eikä tuo rumuus kyllä ole vauhtiin ainakaan tähän mennessä vaikuttanut yhtään eikä ulkopuolisten mielipiteet paljon paina. Eikä tartte pakatessakaan varoa katteiden naarmuuntumista.

Jos tuo Hondan raato jää itselle käsiin, pitää siihen varmaan yrittää tehdä ihan kunnon maalaus kun siihen sentään on olemassa kunnollinen katesarja. Siitä puheen ollen, ostakaa joku hyvä kilvellinen projekti halvalla pois, että saan ratamopon ens kaudeksi.

Edit. Siinä vaiheessa mopon ulkonäöllä alkaa olemaan merkitystä jos/kun sponsseja metsästää. Silloin mopon on syytä olla sen näköinen, että siihen voi hyvällä mielellä liimata sponssitarrat kiinni.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 08.10.13 - klo:12:30
Omalla kohdalla ei koskaan ole sattunut sellaista tuuria kohdalle, että olisin mopon mukana saanut siistikuntoiset katteet.

Hah. Mun pyörän edellinen omistaja, Micky, oli juuri ennen pyörän ostamistani hommannut uudet katteet ja maalauttanut maalarilla mustan helmiäisvärin. No pari viikkoohan siinä meni ennenkuin ryttäsin nekin katteet botnialla :D Totesin että melkein yhtä hyvän näköinen siitä tuli kun paikkasin kolhut mustalla jesarilla.

"Ei mua muuten ois vituttanu toi sun kaatuminen, mutta kun mää olin ne just vasta maalauttanu"   :D

poutis

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 08.10.13 - klo:12:14
Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)
Ratapyörät on käyttöön tarkoitettu. Omat olleet yleensä ainakin kerran kesässä nutullaan. Ilman sponsseja ajaessa ei mun mielestä oo niin justiinsa se ulkonäkö.
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 08.10.13 - klo:10:28
Ainakin ne mitkä itselle on BiksPlastilta tulleet, niin eivät ole pohjavärissä, vaan ihan se gelcoat pinnoite tms. Se kaipaa tartuntavärin ja sitten väriä pintaan.

Ja vaikka BP:n katteet ovat hyvät, niin on niissä siilti tarvetta hiomiselle. Ainakin omasta mielestäni.

Kaksväriset saa tuollaisilla "semipohjilla" tehtynä n. 400 euroon. Ja kehtaa katsella hiukan lähempääkin.

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=5

http://www.valokuvat.org/rr-kuvat/displayimage.php?album=165&pos=30


Joo, täytyy korjata.Ei ne mullekkaan tulleet olleet pohjavärissä vaan gelcoat oli pinnassa.

Ennen maalien ostoa kävin paikallisessa maaliliikkeessä kyselemässä noiden maalauksesta, ja siellä sanoi ettei tarvitse erillistä pohjamaalia jos vaan putsaa muottivahat tms pinnasta pois.
(Olettamuksella että muuten pohjat kelpaa)
Riittää maalin tartuntaan että karhii kunnolla pinnat.

Eikä ainakaan vielä ole näkynyt maalin irtoamista leppeinä tai maalin halkeemisia...
(Jos ei oteta lukuun sitä kun kaveri istu alakatteen päälle)

Makuja on monia, mut minä en näe hirveesti järkee laittaa harrastetasolla liialliseen pintojen hifistelyyn rahaa kiinni.
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

parjan_fin

Joku ihmetteli jotain vääntöä :) En mä ainakaan mitään vääntöä näe, moni on vaan kertonut kuinka on omansa maalannut / maalauttanut ja minkä verran se on kustantanut. Eikös se ollut alkujaankin ensimmäinen kysymys / kartoitus?

Itse olen aina tykännyt pitää laitteet siistinä. Siihen on muutamia syitä:

1) Tulee pidettyä huolta laitteista ja siistinä jatkossakin.
2) Kun pidät siistinä ja huolta laitteesta, niin huomaat mahdolliset viat, öljyvuodot tms. heti.
3) Kun laitteet on kunnossa ja siistinä, niin se myös toimii oikein sekä saattaa joku mahdollinen ostajakin pitää sitä hyvänä laitteena.

Enkä nyt sitten missään nimessä väitä, että huonosti maalattu tai karun näköinen laite ei toimisi oikein tai omistaja ei laitteestaan huolta pitäisi.

---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

jarska

Kyllä minunki mielestä ratapyörän tulee olla siisti, lähes näyttelykelpoinen. ;)
Toki olen oppinut sietään pienet naarmut, mut kyllä mä edelleen vahaan ja puunaan pyörää, vaikka onkii maalaamattomat(eikä niin fiinit) katteet paikoillaan.
Saas nähdä kun saan joskus nuot pyhäset ja maalatut, en uskalla ottaa tallista ulos. :D


jarska

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 08.10.13 - klo:16:37
Enkä nyt sitten missään nimessä väitä, että huonosti maalattu tai karun näköinen laite ei toimisi oikein tai omistaja ei laitteestaan huolta pitäisi.

Moni rumilus on mennyt hesusteipit lepattaen minusta ohi, mut en välitä, ulkonäkö ennenkaikkea, eikä niinkään nopeus. :D

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 08.10.13 - klo:12:14
Minkä pirun takia ratapyörien pitää olla rumia? Ensin lyödään palikkaa tonnien edestä ja hifistellään kaikki vimpanpäälle ja ulkopuolisen silmissä lopputulos ku joku teini ois ihan ite mopon rakentanu ;)

ihan ku nyt joku muutaman tunnin pohjatyö ja ruiskun pesu tuossa rakentamisen työmäärässä jotain merkkais :)

Omalla tavallaan äärimmäisen pelkistetty ja karu, jopa maalaamaton mopo on tyylikäs. Kaikki turha pois. Pelkkä pohjamaali katteissa esim.
Sitten jos on sponsoreita, pitää totta kai huolehtia että yleisvaikutelma on siistin asiallinen. Pillunkuvia ei kaikki sponsorit halua logonsa viereen.

Mulla on muuten pienen pieni tarra mopossani, joka erään yrityksen logo. En kerro minkä  :P

Powered by EzPortal