Palautuminen

Aloittaja jarska, 10.02.13 - klo:18:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Kun kevät taas kohta koittaa ja radat avautuvat niin pohdin pienessä mielessäni, että kuinka kauan teitillä ottaa ennenkuin edellisen kesän taso on jotakuinkin taas saavutettu, ajallisesti ja taidollisestikkin?

Varmaan useiden vuosien varrella kerätyt ratapäivät auttaa palautumiseen nopeemmin, mut yksilöllistäkin vai?

Yksi ratapäivä ja taas mennään kovaa ku prkle?...pari päivää?...ottaa useemmankin?...jopa eka kerralla napsahtaa kelloon viime kesän paras?

Mä olen hidas liikkeissäni, joten arvuuttelisin jotain 5 ratapäivää ennenkuin pääsee samoihin...ehkä.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.02.13 - klo:18:06
Kun kevät taas kohta koittaa ja radat avautuvat niin pohdin pienessä mielessäni, että kuinka kauan teitillä ottaa ennenkuin edellisen kesän taso on jotakuinkin taas saavutettu, ajallisesti ja taidollisestikkin?

Varmaan useiden vuosien varrella kerätyt ratapäivät auttaa palautumiseen nopeemmin, mut yksilöllistäkin vai?

Yksi ratapäivä ja taas mennään kovaa ku prkle?...pari päivää?...ottaa useemmankin?...jopa eka kerralla napsahtaa kelloon viime kesän paras?

Mä olen hidas liikkeissäni, joten arvuuttelisin jotain 5 ratapäivää ennenkuin pääsee samoihin...ehkä.

2-3 ajovuoroa. Viime kesänä APP:n mopolla meni kyllä heti ekassa setissä ns normikyytiä. Olin Alastarossa viime kesänä ennen tuota ajanut, mutten muuta kuin opetusajoa lainamopolla.

murmela

Viime keväänä näyttää ekana päivänä (6.5.) olleen 2.074 sekunttia ruostetta, ja 3s päivä uus oma enkka. Johtuen myöskin siitä että oli keli kohdillaan, ts lämmintä, kuivaa ja aurinkoista. Vähän eri kuin ajaa kevään kosteella +10 kelissä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.02.13 - klo:18:06
Kun kevät taas kohta koittaa ja radat avautuvat niin pohdin pienessä mielessäni, että kuinka kauan teitillä ottaa ennenkuin edellisen kesän taso on jotakuinkin taas saavutettu, ajallisesti ja taidollisestikkin?

Varmaan useiden vuosien varrella kerätyt ratapäivät auttaa palautumiseen nopeemmin, mut yksilöllistäkin vai?

Yksi ratapäivä ja taas mennään kovaa ku prkle?...pari päivää?...ottaa useemmankin?...jopa eka kerralla napsahtaa kelloon viime kesän paras?

Mä olen hidas liikkeissäni, joten arvuuttelisin jotain 5 ratapäivää ennenkuin pääsee samoihin...ehkä.

Toissa kesänä ekana päivänä viides setti oli ennätyksen kanssa samalla sekunnilla. Toisena päivänä tuli ennätys.

Viime kesänä oli edellisen kesän ongelmat mukana joten jonkun verran sai kerätä luottoa ennen kuin pääsi edellisen vuoden aikoihin. Vasta kahdeksantena päivänä sekunnin sisään ennätyksestä ja yhdeksäntenä sitten ennätys. Siitä viikko ja solari poikki motoparkissa kauden yhdentenätoista ratapäivänä. Tosin ne kolme JMU:n kemoran päivää huhtikuussa ei ihan kauheasti asiaa edistäneet jäisine turva-alueineen.

Viime kaudesta opittuna yritän tehdä asioita erilailla ja sitä kautta päästä parempii tuloksiin. Ennätykset tulee jos on tullakseen, mutta ajaminen saisi muuten lähteä eritavalla kulkemaan.

Nitrous

10.02.13 - klo:20:26 #4 Viimeisin muokkaus: 10.02.13 - klo:22:05 käyttäjältä Nitrous
Pari kolme settiä meni viime keväänä ja loppupäivästä tuli jo oma enkka.

Edit. Lisätään sen verran, että tänä keväänä olen kyllä yllättynyt jos ekana päivänä menee Alastarossa 1:25 puolella tai Kemoralla 13-alkuisia. Viime keväänä uusi kalusto helpotti hieman tuota sekuntien metsästystä, kun taas tänä vuonna jatketaan vanhalla, joten voi mennä pidempään, että pääsee samoihin kuin viime kesänä. Toisaalta tuo kauden eka ratapäivä on aika hyvä mittari tulevalle kesällä. Jos heti ekana päivänä pääsee lähelle omaa enkkaa, tarkoittaa se, että kesän aikana tulee varmasti kehitystä. (Kohtahan sitä saakin sitten avata kauden 2013 tavoitteet topicin, että pääsee uhoomaan. :D)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

Viime kesän alussa ei meinannu päästä oikein rytmiin ennen gotlannin reissua, joka muutoinkin toi lisää vauhtia. Eli ainakin 6-7 päivää meni. Tulevana vuonna ennätyksillä ei ole merkitystä ainakaan alussa. Kunhan vain pääsee rentoon ajoon kiinni.

T1mppa

10.02.13 - klo:21:12 #6 Viimeisin muokkaus: 10.02.13 - klo:21:45 käyttäjältä T1mppa
Viime keväänä oli uus mopo ja uudet kujeet. Muistaakseni toisena ajopäivänä nykäisin ennätykseni.

Nyt sama juttu ??? ja tällä kertaa 600cc vaihtunut 1000cc.

Katsotaan kuinka käy. Tavoitteena voisi olla, ekan päivän aikana, pari sekuntia viimekesän enkasta (rata on kuitenkin tuttu).

Powered by EzPortal