SBK 2013

Aloittaja Lars, 15.02.13 - klo:16:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lars

15.02.13 - klo:16:07 Viimeisin muokkaus: 15.02.13 - klo:16:14 käyttäjältä Lars
Phillip Islandilla testataan jo kauden ensimmäistä kisaa varten...Radan uusi päällyste aiheuttaa näemmä ohjelmaa.

Camierin Suzuki

Badovinin Panigale


M1uQ

Oijoijoi...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


Turder

Supersporteissa on MV Agusta tehtaan panoksella mukana. 3-sylinterinen kuulostaa todella hienolta radanvarsiraporttien mukaan. Testiajoissa pyörivät siinä top-10:n kieppeillä eli ihan hyvä aloitus uudella kalustolla.

Noista kaadoista vielä, olikohan Camier joka laittoi Suzukin hiekkaesteen läpi, nokka edelle rengasvalliin ja siitä parilla ukemilla jonnekin näreikköön jumalan selän taakse.



Aika tasaiselta nipulta vaikuttaa. Melandrilla on HP4 alla ja twitterissä jo tuskaili, että hikinen kisa tulee kauden avauksesta, ei mene niinkuin haluaisi.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Turder - 18.02.13 - klo:14:36
Melandrilla on HP4 alla..

Miten se näissä piireissä menee, riisutaanko heti aktiivialusta poijes ja Ööläriä tilalle vai kenties joku race-aktiivi-alusta?

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.02.13 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: Turder - 18.02.13 - klo:14:36
Melandrilla on HP4 alla..

Miten se näissä piireissä menee, riisutaanko heti aktiivialusta poijes ja Ööläriä tilalle vai kenties joku race-aktiivi-alusta?

En edes tiedä nykysääntöjä. Kuvissa näyttää että SBK laitetaan kaasukeulat kuten MotoGP-kilpureissa ja STK1000-luokassa vaihdetaan "normi" racesisäkalut, eli heitetään vesilintua noilla aktiivisäädöillä.


Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.02.13 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: Turder - 18.02.13 - klo:14:36
Melandrilla on HP4 alla..

Miten se näissä piireissä menee, riisutaanko heti aktiivialusta poijes ja Ööläriä tilalle vai kenties joku race-aktiivi-alusta?

Tuosta voi katsella bmwtekniikkapornoa:

http://www.youtube.com/watch?v=-WEKVXMZk-Y

Turder

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 18.02.13 - klo:14:50En edes tiedä nykysääntöjä. Kuvissa näyttää että SBK laitetaan kaasukeulat kuten MotoGP-kilpureissa ja STK1000-luokassa vaihdetaan "normi" racesisäkalut, eli heitetään vesilintua noilla aktiivisäädöillä.

Näin se menee. Tosin saattavat Stockeissa kokeilla kisoissa tuota aktiivi-alustaa (ovat ainakin testeissä kokeilleet, en tiedä millä tuloksilla). Sen käyttö on sallittu SBK:ssa ja STK:ssa, koska luokittelumallista (HP4) se löytyy: http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/2013-6510004_eng.pdf (sivut 71-72, ja 117)

app

Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: app - 18.02.13 - klo:16:59
Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?

Ja näyttää siltä että toisessa pyörässä ei tuota ole. Ensinnäkin, pyörät on tuossa videossa promomoodissa. Kisaviikonloppuina saattaa olla vielä eri ratkaisut käytössä. Oma veikkaus on että tuolla kynnyksellä ko pyörän kuljettaja saa paremman/tarvittavan tuen eikä käytä paksua takatyynyä. Jos tuollaisella ratkaisulla itse kisassa ajaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 18.02.13 - klo:16:59
Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?

Pysyy paremmin tankissa kiinni, eikä tule istuttua turhan takana? Taitaa olla todella kuskikohtainen juttu, joten kenenköhän pyörästä toi kohta oli?

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 18.02.13 - klo:16:59
Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?
Yks mahollinen selitys vois olla parempi aerodynamiikka. Ts parempi kiihtyvyys, lähinnä suurissa nopeuksissa, ja suurempi huippunopeus.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Juha_K

Onko tossa Akran putkessa säädettävä läppä? Eikös katupeleissä se ole käytännössä vain melujen takia, vaikka sitä mainostetaan väännön optimoinnista alhaisilla kierroksilla?

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.02.13 - klo:15:52
Onko tossa Akran putkessa säädettävä läppä? Eikös katupeleissä se ole käytännössä vain melujen takia, vaikka sitä mainostetaan väännön optimoinnista alhaisilla kierroksilla?

Näyttäs siltä että olet oikeassa. Melut tai alavääntö ei pitäs olla kumpikaan SBK-kilpurissa ns must juttuja. Olisko niin että tuolla tehdään moottorijarrua tyyliin rekkojen pakokaasujarru, ettei tarvi kaikkea tehdä imupuolen virtauksia sekoittamalla? Tai ehkä se säästää mekaanikoiden ja VIP-vieraiden korvia lämpimäksi käyttämisen aikana.

Juha_K

Ihan hyvin kulkee Panikaaleppi, koska Checan aika on parempi kuin viime kaudella Rossin aika-ajossa ajama aika. Toki siellä on nyt uusi asfaltti, niin kai se vaikuttaa jonkun verran.

2012 Rossi 1'31.661
2013 Checa 1'31.059

2012 Stoner 1'29.623
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750


Powered by EzPortal