RaceChronon tarpeet

Aloittaja MarkoL, 18.02.13 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.04.13 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: Wper - 13.04.13 - klo:23:26
Minkälainen gps on samsung galaxy s2 luurissa?

Eiköhän nuo kaikki luurien GPS sirut ole noita halpoja 1Hz taajuudella toimivia.

Ja suurempi "ongelma" on se että puhelimissa ei ole gps:n antennia voitu optimoida gps käyttöön, joten sen takia puhelimeen on ihan turha laittaa suorituskykyisempää kuin 1 Hz gps sirua.
Kännyjen oman gepsin data on käyttökelpoista vain kierrosaikojen ottoon (jos siihenkään).

Ulkosella 10 Hz mokkulalla millä tahansa kännyllä saa kierrosajat noin 0,01s tarkkuudella, ja data muutoinkin on erittäin käyttökelpoista harrastelijan ajamaisen analysointiin. Hintaansa (60-90e?) nähden erittäin halpa satsaus.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Osaako kukaan sanoa että mikä vois olla vikana kun Racecrono ei laske kaikkia kierroksia?
Ekalla setillä tuli tänää kaikki 11kierrosta ylös, sen jälkeen ei mitannu enää kun ihan muutamia kierroksia per setti. Se oli kuitenki yhteydessä 6-8 sateliittiin aina kun sitä kattelin varikolla.

Puhelin on Nokia C7 ja siinähän on Symbia 3 käyttis. Ei erillistä gps mokkulaa, puhelimen sisäinen gps käytössä.
Puhelin oli tankin päällä kiinni, siinä kuskin leuan alla.
Ratana Botniaring.

Kaks viikkoa sitte oli tuola myös ajamassa ja sillon oli android luuri käytössä niin toimi ihan niinkö kuuluu vaikka puhelin oli puvun sisällä.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 03.05.13 - klo:18:40
Osaako kukaan sanoa että mikä vois olla vikana kun Racecrono ei laske kaikkia kierroksia?
Ekalla setillä tuli tänää kaikki 11kierrosta ylös, sen jälkeen ei mitannu enää kun ihan muutamia kierroksia per setti. Se oli kuitenki yhteydessä 6-8 sateliittiin aina kun sitä kattelin varikolla.

Puhelin on Nokia C7 ja siinähän on Symbia 3 käyttis. Ei erillistä gps mokkulaa, puhelimen sisäinen gps käytössä.
Puhelin oli tankin päällä kiinni, siinä kuskin leuan alla.
Ratana Botniaring.

Kaks viikkoa sitte oli tuola myös ajamassa ja sillon oli android luuri käytössä niin toimi ihan niinkö kuuluu vaikka puhelin oli puvun sisällä.

Vaikuttaa oudolta, että eka on toiminut ja sitten ei.
Voisi kokeilla laittaa takakatteen päälle teipillä. Siinä on ainakin kunnon yhteys taivaalle.

GPS tarvitsee paljon virtaa, eli akku pitää olla myös ladattu kunnolla. Tämä oli vaan ajatus.

marko_

Koitin käynnistellä välillä puhelinta uudestaan mutta siitäkään ei ollu mitään apua, tosi turhauttavaa kun ei pystynyt seuraamaan missä mennään.

Voiskohan sillä olla vaikutusta kun puhelimessa ei ollut korttia paikallaan?

edit.
Puhelin oli yön laturissa ja akussa on vieläki virtaa jäljellä.

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 03.05.13 - klo:19:16
Koitin käynnistellä välillä puhelinta uudestaan mutta siitäkään ei ollu mitään apua, tosi turhauttavaa kun ei pystynyt seuraamaan missä mennään.

Voiskohan sillä olla vaikutusta kun puhelimessa ei ollut korttia paikallaan?

edit.
Puhelin oli yön laturissa ja akussa on vieläki virtaa jäljellä.
Se on aika huono paikka luurille, koska kuskin kroppa on aika pahasti edessä. Ilman gsm yhteyttä gps lukitus kestää todella pitkään ja sitten jos signaali on vielä heikko siinä tankin päällä. Mä oon teipannut luurin ja gps mokkulan takakatteen päälle.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

marko_

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 03.05.13 - klo:19:34
Se on aika huono paikka luurille, koska kuskin kroppa on aika pahasti edessä. Ilman gsm yhteyttä gps lukitus kestää todella pitkään ja sitten jos signaali on vielä heikko siinä tankin päällä. Mä oon teipannut luurin ja gps mokkulan takakatteen päälle.

Tuntuu vähän oudolta että haittais kun siinä kuitenki lähes kokoajan roikutaan puolelta toiselle.
Viimekesänä mulla oli androidi luuri kiinni takana soolokopan alla eikä ollu mitään ongelmaa.

Pitää varmaan koittaa niin että on sim-kortti paikallaan ja nettiyhteys, niin se saa avut niistä muista paikannus menetelmistä ja sit ku mulla on tuohon luuriin semmonen juoksu pussi mikä tulee käsivarteen kiinni nii sitäki vois testata.

Ihmetyttää vaan miks se toimi sen ekan setin.

mako

itse pidin viime kesänä yläkolmion päällä ja totesin et ainut varma paikka oli takakatteen päällä

marko_

Lainaus käyttäjältä: mako - 03.05.13 - klo:20:46
itse pidin viime kesänä yläkolmion päällä ja totesin et ainut varma paikka oli takakatteen päällä

Oliko sulla android vai symbia vai mikä luuri sillon?

mako

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 03.05.13 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: mako - 03.05.13 - klo:20:46
itse pidin viime kesänä yläkolmion päällä ja totesin et ainut varma paikka oli takakatteen päällä

Oliko sulla android vai symbia vai mikä luuri sillon?
nokian ikivanha 5230 povarissa ja  Qstars mokkula . varmaan puolen kesää se toimis tossa yläkolmiossa mut sit just ku vauhdit alko oleen parhaimmillaan niin se kadotteli yhteyttä kesken kierroksen harmitti perskeleesti ku ei nähnyt ajolinjoja eikä väliaikoja oikein vaikka kierrosajan se saikin oikein .

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 03.05.13 - klo:18:40
Osaako kukaan sanoa että mikä vois olla vikana kun Racecrono ei laske kaikkia kierroksia?
Ekalla setillä tuli tänää kaikki 11kierrosta ylös, sen jälkeen ei mitannu enää kun ihan muutamia kierroksia per setti. Se oli kuitenki yhteydessä 6-8 sateliittiin aina kun sitä kattelin varikolla.

Puhelin on Nokia C7 ja siinähän on Symbia 3 käyttis. Ei erillistä gps mokkulaa, puhelimen sisäinen gps käytössä.
Puhelin oli tankin päällä kiinni, siinä kuskin leuan alla.
Ratana Botniaring.

Kaks viikkoa sitte oli tuola myös ajamassa ja sillon oli android luuri käytössä niin toimi ihan niinkö kuuluu vaikka puhelin oli puvun sisällä.

Tallennatko dataa muistikortille vai puhelimen omaan muistiin? Murmelan vinkistä saman oloiseen ongelmaan auttoi puhelimen omaan muistiin tallentaminen muistikortin sijasta. Tärinä ilmeisesti tekee ajan mittaan tehtävänsä muistikortin kiinnikkeille ja datan tallennuksesta tulee epävarmaa.

Kuten jo mainittu kannattaa se gps signaalia vastaanottava laite olla jossain missä ei ole kroppa tai pyörä signaalin edessä.

SIM kortilla ja nettiyhteydellä et varmastikkaan saa tässä kohtaa eroa aikaiseksi. Saa toki todistaa tämän väitteen vääräksi.

marko_

Tuossa luurissa on "massamuisti" niin sinne tallennettiin, eli ei menny ainakaan muistikortille. Kai tuo massamuisti on sama asia kun puhelimenmuisti..

Nitrous

Luuri/mokkula takakatteen päällä on oman kokemuksen mukaan ainut suhteellisen varma paikka jos haluaa kunnon yhteyden. Sinihammas takakatteen ja povitaskun välillä toimii riittävän hyvin, että suurin osa datasta tulee oikein. Etenkin appara on syystä tai toisesta ongelmallinen signaalin pätkimisen kanssa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

Kai se on sitte siirrettävä sitä luuria..

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 03.05.13 - klo:18:40
Osaako kukaan sanoa että mikä vois olla vikana kun Racecrono ei laske kaikkia kierroksia?

Ei erillistä gps mokkulaa, puhelimen sisäinen gps käytössä.

Tuossa syy.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Mulla ois Nokian gps-mokkula. Se on ihan normi eikä mikään semmonen nopea mitä te ootte käyttäny.

Oon käyttäny sitä kun on ollu joku vanha nokian luuri navina missä on ollu huono oma gps. Siinä käytössä tuo ainaki toimi tosi hyvin. Pitää koittaa heittää se sinne pyörän perään niin saa tuo kännykkä olla siinä tankin päällä kun sille on siinä hyvä paikka. :)

Tämmönen:
http://www.wireless1.com.au/NOKIA-LD-3W-WIRELESS-GPS-MODULE.html

Powered by EzPortal