RaceChronon tarpeet

Aloittaja MarkoL, 18.02.13 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Reisi

Vaihtaisit tallennuksen kortilta pois sisäiseen muistiin, on valovuoden nopeampikin? Saat myös lisää tilaa poistelemalla turhat sovellukset, jos et käytä puhelinta enää muuhun.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Reisi - 25.05.13 - klo:23:48
Vaihtaisit tallennuksen kortilta pois sisäiseen muistiin, on valovuoden nopeampikin? Saat myös lisää tilaa poistelemalla turhat sovellukset, jos et käytä puhelinta enää muuhun.
Ja jos racechronossa on nmea-datan tallennus päällä, niin se pois päältä. Säästää ihan helvetisti tilaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

rranta

kiitos palijon idiksistä. Testaillaan ja koetetaan saaha toimimaan. Samsungin androidi toimi hyvin tänään. Yritän vielä saaha kuitenki tuon Nokian vielä toimimaan.

app

Tänään siirryttiin meilläkin RaceChronoaikaan. Kiitokset taas murmelalle teknisestä tuesta. Kertakaikkiaan mahtavan yksinkertainen värkki seurata paikan päällä kierrosaikoja. helppoudessaan nerokas laite, ei voi muuta sanoa.
Datalogger kaivaa syvältä kaikki minkä teet radalla, ja minkä pyöräkin tekee, mutta on tällaiselle jäykkäsähköjätkälle aivan liian hankala varikolla, ja vielä tässä vaiheessa vaati opettelua kotonakin.

TuplaRR

Testasin tänään Qstarz 818XT gps palikkaa siten, että olin sijoittanut sen taakse matkustajan penkin alle "kattoon" ja ainakin pikaisten testien perusteella sain tarkat datat ajosta (sateliitit vaihteli 9-11 väliä), mutta osaisiko joku viisaampi racechronoa + gps pulikkaa käyttänyt vahvistaa onko mahdollista saada pidemmän päälle tuolla menetelmällä (esim. haastavissa olosuhteissa) luotettavia tietoja? confused_thinking

Bobo

Lainaus käyttäjältä: TuplaRR - 08.06.13 - klo:16:12
Testasin tänään Qstarz 818XT gps palikkaa siten, että olin sijoittanut sen taakse matkustajan penkin alle "kattoon" ja ainakin pikaisten testien perusteella sain tarkat datat ajosta (sateliitit vaihteli 9-11 väliä), mutta osaisiko joku viisaampi racechronoa + gps pulikkaa käyttänyt vahvistaa onko mahdollista saada pidemmän päälle tuolla menetelmällä (esim. haastavissa olosuhteissa) luotettavia tietoja? confused_thinking

Minulla oli koko viime kauden sekä se gps mokkula, että puhelin kuplamuoviin kiedottuna sinne "takaronttiin". Yhtään virheellistä kierrosta ei tullut koko kautena, loistavasti pelitti  peukku_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

TuplaRR

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 08.06.13 - klo:18:33
Lainaus käyttäjältä: TuplaRR - 08.06.13 - klo:16:12
Testasin tänään Qstarz 818XT gps palikkaa siten, että olin sijoittanut sen taakse matkustajan penkin alle "kattoon" ja ainakin pikaisten testien perusteella sain tarkat datat ajosta (sateliitit vaihteli 9-11 väliä), mutta osaisiko joku viisaampi racechronoa + gps pulikkaa käyttänyt vahvistaa onko mahdollista saada pidemmän päälle tuolla menetelmällä (esim. haastavissa olosuhteissa) luotettavia tietoja? confused_thinking

Minulla oli koko viime kauden sekä se gps mokkula, että puhelin kuplamuoviin kiedottuna sinne "takaronttiin". Yhtään virheellistä kierrosta ei tullut koko kautena, loistavasti pelitti  peukku_1

Jess, kiitokset tiedosta!

tamik87

Mulla on qstarz + samsung galaxy s (android) +racechrono. Ostin qstarzin nimenomaan 10hz gepsin vuoksi. Ongelmana on nyt se, että jostain syystä racechronon mukaan tuo gepsin taajuus vaihtelee koko ajan 1-10hz välillä. Näin ollen datan tarkkuuskin vaihtelee suuresti eikä esim jarrumerkkejä yms pysty oikein tarkastelemaan.

Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Kaverin Nokia 808 kännykällä ei ole moista ongelmaa vaan upeaa 10hz käppyrää piirtää kautta linjan.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 11.06.13 - klo:20:22
Mulla on qstarz + samsung galaxy s (android) +racechrono. Ostin qstarzin nimenomaan 10hz gepsin vuoksi. Ongelmana on nyt se, että jostain syystä racechronon mukaan tuo gepsin taajuus vaihtelee koko ajan 1-10hz välillä. Näin ollen datan tarkkuuskin vaihtelee suuresti eikä esim jarrumerkkejä yms pysty oikein tarkastelemaan.

Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Kaverin Nokia 808 kännykällä ei ole moista ongelmaa vaan upeaa 10hz käppyrää piirtää kautta linjan.

Löysinkin racechronon foorumeilta vastauksen mitä google ei löytänyt:

unpair Qstarz BT-Q818XT from my phone, start racechrono, press start to begin logging and then it pops up asking for me to pair Qstarz to the phone and enter number, i do this then racechrono records perfectly at 10Hz. The strange thing is after i worked this out i tried the same procedure on my HTC and it recorded 10Hz perfectly as well. If i stop recording in Racechrono then start recording again without unpairing it goes back to missing data at 10Hz. This only works if i do the pairing in Racechrono, if i do the pairing in the bluetooth system window then start racechrono it doesnt work. I have tested this a lot and it will only reliably log 10Hz if i go through this procedure every time, 5Hz works as expected on both phones

slowrider

Viimein sain ostettua tuon 10hz mokkulan. Tutkin vähän tuota ja törmäsin tällaiseen sivuun:
http://racetrackrefugee.wordpress.com/2012/11/16/qstarz-q818xt-10hz-gps-receiver/

Tuolla väitettiin käsittääkseni että 5hz+DGPS olisi parempi kun 10hz asetus. Onko tässä nyt mitään perää? Eli kumpaa sitä kannattaa sitten käyttää?

pienisopoapina

09.08.13 - klo:09:38 #70 Viimeisin muokkaus: 09.08.13 - klo:11:05 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 08.08.13 - klo:23:35
Tuolla väitettiin käsittääkseni että 5hz+DGPS olisi parempi kun 10hz asetus. Onko tässä nyt mitään perää? Eli kumpaa sitä kannattaa sitten käyttää?

Tuo DGPS käyttää radioteitse saatavaa korjaussingaalia. Onkohan noita asemia muuta kuin rannikolla ja tartteeko sen käyttöön tehdä joku sopimus/asetuksia laitteeseen ?
MUTUA:
Tuo DGPS auttaa enempi tarkkaan paikannukseen. Kierrosajan mittaamisessa se ei ole niin tärkeä. Riittävä tarkkuus saadaan interpoloimalla ja muilla laskennallisilla menetelmillä. Uskoakseni Racechrono on aika taitava noissa hommissa.

Täältä lisää: http://www.liikennevirasto.fi/DGPS
Ohessa kuuluvuuskartta
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

slowrider

Jos käyttää datan käpistelyyn noita ohjelmia mihin saa radan reunat, eli rata näkyy kokonaisuudessaan, niin silloinhan tuon DGPS:n kanssa ajolinjat pitäsi vissiin näkyä täysin oikein? Siis ei käy tätä mitä normaalisti, eli karttapohja ja ajolinja et satu kohdilleen.

Esim. Viimekesänä testattu botnia mikä kuvan mukaan meni jo metsän puolelle:


tamik87

Mulla on qstarz 10hz mokkula ja ajanottokännynä samsung galaxy s. Ongelma on se, että toi samsunkin paska ei syö 10hz dataa vaan menee jotenkin "tukkoon". Ongelmia ei ole jos dataa tulee 5hz. Pistäkääpäs jotain listaa omista kännyköistänne joissa tuo racechrono toimii 95% ajasta 10hz taajuudella (sen sijaan että räpsii koko ajan 1-10hz)


Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 10.02.14 - klo:22:42
Mulla on qstarz 10hz mokkula ja ajanottokännynä samsung galaxy s. Ongelma on se, että toi samsunkin paska ei syö 10hz dataa vaan menee jotenkin "tukkoon". Ongelmia ei ole jos dataa tulee 5hz. Pistäkääpäs jotain listaa omista kännyköistänne joissa tuo racechrono toimii 95% ajasta 10hz taajuudella (sen sijaan että räpsii koko ajan 1-10hz)

Nokia N8. halvemmille symbiani luureille kelpaa kans

slowrider

Minä tappelin koko alkukauden noiden samsungien kanssa eikä siitä tullu muuta ku sekavaa dataa ja häröä. Kun vaihtoi takas vanhaan nokiaan niin homma alkoi toimimaan. (kokeilin siis galaxy s1, Galaxy s3 ja xcover2 samsungeilla ja kaikissa oli jotain randomi häröä)

Powered by EzPortal