Pakoputken kaasuläppä ja muut putkiston modaukset

Aloittaja Nitrous, 21.02.13 - klo:16:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha_K

22.04.13 - klo:21:10 #15 Viimeisin muokkaus: 22.04.13 - klo:21:16 käyttäjältä Juha_K
M1:sen putkisto
tai kyllähän noi tossa yhdistyy, mutta on siinä pientä eroa...

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 22.04.13 - klo:21:10
M1:sen putkisto
tai kyllähän noi tossa yhdistyy, mutta on siinä pientä eroa...



Noniin, näyttäs olevan 4-1 putkisto ekan kuvan hämäävyydestä huolimatta ja tarkoitettu kuitenkin 180 asteen välein sytyttävään nelikkoon. Suhteellisen pitkät primäärit tossa on, mutta putkiston perusajatus näyttäisi olevan se, että reunimmaiset pytyt on mitoitettu eri kierrosluvulle (korkeammalle) kuin keskimmäiset, jolloin saadaan laajempi vääntöalue. Kollektorista pitäisi saada sitten poikkileikkaus nähtäväksi, että osaisi arvailla, että onko sinne piilotettu jotain taikaa vai ei.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Juha_K

Sanokaas millainen killeri on ominaisuuksiltaan paras, eli vaimentaa ääntä tehokkaasti eikä laske tehoja mahdottomasti?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.09.13 - klo:19:49
Sanokaas millainen killeri on ominaisuuksiltaan paras, eli vaimentaa ääntä tehokkaasti eikä laske tehoja mahdottomasti?

Onko vähän tuo sama kuin "hyvä ja halpa"?

Ideaali on mahdollisimman pitkä, mutta hengitystä rajoittamaton.

Tuon rei'itetyn osan pitää olla pitkä.
Sitten tulee ongelma. Yleensä tuo "imu"pää on tukossa, jolloin pakoilma kulkee noiden reikien läpi ulos. Jos "imu"pään reijän pitää auki ja vuoraa tuon reikäosuuden pakoputkivillalla, niin vaimentaa sekin. Vaimennusarvot taitaa riippua hyvin pitkälle vaimentimesta, pyörästä ja killerin koosta.

Mutta jos mun pyörään lykätään valmistajan tekemä killeri, niin en tehoissa huomaisi mitään. Eli itse kiinnittäisin huomiota enemmän siihen vaimennukseen.

Google näytti kuvan 2 mukaisen palikan, joka hieman ohjaa pakoilmaa. Ehkä tuo saattaa jotain auttaa?

Juha_K

Tästä Akran killeristä pitäisi leipoa tehokkaampi.


Siihen on jo hitsattu jatkopala, mutta se ei tuntunut vaikuttavan juurikaan. Näinköhän se paranisi, jos poraisin reikiä putkeen?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.09.13 - klo:21:06
Tästä Akran killeristä pitäisi leipoa tehokkaampi.
Siihen on jo hitsattu jatkopala, mutta se ei tuntunut vaikuttavan juurikaan. Näinköhän se paranisi, jos poraisin reikiä putkeen?

Hitsaa menoreikä umpeen, ja sit poraat reijän koosta riippuen 10-100 reikää tohon putkeen, niin se vaimentaakin jotain.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

19.09.13 - klo:23:59 #21 Viimeisin muokkaus: 20.09.13 - klo:00:01 käyttäjältä marko_
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.09.13 - klo:21:06
Tästä Akran killeristä pitäisi leipoa tehokkaampi.

Siihen on jo hitsattu jatkopala, mutta se ei tuntunut vaikuttavan juurikaan. Näinköhän se paranisi, jos poraisin reikiä putkeen?

Vaihda tuo jatkopala pienempään putkeen, semmoseen mikä menee tuon alkuperäsen sisälle, pitäis varmaan olla vieläki pienempää.

Niin siitä saa ainaki hiljasen kun puristat tuon pään lyttyyn ja sitten poraa siihen reikiä sivuille.

Jos tuohon nyt poraa reikiä niin se ei ainakaan pienemmä ääntä yhtään, ennemminki tulee kovempi metakka.

Raaseri

20.09.13 - klo:09:46 #22 Viimeisin muokkaus: 20.09.13 - klo:09:49 käyttäjältä Raaseri
Kaasun virtaukset on sekin tieteen ala josta en ymmärrä mitään. Olen kumminkin onnistunut halkaisemaan äänenvaimentimen liian tiukalla killerillä R6R:ssä. Lisäksi esimerkiksi Ducatissa liian ahdas killeri nostaa hurjasti käyntilämpöä. Juuri tuollainen päästä typätty sisähuilu sivurei'illä sai Micronin peltivaimentimen halkeamaan. Lämpöjen nousulla polttanee pakovenat ratakäytössä pidemmän päälle, keitättää kannen kieroon tai muuta mukavaa.

Kannattaa lukea esim tämä: http://www.iceroadracing.com/varikko/index.php?topic=525.0

Avainasia lienee tuo pakopulssien koko ja niiden sopiva virtaus rännistä ulos killerin läpi. Ei voi vaan sanoa että samanlainen killeri toimii kaikissa. Esim Ducatissa sisähuilun pituudella on toki merkitystä, mutta lopulta kokeilemalla selvisi että killerin pituudeksi riitti 30mm. Kunhan se vaan supisti ulostulon 48mm -> 30mm. Desipelit tippui maanpäällisestä helvetistä kahvinkeittimen tasolle. Tehoihin ei perstuntumalla huomattavaa vaikutusta. Ducatissa mulla 54mm kisaränni noilla 48mm ulostuloilla. Etuna tässä nuo harvat pulssit ja kaksi vaimenninta.

Katu- ja ratakillereillä on se ero, että katukillerin ei tarvi virrata kaasua ulos. Ei sitä kuitenkaan ajeta taistelukierroksilla koko ajan ja lämmönsiirrolla ei ole paljoa väliä. Ratakillerissä pitää saada pakolämpö pois kannesta ja samalla taittaa ääni.

Juha_K

Onko kellään kokemusta tästä vaimennusmateriaalista? http://www.silentsport.de/premium.php#p
Saa nyt nähdä millaiset mökät tosta täysimittaisesta Akrasta lähtee, mutta jos tarvii uusia vaimennusmatsku, niin tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ei muuten noi mökät haittaa, mutta Motoparkkiin olisi mukava päästä ajamaan ja miksi ei myös Ahvenistolle.

Tässä on vielä laskuri, jolla saa selville tarvittavan määrän. http://www.silentsport.de/calculator/
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal