MotoGP 2013

Aloittaja jarska, 22.02.13 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Turder

Tuolla laatikolla on toki muitakin johdannaisetuja, esim. voidaan käyttää pienempää kaasunasentoa  jotta päästään samaan kiihtyvyyteen kuin normilaatikolla. Honda voi täten säästää bensaa ja silti menee samoissa Yamahan kanssa (teoriassa, ei oo noin yksinkertainen yhtälö). Samoin mutkien ulostuloissa pyörä on vakaampi, erityisesti kallistuksissa, vähentää elektroniikan puuttumista peliin kun veto on koko ajan päällä eikä tule on/off kohtia jne. Sama jarrutuksissa kun moottorijarru on tasaisempi. Varmaan mikään asia ei tee yksinään isoa eroa, mutta nuo kaikki pikkujutut yhdessä on se "complete package" mistä on jo enemmän hyötyä.

Sitä kuitenkin ihmettelen, että miksi Zeroshift ei ole saanut tuota tekniikkaa arkielämään (auto, mp) jos ovat jo vuosia tuota esitelleet? Onko kesto vielä huono pitkillä kilsoilla vai mikä mättää? Kun puhuvat, että on vielä halvempi kuin kaksoiskytkin, kevyempi, taloudellisempi jne eli suoritusarvot on kohdillaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Turder - 24.04.13 - klo:13:13
Sitä kuitenkin ihmettelen, että miksi Zeroshift ei ole saanut tuota tekniikkaa arkielämään (auto, mp) jos ovat jo vuosia tuota esitelleet? Onko kesto vielä huono pitkillä kilsoilla vai mikä mättää? Kun puhuvat, että on vielä halvempi kuin kaksoiskytkin, kevyempi, taloudellisempi jne eli suoritusarvot on kohdillaan.
Joku seuraavista syistä on todennäköinen:
1) Patentin hinta liian suuri hyötyihin nähden
2) Tehtailla oma patentti kehitteillä, jolla kierretään zeroshiftin patentti.
3) Epäluotettava
4) Kallis sarjatuotantoon
5) Zeroshiftin markkinointistrategia on väärä.
6) Kaksoiskytkimiin on panostettu paljon aikaa ja rahaa, ei haluta heittää kehitystä romukoppaan.
7) Toiminta todellisuudessa ei niin hyvää kuin mainokset antavat ymmärtää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.04.13 - klo:14:25
Lainaus käyttäjältä: Turder - 24.04.13 - klo:13:13
Sitä kuitenkin ihmettelen, että miksi Zeroshift ei ole saanut tuota tekniikkaa arkielämään (auto, mp) jos ovat jo vuosia tuota esitelleet? Onko kesto vielä huono pitkillä kilsoilla vai mikä mättää? Kun puhuvat, että on vielä halvempi kuin kaksoiskytkin, kevyempi, taloudellisempi jne eli suoritusarvot on kohdillaan.
Joku seuraavista syistä on todennäköinen:
1) Patentin hinta liian suuri hyötyihin nähden
2) Tehtailla oma patentti kehitteillä, jolla kierretään zeroshiftin patentti.
3) Epäluotettava
4) Kallis sarjatuotantoon
5) Zeroshiftin markkinointistrategia on väärä.
6) Kaksoiskytkimiin on panostettu paljon aikaa ja rahaa, ei haluta heittää kehitystä romukoppaan.
7) Toiminta todellisuudessa ei niin hyvää kuin mainokset antavat ymmärtää.
Ja ylipäätään isojen firmojen rnd-osastolla/ lopputuotteessa se järki ja järkevyys ei välttämättä ratkase yhtään mitään. Suuremmalla todennäkösyydellä tehdas suoltaa just sitä puolivalmista paskaa mitä kuluttajat sattuu milloinkin luulevansa tarvitsevan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Pärre

Saa nähdä kuinka kiukkuisia espanjalaiset ovat kotiradallaan, kun Austinissa peräti yksi muu kuljettaja heidän lisäkseen pääsi palkintopallille patseeraamaan?  :)


Turder

Uusia kuvia Suzukin MotoGP-testipyörästä. Kovasti näyttää rivineloselta, oisivatko menneet M1:sen suuntaan moottoripuolella: confused_thinking

http://www.cycleworld.com/2013/05/01/2014-suzuki-motogp-prototypes-spied-again/

murmela

Olipahan mahtava vääntö kolmossijasta Moto2:ssa. Viihdettä taas koko rahalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Markiisi The Young Gun pyssyttää kovaa!!

Minusta Lore jätti mentävän aukon nimikkomutkassaan, mut ei se Markiisin ohitus/yritys sisältä oikeen puhdas ollu...joutu nostaan aavistuksen pystyyn ja jarruttaan kovaa, ettei menny pitkäksi ja pam!

murmela

Se o hyvä vaan ett toi juniori järjestää viihdettä koko rahalla.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Pärre

Markiisi totesi lehdistötilaisuudessa katselleensa videolta otoksia vika kurvin väännöistä, ja sinne videotallennuksiin meni kyllä hänen omakin versionsa! Toki Jorge jätti ovea hitusen auki, mutta rehellisyyden nimessä on sanottava, että Markiisilla jäi siinä rytäkässä myös raamit kaulaan :)  Ei ollut nimittäin kirurgintarkkaa työskentelyä se! En ihmettele, että Jorgea ei ajatus kisan jälkeisestä kättelystä hetsilleen innostanut. 

Peetu oli aika kylmäävä.  Sille sattuu aina välillä tollaisia kisoja, että ei ole kenestäkään pitelijäksi.  Robotin lailla kierroksesta toiseen. 

Harmittaa vähän se Kallion persielleen meno.  Taisi Mika nähdä, että Aegerter siinä edessä alkoi menettää otettaan ja lähti kiiren kaupalla ohittamaan jottei Simeon ja Torres pääsisi liian kauksi karkuun? Etunakki alta ja nurin.  Näitä sattuu. 

Niklas ajoi hyvän kisan.  Selvä tason nosto viime kaudesta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Pärre - 05.05.13 - klo:18:17
Peetu oli aika kylmäävä.  Sille sattuu aina välillä tollaisia kisoja, että ei ole kenestäkään pitelijäksi.  Robotin lailla kierroksesta toiseen.
Paitsi että Lorenso piteli Markkii. Ei päässy poika ohi ja Pedrosan kimppuun.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Pärre

Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.05.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Pärre - 05.05.13 - klo:18:17
Peetu oli aika kylmäävä.  Sille sattuu aina välillä tollaisia kisoja, että ei ole kenestäkään pitelijäksi.  Robotin lailla kierroksesta toiseen.
Paitsi että Lorenso piteli Markkii. Ei päässy poika ohi ja Pedrosan kimppuun.

Voi olla, että siinä olisi sapelit kalissut, mutta se jäi nyt jossittelun varaan.  Le Mansissa sitten?

nopea57

Niin tai näin, kyllä Markku teki taas kisan, joka oli oikeasti jännittävä alusta alkaen. Alkupuolella tehdyt ohitusyritykset olivat selvä merkki siitä mitä lopussa voi tulla, ja kyllä todella tuli. Eihän Lorenzon ohittaminen mikään läpihuutojuttu ole ja vaatii kyllä jonkunlaista sukeltamista sen kerran kun ovea avataan. Ainakin yksi sukellus meni tyhjiin jo vähän aiemmin. Ja ihan hyvinhän pojalle tie riitti, joskin linja sattui törmäyskurssille normaalimman linjan kanssa. Muutaman kerran sitä äsken kattelin vielä, kun olivat hyvän koosteen tehneet eri kuvakulmista. Lorenzo: A mistake to leave the door open.

T1mppa

06.05.13 - klo:09:45 #102 Viimeisin muokkaus: 06.05.13 - klo:11:07 käyttäjältä T1mppa
http://www.youtube.com/watch?v=fQkFgISIvms

:D

edit: Menivät sitten poistamaan videon.
Videolla näkyi sama tilanne Jerezistä, mikä sunnuntaina nähtiin. Ainoana erona oli, että Marquesin tilalla oli Lorenzo nuorena  ja Lorenzon tilalla joku anonyymi juniori.

Juniori-Lorenzo otti saman sisäkurvin ajolinjan, minkä Marquese ja tuuppasi siitä normi ajolinjaa ajavaa kuskia takarenkaaseen, jonka johdosta anonyymi kaatui. Juniori-Lorenzo voitti kisan, anonyymi työnsi pyöränsä maaliin kun ei varmaan lähtenyt käyntiin. Reilua :)

Turder

Parastahan tässä on Lorenzon käytös. Viime vuonna oli pari kertaa vähän ylimielinen ja muutenkin koppava kaveri. Nyt nuori ja vielä espanjalainen pistää joka puolelta iskuja sisään niin johan oli Horhella naama norsunvitulla. Tuosta kun Markki myllyttää vielä pari kertaa niin pääsee Lorenzo taas avautumaan kuten teki Simoncellille ja Rossille heidän taannoisissa taisteluissa.

Alkaisko Rossi jäämään jo nuorempien vauhdista? Kolme kisaa ja Lorenzo vienyt niissä aika puhtaasti. Ehkä Rossi ajaa vielä "vanhalla tyylillä", nämä uuden sukupolven nuoret kaverit on löytänyt jotain uutta. Esim. Marquez ajaa stonermaisesti, leikkaa sisäkanttereista jne. Burgess taas sanoi, että Lorenzo ajaa mutkissa isommilla kallistuksilla ja samalla kovempaa kuin Rossi (näkevät datasta). Tätä ei olla vielä Rossin puolella keksitty miten tuohon pystytään (säädöt, ajotyyli).

Juha_K

Tässä on se vanha pätkä.
Jorge sanoo karkeasti näin:"Hän meni ulkoa ja minä sisältä. Olen pahoillani, mutta tämä on kilvanajoa." :D

http://www.youtube.com/watch?v=RzVu5sVQ0ZE
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Powered by EzPortal