MotoGP 2013

Aloittaja jarska, 22.02.13 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.09.13 - klo:12:18
Lainaus käyttäjältä: Waille - 29.09.13 - klo:22:23
Laitetaanpa vähän kuvamateriaalia päivän kuumimmasta puheenaiheesta.

Pedrosan mopon takarenkaan pyörimisnopeusanturin piuha.


Marquezin nahkapuvun vasen hiha.


Lähteet:
https://twitter.com/motomatters/status/384305894801944576
https://twitter.com/birtymotogp/status/384314813406408704/photo/1

No eikö tuolle nyt saa rakennettua parempaa suojausta, suorastaan houkuttelee katkaseen.
Niinhän se yleensä menee, että suoja asennetaan sen jälkeen kun havaitaan sille olevan tarvetta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Turder

On sekin aika tarkanmarkan tilanne ollut, ilmeisesti piuhan on katkaissut Marquezin kytkinkahva, ja siitä myös naarmu swingissä. Marquezin nahkapuku sai sitten kumia Danin takarenkaasta. Piuhan pätkä kuuluisi siis olla kiinni siinä ruskean boxin kohdalla olevassa johdossa, eli se mitenkään turhan löysänä ole siellä tuulessa roikkunut. Suojaamattomana toki, mutta melko nätisti swingin päällä.

Itseä kuitenkin eniten ihmetyttää se, että Hondan softassa ei ole ollut mitään fail safe moodia, eli kun joku anturi ei toimi, menisi systeemi vikatilaan, jossa on esim. maksimi asetus luistonestossa tai rajoitetaan tehoa. Siitä ilmoitus mittaristoon, josta kuski voi kuitata tilanteen, resetoida systeemin tms. reagoida tilanteeseen huomattuaan että kaikki ei ole ok. Nyt meni kertalaakista järjestelmä Off-asentoon, kun yksi datakanava tipahtaa pois eikä kuskilla hajuakaan mitä tapahtui.

Turder

Ja Ducatin viime vuosien kehityksestä:

Toby Moody ‏@TobyMoody14h
Frightening stat from today.
2010. Aragon. 23 laps. Stoner/Ducati 1st in 42m 13s.
2013. Aragon. 23 laps. 1st Ducati finishes at 42m 43s.

Eli kun 2010 Stoner samalla radalla voitti kisan 800cc Ducatilla, oli hänen kisa-aikansa puoli minuuttia parempi kuin nyt parhaan 1000cc Ducatin aika. On suattana mennä tuotekehitysmiljoonat väärään viemäriin Bolognassa innocent_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.09.13 - klo:16:14
On sekin aika tarkanmarkan tilanne ollut, ilmeisesti piuhan on katkaissut Marquezin kytkinkahva, ja siitä myös naarmu swingissä. Marquezin nahkapuku sai sitten kumia Danin takarenkaasta. Piuhan pätkä kuuluisi siis olla kiinni siinä ruskean boxin kohdalla olevassa johdossa, eli se mitenkään turhan löysänä ole siellä tuulessa roikkunut. Suojaamattomana toki, mutta melko nätisti swingin päällä.

Itseä kuitenkin eniten ihmetyttää se, että Hondan softassa ei ole ollut mitään fail safe moodia, eli kun joku anturi ei toimi, menisi systeemi vikatilaan, jossa on esim. maksimi asetus luistonestossa tai rajoitetaan tehoa. Siitä ilmoitus mittaristoon, josta kuski voi kuitata tilanteen, resetoida systeemin tms. reagoida tilanteeseen huomattuaan että kaikki ei ole ok. Nyt meni kertalaakista järjestelmä Off-asentoon, kun yksi datakanava tipahtaa pois eikä kuskilla hajuakaan mitä tapahtui.

Ja/tai jos ois eturattaalla myös anturi, tai takarenkaan anturi fyysisesti tuplana.
Itse hieman myös ihmettelen ko systeemin toteutusta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.09.13 - klo:16:14
Itseä kuitenkin eniten ihmetyttää se, että Hondan softassa ei ole ollut mitään fail safe moodia, eli kun joku anturi ei toimi, menisi systeemi vikatilaan, jossa on esim. maksimi asetus luistonestossa tai rajoitetaan tehoa. Siitä ilmoitus mittaristoon, josta kuski voi kuitata tilanteen, resetoida systeemin tms. reagoida tilanteeseen huomattuaan että kaikki ei ole ok.

Nimenomaan.
Iso punainen ja vilkkuva valo syttymään mittariston päälle, jotta kuski osaa varoa, nyt pitääkin itse annostella kaasua.

pääsimpäs taas..

murmela

Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.09.13 - klo:16:17
2010. Aragon. 23 laps. Stoner/Ducati 1st in 42m 13s.
2013. Aragon. 23 laps. 1st Ducati finishes at 42m 43s.
Vs
2010 Honda (2.) 42'21.678
2013 Honda (1.) 42'03.459
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Suht magximaalizta radan käyttöä.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.10.13 - klo:22:20
Suht magximaalizta radan käyttöä.

vähän eri kanttarit täällä :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.10.13 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.10.13 - klo:22:20
Suht magximaalizta radan käyttöä.

vähän eri kanttarit täällä :)

Joo, saman verran asvaltilta leveeks Suomessa ja pölisis komeesti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

12.10.13 - klo:22:41 #204 Viimeisin muokkaus: 12.10.13 - klo:22:49 käyttäjältä murmela
Ja oli toi Bradlin jalan katkasu kans aika freak accident. Äijä liukuu ihan normisti jalat eellä radalta tekonurmikonkaistaleelle. Js sit kantapää repii sitä tekonurmikkoa sen verran ett se kasaantuu siihen jalan eteen ja nilkka pyörähtää siit kasan yli. Ja naps, sääriluunpään siisti murtuma.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.09.13 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.09.13 - klo:16:14
On sekin aika tarkanmarkan tilanne ollut, ilmeisesti piuhan on katkaissut Marquezin kytkinkahva, ja siitä myös naarmu swingissä. Marquezin nahkapuku sai sitten kumia Danin takarenkaasta. Piuhan pätkä kuuluisi siis olla kiinni siinä ruskean boxin kohdalla olevassa johdossa, eli se mitenkään turhan löysänä ole siellä tuulessa roikkunut. Suojaamattomana toki, mutta melko nätisti swingin päällä.

Itseä kuitenkin eniten ihmetyttää se, että Hondan softassa ei ole ollut mitään fail safe moodia, eli kun joku anturi ei toimi, menisi systeemi vikatilaan, jossa on esim. maksimi asetus luistonestossa tai rajoitetaan tehoa. Siitä ilmoitus mittaristoon, josta kuski voi kuitata tilanteen, resetoida systeemin tms. reagoida tilanteeseen huomattuaan että kaikki ei ole ok. Nyt meni kertalaakista järjestelmä Off-asentoon, kun yksi datakanava tipahtaa pois eikä kuskilla hajuakaan mitä tapahtui.

Ja/tai jos ois eturattaalla myös anturi, tai takarenkaan anturi fyysisesti tuplana.
Itse hieman myös ihmettelen ko systeemin toteutusta.

Sielä on eturattaalla melkoinen anturipaketti paikallaan. PB:n kesäkuun numerossa tänä vuonna oli hyvää kuvaa siitä. Anturipaketista käyttivät lontoon kielistä termiä "Torductor".
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 12.10.13 - klo:23:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.09.13 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.09.13 - klo:16:14
On sekin aika tarkanmarkan tilanne ollut, ilmeisesti piuhan on katkaissut Marquezin kytkinkahva, ja siitä myös naarmu swingissä. Marquezin nahkapuku sai sitten kumia Danin takarenkaasta. Piuhan pätkä kuuluisi siis olla kiinni siinä ruskean boxin kohdalla olevassa johdossa, eli se mitenkään turhan löysänä ole siellä tuulessa roikkunut. Suojaamattomana toki, mutta melko nätisti swingin päällä.

Itseä kuitenkin eniten ihmetyttää se, että Hondan softassa ei ole ollut mitään fail safe moodia, eli kun joku anturi ei toimi, menisi systeemi vikatilaan, jossa on esim. maksimi asetus luistonestossa tai rajoitetaan tehoa. Siitä ilmoitus mittaristoon, josta kuski voi kuitata tilanteen, resetoida systeemin tms. reagoida tilanteeseen huomattuaan että kaikki ei ole ok. Nyt meni kertalaakista järjestelmä Off-asentoon, kun yksi datakanava tipahtaa pois eikä kuskilla hajuakaan mitä tapahtui.

Ja/tai jos ois eturattaalla myös anturi, tai takarenkaan anturi fyysisesti tuplana.
Itse hieman myös ihmettelen ko systeemin toteutusta.

Sielä on eturattaalla melkoinen anturipaketti paikallaan. PB:n kesäkuun numerossa tänä vuonna oli hyvää kuvaa siitä. Anturipaketista käyttivät lontoon kielistä termiä "Torductor".

Eli mittas vaan vääntöä...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.10.13 - klo:00:07
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 12.10.13 - klo:23:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.09.13 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.09.13 - klo:16:14
On sekin aika tarkanmarkan tilanne ollut, ilmeisesti piuhan on katkaissut Marquezin kytkinkahva, ja siitä myös naarmu swingissä. Marquezin nahkapuku sai sitten kumia Danin takarenkaasta. Piuhan pätkä kuuluisi siis olla kiinni siinä ruskean boxin kohdalla olevassa johdossa, eli se mitenkään turhan löysänä ole siellä tuulessa roikkunut. Suojaamattomana toki, mutta melko nätisti swingin päällä.

Itseä kuitenkin eniten ihmetyttää se, että Hondan softassa ei ole ollut mitään fail safe moodia, eli kun joku anturi ei toimi, menisi systeemi vikatilaan, jossa on esim. maksimi asetus luistonestossa tai rajoitetaan tehoa. Siitä ilmoitus mittaristoon, josta kuski voi kuitata tilanteen, resetoida systeemin tms. reagoida tilanteeseen huomattuaan että kaikki ei ole ok. Nyt meni kertalaakista järjestelmä Off-asentoon, kun yksi datakanava tipahtaa pois eikä kuskilla hajuakaan mitä tapahtui.

Ja/tai jos ois eturattaalla myös anturi, tai takarenkaan anturi fyysisesti tuplana.
Itse hieman myös ihmettelen ko systeemin toteutusta.

Sielä on eturattaalla melkoinen anturipaketti paikallaan. PB:n kesäkuun numerossa tänä vuonna oli hyvää kuvaa siitä. Anturipaketista käyttivät lontoon kielistä termiä "Torductor".

Eli mittas vaan vääntöä...?

Tuohan se onkin helppo suure mitattavaks ko. paikasta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Aika lähellä on taas ettei tuu sanomista.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.10.13 - klo:00:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 13.10.13 - klo:00:07
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 12.10.13 - klo:23:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.09.13 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: Turder - 30.09.13 - klo:16:14
On sekin aika tarkanmarkan tilanne ollut, ilmeisesti piuhan on katkaissut Marquezin kytkinkahva, ja siitä myös naarmu swingissä. Marquezin nahkapuku sai sitten kumia Danin takarenkaasta. Piuhan pätkä kuuluisi siis olla kiinni siinä ruskean boxin kohdalla olevassa johdossa, eli se mitenkään turhan löysänä ole siellä tuulessa roikkunut. Suojaamattomana toki, mutta melko nätisti swingin päällä.

Itseä kuitenkin eniten ihmetyttää se, että Hondan softassa ei ole ollut mitään fail safe moodia, eli kun joku anturi ei toimi, menisi systeemi vikatilaan, jossa on esim. maksimi asetus luistonestossa tai rajoitetaan tehoa. Siitä ilmoitus mittaristoon, josta kuski voi kuitata tilanteen, resetoida systeemin tms. reagoida tilanteeseen huomattuaan että kaikki ei ole ok. Nyt meni kertalaakista järjestelmä Off-asentoon, kun yksi datakanava tipahtaa pois eikä kuskilla hajuakaan mitä tapahtui.

Ja/tai jos ois eturattaalla myös anturi, tai takarenkaan anturi fyysisesti tuplana.
Itse hieman myös ihmettelen ko systeemin toteutusta.

Sielä on eturattaalla melkoinen anturipaketti paikallaan. PB:n kesäkuun numerossa tänä vuonna oli hyvää kuvaa siitä. Anturipaketista käyttivät lontoon kielistä termiä "Torductor".

Eli mittas vaan vääntöä...?

Tuohan se onkin helppo suure mitattavaks ko. paikasta.

"...The torductor is a device that measures the change in the magnetic field of the gearbox output shaft as the torque twists it under acceleration. That change is monitored and used to fine tune the ECU`s throttle response..."

-Lähde: Performance Bikes magazine, June 2013, page 48.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Powered by EzPortal