Vanteet

Aloittaja Juha_K, 27.02.13 - klo:09:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

19.01.16 - klo:21:06 #75 Viimeisin muokkaus: 19.01.16 - klo:21:16 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:20:36
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:19:43
05-06:sta mitattuna:
Jarrulevyn paksuus 5 mm
"Sama" mitta kuin kuvassa 75: 77...79 mm riippuen minkä puolan / miten saumasta mitan otti
(ja btw, sun mauseri on tossa kuvassa iha vinossa, vaikuttaa mittaan jonkun verran)
"Sama" mitta kuin kuvassa 120: ~119 mm vähä samaa ongelmaa ton sauman kanssa.
Ketjun leveys: 17,5 mm (vaikuttaa tohon edelliseen mittaan)

Kokeileppa vielä mitata jarrulevyasetelman paksuus akselin kohdalla, 05-06:ssa se on 18,5 mm.



Otin kuvat mittauksen jälkeen joten mauseri voi olla vinossa. 520 ketju, joten jos sulla sama nii ei isoja heittoja. ja sama 5mm levy mulla. mutta tuota jarrulevyasetelman mittausta en ymmärtänyt.
Se kohta mistä akseli menee läpi.
Joko?

ei aukea.. jarrulevyasetelma? vai satula

Sori, ajatusvirhe, jarrusatula-asetelma tietenkin.

Edit: Paitsi eipä tarvi ees mitatata. Sama asetelma 2005-2012 malleissa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

19.01.16 - klo:21:37 #76 Viimeisin muokkaus: 19.01.16 - klo:21:53 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Ja takas varsinaiseen aiheeseen, niin eikös toi toimis silleen että "vaihtaa" 2009 holkit siihen 2006 vanteeseen, niin jarrulevynkin offsetti on kohdillaan?
Eli oletus on se että takahaarukka siirtyy 2006 vs 2009 2 mm vasempaan.

Edit: Paitsi että ei ku. Sit 2006 vanteesta pitäis sorvata 2(?) mm pois jarrulevyn kiinnitys tasosta, niin levyn offsetti ois sama kuin 2009:n vanteessa.

Tosin en olis yhtään yllättynyt jos toi toimis holkit vaihtamalla. Ts jarrusatulan liukutapit antaa(?) sen 2(?) mm sivusuunnassa tilaa?

Ja kun tuota 05-06 vanteen rakennetta katsoo, niin jos siitä sorvaa sen 2-3 mm pois niistä kiinnityskohdista, niin se ei vaikuta käytännössä mitenkään sen rakenteen lujuuteen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

ile90

Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Ja takas varsinaiseen aiheeseen, niin eikös toi toimis silleen että "vaihtaa" 2009 holkit siihen 2006 vanteeseen, niin jarrulevynkin offsetti on kohdillaan?
Eli oletus on se että takahaarukka siirtyy 2006 vs 2009 2 mm vasempaan.

Edit: Paitsi että ei ku. Sit 2006 vanteesta pitäis sorvata 2(?) mm pois jarrulevyn kiinnitys tasosta, niin levyn offsetti ois sama kuin 2009:n vanteessa.

Tosin en olis yhtään yllättynyt jos toi toimis holkit vaihtamalla. Ts jarrusatulan liukutapit antaa(?) sen 2(?) mm sivusuunnassa tilaa?

vai toimisko sillä että laittaa 2mm prikat jarrulevyn ja vanteen väliin. sillä sais sitä jarrulevyä 2mm oikealle. mutta aion joka tapauksessa nyt ostaa vannesarjan. jollain asetelmalla se oletettavasti toimii. jos ei niin ompahan tallin tai pakun seinällä hyvä teline sähköroikalle. etuvanne ainaki sopii.

ile90

http://www.kawiforums.com/zzr600-zx-6r-old-school/158694-master-parts-swap-list-ver2-0-98-zx6r.html

tuolla jotain tekstiä myös osista jotka käyvät keskenään. myös vanteista

murmela

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.01.16 - klo:21:55
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.01.16 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: ile90 - 18.01.16 - klo:22:48
2006 taka-akselin holkit on ainaski erin kokoiset ku 2009 vastaavat. 2006 vm= rattaanpuoleinen holkki. 21.5mm, jarrun puoleinen 18mm ja vastaavasti 2009= rattaaanpuoleinen holkki 23.5mm ja jarrun puolella 16mm. oma mutuni on että sopivilla holkeilla ja 2mm prikoilla jarrulevyn alla vanne istuisi haarukkaan. olis setti kyseisiä 2006 vm vanteita sopuhinnalla tiedossa. joten siksi kyseinen taivastelu.
Ja takas varsinaiseen aiheeseen, niin eikös toi toimis silleen että "vaihtaa" 2009 holkit siihen 2006 vanteeseen, niin jarrulevynkin offsetti on kohdillaan?
Eli oletus on se että takahaarukka siirtyy 2006 vs 2009 2 mm vasempaan.

Edit: Paitsi että ei ku. Sit 2006 vanteesta pitäis sorvata 2(?) mm pois jarrulevyn kiinnitys tasosta, niin levyn offsetti ois sama kuin 2009:n vanteessa.

Tosin en olis yhtään yllättynyt jos toi toimis holkit vaihtamalla. Ts jarrusatulan liukutapit antaa(?) sen 2(?) mm sivusuunnassa tilaa?

vai toimisko sillä että laittaa 2mm prikat jarrulevyn ja vanteen väliin. sillä sais sitä jarrulevyä 2mm oikealle. mutta aion joka tapauksessa nyt ostaa vannesarjan. jollain asetelmalla se oletettavasti toimii. jos ei niin ompahan tallin tai pakun seinällä hyvä teline sähköroikalle. etuvanne ainaki sopii.
Sit jarrulevy siirtyy väärään suuntaan.
Sä joudut käyttämään 2009 holkkeja, jotta renkaan keskilinja ja takarattaan linja on oikeassa kohdassa.
2003-2006 eri jarrusatula kuin 2007-2012, mutta sama asetelma, eli jarrusatulan (ja jarrulevyn) offsetti eri.
Joten jarrusatulan offsetti on 2009, eli 2(?) milliä sisempänä kuin 2006.
Eli sun tarvii saada 2006 vanteen jarrulevyä 2(?) mm sisemmäksi.
Ellei sitten jarrusatulan liukutapit anna sitä 2-3 mm tilaa jarrusatulalle siirtyä ulospäin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jaksaiskos joku ZX10R 11- omistaja mitata ko mopon takavanteesta noi samat mitat?
Ketjun paksuus?
Ketjun offset vanteen keskilinjasta?
Jarrulevyn offset vanteen keskilinjasta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Damsku

Mulla on yks käytettynä ostettu takavanne, joka on ilmeisesti pulverimaalattu huonosti. Tai pinta oli siisti, mut vähänki rengasraudalla hipasee ni siitä lohkee isoja paloja maalia pois. Oletettavasti pulverimaalauksen kuuluis normaalit rengastyöt kestää?

Mitähän tolle kannattaa tehä? Pitääkö vanha maali poistaa kokonaan, ja sit uudelleen maalaus? Ite en jaksa sille mitään tehä, mut oisko hyvinkään läheltä firmasuosituksia?

T1mppa

07.02.17 - klo:15:56 #82 Viimeisin muokkaus: 07.02.17 - klo:15:59 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 07.02.17 - klo:13:50
Mitähän tolle kannattaa tehä? Pitääkö vanha maali poistaa kokonaan, ja sit uudelleen maalaus? Ite en jaksa sille mitään tehä, mut oisko hyvinkään läheltä firmasuosituksia?

Empi osaa suositella mitään Hyvinkään läheltä. Mulla pulverioperaatio myös otsikoissa. Kun soittelin firmaan, niin sanoivat, että eka hiekkapuhaltaa vanteet ja sitten pistää pulverin päälle. Tuskin mikään muu on edes järkevää.

Ja kyllä sen pitäisi rengasrautoja kestää samalla lailla kuin tehtaan jäljiltäkin.

Nyt tuli muuten kysymys mieleen. Kestääkö laakereiden stefat sitä pulverimaalin uunia? Meinasin vaan laittaa suojaksi isot prikat+kierretankoa+mutterit. Kyllä se firma varmaan tietää, kun on noita vanteita satoja maalannut. Mutta kysyn nyt täältäkin.

tonde8

Moro. osaisko joku lonkalta heittää sopiiko 2007 gsx-r 600 rataspakka L1 750 ?

Nitrous

2007 GSXR600 vetopakka, osanumero: 64610-44G00-E00
2010 GSXR750 vetopakka, osanumero: 64610-44G00-000

Eli äkkiseltään sanosin, ettei käy. https://www.npm.fi/fi/varaosat/suzuki-kaksipyoraiset Tuolta näkee näppärästi osanumerot.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

JULLE


Oman kokemu
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 07.02.17 - klo:15:56
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 07.02.17 - klo:13:50
Mitähän tolle kannattaa tehä? Pitääkö vanha maali poistaa kokonaan, ja sit uudelleen maalaus? Ite en jaksa sille mitään tehä, mut oisko hyvinkään läheltä firmasuosituksia?

Empi osaa suositella mitään Hyvinkään läheltä. Mulla pulverioperaatio myös otsikoissa. Kun soittelin firmaan, niin sanoivat, että eka hiekkapuhaltaa vanteet ja sitten pistää pulverin päälle. Tuskin mikään muu on edes järkevää.

Ja kyllä sen pitäisi rengasrautoja kestää samalla lailla kuin tehtaan jäljiltäkin.

Nyt tuli muuten kysymys mieleen. Kestääkö laakereiden stefat sitä pulverimaalin uunia? Meinasin vaan laittaa suojaksi isot prikat+kierretankoa+mutterit. Kyllä se firma varmaan tietää, kun on noita vanteita satoja maalannut. Mutta kysyn nyt täältäkin.

Oman kokemuksen pohjalta uunissa sen verran lämpöä että rasvat tuli ainakin laakereista pihalle juuri kyseisellä menetelmällä. Voihan ne toki vaihtaa uunituksen jälkeen mutta ota mielummin pois ennen puhallusta, maalausta ja uunitusta. Jos tarvitsee jotain suojata maalaukselta, on olemassa teippiä joka kestää uunituksen.

Jetlex Kellokoskella on maalannut mun osia mutta puhalsin ne ensin itse ja he hoitivat vain maalauksen.
-Provosoiva kilpikuski

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 08.02.18 - klo:12:40
Oman kokemuksen pohjalta uunissa sen verran lämpöä että rasvat tuli ainakin laakereista pihalle juuri kyseisellä menetelmällä.

Juu, se pulverimaalausfirma sano, että laakerit on kerrasta pilalla. Menee ihan kuiviksi uunissa.

Mä nappasin kaikki laakerit pois vanteista, rungosta ja swingistä, kun ne maalautin. Tulipahan ostettua ja vaihdettua kerralla kaikki uusiksi.

Powered by EzPortal