Bazzaz luistonesto

Aloittaja tuomas, 09.01.14 - klo:13:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reisca

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 29.08.14 - klo:15:41
Minun nyt on ihan pakko vähän avautua tästä asiasta. Kun tässä olen noviisina uutta harrastusta ollut tämän kesän aloittelemassa, niin luonnollisesti on aika monta asiaa joita en tiedä. En välttämättä omaksu niitä heti vaikka joku selittäisikin tai lukisin ne jostain palstalta, eli asiat muovautuu uomiinsa pikkuhiljaa. Minulle on useaan otteeseen sanottu, että jos et tiedä, niin sitten rohkeesti kysymään viisaammilta tai kokeneemmilta, niin tein tässäkin tapauksessa. Vähän vastaavan tyylisiä kysymyksiä olen esittänyt alustan säädöistä, renkaista, ajovarusteista ja ties mistä. Se, mikä tässä jutussa ottaa pattiin, on vastaukset tyyliin: "se on sulle ihan sama mitkä renkaat laitat, kunhan on mustat ja melkein pyöreet" tai "Noihin kierrosaikoihin pääset ihan vakioalustalla, kun ajat alkaa olla siellä nopean ryhmän kärkipäässä, ni sit voit alkaa vaivata päätäs niillä Öhlinsien säädöillä". Mutta, kun se ei oo mulle ihan sama. Toki varmaan on niin, että minua paljon kovempaa voi ajaa vaikka mummon vanhalla potkukelkalla, mutta se ei edelleenkään ole se pointti. Pointti on se, että olen pyrkinyt hankkimaan sellaiset vehkeet, että ei tarviis niiden kanssa miettiä, onko tarpeeksi vaiko eikö oo ja kyllä kova halu olis saada laitteet toimimaan sillä tavalla kun se tällä hetkellä olisi minun ajosuoritus huomioon ottaen optimaalisinta. Sittenhän niitä voi uudelleen säätää kun taidot ja vauhti karttuu, sitä vartenhan ne on "säädettäviä", eikö? Haluaisin myös ostaa alle sellaiset renkaat, jotka olisivat minun ajovauhtiin parhaimmat, eli se varmaan tässä kohtaa tarkoita niitä vetomiesten sliksejä, vaan jotain ihan muuta. Minä väitän, että myös minun kierrosajat paranee paitsi kovalla treenillä, myös sillä että saan laitteet sellaisiin asetuksiin ja kuosiin, että on hyvä ja sopivan tuntuinen ajaa. Miks helvetissä, minun ei kannata/pidä käyttää tällaista mahdollisuutta hyväkseni, kun sellainen kerta on? Jottei nyt koko vuodatus olis OT:tä, niin valitettavasti kolmenkaan lukukerran jälkeen en osaa säätää tuota ohjausboksia, menköön se sitten oman osaamattomuuden ja tyhmyyden piikkiin tai ei.

Että silleen. Pyytäsin siis mahdollisimman yksiselitteistä ja käytännönläheistä vastausta, kun jotain kysyn. Jos tulee mieleen vastata jotain näistä 1) KVG, 2) Lue nyt tämä palsta ensi alusta loppuun ja tuu kyselee uudelleen jos et jotain tajunnut tai 3) älä vaivaa päätäs moisilla, ennekuin oot nopeessa ryhmässä, niin pyydän jättämään vastaamatta. Uskon, että rataharrastajat on fiksua porukkaa ja toivon sen mukaisia vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Toivottavasti kelit vielä sallii sen että vois harrastaa muutakin tätä näppisrallia. Hyviä ratapäiviä itse kullekin.

Pekka

Tuosta on hyvä aloittaa : http://www.bazzaz.net/index.php/software-overview
Sieltä löytyy softa ja ohjeet siihen, lisäksi tarvitset tietokoneen ja  USB-piuhan.
Nyt voit ladata Bazzazboxilta -> pc-koneellesi nykyiset säädöt ja pähkäillä niitä.

Powered by EzPortal