A ja B luokkien yhdistäminen

Aloittaja Nitrous, 25.03.13 - klo:17:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

25.03.13 - klo:17:56 Viimeisin muokkaus: 25.03.13 - klo:17:59 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.03.13 - klo:17:12
Dodii.  Ajajatutkintomahdollisuus on sitten Jyväskylässä. Se este poistui. Mutta nyt rupes puntit tutiseen:

"Merkittävimpänä muutoksena voidaan pitää sitä, että jatkossa A- ja B-luokkien kisat ajetaan samassa lähdössä. Molemmista luokista tulee toki edelleen omat tulokset ja pisteet. Tässä pyritään siihen, että radalla on enemmän kuljettajia ja sitä kautta yleisölle nähtävää. Asia tuli SRRA:n edustajille täytenä yllätyksenä emmekä ole voineet kysyä kuljettajien yleistä mielipidettä asiaan. Minä ajajayhdistyksen puheenjohtajana ja Käkelän Jani aktiivikuljettajana vastustimme muutosta turvallisuuden nimissä, mitä mieltä muut ovat? Pitäisikö ainakin kisaan mahtuvien prosenttia tiukentaa 115%:sta esimerkiksi 107%:iin?"

http://www.srra.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=8235
Esim. Kemoralla tuo tarkoittaisi sitä, että 115% säännöllä samassa lähdössä olisi sm-kärjen kanssa 1:17 aikoja ajavia kuskeja. Ero kierrosajassa siis n. 10 sekuntia, joten eka kierroksella ohitus tapahtuisi kierroksella 7. Ainakin omasta mielestäni tuollainen tasoero on ehkä karvan liian suuri. 107% säännöllä taas kaikkien mukana olevien kuskien tulisi ajaa 1:12 alle, jolloin pakka pysyy jo huomattavasti paremmin nipussa, mutta käytännössä tuo karsisi aika paljon kuskeja pois. Tässäkin tapauksessa kultainen keskitie voisi olla se oikea ratkaisu

Edit. Laskettu kierrosajat oikein ja muokattu kommenttia sen mukaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.03.13 - klo:17:56
Esim. Kemoralla tuo tarkoittaisi sitä, että 115% säännöllä samassa lähdössä olisi sm-kärjen kanssa 1:17 aikoja ajavia kuskeja. Ero kierrosajassa siis n. 10 sekuntia, joten eka kierroksella ohitus tapahtuisi kierroksella 7. Ainakin omasta mielestäni tuollainen tasoero on ehkä karvan liian suuri. ...

Joo tätä pohdiskelinkin. Ei tuntuisi mukavalta olla liikkuvana shikaanina ja pahimmassa tapauksessa pilata kärkimiesten kisaa. Toisaalta tuo 107% on mulle mahdoton saavuttaa, joten pelkän aika-ajon takia ei paikalle kannata lähteä.

A ja B lähtöjen yhdistäminen nostaa varmasti osallistumiskynnystä. Jos yhdistämispäätös pitää, niin treenaan vielä vuoden ja pohdin kannattaako kalustoon sijoittaa enempiä varoja. Moottoroitu varjoliidinkin pitäisi hankkia ja katupyörä ja hd-tykki ja järeät kaiuttimat ja .....
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

Samoilla linjoilla, vaikka tuskin tulen itse kisailemaan muualla kun kerhokisoissa. ~110% - sääntö saattais olla sopivampi.

jupa771

itse kyllä kannatan tota 117% sääntöä,jolloin kisaajia saadaan enemmän lähtöihin.mikäli sitä reilusti alennetaan niin kilpailijoita tulee olemaan reilusti vähemmä juuri sen takia kun eivät pelkistä aikaajoista melkeen 300€ viitsi maksaa,tai sitten käy niin että b luokan kuskeja ei pääse tarpeeksi/edes yritä päästä viivalle jolloin käsittääkseni alle 10 kuskin kanssa ei ole sm arvoa,en tiedä vaikuttaako b sarjassa kuskien määrä.itse jo viime syksynä erään suomen nordigsuperbike kärkikuskin kanssa keskutellesani hän snoi että ei muuallakaan b sarjoja ajeta,että on kuulemma nopeamman kuskin ammattitaidottumuutta mikäli ei hitaamman ohi pääse.kuski jonka kanssa keskustelin oli vesa kallio ja itse hänelle olen liikkuva shikaani ja aion osallistua tulevalla kaudella nordigsuperbiken b sarjaan.mielestäni jos kiristetään liikaa rajoja niin ei siellä kohta aja kuin vanhat a sarjan kuskit ja b:tä ei edes ole.

poutis

Alkaakohan jokkiksen lähdöt kiinnostamaan enemmän  confused_thinking
Itse en halua joutua varvatuksi kun isot pojat tulee ohi oikealta että vasemmalta. Voi tulla löysät nahkapuvun sisälle ::)  luulisi b:ssä vauhdin nousevan kun on ainakin vetureita tarjolla.
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Vuorela

Eikös jossain välissä tämän A:n ja B:n yhdistämisen kanssa ollut puhetta että prosenttirajaan kykenemättömät ajaisivat sitten jokkiksen seassa kisansa? Eli ei kai ne kisat siihen aika-ajoon lopu. Jos kuitenkin tietää jäävänsä tuosta prosenttirajasta lienee parempi ilmoittautua suoraan jokkikseen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 25.03.13 - klo:20:37
Eikös jossain välissä tämän A:n ja B:n yhdistämisen kanssa ollut puhetta että prosenttirajaan kykenemättömät ajaisivat sitten jokkiksen seassa kisansa? Eli ei kai ne kisat siihen aika-ajoon lopu. Jos kuitenkin tietää jäävänsä tuosta prosenttirajasta lienee parempi ilmoittautua suoraan jokkikseen.

Tämä kuulostaisi äkkiseltään järkevältä.

Voisi vinkata muuten tuonne SRRA:n foorumille, että vilkaisevat myös täältä palautetta. Wehnä varmaan ainakin tämän näkee ja lienee mukana jollain tapaa vaikuttamassa RR:n tulevaisuuden suuntauksiin. Olisi myös ihan mukava kuulla, että mitä mieltä SM-kärjessä ajava kuski on näistä uudistuksista. Onko kierroksella ohittaminen ongelma ja jos on, missä vaiheessa se muodostuu ongelmaksi? Vai onko koko ongelman arvailu meidän harrastelijoiden (=kierroksella ohitettavaksi joutuvien) kuvitelmaa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

poutis

Ja nouseeko sitten jokkiksen kisamaksut? Ennen ollut huomattavasti halvemmat kuin A ja B luokissa. No onhan niillä B:n putoajilla enemmän
Sponsseja kuin köyhillä jokkis taiteilijoilla ...
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.03.13 - klo:21:24
Voisi vinkata muuten tuonne SRRA:n foorumille, että vilkaisevat myös täältä palautetta. Wehnä varmaan ainakin tämän näkee ja lienee mukana jollain tapaa vaikuttamassa RR:n tulevaisuuden suuntauksiin. Olisi myös ihan mukava kuulla, että mitä mieltä SM-kärjessä ajava kuski on näistä uudistuksista. Onko kierroksella ohittaminen ongelma ja jos on, missä vaiheessa se muodostuu ongelmaksi? Vai onko koko ongelman arvailu meidän harrastelijoiden (=kierroksella ohitettavaksi joutuvien) kuvitelmaa?

Hyvin sanottu, soppaan pitäs saada myös kisakuskien näkemys, me täällä saatetaan tehdä ongelmaa sellasesta jota ei ole edes olemassa. :D

pena1

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.03.13 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.03.13 - klo:21:24
Voisi vinkata muuten tuonne SRRA:n foorumille, että vilkaisevat myös täältä palautetta. Wehnä varmaan ainakin tämän näkee ja lienee mukana jollain tapaa vaikuttamassa RR:n tulevaisuuden suuntauksiin. Olisi myös ihan mukava kuulla, että mitä mieltä SM-kärjessä ajava kuski on näistä uudistuksista. Onko kierroksella ohittaminen ongelma ja jos on, missä vaiheessa se muodostuu ongelmaksi? Vai onko koko ongelman arvailu meidän harrastelijoiden (=kierroksella ohitettavaksi joutuvien) kuvitelmaa?

Hyvin sanottu, soppaan pitäs saada myös kisakuskien näkemys, me täällä saatetaan tehdä ongelmaa sellasesta jota ei ole edes olemassa. :D

A ja B-luokkien ajattaminen samassa lähdössä on käsitelty jo viime syksynä lajiparlamentissa. Hyväksyntä asialle annettiin paikalla olleiden A-kärkikuskien osalta.

Linkki: http://www.rr-uutiset.com/start/

Ymmärtääkseni luokat voidaan ajaa myös erillään, jos ennakkoilmottautuneita on riittävä määrä.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.03.13 - klo:19:35
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.03.13 - klo:17:56
Esim. Kemoralla tuo tarkoittaisi sitä, että 115% säännöllä samassa lähdössä olisi sm-kärjen kanssa 1:17 aikoja ajavia kuskeja. Ero kierrosajassa siis n. 10 sekuntia, joten eka kierroksella ohitus tapahtuisi kierroksella 7. Ainakin omasta mielestäni tuollainen tasoero on ehkä karvan liian suuri. ...

Joo tätä pohdiskelinkin. Ei tuntuisi mukavalta olla liikkuvana shikaanina ja pahimmassa tapauksessa pilata kärkimiesten kisaa. Toisaalta tuo 107% on mulle mahdoton saavuttaa, joten pelkän aika-ajon takia ei paikalle kannata lähteä.

A ja B lähtöjen yhdistäminen nostaa varmasti osallistumiskynnystä. Jos yhdistämispäätös pitää, niin treenaan vielä vuoden ja pohdin kannattaako kalustoon sijoittaa enempiä varoja. Moottoroitu varjoliidinkin pitäisi hankkia ja katupyörä ja hd-tykki ja järeät kaiuttimat ja .....

Eipäs kun kunnollinen huolto suskaan,ihan uudet kumit alle ja ulkokuorta voidaan vähän fixailla sitten menoksi! :)
VV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pena1 - 26.03.13 - klo:09:07
Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.03.13 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 25.03.13 - klo:21:24
Voisi vinkata muuten tuonne SRRA:n foorumille, että vilkaisevat myös täältä palautetta. Wehnä varmaan ainakin tämän näkee ja lienee mukana jollain tapaa vaikuttamassa RR:n tulevaisuuden suuntauksiin. Olisi myös ihan mukava kuulla, että mitä mieltä SM-kärjessä ajava kuski on näistä uudistuksista. Onko kierroksella ohittaminen ongelma ja jos on, missä vaiheessa se muodostuu ongelmaksi? Vai onko koko ongelman arvailu meidän harrastelijoiden (=kierroksella ohitettavaksi joutuvien) kuvitelmaa?

Hyvin sanottu, soppaan pitäs saada myös kisakuskien näkemys, me täällä saatetaan tehdä ongelmaa sellasesta jota ei ole edes olemassa. :D

A ja B-luokkien ajattaminen samassa lähdössä on käsitelty jo viime syksynä lajiparlamentissa. Hyväksyntä asialle annettiin paikalla olleiden A-kärkikuskien osalta.

Linkki: http://www.rr-uutiset.com/start/

Ymmärtääkseni luokat voidaan ajaa myös erillään, jos ennakkoilmottautuneita on riittävä määrä.

Hyvä tietää, että kärjelle homma on ok. Sitten kun vain joku vielä avaisi, että mistä tuo huoli tuon prosenttisäännön kiristämiseen on nyt noussut jos homma on jo ok niiden puolesta, joihin tuo eniten vaikuttaa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

27.03.13 - klo:12:57 #12 Viimeisin muokkaus: 27.03.13 - klo:13:22 käyttäjältä pienisopoapina
Laskeskelin hieman miten yhdistely- ja karsintapäätökset vaikuttais. Ajat on viime kesän Kemoran kisan parhaat kierrosajat ( siis ei aika-ajoista).
Kuvassa on kuski, paras kierros aika, prosentti ja kuinka monta kierrosta parhaalla menee ohitukseen.
Erkka ois ohittanu Rannuksen 3 kertaa, Patrikin 2 kertaa ja Harria ei kertaakaan. Eekin ohitukseen ois menny 780 kierrosta. Yhteensä Erkka ois ohittanu 36 kertaa.

115% säännöllä yks ja 107% säännöllä 14 ois lähteny kotiin murehtiin.

Luvut voi olla laskettu päin persettä.

muokkaus: Rannuksen 3 kertaa. uusi liite
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pena1

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 27.03.13 - klo:12:57
Laskeskelin hieman miten yhdistely- ja karsintapäätökset vaikuttais. Ajat on viime kesän Kemoran kisan parhaat kierrosajat ( siis ei aika-ajoista).
Kuvassa on kuski, paras kierros aika, prosentti ja kuinka monta kierrosta parhaalla menee ohitukseen.
Erkka ois ohittanu Rannuksen 4 kertaa, Patrikin 2 kertaa ja Harria ei kertaakaan. Eekin ohitukseen ois menny 780 kierrosta.
115% säännöllä yks ja 107% säännöllä 14 ois lähteny kotiin murehtiin.

Luvut voi olla laskettu päin persettä.


Viron pojista osa on A-luokan miehiä, vaikka ajat ei kärkipäässä olekkaan.

Ensi kesänä Viron-sarjan osakilpailu on alustavasti 15-16.6.2013 Alastarolla.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 25.03.13 - klo:20:37
Eikös jossain välissä tämän A:n ja B:n yhdistämisen kanssa ollut puhetta että prosenttirajaan kykenemättömät ajaisivat sitten jokkiksen seassa kisansa? Eli ei kai ne kisat siihen aika-ajoon lopu. Jos kuitenkin tietää jäävänsä tuosta prosenttirajasta lienee parempi ilmoittautua suoraan jokkikseen.

Ehdotin itse kokouksessa tuota eikä sitä nyt ainakaan alkuun kukaan suuremmalti tyrmännyt.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal