Mikä katurengas radalla?

Aloittaja Taffu, 09.04.13 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

marko_

Noista lämppäreistä sen verran että ite hommasin täysin sen takia että niillä saa renkaat kestämään kauemmin.
Tässä vaiheessa kun hitaassa ryhmässä ajetaan niin sehän on pelkkää lämmittelykierrosten ajoa kokoajan.  :D

jarska

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 13.04.13 - klo:13:30
Noista lämppäreistä sen verran että ite hommasin täysin sen takia että niillä saa renkaat kestämään kauemmin.
Tässä vaiheessa kun hitaassa ryhmässä ajetaan niin sehän on pelkkää lämmittelykierrosten ajoa kokoajan.  :D

Sehän on juur toistepäin...jos hitaassa ryhmässä ajelee ilman lämppäreitä, niin slickseistä irronneita kuumia palleroita tarttuu kylmään kumiin ja kulutuspinta vaan kasvaa. :D


Taffu

Nyt tosiaan alla Diablo Corsa III:t, yritin löytää virallista ohjetta ratapaineille, mutta löytyy vain epävirallista infoa, että kylmäpaineet ~2,0-2,1bar. Noilla varmaan uskaltaa lähteä liikkeelle? Nyt kadulla tietty menen normipaineilla.

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 15.04.13 - klo:14:53
Nyt tosiaan alla Diablo Corsa III:t, yritin löytää virallista ohjetta ratapaineille, mutta löytyy vain epävirallista infoa, että kylmäpaineet ~2,0-2,1bar. Noilla varmaan uskaltaa lähteä liikkeelle? Nyt kadulla tietty menen normipaineilla.

Mä ajaisin lämminpaineilla 2,4-2,5 sekä edessä että takana. Eteen voi alussa koittaa vaikka 2,2 kylmänä, kun ei se välttämättä lämpene kauheesti ainakaan näin alkukauden säillä.

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 15.04.13 - klo:15:39
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 15.04.13 - klo:14:53
Nyt tosiaan alla Diablo Corsa III:t, yritin löytää virallista ohjetta ratapaineille, mutta löytyy vain epävirallista infoa, että kylmäpaineet ~2,0-2,1bar. Noilla varmaan uskaltaa lähteä liikkeelle? Nyt kadulla tietty menen normipaineilla.

Mä ajaisin lämminpaineilla 2,4-2,5 sekä edessä että takana. Eteen voi alussa koittaa vaikka 2,2 kylmänä, kun ei se välttämättä lämpene kauheesti ainakaan näin alkukauden säillä.

Viime vuosituhannella oli peukkusääntö 1,9 taakse ja 2,1 eteen kylmänä renkaan merkistä ja mallista riippumatta. Tältä pohjalta useimmat renkaat sai toimimaan melko hyvin. Luulis ettei noi yllä olevat neuvot ole siis ihan metsässä. Silloin ei kuumapaineista juuri osattu välittää.

hupeli

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 10.04.13 - klo:13:50
Metsellerin K3 ja tuo kyseinen Pirelli ovat hyvin lähellä toisiaan ominaisuuksiltaan,  K3 kestää oikein hyvin esim Kemorassa aikojen ollessa 1.20+ luokkaa.
Ja maantielläkin varsin kestävä ja pitävä gummi, kunhan pitää ylipainetta kumissa...

-M-

Mitähän tuo ylipaine mahtaa tarkoittaa käytännössä?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: hupeli - 15.04.13 - klo:20:06
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 10.04.13 - klo:13:50
Metsellerin K3 ja tuo kyseinen Pirelli ovat hyvin lähellä toisiaan ominaisuuksiltaan,  K3 kestää oikein hyvin esim Kemorassa aikojen ollessa 1.20+ luokkaa.
Ja maantielläkin varsin kestävä ja pitävä gummi, kunhan pitää ylipainetta kumissa...

-M-

Mitähän tuo ylipaine mahtaa tarkoittaa käytännössä?

Eteen 2,7-2,8 ja taakse 2,9-3,1bar.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Fasu

15.04.13 - klo:20:44 #68 Viimeisin muokkaus: 15.04.13 - klo:20:51 käyttäjältä Fasu
Keskikesällä kun malttaa aamulla vähän ootella,niin rata ja renkaat lämpiää aika hyvin. Jopa niin hyvin,että aiemmin luetellut merkit alkavat plipsumaan ja jos tuosta
haluaa nopeutta nostaa niin mennään oikeisiin ratarenkaisiin ja lämppäreihin. Onneksi muutamat luetelluista varoittelevat pieninä etu-ja takapään nytkähtelyinä
ja siinä vaiheessa voi olla viisaampaa ajaa varikolle. Nopeutta nostamalla tilanne ei parane. Kierrosaika jää tosiaan 1.20 paikkeille tai yli.(Kemora)
Pyörän ominaisuudet ja kuskin osaaminen vaikuttaa kyllä myös lopputulemaan. Pro-kuski menee noilla kovempaa.
VV

MarkoL

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.04.13 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: hupeli - 15.04.13 - klo:20:06
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 10.04.13 - klo:13:50
Metsellerin K3 ja tuo kyseinen Pirelli ovat hyvin lähellä toisiaan ominaisuuksiltaan,  K3 kestää oikein hyvin esim Kemorassa aikojen ollessa 1.20+ luokkaa.
Ja maantielläkin varsin kestävä ja pitävä gummi, kunhan pitää ylipainetta kumissa...

-M-

Mitähän tuo ylipaine mahtaa tarkoittaa käytännössä?

Eteen 2,7-2,8 ja taakse 2,9-3,1bar.

Juurikin näin.
Ja mielellään takana kolmosella alkava.


-M-
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

hupeli

Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 15.04.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.04.13 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: hupeli - 15.04.13 - klo:20:06
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 10.04.13 - klo:13:50
Metsellerin K3 ja tuo kyseinen Pirelli ovat hyvin lähellä toisiaan ominaisuuksiltaan,  K3 kestää oikein hyvin esim Kemorassa aikojen ollessa 1.20+ luokkaa.
Ja maantielläkin varsin kestävä ja pitävä gummi, kunhan pitää ylipainetta kumissa...

-M-

Mitähän tuo ylipaine mahtaa tarkoittaa käytännössä?

Eteen 2,7-2,8 ja taakse 2,9-3,1bar.

Juurikin näin.
Ja mielellään takana kolmosella alkava.


-M-

Kieltämättä kuulostaa kovalle nuo paineet, mutta uskottava lienee viisaampiaan!  bowdown_1  Renkaan rakenteestako johtunee? Ja radalle mennessä kylmänä laskee noin 2 bariin?

marko_

15.04.13 - klo:22:20 #71 Viimeisin muokkaus: 15.04.13 - klo:22:22 käyttäjältä marko_
Sen takia kadulle taakse ~3bar että rengas kuluisi mahdollisimman vähän.

Radalle lasketaan painetta siksi että renkaaseen saadaan paras mahdollinen pito.

nopea57

07.08.13 - klo:08:37 #72 Viimeisin muokkaus: 13.08.13 - klo:13:20 käyttäjältä nopea57
Näkyi alkukesästä tulleen Dunlopilta uutuus tämän keskustelun aihepiiriin, eli Sportmax Q3.

http://www.dunlopmotorcycle.com/tire-catalog/sport-trackday-race/sport/sportmax-q3/

Edit: Däämn, joku oli saanut Dunlopilta tietoa ettei Q3 tule EU-markkinoille...

JMH

Ihmettelin ettei Pirellin Diablo Rosso Corsaa ole nostettu esille. Ihan kelpo kumi ollut kadulla ja radalla (seksiryhmä), tosin twini kuluttaa takasta kadulla aika raskaasti.

Siinä mielessä SportSmart olisi mielenkiintoinen, jos tarjoaisi samanlaisen luottamuksen.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Fasu

Oon tuommosilla puolirataisilla katukumeilla lipsutellut menemään ja nyt alkoi huumori loppua. Matalammilla paineilla se vatkaa ja luiruaa,eikä pää tahdo kestää nostaa vauhtia
että rengas lähtisi kunnolla lämpiään. Sitten kun sen saa ajettua kuumaksi,pitoa on muutama kierros ennenkuin se alkaa sulamaan alle ja repeileen.
Lipsuminen ja nytkyminen alkaa uudestaan ja lopuksi ollaan paaleissa. Viimeksi Kemoran paluusuoran avauksessa mopo piirteli kunnon ässiä ja kuskin kalsareissa samaa
kuviota. Koivet täristen varikolle ja matelemalla.
VV

Powered by EzPortal