Mikä katurengas radalla?

Aloittaja Taffu, 09.04.13 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santerik

10.05.14 - klo:09:38 #75 Viimeisin muokkaus: 10.05.14 - klo:09:49 käyttäjältä santerik
On tää touhua ko te kaikki kaahotatte niin kaameeta kyytiä, että nää kuolevaisten viestiketjut hyytyy.

Eli ihtelleen tilanne on se, että radalle mennään mopolla ajamalla ja aikaa motoparkin kiertämiseen menee 1.50. Tosin uskon (lue haaveilen), että tuosta saa kivuttomasti pari sekuntia pois kunhan tuon muoviluodin kanssa pääsee sinuiksi. Kumin pitäisi myös toimia kadulla jotenkuten.

Stubbimaisesti kolme kohtaa:

1. Onko tässä segmentissä joku kumi selkeästi yli muiden kun rengas lämmitetään ajamalla? K3:sta on kehuttu, raceattackkia (endurance) ja pp supersporttia saisi vähän halvemmalla, supercorsaa näkyy aika paljon, tiiä ny näistä.. Niin ja mites se uusi ridge?

2. Saako mun vauhdilla näitä kumeja edes ajettua lämpimiksi vai pitäisikö ensin poimia kierrosajasta jokunen sekunti nykyisillä pilot power 2ct:llä joilla pinnan puolesta vielä ajaa. Käsittääkseni monella on käynyt niin, että viimeinen katurenkailla ajettu ratakierros on päättynyt ennen varikkoa, joten tämä olisi tarkoitus välttää.

3. Millä valmistajalla on parhaat grid girlit?

+ jos jollakulla tässä kohtaa välähtää notta tallissa on kriteerit täyttävä käytetty setti ylimääräisenä niin sitähän kannattaa tarjota. Itse lymyän Mikkelissä, mutta lähipäivinä tulee pyörähdettyä Raumalla, jypissä, Lappeenrannassa ja kaikkialla siinä välissä joten nouto voisi natsata ja toki kustakin polkee. Hyvät ja halvat etusijalla, myös halvat huomioidaan. Tarjoa yv:llä. Koku olisi 120/70 & 190/55.

++ saako tästä Steve Jobsin täbistä ennustavan teksinsyötön pois?

Edit. gummien koko lisätty

jarska

Lainaus käyttäjältä: santerik - 10.05.14 - klo:09:38
On tää touhua ko te kaikki kaahotatte niin kaameeta kyytiä, että nää kuolevaisten viestiketjut hyytyy.

Tähän välispiikkinä ja offtopiccina että sullon hyvä asenne!
Ei täällä kaikki tahkoa kohti Motogeepeetä, Superbaikkia, yksityiskoneita, rahatukkoja, ylipitkiä tyttöystäviä ja silikonirintoja.
Oikeen kiva jos/kun väliin tulee hieman kokemattomampienkin kommentteja ja kysymyksiä.
Kuten olemme huomanneet, ratapyssyt vastaavat ja neuvovat kyllä mielellään.


santerik

Lainaus käyttäjältä: jarska - 10.05.14 - klo:09:56
Lainaus käyttäjältä: santerik - 10.05.14 - klo:09:38
On tää touhua ko te kaikki kaahotatte niin kaameeta kyytiä, että nää kuolevaisten viestiketjut hyytyy.

Tähän välispiikkinä ja offtopiccina että sullon hyvä asenne!
Ei täällä kaikki tahkoa kohti Motogeepeetä, Superbaikkia, yksityiskoneita, rahatukkoja, ylipitkiä tyttöystäviä ja silikonirintoja.
Oikeen kiva jos/kun väliin tulee hieman kokemattomampienkin kommentteja ja kysymyksiä.
Kuten olemme huomanneet, ratapyssyt vastaavat ja neuvovat kyllä mielellään.

Nyt mun on Jarska pakko jatkaa offtopiccia. Haluan tehdä selväksi, että vaikka se motogeepee ja sbk jäisikin väliin, niin se ei tarkoita etteikö nuo loput mainitsemistasi silti puhuttele!

rranta

10.05.14 - klo:11:10 #78 Viimeisin muokkaus: 10.05.14 - klo:11:12 käyttäjältä rranta
Lainaus käyttäjältä: santerik - 10.05.14 - klo:09:38

1. Onko tässä segmentissä joku kumi selkeästi yli muiden kun rengas lämmitetään ajamalla? K3:sta on kehuttu,  supercorsaa näkyy aika paljon
2. pilot power 2ct:llä joilla pinnan puolesta vielä ajaa. Käsittääkseni monella on käynyt niin, että viimeinen katurenkailla ajettu ratakierros on päättynyt ennen varikkoa, joten tämä olisi tarkoitus välttää.
3. Millä valmistajalla on parhaat grid girlit?
+ Koku olisi 120/70 & 190/55.
Nämä vain sitten minun mielipiteitä aiheeseen, jollain voi olla parempaaki infoa:
1. K3 toimii hyvin. Pirellin supercorsa sp v2 jaksan liputtaa erinomaisena renkaana radalle, joka kestää vauhtia tosi pitkälle oikeilla paineilla.
2. Tuo Michelinin katurengastus on juuri sellainen ominaisuuksiltaan, että jossain vaiheessa vauhdin kehittyessä tarpeeksi alkaa lipsumaan todella yllättävästi.
3. Pirellillä (siksi Pirelli  hihi1 )
+jos uudemmalla tonnisella ajelet niin voi niihin laittaa sen 200/55 takusenki vaikkei se olekkaan välttämätöntä kehityksen tässä vaiheessa.

Itellä nuo manboobsit kehittyy vanhetessa muhkeammaksi joten haaveet silikooneista voi unohtaa. Jarskallahan ne jo on. Ainaki komiat manboobsit suorastaan ketunnenät tai voi ne olla silikooniaki en oo tutustunu lähemmin (vielä).
Rahaa ei oo koskaan liikaa ja tuskin kaikkien tarvii olla motogp tai superbike huippuja. Ite en pystyisi ikinä edes Suomen tasolle. Monttu auki kuuntelee monasti noita meijän A:n ukkojaki niitten kertoessa jarrupaikkoja ja nopeuksia.

tamik87

Rosso corsat ovat erinomaiset renkaat ja pitoa riittää. Siinä vaiheessa kun vauhtia rupeaa löytymään ne kuluvat oman kokemuksen mukaan nopeasti. Eli siinä mielessä voisi alla olla yhtä hyvin supercorsa sp tai sc2. Eturengas on tärkeintä olla hyväkuntoinen ja omaan vauhtiin soveltuva. Eli joku kisaisempi rengas kuten sc1 tai sc2 saattaa köröttelyvauhdeilla kylmetä liikaa ja lähteä alta. Toisaalta jos rupeaa jarrulla ajamaan apeksiin niin siinä heittää katurengas kyydistä alta aikayksikön.

Suosittelisin dunlopin sportmax gp211 vai mitälie tai Pirellin supercorsa sp:tä. Noilla ekoilla ajetaan muistaakseni r6 cuppia Saksassa.

Sent from Lumia 1020

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: santerik - 10.05.14 - klo:09:38
Eli ihtelleen tilanne on se, että radalle mennään mopolla ajamalla ja aikaa motoparkin kiertämiseen menee 1.50.

Lisätietona voisit kertoa onko renkaan ominaisuuksilla kadulle mitään merkitystä? Märkäpito, renkaan toimiminen viileämmällä säällä, kulutuskestävyys jne.

santerik

10.05.14 - klo:17:07 #81 Viimeisin muokkaus: 10.05.14 - klo:18:10 käyttäjältä santerik
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 10.05.14 - klo:16:09
Lainaus käyttäjältä: santerik - 10.05.14 - klo:09:38
Eli ihtelleen tilanne on se, että radalle mennään mopolla ajamalla ja aikaa motoparkin kiertämiseen menee 1.50.

Lisätietona voisit kertoa onko renkaan ominaisuuksilla kadulle mitään merkitystä? Märkäpito, renkaan toimiminen viileämmällä säällä, kulutuskestävyys jne.

Tuossa ylempänä käytin vaatimusta "täytyy toimia kadulla jotenkuten". Jos tuota ruvetaan tarkentamaan niin kumilla pitäis pystyä hoitamaan perus mutkapätkäkurvailut ja lyhyet viikonlopputouringit ilman, että kummi katoaa silmissä. Valtaosa ajeluista on kuivalla kesäkelillä, mutta kostean/viileän yllättäessä kumi ei saa olla varma kuolema.

Edit.

Jostain muuten muistan Streethawk lukeneeni et sä kai aika kauan painelit ajamalla radalle ja radalla pellemiljoonaa ilman lämppäreitä? Kuinka paljon kilsoja kadulla yllä mainitun kaltaset kumit kesti ja kuinka monta ratapäivää noilla hinkkas?

JTK

10.05.14 - klo:20:18 #82 Viimeisin muokkaus: 10.05.14 - klo:20:19 käyttäjältä JTK
Misukan power puret pelaa hyvin noissa vauhdeissa, lipsumisia ei ole noilla vauhdeilla (himpan alle 1:50 motoparkissa körötelleenä)
Misukan supersport kumit toimii erinomaisen hienosti, niin radalla kuin kadulla. Radalla pitää paineita pudottaa, misukan sivuilta löytyy ohjeet. Supersportit lämpenee hyvin, ja pinta pysyy oikein hyvänä.
Misukan power puret kesti noilla vauhdeilla 6-6,5 tkm, josta rataa 2-6 päivää ja loppu 3-numeron maanteitä.
Misukan vanhemmilla sporttikumeilla oli lipsumista kuumalla kelillä setin lopussa. Mutta EI vaivannut power pureilla ja eikä supersporteilla.
Power Pureja ehti pyöriä alla 6-7 settiä supersportteja vain yksi. Ja molemmat toimii hienosti myös märällä maantiellä.
Quot homines, tot sententiae.

Streethawk

10.05.14 - klo:20:55 #83 Viimeisin muokkaus: 10.05.14 - klo:20:57 käyttäjältä Streethawk
Lainaus käyttäjältä: santerik - 10.05.14 - klo:17:07
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 10.05.14 - klo:16:09
Lainaus käyttäjältä: santerik - 10.05.14 - klo:09:38
Eli ihtelleen tilanne on se, että radalle mennään mopolla ajamalla ja aikaa motoparkin kiertämiseen menee 1.50.

Lisätietona voisit kertoa onko renkaan ominaisuuksilla kadulle mitään merkitystä? Märkäpito, renkaan toimiminen viileämmällä säällä, kulutuskestävyys jne.

Tuossa ylempänä käytin vaatimusta "täytyy toimia kadulla jotenkuten". Jos tuota ruvetaan tarkentamaan niin kumilla pitäis pystyä hoitamaan perus mutkapätkäkurvailut ja lyhyet viikonlopputouringit ilman, että kummi katoaa silmissä. Valtaosa ajeluista on kuivalla kesäkelillä, mutta kostean/viileän yllättäessä kumi ei saa olla varma kuolema.

Edit.

Jostain muuten muistan Streethawk lukeneeni et sä kai aika kauan painelit ajamalla radalle ja radalla pellemiljoonaa ilman lämppäreitä? Kuinka paljon kilsoja kadulla yllä mainitun kaltaset kumit kesti ja kuinka monta ratapäivää noilla hinkkas?

Ihan kisaisempia kuviollisia Dunloppeja (d212 / d212 racer) en sitten suosittelisi, kun ne ei oikeen toimi kylmällä ja märällä. Eikä sulla vielä taida olla tarvettakaan noin kisaisille renkaille. 2010 ajoin Racetec K3 interact renkaalla koko kauden. Silloin tuli 18 ratapäivää ja 10tkm. Olin tilannut sille kaudelle 2 etusta ja 4 takasta. Niillä pärjäsi se kauden. Kyllä olisi kadulla ajellut varmaan parilla takasella nuo kilometrit. Muutenkin yleensä vaihdan renkaat ajoissa enkä aja niitä loppuun. Hyvät renkaat oli ja oikeestaan rata kuin rata, niin kului nätisti.

Edit: Ja lisätään vielä, että tuohon aikaan tuli yleensä ajettua ratapäivillä melkein kaikki setit ja koko 20min setissä. Eli kierroksia tuli about kaikki mitä ratapäivällä pääsi ajamaan.

santerik

Jeespoks ja dänks osallistuneille sekä sivusta seuranneille!

Taidan tässä lähteä vielä pari päivää haastamaan noilla nykyisillä ja alkaa pikkuhiljaa katselemaan mistä saisi kohtuulliseen hintaan k3:sta tahi jotain muuta tässä ketjussa kehuttua seuraavaksi kokeiluun.

Mut edelleen jos joku kokee omistavansa ylimääräiset käytetyt (tai toki uudetkin) jotka sopii aiemmin mainittuihin kriteereihin ni pankaas tarjoten yksityisviestillä!

santerik

Kertoosko joku mulle vielä tämmöttii ko vähä kattelin kumien hintoja niin tota K3:sta on tarjolla nimellä racetek K3 ja racetec K3 interact (tjsp) niin onko toi toinen vaa uudempi malli vai onko näillä jtn oikeeta eroa?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: santerik - 11.05.14 - klo:20:36
Kertoosko joku mulle vielä tämmöttii ko vähä kattelin kumien hintoja niin tota K3:sta on tarjolla nimellä racetek K3 ja racetec K3 interact (tjsp) niin onko toi toinen vaa uudempi malli vai onko näillä jtn oikeeta eroa?
Erilainen runko, mutta käytännössö ei mitään eroa, joten ota halvemmat.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: santerik - 11.05.14 - klo:20:36
Kertoosko joku mulle vielä tämmöttii ko vähä kattelin kumien hintoja niin tota K3:sta on tarjolla nimellä racetek K3 ja racetec K3 interact (tjsp) niin onko toi toinen vaa uudempi malli vai onko näillä jtn oikeeta eroa?


Interact on uudempi malli, ollut markkinoilla muutaman vuoden kumminkin jo.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

timomarko

Tuli hommattua rengaslämppärit kun sopivasti sain. Alle on menossa Racetec K3:set, joita ajattelin lämmitellä. Kuinkas on nyt alla olevien Rosso Corsien kanssa? Uskaltaako niitä paistaa 60 asteeseen vai kannattaako jättää lämmittelemättä? Niissä olisi vielä pariksi päiväksi pintaa jäljellä.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: timomarko - 16.05.14 - klo:18:13
Tuli hommattua rengaslämppärit kun sopivasti sain. Alle on menossa Racetec K3:set, joita ajattelin lämmitellä. Kuinkas on nyt alla olevien Rosso Corsien kanssa? Uskaltaako niitä paistaa 60 asteeseen vai kannattaako jättää lämmittelemättä? Niissä olisi vielä pariksi päiväksi pintaa jäljellä.

kai ne uskaltaa kun ei enempää lämmitä. Tosin jos noi helteet toteutuu niin ei niitä tartte lämppäreillä lämmittää välttämättä ollenkaan. Kuumalla kelillä en ite vaivautuis noiden kanssa lämppäri jumppaan.

Powered by EzPortal