Mikä katurengas radalla?

Aloittaja Taffu, 09.04.13 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

JULLE


Itsellä "katulaillinen " GSXR1000 ja kokemusta Pirellin Supercorsa SC1(etu) & SC2(taka) kombolla noin 5-vuotta.
Toimii keväästä-syksyyn ja kaikilla Suomen radoilla. Joko lämppäreillä tai ilman.
Vauhtina esim. Alastarossa 1:24.
Etunen kestää noin 10-ratapäivää ja takanen käänneltynä noin 3-päivää,
 
-Provosoiva kilpikuski

Brut

Moi,
Nyt tarvis kokoneemmilta apua renkaiden valintaan. Eli katulaillinen rengas jolla ajetaan useampi ratapäivä radalla sekä joka päiväistä ajoa mutkateillä. Rengaslämppäreitä en tällä hetkellä omista. Jonkun verran asiaan renkaisiin olen perehtynyt mutta käytännön kokemus puuttuu ja pyöränä kilo gixxeri. Ymmärtääkseni hyviä vaihtoehtoja ovat seuraavat:
Metzeler racetec k3 interact
Pirelli diablo rosso corsa
Pirelli diaplo supercorsa sp
Mikä näistä olisi hyvä valinta? ajoa tosiaan tulee myös normaali liikenteessä ja joskus saattaa joutua jopa sateella ajamaan?
kiitos jo etukäteen...

T1mppa

Moi,
Mulla ei ole kokemusta kuin tuosta Supercorsa SP:sta. Siinä on huono märkäpito. Ehkä miettisin jotain muuta.
Radalle se on oikein oiva rengas.
Mitenkä Dunlop Sportsmart? Tästä ei omakohtaista kokemusta, mutta se voisi olla aika pätevä. Eiköhän tuo Racetech ole myös hyvä. Rossocorsasta ei tietoa.


vernerik

04.06.14 - klo:14:36 #93 Viimeisin muokkaus: 04.06.14 - klo:14:49 käyttäjältä vernerik
Ite ajelin Metzelerin racetech k3:lla ja voin suositella. Valitsisin itsekin nämä, jos kadulla ajaisin ja radalla ilman lämppäreitä. Toimivat siis hyvin sekä radalla että kadulla. Kemorassa ennätykseksi jäi näillä 1.18.1. Märkäpito ei liene parhaasta päästä, mutta varovasti kun ajelin, niin joka kerta pystyssä pysyin. Kadulla kestänee kilsoja jotakin 4000km takarenkaalla, riippuen ajotyylistä ja paineista. Rosso corsa lienee lähempänä katukumia, eli märkäpito ja kulutuskestävyys vähän k3:stä parempia, mutta radalla jäänee vähäsen pidossa.

edit: Michelinin pilot powerit tuntuivat pitävän märällä selkeästi paremmin, kuin nuo k3:t. Toki nämä ovatkin sitten pykälää katuisammat renkaat kuin k3. Jonkun asteen kompromissi se on aina tehtävä, mitä rataisempi rengas, niin sitä enemmin joutuu tinkimään katuominaisuuksista, ja toisinpäin. Itse näen tuon k3 aika hyvänä kompromissina, joskin kuluu katurenkaaksi kohtuu nopiaa, ja märällä on oltava varovainen. Kuivalla ei ollut k3:lla mitään ongelmaa, kunhan malttoi pari kilometriä ajaa rauhallisesti (niinkuin kaikilla renkailla).
Yamaha R1 -08

MarkoL

Mulla oli Pirellin super corsa SC2 takasena jolla päästelin tien päällä noin 5tkm ja ratapäiviä
joku 7-8 kpl.
Vielä jäi pintaa jäljelle jonkin verran kun vaihdoin toisen gummin.
Kyllähän sillä uus omistaja ainakin kirjottelee nimiä asfalttiin jos ei muuta.
Hyvin kesti ja piti,kadulla kylmänkostee keli ja kylmä rengas oli lipsakka yhdistelmä.
Jos sai kuivalla ajaa renkaan lämpöiseksi niin ei sade/märkä kestopäällyste
enää pahasti lipostanut.
Seuraavaksi alle Bridgestone R10, katotaas miten se kestää...
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Brut

Kiitoksia vastauksista. Metzelerit on nyt alla ja kohta lähdetään koeajo suorittamaan. 

pienisopoapina

Kun tuli tuo tourinki aloitettua, niin oisko se tuo Supercorsa sc2 vieläkin kovin sana kuviollisista radalle ?
Pannaanko -07 R1:seen 200 vai 190 leveä?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 27.05.15 - klo:20:50
Kun tuli tuo tourinki aloitettua, niin oisko se tuo Supercorsa sc2 vieläkin kovin sana kuviollisista radalle ?
Pannaanko -07 R1:seen 200 vai 190 leveä?

200 leveä.

Supercorsa on kyllä hyvä valinta, kun toimii myös kadulla jotenkin. Kompromissejä kuitenkin.

JMH

Lainaus käyttäjältä: vernerik - 04.06.14 - klo:14:36
Ite ajelin Metzelerin racetech k3:lla ja voin suositella. Valitsisin itsekin nämä, jos kadulla ajaisin ja radalla ilman lämppäreitä. Toimivat siis hyvin sekä radalla että kadulla. Kemorassa ennätykseksi jäi näillä 1.18.1. Märkäpito ei liene parhaasta päästä, mutta varovasti kun ajelin, niin joka kerta pystyssä pysyin. Kadulla kestänee kilsoja jotakin 4000km takarenkaalla, riippuen ajotyylistä ja paineista. Rosso corsa lienee lähempänä katukumia, eli märkäpito ja kulutuskestävyys vähän k3:stä parempia, mutta radalla jäänee vähäsen pidossa.


Rosso Corsa vs. K3 on vähän siinä ja tässä. Tuossa alla linkkiä:

Rosso Corsa

K3
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.05.15 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 04.06.14 - klo:14:36
Ite ajelin Metzelerin racetech k3:lla ja voin suositella. Valitsisin itsekin nämä, jos kadulla ajaisin ja radalla ilman lämppäreitä. Toimivat siis hyvin sekä radalla että kadulla. Kemorassa ennätykseksi jäi näillä 1.18.1. Märkäpito ei liene parhaasta päästä, mutta varovasti kun ajelin, niin joka kerta pystyssä pysyin. Kadulla kestänee kilsoja jotakin 4000km takarenkaalla, riippuen ajotyylistä ja paineista. Rosso corsa lienee lähempänä katukumia, eli märkäpito ja kulutuskestävyys vähän k3:stä parempia, mutta radalla jäänee vähäsen pidossa.


Rosso Corsa vs. K3 on vähän siinä ja tässä. Tuossa alla linkkiä:

Rosso Corsa

K3
Eikös Pirellillä tuo Supercorsa SP ole lähempänä Mezin K3 -kumia kuin tuo Rosso Corsa, joka on vielä aikalailla puhdas katurengas?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.05.15 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 27.05.15 - klo:20:50
Kun tuli tuo tourinki aloitettua, niin oisko se tuo Supercorsa sc2 vieläkin kovin sana kuviollisista radalle ?
Pannaanko -07 R1:seen 200 vai 190 leveä?

200 leveä.

Supercorsa on kyllä hyvä valinta, kun toimii myös kadulla jotenkin. Kompromissejä kuitenkin.

Itse ajelin tonnisella gixxerillä aikanaan kadulla ja radalla ja paras combo oli tosiaan tuo Supercorsa sc2 taka sc1 etu. Kesti katuajoakin aivan tautisesti, kun piti riittävän korkeat paineet. Kerran hirvitti kun ajoin kaatosateessa Kemorasta kotiin, mutta siitäkin selvittiin, saa tosin sateella körötellä varovasti :D
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 28.05.15 - klo:08:38
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.05.15 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 27.05.15 - klo:20:50
Kun tuli tuo tourinki aloitettua, niin oisko se tuo Supercorsa sc2 vieläkin kovin sana kuviollisista radalle ?
Pannaanko -07 R1:seen 200 vai 190 leveä?

200 leveä.

Supercorsa on kyllä hyvä valinta, kun toimii myös kadulla jotenkin. Kompromissejä kuitenkin.

Itse ajelin tonnisella gixxerillä aikanaan kadulla ja radalla ja paras combo oli tosiaan tuo Supercorsa sc2 taka sc1 etu. Kesti katuajoakin aivan tautisesti, kun piti riittävän korkeat paineet. Kerran hirvitti kun ajoin kaatosateessa Kemorasta kotiin, mutta siitäkin selvittiin, saa tosin sateella körötellä varovasti :D

Oli ratarengas mikä hyvänsä niin aina ratareissun jälkeen kadulla pitää ottaa aluksi iisisti ja ajaa ikäänkuin se rengas sisään. Sillä ratapäivien lämpösyklien jälkeen jäähtynyt rengas on pinnaltansa ihan korppu ja öljynen. Etenkin sateella ihan älyttömän, siis uskomattoman liukas.. Kokemusta on!

JMH

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.05.15 - klo:07:47
Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.05.15 - klo:22:40
Lainaus käyttäjältä: vernerik - 04.06.14 - klo:14:36
Ite ajelin Metzelerin racetech k3:lla ja voin suositella. Valitsisin itsekin nämä, jos kadulla ajaisin ja radalla ilman lämppäreitä. Toimivat siis hyvin sekä radalla että kadulla. Kemorassa ennätykseksi jäi näillä 1.18.1. Märkäpito ei liene parhaasta päästä, mutta varovasti kun ajelin, niin joka kerta pystyssä pysyin. Kadulla kestänee kilsoja jotakin 4000km takarenkaalla, riippuen ajotyylistä ja paineista. Rosso corsa lienee lähempänä katukumia, eli märkäpito ja kulutuskestävyys vähän k3:stä parempia, mutta radalla jäänee vähäsen pidossa.


Rosso Corsa vs. K3 on vähän siinä ja tässä. Tuossa alla linkkiä:

Rosso Corsa

K3
Eikös Pirellillä tuo Supercorsa SP ole lähempänä Mezin K3 -kumia kuin tuo Rosso Corsa, joka on vielä aikalailla puhdas katurengas?


SP on K3:n kanssa samassa luokassa, mutta parempi (vissiin niukasti). Tuo Rosso Corsa on huikee gummi. Takasen laidat käsittääkseni samaa seosta kuin SP:ssä.

Linkki, kun Jeremy McWilliams luukuttaa sporttirenkaita Rockinghamissa. Ajaa muuten tuolla Pirellillä aika kovaa.

Rengastesti
Mauno ärrällä, eli Rauno.

pienisopoapina

Hokasin tuosta toisesta ketjusta Wehnän Dunloppi tarjouksen:
"
Eturengas:
-Dunlop D212F GP PRO Race 120/70ZR17 9854 Medium
*hinta 182€ alv 24%
Takarengas:
-Dunlop D212 GP PRO Race 190/55ZR17 H886 Medium
*hinta 218€ alv 24%
Renkaat on huippu kilparenkaita radalla, mutta ovat myös lailliset tieliikenteessä. Renkaat on NTEC -matalapainerenkaita ja tarjoavat hyvän pidon ja tuntuman.
"

Oon aina inhonnu noita Dunlopin numeromerkintöjä. Ne ei millään pysy muistissa ja ehkä siksi olen vierastanu Dunloppia. Mutta aika vakavasti tarttee tuota paria mietiskellä. Sama rengas 200 leveänä oli taas eri numeromerkinnällä fucking_rain
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

raukkis

28.05.15 - klo:20:29 #104 Viimeisin muokkaus: 28.05.15 - klo:20:31 käyttäjältä raukkis
Nuo molemmat on vielä viimevuotisella merkinnällä nro4 ja sitä edelliseltä 9854.
Hinta on laskenu riippuen tietysti ostopaikasta vähintään 30€. Toivottavasti ei kestävyyden tai muiden ominaisuuksien kustannuksella 

Powered by EzPortal