Mikä katurengas radalla?

Aloittaja Taffu, 09.04.13 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

wehna

Kysykää vaan jos apua kaipaatte :)

Mä käytän mielummin noita seosten tunnistenumeroita niin tietää tarkalleen mikä rengas on kyseessä. Tietty tuo luokitus MS4 on helpompi ymmärtää.

Nuo MS4 renkaat käy harrasteajoon joka ukolle ja kaikille radoille. Jos ajaa mitalin väristä niin sitten pehmeämpää alle.
Botniaringin kokemusten perusteella tuo MS4 pari kestää paljon ajoa.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Tässä on koko kuviodunlop valikoima:

120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS1     9743 Soft
120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS2     9813 Medium-soft
120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS3     9854 Medium
120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS4     9838 Strong
190/55ZR17 D212 GP PRO Qualifying
190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS1     H064 Soft
190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2     H998 Medium-soft
190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3     H998 Medium
190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3     H677 Medium - Hot
190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4     H886 Medium
190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5      9838 Strong
200/55ZR17 D212 GP PRO Qualifying
200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2     H998 Medium-soft
200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS3     T998 Medium
200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4     H886 Medium
200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS4     T886 Medium
200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5     H997 Strong
200/55ZR17 D212 GP PRO Race MS5     9838 Strong

Vihreällä on seos A-luokan kisoihin ja punaisella harrasteluun ja kisailuun kun haluaa maksimoida pidon/ kestävyyden. Pitäis toimia kaikilla radoilla melko hyvin.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.05.15 - klo:23:08Tässä on koko kuviodunlop valikoima:

Pitkällisen pohdinnan jälkeen on jäljelle jäänyt kolme vaihtoehtoa:

Kuviolliset:
Harrastelu
D212F GP PRO Race 120/70ZR17 9854 Medium + Dunlop D212 GP PRO Race 190/55ZR17 H886 Medium
*hinta 182€ + 218€(200 leveä T886 Medium 247e)

A-Luokka
120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS2 9813 Medium-soft + 190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2 H998 Medium-soft
182e + 218 (200 leveä T998 Medium 247e)

Kuviottomat
KR106 120/70R17 343 Medium + KR108 195/65R17 H998 Medium-soft
*hinta 195€ + 285e

Pari kysymystä:
Onko 190 H886 sama seos kuin 200 T886 ?
onko 190 H998 sama seos kuin 200 T998 ?
Kannattaako R1 seen laittaa 200 vai 190 leveä Dunloppi ? Wehnän ehdotuksissa on ollut 190 leveät.
Miksi kuviolliset on halvempia kuin kuviottomat ? Tehdäänkä nuo sileät hiomalla kuvio pois ja työn hinta tekee hintaeron ?

Paljonko häviän Kemoran SSC luokan kierrosajassa kuviollisella A-luokalla verrattuna kuviottomaan ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.15 - klo:19:44
Kannattaako R1 seen laittaa 200 vai 190 leveä Dunloppi ? Wehnän ehdotuksissa on ollut 190 leveät.

200, joka on tarkoitettu 6" vanteelle ja 190 5,5" vanteelle. Noi näkee kokotaulukosta, jos asia ei ole ennestään tuttua.

Rum

Viime vkl Alastarossa oli käytössä ekan kerran Dunlop sportsmart sportmax 2:t ja oli vähän ohjelmaa. 1 pieni highsiderin poikanen Palmasin avauksessa ja ykkösessä ja kolmosessa luistelua avauksella, joilla ei aiemmin Pirelli SC SP v2:lla ollut moisia. Kyllä se "mokavara" renkaissa on ihan kiva. :)

wehna

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.05.15 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: wehna - 28.05.15 - klo:23:08Tässä on koko kuviodunlop valikoima:

Pitkällisen pohdinnan jälkeen on jäljelle jäänyt kolme vaihtoehtoa:

Kuviolliset:
Harrastelu
D212F GP PRO Race 120/70ZR17 9854 Medium + Dunlop D212 GP PRO Race 190/55ZR17 H886 Medium
*hinta 182€ + 218€(200 leveä T886 Medium 247e)

A-Luokka
120/70ZR17 D212F GP PRO Race MS2 9813 Medium-soft + 190/55ZR17 D212 GP PRO Race MS2 H998 Medium-soft
182e + 218 (200 leveä T998 Medium 247e)

Kuviottomat
KR106 120/70R17 343 Medium + KR108 195/65R17 H998 Medium-soft
*hinta 195€ + 285e

Pari kysymystä:
Onko 190 H886 sama seos kuin 200 T886 ?
onko 190 H998 sama seos kuin 200 T998 ?
Kannattaako R1 seen laittaa 200 vai 190 leveä Dunloppi ? Wehnän ehdotuksissa on ollut 190 leveät.
Miksi kuviolliset on halvempia kuin kuviottomat ? Tehdäänkä nuo sileät hiomalla kuvio pois ja työn hinta tekee hintaeron ?

Paljonko häviän Kemoran SSC luokan kierrosajassa kuviollisella A-luokalla verrattuna kuviottomaan ?


Noi T-alkuiset seokset on -14 mallia ja H-alkuiset -15 mallia. Tarkkaa eroa en tiedä mutta T998 on hyvin lähellä H998:a. Käytännössä T-malleja ei ole enää saatavana.

Jos ei tarvitse ajaa kadulla niin käytä aina slicksiä. Pitää ja kestää paremmin. Kuluminen alkaa nopeammin kuvion reunasta kuin sileältä pinnalta.

200 -leveä olisi ihanteellien leveys jos haluaa kuviorenkaan 6" vanteelle. Käytännössä ero 190:aan ei ole kovin suuri. Nyt saatavana on vain 190 kuviorengasta. Jos kysyntää on niin voidaan hankkia 200 leveää.

Katupyörä radalla on aina sen verran kompromissi että 190 pitäis toimia riittävän hyvin. Se ei ole täydellinen mutta lupaan ajaa sillä 2sek päähän jokaisen radan rataennätyksestä omalla bemarilla :)
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

...kuviorenkaan ero slicksiin ekalla viidellä kierroksella on ehkä muutama kymmenys. Sen jälkeen kuvio kuluu nopeammin ja ero kasvaa. Harrastaja ei huomaa eroa kuin vasta 30kierr jälkeen kun kuvio on kulunut enemmän.

Hintaero on varmaankin politiikkaa. Dunlop haluaa kuviorengasmarkkinoille.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

ETana

Mitenkäs eri renkaat edessä ja takana?

Mulla edessä hyväkuntoinen PilotPower3. Takakumi vaihdon tarpeessa. Kiinnostaisi koittaa Pirellin Supercorsaa tai Mezelerin Racetec K3 rengasta, mutta onko mitään järkeä laittaa tuon edessä olevan PilotPowerin seuraksi toisenlaista rengasta taakse? Vauhdit ei kovin huimia, eli alastarolla vanhalla matkamopolla viime syksynä 1.43 aikoja ja nyt päivitetty pyöräksi Jammun R6.

Vai olisiko vain viisainta päivittää nyt taakse myös tuo PilotPower, kun edessäkin on ja sitten seuraavassa päivityksessä, kun menisi luultavasti molemmat vaihtoon niin Pirelliä tai K3 rengasta sitten eteen ja taakse?

murmela

Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:19
Mitenkäs eri renkaat edessä ja takana?

Mulla edessä hyväkuntoinen PilotPower3. Takakumi vaihdon tarpeessa. Kiinnostaisi koittaa Pirellin Supercorsaa tai Mezelerin Racetec K3 rengasta, mutta onko mitään järkeä laittaa tuon edessä olevan PilotPowerin seuraksi toisenlaista rengasta taakse? Vauhdit ei kovin huimia, eli alastarolla vanhalla matkamopolla viime syksynä 1.43 aikoja ja nyt päivitetty pyöräksi Jammun R6.

Vai olisiko vain viisainta päivittää nyt taakse myös tuo PilotPower, kun edessäkin on ja sitten seuraavassa päivityksessä, kun menisi luultavasti molemmat vaihtoon niin Pirelliä tai K3 rengasta sitten eteen ja taakse?
Mikä Supercorsa?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

ETana

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.16 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:19
Mitenkäs eri renkaat edessä ja takana?

Mulla edessä hyväkuntoinen PilotPower3. Takakumi vaihdon tarpeessa. Kiinnostaisi koittaa Pirellin Supercorsaa tai Mezelerin Racetec K3 rengasta, mutta onko mitään järkeä laittaa tuon edessä olevan PilotPowerin seuraksi toisenlaista rengasta taakse? Vauhdit ei kovin huimia, eli alastarolla vanhalla matkamopolla viime syksynä 1.43 aikoja ja nyt päivitetty pyöräksi Jammun R6.

Vai olisiko vain viisainta päivittää nyt taakse myös tuo PilotPower, kun edessäkin on ja sitten seuraavassa päivityksessä, kun menisi luultavasti molemmat vaihtoon niin Pirelliä tai K3 rengasta sitten eteen ja taakse?
Mikä Supercorsa?

SC2? 

murmela

Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.16 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:19
Mitenkäs eri renkaat edessä ja takana?

Mulla edessä hyväkuntoinen PilotPower3. Takakumi vaihdon tarpeessa. Kiinnostaisi koittaa Pirellin Supercorsaa tai Mezelerin Racetec K3 rengasta, mutta onko mitään järkeä laittaa tuon edessä olevan PilotPowerin seuraksi toisenlaista rengasta taakse? Vauhdit ei kovin huimia, eli alastarolla vanhalla matkamopolla viime syksynä 1.43 aikoja ja nyt päivitetty pyöräksi Jammun R6.

Vai olisiko vain viisainta päivittää nyt taakse myös tuo PilotPower, kun edessäkin on ja sitten seuraavassa päivityksessä, kun menisi luultavasti molemmat vaihtoon niin Pirelliä tai K3 rengasta sitten eteen ja taakse?
Mikä Supercorsa?

SC2?
Ok, sille kaveriksi SC1 eteen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

ETana

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.16 - klo:23:47
Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.16 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:19
Mitenkäs eri renkaat edessä ja takana?

Mulla edessä hyväkuntoinen PilotPower3. Takakumi vaihdon tarpeessa. Kiinnostaisi koittaa Pirellin Supercorsaa tai Mezelerin Racetec K3 rengasta, mutta onko mitään järkeä laittaa tuon edessä olevan PilotPowerin seuraksi toisenlaista rengasta taakse? Vauhdit ei kovin huimia, eli alastarolla vanhalla matkamopolla viime syksynä 1.43 aikoja ja nyt päivitetty pyöräksi Jammun R6.

Vai olisiko vain viisainta päivittää nyt taakse myös tuo PilotPower, kun edessäkin on ja sitten seuraavassa päivityksessä, kun menisi luultavasti molemmat vaihtoon niin Pirelliä tai K3 rengasta sitten eteen ja taakse?
Mikä Supercorsa?

SC2?
Ok, sille kaveriksi SC1 eteen.

Lähinnä tarkoitus on pitää tuo hyväkuntoinen PilotPower vielä edessä ja vaihtaa tässä kohtaa vain takakumi. Lähinnä haen sitä, että onko järkeä lähteä kikkailemaan toisen merkkistä kumia taakse kaveriksi vai onko järkevintä päivittää taakse PilotPower. Tuo PIlotPower riittänee kyllä minun räpeltämiseen radalla tässä kohtaa. Jos taakse laittaisi etukumia kisaisemman kumin, meneekö kisaisemman takakumin ominaisuudet (ja rahat) hukkaan tuon edessä olevan enemmän katukumin takia.

wbaum

15.06.16 - klo:00:52 #117 Viimeisin muokkaus: 15.06.16 - klo:00:58 käyttäjältä wbaum
Ei sillä nyt juuri väliä oo miten etusen ja takasen parittaa, kunhan ne nyt about ratarenkaita ovat molemmat. Enemmän funtsisin sitä onko sulla lämppärit ja jos on niin onko seokset semmosia mitä kehtaa kuumentaa. Ilman lämppäreitä en ajaisi sc-renkailla.

PilotPowerista en tiedä mitään.

Supercorsa sp olis se varteenotettavampi kumi sulle varmaan, jos pirelliä haluaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: ETana - 15.06.16 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.16 - klo:23:47
Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:45
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.16 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: ETana - 14.06.16 - klo:23:19
Mitenkäs eri renkaat edessä ja takana?

Mulla edessä hyväkuntoinen PilotPower3. Takakumi vaihdon tarpeessa. Kiinnostaisi koittaa Pirellin Supercorsaa tai Mezelerin Racetec K3 rengasta, mutta onko mitään järkeä laittaa tuon edessä olevan PilotPowerin seuraksi toisenlaista rengasta taakse? Vauhdit ei kovin huimia, eli alastarolla vanhalla matkamopolla viime syksynä 1.43 aikoja ja nyt päivitetty pyöräksi Jammun R6.

Vai olisiko vain viisainta päivittää nyt taakse myös tuo PilotPower, kun edessäkin on ja sitten seuraavassa päivityksessä, kun menisi luultavasti molemmat vaihtoon niin Pirelliä tai K3 rengasta sitten eteen ja taakse?
Mikä Supercorsa?

SC2?
Ok, sille kaveriksi SC1 eteen.

Lähinnä tarkoitus on pitää tuo hyväkuntoinen PilotPower vielä edessä ja vaihtaa tässä kohtaa vain takakumi. Lähinnä haen sitä, että onko järkeä lähteä kikkailemaan toisen merkkistä kumia taakse kaveriksi vai onko järkevintä päivittää taakse PilotPower. Tuo PIlotPower riittänee kyllä minun räpeltämiseen radalla tässä kohtaa. Jos taakse laittaisi etukumia kisaisemman kumin, meneekö kisaisemman takakumin ominaisuudet (ja rahat) hukkaan tuon edessä olevan enemmän katukumin takia.
Aika hasardi yhdistelmä mun mielestä jos taakse laittaa liimakumin ja edessä on katurengas. Hetken kun miettii niin osannee päätellä, että kummasta päästä loppuu pito ensin. Ainahan se olisi optimi jos molemmissa päissä olisi saman valmistajan kumit, mutta vielä tärkeämpää on se, että molemmissa päissä on about samaan käyttöön tarkoitetut renkaat. Jos sekarengastaa niin sitten eteen pitävämpää.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

vernerik

Minä käyttäisin molemmissa päissä metzeler k3 tai pirellin supercorsa sp ja ostaisin ne heti alle eteen ja taakse. Näillä tuli ajeltua pari vuotta sitten ja oikein tyytyväinen olin. Sitten kun vauhtia alkaa löytymään lisää, niin vaihtaa lämmitettäviin seosrenkaisiin, esim. supercorsa sc2/sc1. Jos matkamopon olet vaihtanut kyykkyyn ja ratailu kiinnostaa, niin luultavasti radalle paremmin soveltuvalla pyörällä vauhtiakin saattaa löytyä eri tavalla, joten pilotpowerin päivittäminen hieman rataisampaan katurenkaaseen ei olisi ollenkaan huono juttu.
Yamaha R1 -08

Powered by EzPortal