Kysymysten tueksi

Aloittaja jarska, 12.04.13 - klo:09:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

12.04.13 - klo:09:01 Viimeisin muokkaus: 12.04.13 - klo:09:04 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.04.13 - klo:22:18
Täällä kun kysyy neuvoa saa sen miljoona vastausta, mikä on kyllä todella positiivinen asia. Kysyessä vain pitäisi muistaa kertoa riittävän tarkkaan, että millä tasolla itse ratailua harrastaa, koska esim. rengassuositus on täysin eri aloittelijalle ja keskiryhmän nopean pään kuskille.

Kysyjien taitotaso erot ovat myös se syy, etten enää kovin herkästi neuvo ajoasentoa yms. asioita ilman, että nään ko. kuskin ajavan. Valokuvasta voi monesti sanoa jotain suuntaa antavaa ja videolta pääsee jo aika hyvin kärrylle, mutta perässä seuraten näkee ne oikeat kehityskohteet.

Tästä Nitrouksen erinomaisesta kommentista poiki seuraava idea/ehdotus.

Nostaisko liikaa aloittelijoiden kynnystä kysyä jos toimittas noin kuten Nitrous sanoi, vaikka ranskalaisilla viivoilla vähän jotain tietoo kyssärin tueksi?
Meneekö siihen ettei aloittelija uskalla/kehtaa kysyä jos pitää kovinkin tarkkaan sepostaa taustojansa?
Ei tää mitään pakollista ole mut toimiessaan aika fiksua ja neuvot napsahtais ehkä tarkemmin kohdilleen, aihe kuin aihe.

Mitä kyssärissä pitäs olla?...jotennii tälleenkö?

-pyörä(joka näkyy useimmilla profiilissa...jos ei niin kertoo)
-montako ratapäivää alla/millon harrastus alkanut
-katu vai ratapyörä
-mitä renkaita käyttänyt/käyttää
-käyttääkö lämppäreitä
-ajoasentokuva(jos löytyy)
-videoo ajosta(jos löytyy)
-kierrosaika/per rata(jos löytyy)

..vedin vaan lonkalta, viisaammat vois korjata/täydentää tuota, kiitos.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.04.13 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.04.13 - klo:22:18
Täällä kun kysyy neuvoa saa sen miljoona vastausta, mikä on kyllä todella positiivinen asia. Kysyessä vain pitäisi muistaa kertoa riittävän tarkkaan, että millä tasolla itse ratailua harrastaa, koska esim. rengassuositus on täysin eri aloittelijalle ja keskiryhmän nopean pään kuskille.

Kysyjien taitotaso erot ovat myös se syy, etten enää kovin herkästi neuvo ajoasentoa yms. asioita ilman, että nään ko. kuskin ajavan. Valokuvasta voi monesti sanoa jotain suuntaa antavaa ja videolta pääsee jo aika hyvin kärrylle, mutta perässä seuraten näkee ne oikeat kehityskohteet.

Tästä Nitrouksen erinomaisesta kommentista poiki seuraava idea/ehdotus.

Nostaisko liikaa aloittelijoiden kynnystä kysyä jos toimittas noin kuten Nitrous sanoi, vaikka ranskalaisilla viivoilla vähän jotain tietoo kyssärin tueksi?
Meneekö siihen ettei aloittelija uskalla/kehtaa kysyä jos pitää kovinkin tarkkaan sepostaa taustojansa?
Ei tää mitään pakollista ole mut toimiessaan aika fiksua ja neuvot napsahtais ehkä tarkemmin kohdilleen, aihe kuin aihe.

Mitä kyssärissä pitäs olla?...jotennii tälleenkö?

-pyörä(joka näkyy useimmilla profiilissa...jos ei niin kertoo)
-montako ratapäivää alla/millon harrastus alkanut
-katu vai ratapyörä
-mitä renkaita käyttänyt/käyttää
-käyttääkö lämppäreitä
-ajoasentokuva(jos löytyy)
-videoo ajosta(jos löytyy)
-kierrosaika/per rata(jos löytyy)

..vedin vaan lonkalta, viisaammat vois korjata/täydentää tuota, kiitos.

Riippunee vähän mitä kysyy, mutta kyllähän esim. ajoasentoneuvoihin kuva olisi aikalailla välttämätön ja video parempi. Pyörän varusteluun, jousitukseen, renkaisiin yms. liittyvät neuvot taas tarvitsevat taustakseen kuskin vauhdin ja pyörän millä ajellaan. Mutta ei tehdä tästä turhaan liian vaikeaa, kyllä kyselijät yleensä saavat tarvitsemansa vastauksen ja vähän epämääräinen kysymys herättää paremmin keskustelua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.04.13 - klo:15:09
Mutta ei tehdä tästä turhaan liian vaikeaa, kyllä kyselijät yleensä saavat tarvitsemansa vastauksen ja vähän epämääräinen kysymys herättää paremmin keskustelua.

Juu, olet oikeessa, menee ehkä liian kyssärihifistelyksi ja kynnys avata sanainen arkku saattaa kasvaa.

terkuin
-pikkujarska
-nopia mopo
-noviisi
-pippeli ja renkaat on

hupeli

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.04.13 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.04.13 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.04.13 - klo:22:18
Täällä kun kysyy neuvoa saa sen miljoona vastausta, mikä on kyllä todella positiivinen asia. Kysyessä vain pitäisi muistaa kertoa riittävän tarkkaan, että millä tasolla itse ratailua harrastaa, koska esim. rengassuositus on täysin eri aloittelijalle ja keskiryhmän nopean pään kuskille.

Kysyjien taitotaso erot ovat myös se syy, etten enää kovin herkästi neuvo ajoasentoa yms. asioita ilman, että nään ko. kuskin ajavan. Valokuvasta voi monesti sanoa jotain suuntaa antavaa ja videolta pääsee jo aika hyvin kärrylle, mutta perässä seuraten näkee ne oikeat kehityskohteet.

Tästä Nitrouksen erinomaisesta kommentista poiki seuraava idea/ehdotus.

Nostaisko liikaa aloittelijoiden kynnystä kysyä jos toimittas noin kuten Nitrous sanoi, vaikka ranskalaisilla viivoilla vähän jotain tietoo kyssärin tueksi?
Meneekö siihen ettei aloittelija uskalla/kehtaa kysyä jos pitää kovinkin tarkkaan sepostaa taustojansa?
Ei tää mitään pakollista ole mut toimiessaan aika fiksua ja neuvot napsahtais ehkä tarkemmin kohdilleen, aihe kuin aihe.

Mitä kyssärissä pitäs olla?...jotennii tälleenkö?

-pyörä(joka näkyy useimmilla profiilissa...jos ei niin kertoo)
-montako ratapäivää alla/millon harrastus alkanut
-katu vai ratapyörä
-mitä renkaita käyttänyt/käyttää
-käyttääkö lämppäreitä
-ajoasentokuva(jos löytyy)
-videoo ajosta(jos löytyy)
-kierrosaika/per rata(jos löytyy)

..vedin vaan lonkalta, viisaammat vois korjata/täydentää tuota, kiitos.

Riippunee vähän mitä kysyy, mutta kyllähän esim. ajoasentoneuvoihin kuva olisi aikalailla välttämätön ja video parempi. Pyörän varusteluun, jousitukseen, renkaisiin yms. liittyvät neuvot taas tarvitsevat taustakseen kuskin vauhdin ja pyörän millä ajellaan. Mutta ei tehdä tästä turhaan liian vaikeaa, kyllä kyselijät yleensä saavat tarvitsemansa vastauksen ja vähän epämääräinen kysymys herättää paremmin keskustelua.

Haa!! Musta tuntuu että joskus vielä onnistun kiusaamaan teitä hyvinkin epämääräisillä kysymyksillä! :)   Oikeesti tuossa omien taustojen esille tuomisessa on varmasti paljonkin ideaa. Ja niinhän on toimittava jos haluaa jotain seikkaperäistä tietoa saada. Mielestäni tällaisella foorumilla on matala kynnys esittää kysymyksiä.

slowrider

Profiiliin kenttä mihin voisi halutessaan laittaa ratakokemuksen?

Mahdollisimman hyvin kokemuksen/pyörän yms kartoittaminen kysymyksessä toki auttaa paljon, mutta mielestäni siitä ei saisi tehdä ns. "pakollista". Lähinnä voisi jonkinlaisen kiinnitetyn ohjeviestin tehdä sopiviin osioihin.

Autopuolella tullut pari sellaista foorumia vastaan jossa alkaa heti hirveä nipotus/kuumotus sääntöjen lukemisesta jne kun jotain "speksejä" puuttuu kysymyksestä.  Ainakin itsellä jäänyt sellaisten selaaminen vain siihen mitä on pakko (joku remontti tökkii tms). Toki suuri merkitys tuossakin on moderaattoreilla ja heidän puuttumiskynnyksellä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: hupeli - 12.04.13 - klo:18:04
Haa!! Musta tuntuu että joskus vielä onnistun kiusaamaan teitä hyvinkin epämääräisillä kysymyksillä! :)   Oikeesti tuossa omien taustojen esille tuomisessa on varmasti paljonkin ideaa. Ja niinhän on toimittava jos haluaa jotain seikkaperäistä tietoa saada. Mielestäni tällaisella foorumilla on matala kynnys esittää kysymyksiä.

Hyvä juttu jos on matala kynnys esittää kysymyksiä, näin se pitääkin olla.



jarska

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.04.13 - klo:18:33
Profiiliin kenttä mihin voisi halutessaan laittaa ratakokemuksen?

Jos ottaa omasta profiilistaan käyttöön laajennetun version, niin sinne mahtuu tarinaa.

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.04.13 - klo:18:33
Mahdollisimman hyvin kokemuksen/pyörän yms kartoittaminen kysymyksessä toki auttaa paljon, mutta mielestäni siitä ei saisi tehdä ns. "pakollista". Lähinnä voisi jonkinlaisen kiinnitetyn ohjeviestin tehdä sopiviin osioihin.

Autopuolella tullut pari sellaista foorumia vastaan jossa alkaa heti hirveä nipotus/kuumotus sääntöjen lukemisesta jne kun jotain "speksejä" puuttuu kysymyksestä.  Ainakin itsellä jäänyt sellaisten selaaminen vain siihen mitä on pakko (joku remontti tökkii tms). Toki suuri merkitys tuossakin on moderaattoreilla ja heidän puuttumiskynnyksellä.

Samaa mieltä, ei missään tapauksessa pakolliseksi, menee liian jäykäksi, eikä me sellasta tänne kaivata.
Yks modehan täällä puuttuu joka asiaan...joku saa****an jarska siirtelee heti viestejä jos vähänkään lipsuu aiheesta..prkleen tiktaattori...muut on aika säyseitä ja oikeudenmukaisia.



Mazze

Voisiko kysymysten tueksi tehdä jonkinlaisen ratasanasto ketjun? Eli sellainen missä olisi selvitetty ratailun sivistys-sanoja esim. apeksi yms...  Voitaisiin me vähemmän ratailleet käydä ensin sieltä varmistamassa että puhutaan samasta asiasta oikeiden ratakettujen kanssa.

hupeli

Lainaus käyttäjältä: Mazze - 12.04.13 - klo:19:44
Voisiko kysymysten tueksi tehdä jonkinlaisen ratasanasto ketjun? Eli sellainen missä olisi selvitetty ratailun sivistys-sanoja esim. apeksi yms...  Voitaisiin me vähemmän ratailleet käydä ensin sieltä varmistamassa että puhutaan samasta asiasta oikeiden ratakettujen kanssa.

Hyvä idea! Kuukaudenpäivät sitten itsellä piti googlettaa mitä apeksi mahtaa tarkoittaa. :o

slowrider

Lainaus käyttäjältä: hupeli - 12.04.13 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: Mazze - 12.04.13 - klo:19:44
Voisiko kysymysten tueksi tehdä jonkinlaisen ratasanasto ketjun? Eli sellainen missä olisi selvitetty ratailun sivistys-sanoja esim. apeksi yms...  Voitaisiin me vähemmän ratailleet käydä ensin sieltä varmistamassa että puhutaan samasta asiasta oikeiden ratakettujen kanssa.

Hyvä idea! Kuukaudenpäivät sitten itsellä piti googlettaa mitä apeksi mahtaa tarkoittaa. :o

Jotku ne on fiksuja. Itsehän aloin selvitellä tota apeksia vasta kun murmela antoi aika rakentavan kritiikin datasta  :)

jarska

Mulla taas olis käyttöö murmela-suomi-sanakirjalle.
Baut ns puolet jää hyv tiedost saamat ku baut par sana ymmärt alust.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 12.04.13 - klo:22:14
Mulla taas olis käyttöö murmela-suomi-sanakirjalle.
Baut ns puolet jää hyv tiedost saamat ku baut par sana ymmärt alust.

Meille riittää Jarska radion uutiset selkosuomeksi. Tulee iltasin Radio Suomesta. En  muista mihin aikaan...
Keskitytään vaan ajamiseen. Jarru oikealla puolella, ja kytkin vasemmalla.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.04.13 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: hupeli - 12.04.13 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: Mazze - 12.04.13 - klo:19:44
Voisiko kysymysten tueksi tehdä jonkinlaisen ratasanasto ketjun? Eli sellainen missä olisi selvitetty ratailun sivistys-sanoja esim. apeksi yms...  Voitaisiin me vähemmän ratailleet käydä ensin sieltä varmistamassa että puhutaan samasta asiasta oikeiden ratakettujen kanssa.

Hyvä idea! Kuukaudenpäivät sitten itsellä piti googlettaa mitä apeksi mahtaa tarkoittaa. :o

Jotku ne on fiksuja. Itsehän aloin selvitellä tota apeksia vasta kun murmela antoi aika rakentavan kritiikin datasta  :)

Piti oikein tarkastaa, mistä oli kyse. Kyllähän siellä ihan asiaakin oli.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal