Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Jarrutuksesta  (Luettu 122576 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #165 : 26.08.12 - klo:14:42 »
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 892
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.03.22 - klo:19:34
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 22
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #166 : 26.08.12 - klo:14:45 »
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Juu, tollain sitä tulee yritettyä, mutta tuntuu tulevan aika kiire ja perse on vielä irti penkistä kun ollaan jo jarrulla. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #167 : 26.08.12 - klo:15:02 »
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Juu, tollain sitä tulee yritettyä, mutta tuntuu tulevan aika kiire ja perse on vielä irti penkistä kun ollaan jo jarrulla. :)

Jarrua myöhemmäksi ;).

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 892
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:15.03.22 - klo:19:34
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 22
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #168 : 26.08.12 - klo:15:08 »
^Tarvii kokeilla. :)
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #169 : 26.08.12 - klo:18:18 »
Sanokaas miten kannattaa liikkua mopon päällä 2-3 ja Lemminkäinen-kikka mutkien välit. Miten häiritsee vähiten alustan toimintaa?

Takapuolen siirto just ennen jarrua yhdellä liikkeellä puolelta toiselle. Yläkroppa menee normaalin kaavan mukaan. Noin luulen tekeväni, pitäs käydä kokeilemassa mitä oikeasti tekee :).

Tämä on hakusessa itsellä, ja monesti siirto tapahtuu jarrun alussa, heti kun takalisto kevenee. Pitäisköhän vaan punnertaa jo veto päällä se ahteri sivuun?

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5187
  • Paikalla:eilen kello 08:23
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #170 : 26.08.12 - klo:19:48 »
Pitäisköhän vaan punnertaa jo veto päällä se ahteri sivuun?
Silloin sitä ei tarvitse punnertaa. Siksi se siirretään silloin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #171 : 26.08.12 - klo:21:49 »
Pitäisköhän vaan punnertaa jo veto päällä se ahteri sivuun?
Silloin sitä ei tarvitse punnertaa. Siksi se siirretään silloin.

Nyt tarkoitin mopoa jossa on vetoa (tai työntöä, ihan miten vaan). Tässä varmuudeksi kuvin sama: ass_1

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3315
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.22 - klo:17:34
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #172 : 27.08.12 - klo:10:14 »
Eilen lueskelin näitä kännyllä, mutta en saanu vastattua. Tässä jotain mitä jäi mieleen:

1) Vaihtaminen jarruttaessa. Vaihdan yks pykälä kerrallaan ja päästän kytkimen joka vaihteella ylös. Tällä tapaa ei tartte järjestää kytkimellä passailulla ohjelmaa jarrun aikana vaan kytkimen voi nostaa aika huoletta. Luistokytkimellä kai ois sit sama latoo vaikka kaikki kerralla ja nostaa kytkin.

2) Painonsiirto. Jos painonsiirto tuottaa ongelmaa peräkkäisissä mutkissa, kannattaa kokeilla ajaa se jälkimmäinen mutka perse keskellä pyörää. Kun perseen nosto pyörän päälle onnistuu kiireettä, voi alkaa opettelemaa, että kuinka sen saa sulavasti vastakkaiselle puolelle yhdellä liikkeellä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #173 : 27.08.12 - klo:11:59 »
Eilen lueskelin näitä kännyllä, mutta en saanu vastattua. Tässä jotain mitä jäi mieleen:

1) Vaihtaminen jarruttaessa. Vaihdan yks pykälä kerrallaan ja päästän kytkimen joka vaihteella ylös. Tällä tapaa ei tartte järjestää kytkimellä passailulla ohjelmaa jarrun aikana vaan kytkimen voi nostaa aika huoletta. Luistokytkimellä kai ois sit sama latoo vaikka kaikki kerralla ja nostaa kytkin.

2) Painonsiirto. Jos painonsiirto tuottaa ongelmaa peräkkäisissä mutkissa, kannattaa kokeilla ajaa se jälkimmäinen mutka perse keskellä pyörää. Kun perseen nosto pyörän päälle onnistuu kiireettä, voi alkaa opettelemaa, että kuinka sen saa sulavasti vastakkaiselle puolelle yhdellä liikkeellä.

Mitä mieltä olet siitä kun mulla on tapana tehdä perseen siirto nopeasti heti jarrun alussa. tämä siis suorilla joissa menen kolmosella. Jää kuitenkin hyvin aikaa vaihtamiseen. Vai oisko sittenkin parempi punnertaa veto päällä ahteri sivuun.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3315
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.22 - klo:17:34
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #174 : 27.08.12 - klo:13:10 »
Mitä mieltä olet siitä kun mulla on tapana tehdä perseen siirto nopeasti heti jarrun alussa.

Ihan perseestä. :D
Mut missäs tollasia paikkoja on? Alastarossa Palmasin ja Lemminkäisen jarruihin on perse sivulla jo edellisestä mutkasta. Ite pyrin kyllä siirtämään perseen aina ennen jarrua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #175 : 27.08.12 - klo:14:10 »
Alastarossa kolmos- ja nelosmutkassa. Pääsuoran päässä myös, vaikka nelosella tulenkin.
Pitää punnerrella kokeeks jo ennen jarrua. On vaan niin raskasta kun on tuota puhuria niin vietävän paljon :-X

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3315
  • Ikä: 37
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:22.05.22 - klo:17:34
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #176 : 27.08.12 - klo:14:59 »
Alastarossa kolmos- ja nelosmutkassa. Pääsuoran päässä myös, vaikka nelosella tulenkin.
Pitää punnerrella kokeeks jo ennen jarrua. On vaan niin raskasta kun on tuota puhuria niin vietävän paljon :-X

Kolmoseen siirtyy perse siinä vaiheessa kun pyörä on (melkein) pystyssä kakkosen jälkeen. Neloseen on hyvin aikaa siirtyä siinä edellisellä suoralla, kerran tai kaksi on tullut vähän kiire kun on siitä kolmosen avauksen töyssystä ravistanu normia enempi. Pääsuoralla voi perseen siirtää vaikka jo portin kohdilla kun mopo ei enää keuli, pää on katteen takana ja jarruun on matkaa vaikka kuinka.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa Murikka

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 20
  • Paikalla:21.07.15 - klo:07:56
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 13
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #177 : 29.08.12 - klo:16:03 »

1) Vaihtaminen jarruttaessa. Vaihdan yks pykälä kerrallaan ja päästän kytkimen joka vaihteella ylös. Tällä tapaa ei tartte järjestää kytkimellä passailulla ohjelmaa jarrun aikana vaan kytkimen voi nostaa aika huoletta. Luistokytkimellä kai ois sit sama latoo vaikka kaikki kerralla ja nostaa kytkin.


Vastaan vaikka oon hitaampi kuin te...

Ehdottomasti kytkin ylös joka vaihdon välissä vaikka on luistokytkin. Sillä pysyy kierrokset ylempänä ja todennäköisyys välivapaalle on pienempi.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #178 : 29.08.12 - klo:17:07 »

Ehdottomasti kytkin ylös joka vaihdon välissä vaikka on luistokytkin. Sillä pysyy kierrokset ylempänä ja todennäköisyys välivapaalle on pienempi.

Nyt en edes muista miten tulee tehtyä, mutta tämä pitää ottaa käytäntöön. Saatta nypätä perän irti myös, vaikka luistokytkin oliskin, jos täpärässä paikassa laskee yhtäkkiä kytkimen. Perseen siirrän jarrun alussa, perseestä kun saa olla kerran. Saa siirtä ennen jarruakin, eli tekee miten on luontevinta itselle.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Jarrutuksesta
« Vastaus #179 : 29.08.12 - klo:17:19 »
Ehdottomasti kytkin ylös joka vaihdon välissä vaikka on luistokytkin. Sillä pysyy kierrokset ylempänä ja todennäköisyys välivapaalle on pienempi.

Ei pysty :). Tosin aika vähän on jarruja missä tarttis kerralla vaihtaa enemmän kuin yksi vaihde alaspäin. Muistaakseni Kemoralla yksi ja motoparkissa pari.

Toivottavasti välivapaat pysyy jatkossakin poissa.

tekee miten on luontevinta itselle.

Näinhän se menee. Pitää vaan löytää se itselle toimiva tapa ja olla vielä valmis luopumaan siitä kun keksii jotain parempaa.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020