Bridgestone battlax v01

Aloittaja Wper, 27.04.13 - klo:00:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

"Bridgestone on tuonut markkinoille Racing Battlax V01 -slick-renkaan, joka on suunniteltu aloittelijoiden ja hieman kokeneempien kuljettajien käyttöön ratamoottoripyöräkisoissa."
http://www.bridgestone.fi/lehdisto/lehdistotiedotteet/2013/uusi-racing-battlax-v01-slick-rengas-kilpapyoeriin

Onks tää nyt semmonen CompK:ta vastaava eli hieman vähempi pitoa, mutta enempi kestävyyttä ?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 14.06.13 - klo:08:44
Onks tää nyt semmonen CompK:ta vastaava eli hieman vähempi pitoa, mutta enempi kestävyyttä ?

Luulisin että tähän suuntaan, mut vähän enemmän pitoa, ehkä...jää nähtäväksi.

Näillä voi myös harjoittaa rrannan tyylittelyä, ennen uuden takasen vaihtoa:

"As they wear, they have a nice, linear reduction in traction, so you can have a blast practicing your slides when they're almost done."

aapolas

Juu siis minulla oli tuo nyt kokeilussa. Tosiaan mitään järin mullistavia eroavaisuuksia en huomannut mutta oma ajo oli aika hukassa ihan muista syistä kuin renkaasta. Kylmällä kelillä alkoi luistella avauksissa sen verran että rajoitti ainakin omaa ajoa. Se vähäinen luisto oli ihan rauhallista. Suosituspaineista ei ollut hajua enkä suosituksia löytänyt Bridgestonen sivuilta. Dave Moss oli testannut noita ja käyttänyt 1,8 - 2 bar paineita niin minä laitoin 1.9 ja kului tosi nätisti. 60 kierrosta suunnilleen ajettu ja vielä on renkaassa hyvin merkkejä jäljellä.

Oma ajo oli hukassa ja vauhti oli luokkaa etana niin enpä pysty syvempää analyysia antamaan.

jarska

Lainaus käyttäjältä: aapolas - 14.06.13 - klo:10:57
Juu siis minulla oli tuo nyt kokeilussa. Tosiaan mitään järin mullistavia eroavaisuuksia en huomannut mutta oma ajo oli aika hukassa ihan muista syistä kuin renkaasta. Kylmällä kelillä alkoi luistella avauksissa sen verran että rajoitti ainakin omaa ajoa. Se vähäinen luisto oli ihan rauhallista. Suosituspaineista ei ollut hajua enkä suosituksia löytänyt Bridgestonen sivuilta. Dave Moss oli testannut noita ja käyttänyt 1,8 - 2 bar paineita niin minä laitoin 1.9 ja kului tosi nätisti. 60 kierrosta suunnilleen ajettu ja vielä on renkaassa hyvin merkkejä jäljellä.

Oma ajo oli hukassa ja vauhti oli luokkaa etana niin enpä pysty syvempää analyysia antamaan.

No eipä tästä tissiposken raportista ollu mitään apua, laitan sitten omaa ku pääsen kunnolla rouhimaan kaasulla, kuten tapanani on. :D

Wper

Suosittelemme aloittamaan seuraavilla paineilla mitattuna kuumista renkaista:

Eteen: 2.0 – 2.1 Bar

Taakse: 1.9 - 2.0 Bar


laitoin bbridgestonelle spostia. Ja tämmönoen oli vastaus.

Kyseessä siis v01 slicksi
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

T1mppa

http://www.gp503.de/000001985b0ce1e49/index.html

Tuommoinen lähde sanoo, että V01 olisi lämpimänä 1,7 Bar (taka).
ja R04 olisi 1,9 Bar (taka).

On se kumma, kun ei voida kertoa yhteneväistä tietoa! Eipä kai tuokaan sivusto paineita ihan hatusta ole heittänyt? Tämä taitaa olla ensimmäinen rengas, jonka kohdalla olen kuullut näin suurta painesuosituseroa.

jarska

Hyvä löytö T1mppa, 1.8 barilla(takanen) / 2.1(etunen) lähdetään liikkeelle ja jos tarvis niin pudotetaan hiukan.

Janza

Suosittelisin sitä 1,7 kuitenkin. Esim. R10 suosituspaineet on 1,7 ja uskoisin ettei mikään rengas toimi kunnolla kovin korkeilla paineilla. Liian pienillä paineilla rengas saattaa revetä, mutta suurilla saattaa revetä koko ukko. Itse ajan r10:llä 1,6 takapaineella, enkä oo vikaa havainnu millään osa-alueella renkaan toiminnassa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Janza - 18.06.13 - klo:13:22
Suosittelisin sitä 1,7 kuitenkin. Esim. R10 suosituspaineet on 1,7 ja uskoisin ettei mikään rengas toimi kunnolla kovin korkeilla paineilla. Liian pienillä paineilla rengas saattaa revetä, mutta suurilla saattaa revetä koko ukko. Itse ajan r10:llä 1,6 takapaineella, enkä oo vikaa havainnu millään osa-alueella renkaan toiminnassa.

Roger that, laitetaan sitteki se 1.7 suosiolla ja pällistellään kumia varikolla.

app

18.06.13 - klo:13:59 #24 Viimeisin muokkaus: 18.06.13 - klo:14:01 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Janza - 18.06.13 - klo:13:22
Suosittelisin sitä 1,7 kuitenkin. Esim. R10 suosituspaineet on 1,7 ja uskoisin ettei mikään rengas toimi kunnolla kovin korkeilla paineilla. Liian pienillä paineilla rengas saattaa revetä, mutta suurilla saattaa revetä koko ukko. Itse ajan r10:llä 1,6 takapaineella, enkä oo vikaa havainnu millään osa-alueella renkaan toiminnassa.

Olen ajanut tämän kauden Dunlopin 4902 renkaalla, joka vastannee Pirellin SC2, tai jotain sinne päin. Suosituspaine 1.35-1.45. Kuitenkin tehtiin Botnialla, ja myöhemmin kemorassa ja Alastarossa havainto, että varsinkin kuluneempana avauspito selkeesti parempi, kun pudotti paineen 1.2-1.3 max. Vielä kun mutkissa laittoi kropalla painoa taaemmas, piti ihan kivasti 100+ kierrosta ajetut renkaatkin.
Jotkut ajaa 1.5 paineilla KR108 kumeilla, mutta kovemmat seokset kuluneena luistaa selväti enemmän suuremmalla paineella.
Tätä seosta ei saa repeämään, on sen verran kova.

Oletus on tietysti se että matalammalla paineella rengas koluaa monttujen pohjia paremmin läpi, eikä ole iskareiden ja jousittamattoman massan varassa koko hoito.

jarska

Nyt on testattu uudet Veenollayköset.

Karvan alle 1.16 vauhdeissa Kemoralla ei mitään ongelmia pidossa ja hyvin toimi muutenkin.
Bergholmin Toni tais ajaa kerhokisan V01 takasella, eikä hälläkään valittamista?
Kawa ehkä aavistuksen keveempi mutkissa, mut ei mitään tajunnan räjäyttävää tullu esille.
Eli ei pahaa sanottavaa renkaasta, toimii ja kestää ehkä hippasen paremmin kulutusta.

Botnialla toimi myös hyvin, ainut että repi kololle oikeen puolen, mut niin teki kaikilla muillakin(tunloppi/pirelli/wanhempi bridge, yms.)
Yllätys yllätys, ainut rengas mikä kesti jopa Botnian renkaita raiskaavan alfaltin oli jälleen Metzin K2.
Ja kun tykkään ajaa Botnialla niin niitä alle mieluummin.

Tämän johdosta siirryn takas käyttään Kookakosia, joten vapaana setti uusia V01:iä jos joku haluaa kokeilla(laitan ratatorille myyntiin).

tonibergholm

Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.06.13 - klo:09:59
Bergholmin Toni tais ajaa kerhokisan V01 takasella, eikä hälläkään valittamista?

Tämän johdosta siirryn takas käyttään Kookakosia, joten vapaana setti uusia V01:iä jos joku haluaa kokeilla(laitan ratatorille myyntiin).
Ostan nuo sulta pois. Ei siis valittamista, ainakin mun vauhdeissa toimii ihan hyvin. Vkl:na mennään kisa ja aika-ajo pirelli sc1 (kuviokumi) edessä ja V01 medium takana.

jarska

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 28.06.13 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.06.13 - klo:09:59
Bergholmin Toni tais ajaa kerhokisan V01 takasella, eikä hälläkään valittamista?

Tämän johdosta siirryn takas käyttään Kookakosia, joten vapaana setti uusia V01:iä jos joku haluaa kokeilla(laitan ratatorille myyntiin).
Ostan nuo sulta pois. Ei siis valittamista, ainakin mun vauhdeissa toimii ihan hyvin. Vkl:na mennään kisa ja aika-ajo pirelli sc1 (kuviokumi) edessä ja V01 medium takana.

Ourait, kiitokset ja toimitetaan Kemoralle.

tonibergholm

Olikos ne millon tulossa kemoralle? Tarttis huomiseen kisaaan gummit... ;)

jarska

Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 29.06.13 - klo:11:38
Olikos ne millon tulossa kemoralle? Tarttis huomiseen kisaaan gummit... ;)

Joo, soiteltiinki jo ja aamusta renkaat Kemoralla. ;)

Powered by EzPortal