sadekelin renkaat

Aloittaja Wper, 22.02.13 - klo:00:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 16.05.13 - klo:15:39
Ei tartte ihan heti pelätä, että mun koulutukseen joutus.

Mä kyllä odotin että pääsis..

Wper

29.05.13 - klo:23:08 #16 Viimeisin muokkaus: 30.05.13 - klo:18:01 käyttäjältä Wper
näyttääkö nämä siltä, että näillä on asiaa vielä radalle? paistot on aikaisemmin mainitut -07 dunlopit.  Vai näkeekö tuosta kuvasta?

Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Wper

Sanokaa nyt joku jotain?  :-\
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Hurja

Mä voin sanoa, että myy edullisesti tuo eturengas mulle mopoendurance käyttöön :P

Mane

Lainaus käyttäjältä: Wper - 29.05.13 - klo:23:08
näyttääkö nämä siltä, että näillä on asiaa vielä radalle? paistot on aikaisemmin mainitut -07 dunlopit.  Vai näkeekö tuosta kuvasta?
En laittais ainakaan ensimmäistä kertaa kun on niin vanhaa paistoa?!
Myy poikke ja osta uudemmat(uudet) ;D
innocent_1

T1mppa

Enpi tiedä onko sillä paistolla niin väliä saderenkaissa. Omaan ajoharjoitteluun ne on kuitenkin menossa? Eli voi aloittaa himmailemalla ja vähän tunnustella.

Uusissa saderenkaissa kuvioiden kantit ovat terävät. Noilla renkailla on ajettu jo jonkin verran. Vaikuttaa varmaan jonkin verran pitoon, mutta en osaa sanoa mitään määrää. Ainakin veden siirtokykyyn, kuvion kuluminen vaikuttaa enemmän.

Itse pyöräyttäisin alle ja lähtisin kokeilemaan, kun seuraavan kerran on sadekeli. Puolikuivalla radalla ei kannata ajaa. Itselläni lähti etunen alta, kun vesi ei ollut jäähdyttämässä rengasta ja jarrutin samalla ehkä liian kovaa -> etusen ylikuumeneminen ja sulaminen ja siitä keula alta. Kaatuminen lähinnä hymyilytti, eli ei fyysistä tai henkistä vahinkoa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Wper - 31.05.13 - klo:10:48
Sanokaa nyt joku jotain?  :-\

Jotain.


Ehkä paras vastine renkaille löytyy tuosta Hurjan tarjouksesta :)

Tällaisia neuvoja ei pitäisi varmaankaan nettiin kirjoittaa, joten suodatus kohdalleen:
Itse ajaisin noilla puolikuivalla tai märällä mutta kuivumassa olevalla radalla. Jos radalla on lätäköitä jäisi ajamatta. Tuossa samalla sitten todennäköisesti tulisi renkaat tuhottua ja saisi kokemusta huonoista renkaista. Kisoissa ajetaan kuitenkin aina silloin tällöin välikelissä ja harva sitä treenaa. Ei varsinaisesti sellaista treeniä mitä kannattaa ihan ekana sateisten kokeiluna harkita tekevänsä. Tämä on hyvää treeniä sitten kun esim. botnia menee sateella alle 1:20. Ekoille sadekelin kokeiluille saisi olla paremmat renkaat alla.

Wper

ehkä mä koitan katella vähän tuoreemmat saderenkaat. nuo joutaa tuosta eniten tarjoavalle :)
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

MarkoL

Tjaa että huutokauppaa pystyyn?

-No eka huuto: 5,-/kpl. ?
Elämä on, sarja sattumia matkalla manalaan.
-Komisaario Jansson-

Hurja

Huudetaan tännekkin. Laitoin jo YV:täkin

50€ eturenkaasta tarjottu.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Wper - 31.05.13 - klo:14:25
ehkä mä koitan katella vähän tuoreemmat saderenkaat. nuo joutaa tuosta eniten tarjoavalle :)

Mulla olis sateiset, joista on ajettu pinnat auki. Paisto muistaakseni -11. 180€ lähtee setti. Heitä vaikka yv:tä jos kiinnostaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Mulla on kans tollanen dunloppi -08 vuoden puolivälistä eturenkaaksi. Pinnaltaan tuntumalta vähän kova ja liukas, mutta muutaman kerran kun pyyhkäisi P120 hiekkapaperilla yli, niin alko löytyä tuore saderengas alta, eli hyvin on säilytetty ja uskon, että pikku avaamisella tulee kuntoon.
Tarkempaa kokemusta sadekelin renkaista ei ole mopopuolelta, mutta  mikroautolla vanhoilla kuluneilla saderenkailla ero uusiin paistoihin on auki ajamisen jälkeen ehkä max. parin sekunnin luokkaa minuutin kierroksella. Vastaavasti eri merkkien välillä erot on ollu parhaimmillaan 5sek luokkaa, joten jos vaan kykenee tunnistamaan näppituntumalta toimivan saderenkaan, niin en lähtis oikein säilytettyä pois heittämään. Tosin jos rahasta ei ole kiinni tai pyörä maksaa sen 20k€, niin sitten ostaisin rengasmarketista lisää luottamusta..

Powered by EzPortal