Kirjoittaja Aihe: Jarrupaloista  (Luettu 52165 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #15 : 30.07.13 - klo:23:35 »
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:21:44
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #16 : 31.07.13 - klo:00:08 »
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

Jep, karponiitit kuluu huomattavasti nopeemmin, mut minusta miellyttävämmät ja helpommat jarrutella kuin Rempon omat.
Karponiitit ottaa pehmeemmin ja kiristyy soppelisti loppua kohden, mut Rempot purasee heti ku härnätty pitbulli persaukseen ja vaikeempi hallita jarrutehoo, ainakin täysrempotuninkivarustuksella.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1495
  • Ikä: 39
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:13.10.19 - klo:22:59
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 603
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #17 : 31.07.13 - klo:00:25 »
Oli muuten aika erikoinen homma noitten carboneiden kanssa. Mullahan noi on kestäny vaikka kuinka noilla brakingin levyillä. No viimeksi alastarossa kun oli pidempi rupeama ja paloissa pintaa jotain vajaa 3mm. Kävin sateisillä ajamassa niin hupeni ne loput millit yhdessä 20min setissä. Setin jälkeen varikolla jarrutus ja metalli vasten metallia :D

Sateisilla suzukin orggislevyt. Voiko se levy vaikuttaa, vai johtuuko toi sateesta/siitä ettei palat lämmenneet? Tuota kyllä vähän ihmeteltiin että mistä ihmeestä mahtoi johtua. Jatkossa tarvii sateelle vaihtaa myös sadekelin jarrupalat :)

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #18 : 31.07.13 - klo:06:06 »
Oli muuten aika erikoinen homma noitten carboneiden kanssa. Mullahan noi on kestäny vaikka kuinka noilla brakingin levyillä. No viimeksi alastarossa kun oli pidempi rupeama ja paloissa pintaa jotain vajaa 3mm. Kävin sateisillä ajamassa niin hupeni ne loput millit yhdessä 20min setissä. Setin jälkeen varikolla jarrutus ja metalli vasten metallia :D

Sateisilla suzukin orggislevyt. Voiko se levy vaikuttaa, vai johtuuko toi sateesta/siitä ettei palat lämmenneet? Tuota kyllä vähän ihmeteltiin että mistä ihmeestä mahtoi johtua. Jatkossa tarvii sateelle vaihtaa myös sadekelin jarrupalat :)
Muistaakseni jollain jenkkien foorumilla valittivat juurikin samasta asiasta, eli Dual Carbonit ei kestä sateella ajoa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa raukkis

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 22
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 476
  • Paikalla:21.08.19 - klo:08:54
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 201
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #19 : 10.08.13 - klo:19:07 »
Mistähän johtuu jarrunpalan pistemäinen syöpymä/rapistuma? Kuvassa pitäs näkyä pyöreähköinä läikkinä.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #20 : 16.09.13 - klo:17:52 »

Poissa Heino

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 5
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Heinä 2012
  • Viestejä: 70
  • Paikalla:29.04.19 - klo:14:40
  • GSX-R600 K6
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 47
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #21 : 16.09.13 - klo:18:01 »
Onko nää niitä ebc:n parhaita paloja?
http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Ei taida noi olla, jos parhailla tarkoitat niitä vain ratakäyttöön suunniteltuja. GPFA on sen kaikista purevimman palan malli. EPFA on sitten katulaillinen versio tosta GPFA:sta. Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:21:44
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #22 : 16.09.13 - klo:22:07 »
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

Poissa JPB

  • **
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 70
  • Paikalla:01.07.17 - klo:22:26
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 91
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #23 : 17.09.13 - klo:03:00 »
Onko nää niitä ebc:n parhaita paloja?
http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Nuo taitaa olla ihan normi sintterit.
GPFA:t pitäisi itsekkin varmaan ensikaudella testata, kun tän kauden ajelin EPFA:lla. Ainakin kestivät hyvin kun vieläkin melkopaljon jäljellä ja ihan hyvin ottivatkin, tosin ehkä vähän häipyivät.. pitää vertailla.

Poissa tamik87

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 26
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Marras 2012
  • Viestejä: 681
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Kangasala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 08:30
  • Yamaha R6R -08
    • STK B #41
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 861
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #24 : 17.09.13 - klo:07:51 »
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

Tuplaten kalliimmat vaan kun esim jokkut SBS dual carbonit :(

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.10.19 - klo:21:44
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #25 : 17.09.13 - klo:08:31 »
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

Tuplaten kalliimmat vaan kun esim jokkut SBS dual carbonit :(

Eikä ole, riippuu ihan mistä ja keltä tilaa. ;)

Poissa parjan_fin

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Maalis 2013
  • Viestejä: 453
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.04.18 - klo:11:32
  • Yamaha WR250F (-17).
    • B2, 182
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 83
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #26 : 17.09.13 - klo:08:46 »
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

Brembon RC (Racing Carbon) palat lähtöhinnaltaan 62 euroa / puoli Duellin kataloogissa. Itse noilla nyt kurvaillut ja todella tyytyväinen paloihin, satteella niihin ei vaan saa riittävästi lämpöä, mikä lienee ihan perusongelma carbon paloille.

Se mikä noissa hiilikuitupaloissa on kanssa aika oleellista on sisäänajo, eli miten ne ensimmäisen kerran lämmität sekä myös millaisiin levyihin ne ensimmäisen kerran kosketuksensa ottaa.

Eli jos levyissä on vanhoja jarrujäämiä esim sintteripaloista, niin siitä ei carbon pala tykkää. Hieraise siis levyt puhtaaksi ekana 40 tai 80 karkealla hiekkapaperilla ja sitten ajamaan palat sisään.

Itse ajanut palat sisään niin, että ensimmäiset kolme jarrua vetänyt tasaisella ja piiiiitkällä jarrutuksella niin, että palat oikeasti lämpenevät kunnolla. Välissä ajaa useamman suoran verran radalla rauhaksiin, että palat sekä levyt jäähtyvät. Sitten taas sama uudelleen. Kolmannella jarruvedolla huomaat jo varmasti, kuinka paljon herkemmin palat alkavat puremaan. Sen jälkeen vaan kovaa ajoa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #28 : 19.09.13 - klo:13:03 »

Poissa eri-ernesti

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 7
  • -Saadut: 4
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 301
  • Ikä: 32
  • Paikkakunta: Mikkeli / Hämeenlinna
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:08.08.18 - klo:16:18
    • B1000 #137
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 76
Vs: Jarrupaloista
« Vastaus #29 : 19.09.13 - klo:13:10 »
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Mä taas aattelin, että lyyään suzukeihin orkkispalat, tilataa vaikka kimpassa. Eikös sulle käy samat ku mulle ja fastriderille?

 

Uudet viestit

Vs: Kausi 2019
PrivateeR 16.10.19 - klo:20:21
Vs: Kausi 2020
Nitrous 11.10.19 - klo:22:27
Vs: Kunnon kohotusta
wbaum 08.10.19 - klo:13:54
Vs: Paras aikasi per rata
Jone 07.10.19 - klo:15:15
Vs: Kymiring Dataa
jarska 03.10.19 - klo:21:42
Vs: RSV4 väitykset
MarkoL 02.10.19 - klo:17:36
Vs: Tänään
Nitrous 11.09.19 - klo:19:07
Vs: BMW DTC/Calibration Kit
murmela 01.09.19 - klo:15:38
Vs: Kymi Ring 2013-?
murmela 28.08.19 - klo:13:54
Vs: Keula täryyttää
Niki 23.08.19 - klo:22:45
Vs: Varikkoteltta
murmela 19.08.19 - klo:08:49
Vs: Tarjolla rata-ajokoulutus
JCM 18.08.19 - klo:22:25

MP-Ratatori

Dunlop KR108/KR106 slick renkaita

Hinta: 230.00 EUR
Päiväys: 18/09/2019
Kommentit (0)
2009 CBR1000RR, etuiskarin runko vasen


Hinta: 120.00 EUR
Päiväys: 15/09/2019
Kommentit (0)
2007-2011 CBR1000RR Bitubo Kfork valve kit


Hinta: 189.00 EUR
Päiväys: 14/09/2019
Kommentit (0)
O: Gsx-r 1000 K8 ratakamaa

Päiväys: 25/08/2019
Kommentit (0)
M: ZX10r 2008-2010 takakate (Sebimoto)

Hinta: 165.00 EUR
Päiväys: 24/08/2019
Kommentit (0)

MP-Ratagalleria