Jarrupaloista

Aloittaja tuomas, 04.05.13 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: rranta - 17.05.16 - klo:00:07
Suzuki 1000 K7 Tokico Brembon sylkkä
Onks noi K5-K8:ssä olevat Tokicot paremmat ku edeltäjänsä?
Ku eiks K3-K4 Tokicot olleet paskimmat mitä mopoon sillon sai?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

17.05.16 - klo:11:02 #92 Viimeisin muokkaus: 17.05.16 - klo:11:09 käyttäjältä rranta
Tuon vuosimallin Suzukeissa pääasiallinen ongelmien aiheuttaja on ollu pääsylkkä joka on keränny ilmaa. Niistä on takuuvaihtokamppanja tehty. Ite ratkaisin ongelman Brembolla. Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö. Toimintaa auttaa paljon jos saa lämmönsiirtymistä estettyä. Siihen on varmaan useita ratkasuja. Titaanilevy, tai minun tapauksessa rei'itetty teräslevy joita saa joittenki palojen kylkiäisenä. Noissa kawanpaloissa oli kans joku pieni eriste siellä palan takana. Ajanee saman asian. En laittanu mitään lämpöeristettä enempää sinne. Muuten monet noista hipopaloista jää laahaamaan. Jotkut jopa huomattavan paljon.
Ja sitten se tärkein muistisääntö: jarrut on nynnyjä varten!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: rranta - 17.05.16 - klo:11:02
Tuon vuosimallin Suzukeissa pääasiallinen ongelmien aiheuttaja on ollu pääsylkkä joka on keränny ilmaa. Niistä on takuuvaihtokamppanja tehty. Ite ratkaisin ongelman Brembolla. Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö. Toimintaa auttaa paljon jos saa lämmönsiirtymistä estettyä. Siihen on varmaan useita ratkasuja. Titaanilevy, tai minun tapauksessa rei'itetty teräslevy joita saa joittenki palojen kylkiäisenä. Noissa kawanpaloissa oli kans joku pieni eriste siellä palan takana. Ajanee saman asian. En laittanu mitään lämpöeristettä enempää sinne. Muuten monet noista hipopaloista jää laahaamaan. Jotkut jopa huomattavan paljon.
Ja sitten se tärkein muistisääntö: jarrut on nynnyjä varten!
Joo, tolla pääsylkän vaihdolla ne jarrut kyllä paranee paljon. Pientä häipymistä tosin oli havaittavissa Alastarossa ilmeisestikin GPFA paloilla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: rranta - 17.05.16 - klo:11:02
Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö.
Ök, eli ne on abaut yhtä paskat kuin edeltäjänsäkin.
Vaihda?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.16 - klo:11:24
Lainaus käyttäjältä: rranta - 17.05.16 - klo:11:02
Toinen ongelman aiheuttaja noissa K7 K8 satuloissa on lämpö.
Ök, eli ne on abaut yhtä paskat kuin edeltäjänsäkin.
Vaihda?
Kuinka muuten noi kawan tokicot samoilta vuosilta? Oma on -08 vuodelta 10R onko noissa jotain eroa vai onko noi samaa peetä? Kysyn kun en paremmilla ole ajanut. Tarkoitan että noi on ainoat joita olen kokeillut. Palat mulla muistaakseni nuo GPFA:t 

jarska

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 17.05.16 - klo:11:34Kuinka muuten noi kawan tokicot samoilta vuosilta? Oma on -08 vuodelta 10R onko noissa jotain eroa vai onko noi samaa peetä? Kysyn kun en paremmilla ole ajanut. Tarkoitan että noi on ainoat joita olen kokeillut. Palat mulla muistaakseni nuo GPFA:t

08+ siitä eteenpäin ihan ok, sitä ennen paskat satulat.
Exänihän oli -10, johon pääsylkän vaihto toi huomattavan parannuksen, ei hiipunut enää tuntuma.
Sen jälkeenhän tuli vielä hifisteltyä ne Brembon satulatkin, mut minusta ne ei enää tuoneet merkittävää huipennusta.


qazwsx

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.16 - klo:13:02
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 17.05.16 - klo:11:34Kuinka muuten noi kawan tokicot samoilta vuosilta? Oma on -08 vuodelta 10R onko noissa jotain eroa vai onko noi samaa peetä? Kysyn kun en paremmilla ole ajanut. Tarkoitan että noi on ainoat joita olen kokeillut. Palat mulla muistaakseni nuo GPFA:t

08+ siitä eteenpäin ihan ok, sitä ennen paskat satulat.
Exänihän oli -10, johon pääsylkän vaihto toi huomattavan parannuksen, ei hiipunut enää tuntuma.
Sen jälkeenhän tuli vielä hifisteltyä ne Brembon satulatkin, mut minusta ne ei enää tuoneet merkittävää huipennusta.
Kiitos! Tuo on arvokas tieto :) Mulla on varalla tuollainen Brembon pääsylinteri mutta en ole vielä askarrellut paikoilleen kun on ollut kaikkea muuta parannettavaa. Pitää laitella toikin syksymmällä kiinni jos kerran tosta on tuntuvaa apua.

jarska

17.05.16 - klo:14:09 #98 Viimeisin muokkaus: 17.05.16 - klo:14:31 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 17.05.16 - klo:13:59Mulla on varalla tuollainen Brembon pääsylinteri mutta en ole vielä askarrellut paikoilleen kun on ollut kaikkea muuta parannettavaa. Pitää laitella toikin syksymmällä kiinni jos kerran tosta on tuntuvaa apua.

Älä nyt hemmetissä enää odottele, vaan välittömästi se paikalleen, usko minua! ;)
Kyllä ne hiilikuituiset hipo-osat joutaa sitten syksymmälläkin...

Edit: jos vielä muistat, niin tuntumassa on ero.
        Toinen on kuin wanhan naisen, loppuun imettyä rintaa puristaisi ja toinen kuin nuoren naisen kiinteää.
       Jos et muista, niin en ota vastuuta mahdollisen avioeron satuttua.

rni1

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 17.05.16 - klo:13:59Mulla on varalla tuollainen Brembon pääsylinteri mutta en ole vielä askarrellut paikoilleen kun on ollut kaikkea muuta parannettavaa.

Laita ihmeessä paikalleen. tuntuma jarruun paranee oikeasti paljon (tuosta @jarska vanhan naisen mittakaavasta ja erosta mulla ei  tosin ole kokemusta...) :o

Nitrous

Yhdyn kahteen edelliseen...mielipiteeseen siis...senkin likaset vanhat sedät.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.05.16 - klo:17:13..senkin likaset vanhat sedät

Varttuneille sedille pitää antaa oikea kuva tuntumasta.
Veikkaan että @qazwsx on parasta aikaa autotallissa, vaihtamassa sylkkää.

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.16 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.05.16 - klo:17:13..senkin likaset vanhat sedät

Varttuneille sedille pitää antaa oikea kuva tuntumasta.
Veikkaan että @qazwsx on parasta aikaa autotallissa, vaihtamassa sylkkää.
:) Tänään oli vähän muuta jumppaa. Piti ihmetellä laturin hiiliä kun paloi latausvalo 2 tuntia ennen tilattua katsastus-aikaa, tuolle mun melkein "tuliterälle" matkailu-autolle. Äsken just sain vahdettua raidetangonpään josta tuli hylkäys. Huomenna näyttö ja Sunnuntaina Pärnuun radalle.

Tuon jarrusylkän vaihdon kanssa on sellainen sanoisko positiivinen ongelma, että se pyörä on korjaamolla Almeriassa parasta aikaa ja tuo pääsylinteri mulla kotona. Jokatapauksessa Pärnussa pääsee kokeilemaan uudempaa kawaa jossa tuollainen samanlainen brembon pääsylinteri on jo valmiina.

m1kk0

Oon yrittäny metsästää tätä kovasti kehuja saanutta ebc gpfa palaa omaan apriliaan kehnolla menestyksellä  :'( Mistäpäin maailmaa ootte ylipäätään tilannu jarrupalaa vai löytyykö ihan suomesta järkevästi? Motonetistä hakenut omat (Trw lucas sintteri) vielä tähän mennessä mut kulutuskesto hieman heikohko ja tuntumaakin voisi hieman parantaa ehkä...  :P


Powered by EzPortal