Jarrupaloista

Aloittaja tuomas, 04.05.13 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

marko_

Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

jarska

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 30.07.13 - klo:23:35
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

Jep, karponiitit kuluu huomattavasti nopeemmin, mut minusta miellyttävämmät ja helpommat jarrutella kuin Rempon omat.
Karponiitit ottaa pehmeemmin ja kiristyy soppelisti loppua kohden, mut Rempot purasee heti ku härnätty pitbulli persaukseen ja vaikeempi hallita jarrutehoo, ainakin täysrempotuninkivarustuksella.

slowrider

31.07.13 - klo:00:25 #17 Viimeisin muokkaus: 31.07.13 - klo:02:00 käyttäjältä slowrider
Oli muuten aika erikoinen homma noitten carboneiden kanssa. Mullahan noi on kestäny vaikka kuinka noilla brakingin levyillä. No viimeksi alastarossa kun oli pidempi rupeama ja paloissa pintaa jotain vajaa 3mm. Kävin sateisillä ajamassa niin hupeni ne loput millit yhdessä 20min setissä. Setin jälkeen varikolla jarrutus ja metalli vasten metallia :D

Sateisilla suzukin orggislevyt. Voiko se levy vaikuttaa, vai johtuuko toi sateesta/siitä ettei palat lämmenneet? Tuota kyllä vähän ihmeteltiin että mistä ihmeestä mahtoi johtua. Jatkossa tarvii sateelle vaihtaa myös sadekelin jarrupalat :)

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 31.07.13 - klo:00:25
Oli muuten aika erikoinen homma noitten carboneiden kanssa. Mullahan noi on kestäny vaikka kuinka noilla brakingin levyillä. No viimeksi alastarossa kun oli pidempi rupeama ja paloissa pintaa jotain vajaa 3mm. Kävin sateisillä ajamassa niin hupeni ne loput millit yhdessä 20min setissä. Setin jälkeen varikolla jarrutus ja metalli vasten metallia :D

Sateisilla suzukin orggislevyt. Voiko se levy vaikuttaa, vai johtuuko toi sateesta/siitä ettei palat lämmenneet? Tuota kyllä vähän ihmeteltiin että mistä ihmeestä mahtoi johtua. Jatkossa tarvii sateelle vaihtaa myös sadekelin jarrupalat :)
Muistaakseni jollain jenkkien foorumilla valittivat juurikin samasta asiasta, eli Dual Carbonit ei kestä sateella ajoa.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

raukkis

Mistähän johtuu jarrunpalan pistemäinen syöpymä/rapistuma? Kuvassa pitäs näkyä pyöreähköinä läikkinä.


Heino

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 16.09.13 - klo:17:52
Onko nää niitä ebc:n parhaita paloja?
http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Ei taida noi olla, jos parhailla tarkoitat niitä vain ratakäyttöön suunniteltuja. GPFA on sen kaikista purevimman palan malli. EPFA on sitten katulaillinen versio tosta GPFA:sta. Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

jarska

Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:18:01
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

JPB

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 16.09.13 - klo:17:52
Onko nää niitä ebc:n parhaita paloja?
http://www.ebay.co.uk/itm/180665842363?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Nuo taitaa olla ihan normi sintterit.
GPFA:t pitäisi itsekkin varmaan ensikaudella testata, kun tän kauden ajelin EPFA:lla. Ainakin kestivät hyvin kun vieläkin melkopaljon jäljellä ja ihan hyvin ottivatkin, tosin ehkä vähän häipyivät.. pitää vertailla.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: jarska - 16.09.13 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:18:01
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

Tuplaten kalliimmat vaan kun esim jokkut SBS dual carbonit :(

jarska

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.09.13 - klo:07:51
Lainaus käyttäjältä: jarska - 16.09.13 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: Heino - 16.09.13 - klo:18:01
Noi GPFA:t on kyllä aivan mahtavat, kannattaa kokeilla!

Komppaan ja talven aikana tilaan useemmat varastoon.

Tuplaten kalliimmat vaan kun esim jokkut SBS dual carbonit :(

Eikä ole, riippuu ihan mistä ja keltä tilaa. ;)

parjan_fin

17.09.13 - klo:08:46 #26 Viimeisin muokkaus: 17.09.13 - klo:11:33 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 30.07.13 - klo:23:35
Nyt on ostettu Brempon reisinki palat, jos ne kestäis paremmin kun sbs dual carbonit.
Tuntuu nuo tualkarbonit tuhkaantuvan suht nopeeseen.  :o

Brembon RC (Racing Carbon) palat lähtöhinnaltaan 62 euroa / puoli Duellin kataloogissa. Itse noilla nyt kurvaillut ja todella tyytyväinen paloihin, satteella niihin ei vaan saa riittävästi lämpöä, mikä lienee ihan perusongelma carbon paloille.

Se mikä noissa hiilikuitupaloissa on kanssa aika oleellista on sisäänajo, eli miten ne ensimmäisen kerran lämmität sekä myös millaisiin levyihin ne ensimmäisen kerran kosketuksensa ottaa.

Eli jos levyissä on vanhoja jarrujäämiä esim sintteripaloista, niin siitä ei carbon pala tykkää. Hieraise siis levyt puhtaaksi ekana 40 tai 80 karkealla hiekkapaperilla ja sitten ajamaan palat sisään.

Itse ajanut palat sisään niin, että ensimmäiset kolme jarrua vetänyt tasaisella ja piiiiitkällä jarrutuksella niin, että palat oikeasti lämpenevät kunnolla. Välissä ajaa useamman suoran verran radalla rauhaksiin, että palat sekä levyt jäähtyvät. Sitten taas sama uudelleen. Kolmannella jarruvedolla huomaat jo varmasti, kuinka paljon herkemmin palat alkavat puremaan. Sen jälkeen vaan kovaa ajoa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...



eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 19.09.13 - klo:13:03
Näitä vois kans kokeilla, Lucaksen carbon pala:
http://www.ebay.de/itm/290976836264?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Mä taas aattelin, että lyyään suzukeihin orkkispalat, tilataa vaikka kimpassa. Eikös sulle käy samat ku mulle ja fastriderille?

Powered by EzPortal