Jarrupaloista

Aloittaja tuomas, 04.05.13 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Ehdottomasti parhaat palat nuot GPFAX:t mitä oon kokeillu.
Kestääki hyvin, toiset palat vasta menossa tälle kesää.

Säädin jarrupainetta pääsylkästä pienemmälle, nyt on minusta tunnokkaampi jarruttaa, eikä etusormella kahvaa hipaistessa ole heti persereikä kohti taivasta.

wbaum

Onko noin hienoja pääsylkkiä mistä saa säätää jarrupainetta oikeesti olemassa?

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.09.14 - klo:22:26
Onko noin hienoja pääsylkkiä mistä saa säätää jarrupainetta oikeesti olemassa?
Jarskalla on kaikki mitä muilla ei ole.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 09.09.14 - klo:22:26
Onko noin hienoja pääsylkkiä mistä saa säätää jarrupainetta oikeesti olemassa?

Onhan noissa Carpimoton tarjous rempo-pääsylkissä säätö.
Löytyy jo melkeen joka toiselta kuskilta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.14 - klo:22:47
Onhan noissa Carpimoton tarjous rempo-pääsylkissä säätö.
Löytyy jo melkeen joka toiselta kuskilta.
Nii, tärkeintä ei ole mitä säätää, vaan se että säätää. Pari naksuu sinne tänne, osimoilleen näin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Ville S.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.14 - klo:13:53
EBC GPFA palat kesti 25 päivää.
Jotku halvat palat kesti 8 päivää. @Ville S. mitkä ne oli?

Lucasit Motonetistä, ~70€ / sarja... Taidan pitäytyä EBC GPFA:ssa tästä eteenpäin :).

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.14 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: jarska - 09.09.14 - klo:22:47
Onhan noissa Carpimoton tarjous rempo-pääsylkissä säätö.
Löytyy jo melkeen joka toiselta kuskilta.
Nii, tärkeintä ei ole mitä säätää, vaan se että säätää. Pari naksuu sinne tänne, osimoilleen näin.

Ei siinä ole kuin kaksi asentoa, mutta ruuvin kanta on jo ihan pyöreä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Ville S. - 09.09.14 - klo:23:07
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.14 - klo:13:53
EBC GPFA palat kesti 25 päivää.
Jotku halvat palat kesti 8 päivää. @Ville S. mitkä ne oli?

Lucasit Motonetistä, ~70€ / sarja... Taidan pitäytyä EBC GPFA:ssa tästä eteenpäin :).
No ehkä ne oli just sen kympin arvoset. hihi1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 09.09.14 - klo:19:55
Ajatteko ihan loppuun palat? Miten pirussa ne voi noin pitkään kestää?

Ei niitä loppuun toinna ajaa, joskus 50% jälkeen alkaa kahva painumaan uusia paloja enempi kun jarrut lämpenee ja vimonen milli on sitteen jo jarrutuntuma ihan onneton. Vakiopalat on vaan sen verran kovempaa tavaraa, että ne kestää. Toinen kestoa selittävä seikka voipi olla se, että ei vaan osaa jarruttaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.14 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.14 - klo:16:49
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.09.14 - klo:16:03
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.09.14 - klo:14:23
Hondan vakiopalat n. 15 päivää ajettu ja yli 50% pintaa jälellä.

Mitä noi kustantaa?

Ei tieta, tulla pyörän mukana. :D Rytkösen vakiopalat ainakin oli hinta-kestosuhteeltaan aika edukkaat noihin pehmeempiin verrattuna.
Noitten tänä kesänä kulutettujen kaveriks on sitten muutama pari paloja, joissa 70-90 prossaa pintaa jäljellä, joten ihan heti ei tartte ottaa selvää Hondan palojen hinnasta.

Oisko ne tommoset?
http://www.partzilla.com/parts/detail/honda/HP-06455-MFJ-D02.html

Saattaa olla...tohon hintaan on ainakin hinta-laatusuhde ihan tontilla. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Aihetta ylös, pitäis saada kesän varaosat mielummin jo ennen kauden alkua kuin varikolla kysellen.

Jonkin verran kuuluu juttua, että ebc:n palat eivät tykkää brakingin levyistä. Onko jollain kokemusta ja mikä tää mahdollinen ikävä combo on? Itsellä siis brembo m4 satulat, niissä brembon racing-palat, mitkä ne nyt olikaan, maksaa viittä vaille ihan helvetisti, toimivat kyl hyvin. Siis jopa kuulunut juttua että tappavat noi jarrulevyt?

Ebc gpfa olis selkeesti edullisempi ja luottopala monille kuitenki niin mietin täs mitä tekis. Vakiojarrulevyt kahdessa etuvanteessa ja sitten parissa muussa brakingit. Mielummin ehkä noilla brakingillä ajaisi kun ovat paremmat tuntumaltaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 03.04.16 - klo:13:32
Aihetta ylös, pitäis saada kesän varaosat mielummin jo ennen kauden alkua kuin varikolla kysellen.

Jonkin verran kuuluu juttua, että ebc:n palat eivät tykkää brakingin levyistä. Onko jollain kokemusta ja mikä tää mahdollinen ikävä combo on? Itsellä siis brembo m4 satulat, niissä brembon racing-palat, mitkä ne nyt olikaan, maksaa viittä vaille ihan helvetisti, toimivat kyl hyvin. Siis jopa kuulunut juttua että tappavat noi jarrulevyt?

Ebc gpfa olis selkeesti edullisempi ja luottopala monille kuitenki niin mietin täs mitä tekis. Vakiojarrulevyt kahdessa etuvanteessa ja sitten parissa muussa brakingit. Mielummin ehkä noilla brakingillä ajaisi kun ovat paremmat tuntumaltaan.
Ei ainakaan mulla ollu gpfa paloilla ja brakingin levyillä mitään ongelmaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

10.05.16 - klo:23:33 #72 Viimeisin muokkaus: 10.05.16 - klo:23:56 käyttäjältä wbaum
LainaaWARNING - MATRIX BRAKE ROTORS/DISCS AND EBC PAD COMPATIBILITY

EBC Brakes do NOT recommend or endorse metal matrix, ceramic or composite discs and EBC brakes pads are NOT compatible with these and will cause DISC damage. If in the years to come this changes, this message will be modified.
http://ebcbrakes.com/product/gpfa-brake-pads/

Eli mitähän noi brakingin levyt mahtaa olla vai eroaako materiaali oem-levyihin?

"All Braking Wave discs are made from their own special unique grade of stainless steel with a high percentage of carbon"

Liekö toi määritelmä täyttyy tuossa metal matrix-kohtaan...? Jotenki tuntus, että eikö se silti oo vaan ruostumatonta terästä, vaikka siinä reippaasti on hiiltäki seassa. Eli tuossa vois olla tarkoitettu jotain kevyemmän metallin comboa jonku muun aineen kanssa?

Edelleen täs arvon otanko noita gpfa:ta tilaukseen. Vastaava brembon z04 maksaa tuplat tuohon verrattuna.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.05.16 - klo:23:33
LainaaWARNING - MATRIX BRAKE ROTORS/DISCS AND EBC PAD COMPATIBILITY

EBC Brakes do NOT recommend or endorse metal matrix, ceramic or composite discs and EBC brakes pads are NOT compatible with these and will cause DISC damage. If in the years to come this changes, this message will be modified.
http://ebcbrakes.com/product/gpfa-brake-pads/

Eli mitähän noi brakingin levyt mahtaa olla vai eroaako materiaali oem-levyihin?

"All Braking Wave discs are made from their own special unique grade of stainless steel with a high percentage of carbon"

Liekö toi määritelmä täyttyy tuossa metal matrix-kohtaan...? Jotenki tuntus, että eikö se silti oo vaan ruostumatonta terästä, vaikka siinä reippaasti on hiiltäki seassa. Eli tuossa vois olla tarkoitettu jotain kevyemmän metallin comboa jonku muun aineen kanssa?

Edelleen täs arvon otanko noita gpfa:ta tilaukseen. Vastaava brembon z04 maksaa tuplat tuohon verrattuna.


Itse juuri eilen tilasin biimeriin kaksi settiä noita gpfa paloja ja levynä braking. Olisi kiva tosiaan viimeistään tässä vaiheessa tietää, voiko käyttää :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

rranta

sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti. Hakusessa itellä uus jarrupalamalli johon päätyä. SBS dual carbon, Brembo RC, AP racing testattu. Haku jatkuu...

Powered by EzPortal