Jarrupaloista

Aloittaja tuomas, 04.05.13 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

parjan_fin

Itsellä Yamahassa totesin parhaiksi paloiksi Brembon hiilikuitupalat, olikohan ne RC:t tms. Vaatii kunnollisen sisäänajon ja joka ajokerralla pienen lämmittämisen, niin toimii tosi hyvin. Ajoviikonlopun jälkeen hankasin aina pinnan rikki paloista ja ajoin ne sisään seuraavalla kertaa. Vaatii siis enemmän jumppaa, mutta jarrutuntuma pysyi loogisena koko ajan ja puree hyvin kiinni. Itse tykkäsin kovasti.

Levyinä siis Yamahan vakiolevyt.

Paloja testaillessa on hyvä aina putsata hiekkapaperilla vanhan palan jäämät pois levystä, niin ne ei pala uuden jarrupalan pintaan kiinni.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 10.05.16 - klo:23:33
LainaaWARNING - MATRIX BRAKE ROTORS/DISCS AND EBC PAD COMPATIBILITY

EBC Brakes do NOT recommend or endorse metal matrix, ceramic or composite discs and EBC brakes pads are NOT compatible with these and will cause DISC damage. If in the years to come this changes, this message will be modified.
http://ebcbrakes.com/product/gpfa-brake-pads/

Eli mitähän noi brakingin levyt mahtaa olla vai eroaako materiaali oem-levyihin?

"All Braking Wave discs are made from their own special unique grade of stainless steel with a high percentage of carbon"

Liekö toi määritelmä täyttyy tuossa metal matrix-kohtaan...? Jotenki tuntus, että eikö se silti oo vaan ruostumatonta terästä, vaikka siinä reippaasti on hiiltäki seassa. Eli tuossa vois olla tarkoitettu jotain kevyemmän metallin comboa jonku muun aineen kanssa?

Edelleen täs arvon otanko noita gpfa:ta tilaukseen. Vastaava brembon z04 maksaa tuplat tuohon verrattuna.

Metallimatriisikomposiitti tarkottaa metallia, johon on valun yhteydessä sekoitettu jonkin sortin kuitulanganpätkiä antamaan lisää lujuutta/sitkeyttä. Se on siis metallisen matriisin ja esim. keraamisen kuidun muodostama komposiitti. Samaan tapaan kuin hiilikuitu, joka muodostuu epoksista ja hiilikuidusta. Ei varmaan kellään tällä foorumilla tule ongelmaksi, että olis tuollaiset levyt.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: rranta - 11.05.16 - klo:08:32sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti.

Onko se muka joku ongelma, pyörähän pestään ja vahataan jokaisen ajokerran jälkeen.  :P

Hitokseen tykkään geepeeäfaaäxien tuntumasta ja kestosta, joten jatkan niiden käyttämistä.

rranta

Niin @jarska ongelma onki tässä se vauhti. Se on mulla nykysin niin hilijanen, että kaikki ehtivät kattoa niin pirun tarkkaa setilläki. Toista se on Raahen Marqeesilla joka Hondaansa paiskoo kaameeta kyytiä ympäri rataa. Näy ku musta vilahdus ku menee. Siitä ehdi etes numeroita erottaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: rranta - 11.05.16 - klo:08:32
sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti. Hakusessa itellä uus jarrupalamalli johon päätyä. SBS dual carbon, Brembo RC, AP racing testattu. Haku jatkuu...
Jotain ferodoo seuraavaksi?

Itsellä nyt olis preferenssinä kulutuskestävyys-hinta ja jonkintasoinen tuntuma. Purevuutta ja tehoa ei tarvi maksisti löytyä ja sama se jos pöllyyttävät, pöllyytänhän minäkin. Ja satuloista tippuu palat käteen kun irrottaa ne pumpuista niin aika nopeet ne on pestä...

brembon rc-pala olis kohtuuhintainen, lähellä gpfax, mut niinku Parjan tos sanoi niin vissiin aika tarkka huollosta ja ekat mutkat/kierroksen pitää hakee lämpöjä kohdalleen kun tuo "carbon ceramic" vissiin vaatii sitä. Kuluvatko nopeasti, dunno?

Goofy S

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.05.16 - klo:09:47

Onko se muka joku ongelma, pyörähän pestään ja vahataan jokaisen ajokerran jälkeen.  :P

Siinä kuulitte totuuden ja ainoan oikean toimintatavan. :)

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.05.16 - klo:16:47
Lainaus käyttäjältä: rranta - 11.05.16 - klo:08:32
sen verran tuosta gpfax palasta, että pölyää todella kovin. Sotkee pyörää ja satuloita tosi kovasti. Hakusessa itellä uus jarrupalamalli johon päätyä. SBS dual carbon, Brembo RC, AP racing testattu. Haku jatkuu...
Jotain ferodoo seuraavaksi?

Itsellä nyt olis preferenssinä kulutuskestävyys-hinta ja jonkintasoinen tuntuma. Purevuutta ja tehoa ei tarvi maksisti löytyä ja sama se jos pöllyyttävät, pöllyytänhän minäkin. Ja satuloista tippuu palat käteen kun irrottaa ne pumpuista niin aika nopeet ne on pestä...

brembon rc-pala olis kohtuuhintainen, lähellä gpfax, mut niinku Parjan tos sanoi niin vissiin aika tarkka huollosta ja ekat mutkat/kierroksen pitää hakee lämpöjä kohdalleen kun tuo "carbon ceramic" vissiin vaatii sitä. Kuluvatko nopeasti, dunno?

Ainakin mulla noi kesti hyvin. Huomattavasti paremmin kuin sintteripalat, mitä kokeilin myös. Kulutus oli samaa luokkaa kuin vakioiden kanssa, mutta vakioista hiipui tuntuma, mitä pidemmälle kisaa mentiin. Bremboissa tuntuma pysyi saman koko kisan ajan.

Tosin! Sateella noita en osannut käyttää, en saanut pidettyä niissä tarpeeksi lämpöä, joten sateella käytin vakiopaloja.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

rranta

On kait tämä jarrupalojen testaaminen osaltani vähän sellanen säkillä valoa mökkiin typpinen ratkasu vaan testataan ny ku ei muutakaan järkevää saa aikaan. Mieluisimmat tähän asti on ollu juurikin nuo @parjan_fin mainostamat Brembo RC Niillä oon ajanu nyt eniten. Seuraavaksi ajetaan vakiopaloilla ja EBC HH paloilla. Eikö se @Mikko K. testannu myös täysmetallisia tuolla Alastarossa. Ne saatto olla aika villit. Levyt vaan mahtaa kulua aika joutuin tuon tyyppisellä ratkasulla. Kuumuminen ja pureminen voi olla kans vähän erikoista...

Mikko K.

Kaikenlaista palaa tosiaan ollu alla.. tuntuma paloissa, jossa on pintaa metallilapun lisäksi,  on toki parempi. Kelloon tuo ei näyttäny vaikuttavan. Nyt alle tuli sbs:n sintteri palat sekä rcs19 puristin brembom nestesäiliöllä. Näillä pysähtyy varmaan eniten.

wbaum

Koitin kattoa mitkä mulla oli viime kesänä viimeisenä alla niin ei tekstin palaakaa näkyvissä. Laitan varmaan brembo rc:tä jonku paketin tulemaan, 55e setiltä olis hintaa italiaanoilta.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.05.16 - klo:23:22
Kaikenlaista palaa tosiaan ollu alla.. tuntuma paloissa, jossa on pintaa metallilapun lisäksi,  on toki parempi. Kelloon tuo ei näyttäny vaikuttavan. Nyt alle tuli sbs:n sintteri palat sekä rcs19 puristin brembom nestesäiliöllä. Näillä pysähtyy varmaan eniten.

Voi olla hieman outo tunne, kun jarrut puree  stoppie_gif   Ottaen huomioon, että olet tähän asti ajellut Botnialla ja Alastarolla paloilla, joissa ei ole pintaa enää lainkaan, sananmukaisesti  :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Huttu

^Kyllä Bobo pyörät tykkää kun niitä huoltaa välillä! Tiimikaverikin oli menneinä vuosina ajanut yhden setin uksi jarrupala väärinpäin, ei kuulemma huomannut eroa...

rranta

Lainaus käyttäjältä: rranta - 12.05.16 - klo:19:39
On kait tämä jarrupalojen testaaminen osaltani vähän sellanen säkillä valoa mökkiin typpinen ratkasu vaan testataan ny ku ei muutakaan järkevää saa aikaan. Mieluisimmat tähän asti on ollu juurikin nuo @parjan_fin mainostamat Brembo RC Niillä oon ajanu nyt eniten. Seuraavaksi ajetaan vakiopaloilla ja EBC HH paloilla. Eikö se @Mikko K. testannu myös täysmetallisia tuolla Alastarossa. Ne saatto olla aika villit. Levyt vaan mahtaa kulua aika joutuin tuon tyyppisellä ratkasulla. Kuumuminen ja pureminen voi olla kans vähän erikoista...
Palatestiä taas tehty muuten aivan tosi hauskan Endurance viikonlopun yhteydessä. EBC HH oli ensikierroksilla hyvä. Ei selkeesti tarvi lämpöä vaan purasee heti hyvin. Jarrutuntuma teho muuttui Motoparkissa n7 kierroksen kohdalla. En tykänny. Tuntuu että vähän hiipuu. Kovin paljon 10 kierrosta pitempää settiä en noilla ajanutkaan. Erinomaiseksi palaksi osottautui Kawasakin vakiopalat. Nehän menee myös tietyn ikäisiin Suzukeihin... Kaikilta ominaisuuksiltaan yllätyin. Ajoin Endurancen niillä. Eka setti 20kierrosta toinen 15. Hyvin toimi. Sama laulu sunnuntain ajot. Noilla jatkan. Pitääkin @visu laitella sähköpostia ja tilata lisää.

murmela

Lainaus käyttäjältä: rranta - 16.05.16 - klo:13:05
EBC HH oli ensikierroksilla hyvä. Ei selkeesti tarvi lämpöä vaan purasee heti hyvin. Jarrutuntuma teho muuttui Motoparkissa n7 kierroksen kohdalla. En tykänny. Tuntuu että vähän hiipuu. Kovin paljon 10 kierrosta pitempää settiä en noilla ajanutkaan. Erinomaiseksi palaksi osottautui Kawasakin vakiopalat
Mikä mopo sul on/ mitkä jarrusatulat siin on?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

rranta

17.05.16 - klo:00:07 #89 Viimeisin muokkaus: 17.05.16 - klo:00:12 käyttäjältä rranta
Suzuki 1000 K7 Tokico Brembon sylkkä

Powered by EzPortal