Jarrupaloista

Aloittaja tuomas, 04.05.13 - klo:12:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: tomik - 21.06.16 - klo:22:54
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.

Mielenkiintoista. Itsellä on Brakingin levyt ja ostin kokeiluun pari settiä gpfax paloja. Pari kertaa nyt kauden alussa menty aika kovaa nutulleen ilman omaa syytä, toisella kertaa tekninen vika ja toisella ajettiin päälle. Saa nähdä, mitä nyt tapahtuu Kemorassa, jatkuuko huono karma... stoppie_gif
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tomik - 21.06.16 - klo:22:54
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.
Yksittäistä tapausta en kyllä laittaisi jarrupalan syyksi. Ennemminkin jarrusatulaan kertynyt lika tms. vois aiheuttaa tuommoista, mutta ei palat. Esim. 990 Superduken satuloissa rupes palat kanittamaan kun satulaan kertyi likaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.06.16 - klo:09:00
Lainaus käyttäjältä: tomik - 21.06.16 - klo:22:54
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.
Yksittäistä tapausta en kyllä laittaisi jarrupalan syyksi. Ennemminkin jarrusatulaan kertynyt lika tms. vois aiheuttaa tuommoista, mutta ei palat. Esim. 990 Superduken satuloissa rupes palat kanittamaan kun satulaan kertyi likaa.
Niin @tomik ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1

wbaum

Kas siellä se braking&ebc combo nyt on. Onkos rsv:ssä m4 satulat vai mitkä?

Eilen löin brembo rc:t alle kemoraa varten. Laadukkaan näköiset kyl, ei röpöjä yms metallissa yms. Mainittakoon nyt tässä välissä, että ehtivät toiseen satulaan mennä jo ylösalaisin sisään ja pultit kiinni kun hokasin vasta asian. Todennäköisesti vielä olisivat toimineetki noinkin päin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: rranta - 22.06.16 - klo:13:44
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 22.06.16 - klo:09:00
Lainaus käyttäjältä: tomik - 21.06.16 - klo:22:54
Joo Kemorassa paluusuoran päässä veti eturenkaan lukkoon ihan yllättäen. Brakingin piparilevyt. EBCn palat vieläkin käytössä sen verran että saa varaston ajettua loppuun, levyt on vaihtunu. Ei oo ollu ongelmia levyjen vaihdon jälkeen. Brembo RC palat seuraavaksi testiin.
Yksittäistä tapausta en kyllä laittaisi jarrupalan syyksi. Ennemminkin jarrusatulaan kertynyt lika tms. vois aiheuttaa tuommoista, mutta ei palat. Esim. 990 Superduken satuloissa rupes palat kanittamaan kun satulaan kertyi likaa.
Niin @tomik ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1
Silti etsisin sitä syytä vielä jostain muusta kuin paloista.

Edit. Menikö etunen lukkoon ennen vai jälkeen jarrukahvan painamisen?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

tomik

Lainaus käyttäjältä: rranta - 22.06.16 - klo:13:44
Niin @tomik ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1

No perhana, pitäiskö mennä pesemään jarruja... :)

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: tomik - 22.06.16 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: rranta - 22.06.16 - klo:13:44
Niin @tomik ne sun satulat ja männät on ollu paskaset. Ne jotka tietää ko. mopon ja sen kuskin... hihi1

No perhana, pitäiskö mennä pesemään jarruja... :)


Likaiset... jarrut.. likainen ..... mieli.. :-D
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Peksu

Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Peksu - 02.05.17 - klo:20:13
Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?
Emmä oo koskaan levyille tai paloille tehny mitään. Jarrutellu alusta asti ihan normaalisti.
Ainoo ero on siinä että parilla/ muutamalla ensimmäisellä jarrulla ei tuu tehoo normaalisti.
Toinen kierros onki sit ollu jo omaa kovaa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

TommoKe

Brembon sc paloissa itessään on se punainen pinta päällä, joka hiukan hioo levyä aluks.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

HPi

Lainaus käyttäjältä: Peksu - 02.05.17 - klo:20:13
Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?

Perussetti kun vaihtaa palat (niin katu kuin ratapyörään); levyt irti ja liuoitinpesuainekylpy (yleensä olen päivän päästä pyöritellyt niittejä ja antanut lillua päivän lisää), levyn huuhtelu, kuivaus ja porakoneen messinkiharjalla pintojen läpikäynti (tarkoitus on ajaa pois urista mahdollinen vanhan palan materiaali ei hiota tai oikaista pintaa), satuloiden pesu ja mäntien kirkkauden tarkistus sekä satulan vastinpinnan (mihin palat nojaavat) kulumisen tarkastus. Joihinkin satuloiden olen suoristanut vastinpinnan (vilkkaalla mielikuvituksella voisi luulla kuopille kuluneella vastinpinnalla olevan jotain vaikutusta toimintaan). Ja tämä kaikki on varmaan 98%:sti turhaa hommaa ;)

wbaum

Lainaus käyttäjältä: HPi - 03.05.17 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: Peksu - 02.05.17 - klo:20:13
Mitäs kaikkea olikaan hyvä muistaa uusia jarrupaloja laittaessa? Orkkispalat alkaa olla ehtoopuolella ja satulat sopivasti atomeina, niin ajattelin laittaa nuo Brembon SC:t kokeiluun, kun ovat jo tovin keränneet pölyä tallin hyllyllä. Ei vaan ole tarvinnut vielä tähän mennessä vaihtaa paloja. :-[

Levyille piti ainakin näyttää hiomapaperia, vaan tarvitseeko paloista rikkoa pintaa jotenkin? Ovat siis käyttämättömät.
Mitäs muuta? Ensimmäiset jarruttelut varmaan hieman maltillisemmin?

Perussetti kun vaihtaa palat (niin katu kuin ratapyörään); levyt irti ja liuoitinpesuainekylpy (yleensä olen päivän päästä pyöritellyt niittejä ja antanut lillua päivän lisää), levyn huuhtelu, kuivaus ja porakoneen messinkiharjalla pintojen läpikäynti (tarkoitus on ajaa pois urista mahdollinen vanhan palan materiaali ei hiota tai oikaista pintaa), satuloiden pesu ja mäntien kirkkauden tarkistus sekä satulan vastinpinnan (mihin palat nojaavat) kulumisen tarkastus. Joihinkin satuloiden olen suoristanut vastinpinnan (vilkkaalla mielikuvituksella voisi luulla kuopille kuluneella vastinpinnalla olevan jotain vaikutusta toimintaan). Ja tämä kaikki on varmaan 98%:sti turhaa hommaa ;)
:o 

TommoKe

Öh... Miks IHMEESSÄ toi levyjen kans pelaaminen??? Tiän kokemuksesta, etä susukin levyt on surkeita(kolme sarjaa takuuseen), mutta toi vaiva.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

murmela

Tiirailin alastarossa jarrupaloja ett ne rupee oleen aika finaalissa, mutta en viittiny vaihtaa kesken päivän jotta enkan metsästys ei ois häiriintyny jos jarrutuntuma ois muuttunu.

Ajossa en huomannu jarruissa mitään kummallista, ja esim datan mukaan vedin enkkakierroksella lemminkäiseen miehekkään mutta pehmeän 1,664 G:een jarrun alotuksen, ja siitä takarengas radan pinnassa leijuen nätin lineaarisen kevennyksen. Perä on laskeutunut hieman vinossa alas kun mopo tehnyt pienen ässän jarrun aikana.

Tänään vaihoin (EBC GPFAX) palat. #StraightOuttaOwen

Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Brembo rc:t kesti 5 aktiivista ratapäivää, kun vetää ihan limitille. Tuntuu että päivän saa lisää kun lyö moottorijarrut päälle takas.

Powered by EzPortal