RGV250

Aloittaja pienisopoapina, 21.04.13 - klo:10:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Kohtuullisen kokoinen katupyörähimo iskeytyi päälle. Johtunee osittain tuosta mun kisailuprojektin jatkuvista vastoinkäymisistä, aivot tarttee korvaavia kiihokkeita. Samaan aikaan nettimotoon on ilmestynyt pari lapsuuden haavemopoa, nimittäin rgv250:siä.

Mitään järkeehän tuommoisen valitsemisessa kadulle ei ole, mutta eipä näissä mun muissakaan hommissa. Komia tuollaisella olisi kerholle ja takaisin ajella ja Kemorassakin kaikki olisivat kateellisia.
Sattuuko joku palstalainen tunteen jompaa kumpaa nettimoton rgv:tä? Tuo alkuperäiskatteinen olisi mieluisampi.
http://www.nettimoto.com/suzuki/rgv
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Turder

Ei ne niin kauheita ole kadulla. Veljellä on Aprilia RS250 eli RGV:n koneella oleva Aprilian kakspuokki. Taitaa olla männänvaihtoväli 16tkm eli varmasti pari vuotta ajaa ilman isompaa remppaa. Eniten "harmia" tulee perus 2t-jutuista eli tuorevoiteluöljyn huolehtiminen, pakoaukonsäätimien säännöllinen puhdistus jne. Ostaessa broidi vaihtoi siihen männät ja kaikki laakerit, hyvä talviprojekti. Sitten on ajanut kaksi kesää ongelmitta. Yksi pakoaukon säädin hajosi, mutta onneksi huomasi sen ajoissa eikä kerennyt putoamaan sylinteriin. Hommasi siihen paremmat jonkun italialaisen tekemät tilalle, vakiot on 3-osaiset jolloin niistä tuppaa hajoamaan osien välinen kiinnitys. Lisäksi Giannellin putkilla lähti painoa pois hurjasti ja äänet alkaa olemaan GP-tasolla. Bensaa vie n. 6-7l satasella ja tankki 20 litraa niin pääsee pitkälle ja on käyty tourinkiakin ajamassa näillä.

Tonnisten/kusiaisten jälkeen tuo on ihan uskomattoman ketterä. Vaikka RSV4 on ketterä niin meinasin silti vetää sisämutkasta ulos kun viime kesänä vaihdettiin pyöriä ajolenkillä. Olin toki ajanut RS250:llä aiemminkin mutta silti se aina yllättää. Lisäksi kun ei ole moottorijarrua niin alkuun on vähän hakemista. Minusta noissa on sopivasti tehoa, kulkee yli 200kmh ja ajaminen on hauskaa kun saa kunnolla käytettyä pyörän potentiaalia. Tehoa on ehkä n. 60-65hp ja painaa jonkun 140kg. Rengaskulutus pientä, voi ajaa pehmeillä nakeilla jne. Osat halpoja, olikohan orkkismännät pari kymppiä kappale, jarruihin/alustaa käy samat osat kuin muilla (perus Showaa, Bremboa jne.) eli budjettiharrastajelle todella paljon hauskaa pikkurahalla. Eikä arvokaan noissa laske jos joskus haluaa myydä eli omat saa kyllä pois.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Turder - 21.04.13 - klo:11:01
eli budjettiharrastajelle todella paljon hauskaa pikkurahalla. Eikä arvokaan noissa laske jos joskus haluaa myydä eli omat saa kyllä pois.

Kiitti vinkeistä. Sattuisko sulla olemaan käyntiä Porvoossa ja/tai Espoossa ja samalla kurkkaisit noita mopoja ?  Mää voisin sillä aikaa käydä pankissa. Kumpikin noista vaikuttaa hyviltä. Espoon peli ois ehkä parempi, mutta Porvoon pelissä ois alkuperäiset katteet.

www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jussi040

Tollanen ollu aikanaan tuliterä ja b luokkaa tuli ajeltua,muistaakseni noita oli toinenkin radalla,olikohan vuosi 90

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: jussi040 - 21.04.13 - klo:13:37
Tollanen ollu aikanaan tuliterä ja b luokkaa tuli ajeltua,muistaakseni noita oli toinenkin radalla,olikohan vuosi 90

Satutko muistamaan Kemoran kierrosaikoja?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

JPB

Kannattaa varmaan vielä molitorille? Soittaa, niillä oli musta rgv myynnisä ja vähän epäilen olisiko mennyt kaupaksi.

Himoinnut itsekkin noita pitkänaikaa, no ostan sit sulta halvalla pois kun kyllästyt hajuun :D


jussi040

B on menny jossain 20 pintaan osa alle,pitäis penkoa vanhoja tulosteita sieltä sais fakta tietoa

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.04.13 - klo:20:19
Kelpaako noi?


Kiitti linkistä, mukava katsella vanhoja tuloksia, mutta sukisukeja ei ollu 250-luokassa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Turder

Tarjonta niin vähäistä, että melkeen kannattaa suosiolla ostaa se mitä nyt löytyy, jos siis on ostamassa. Ulkomailta saa sitten jo vähän valita.

Jos 250cc 2t kyykky kiinnostaa niin voin suositella tuota Apriliaa. On kaikista modernein noista ajettavuudeltaan, ulkonäötään ja tekniikkaa siis RGV:stä. Tietty joillekin RGV on nostalginen, joten mikäs siinä.

fredator

Itsellä ollut näitä kaksi ... tankki löytyy vielä hyllyltä jos kaipaat joskus :-)

katso rgv250.co.uk niin siinä on tuhdisti asiaa rgv:stä ... ja thetuningworks.co.uk myy vaikka mitä herkkupaloja noihin :-)


pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: fredator - 23.04.13 - klo:21:41
katso rgv250.co.uk niin siinä on tuhdisti asiaa rgv:stä ... ja thetuningworks.co.uk myy vaikka mitä herkkupaloja noihin :-)

Kiitos noista. Kutina ei ole poistunut. Santarters lupas lähettää lääkettä. Periaatteessa tuo firma on Alonso/Räikkönen jupakan takia poikotissa, mutta Räikkönen on jo näyttänyt epsanjalaisille miten kana pissii.

Tuo kaljafirmamainospyörä vaikuttais teknisesti paremmalta, mutta siihen pitäis saada jostain alkuperäisellä maalauksella olevat katteet. Jos joku tietää, niin vinkkejä peliin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

fredator

Alkuperäiset, hyväkuntoiset katteet ovat kylläkin vaikeasti löydettävissä. Ja olen saanut sen vaikutelman  että kiina-katteet rgv:hen ovat suhtkoht huonolaatuiset (=vaati työtä ennen kun sopivat).

Mutta, muuten on siinä mielessä hyvä malli että kaikenlaisia viriosia vielä valmistetaan siihen :-)

Mikko K.

24.04.13 - klo:21:13 #13 Viimeisin muokkaus: 24.04.13 - klo:21:15 käyttäjältä Mikko K.
Toi 250 RGV on kyllä yks hienoimpia mopoja mitä on ikinä tehty. Joskus isona ja rahamiehenä menen Australiaan ja laivaan sieltä kontillisen noita vanhoja 2t helmiä. Toi 250cc luokka oli siellä ainakin 2000-luvun alussa vielä niitä pyöriä millä suurin  osa 16 vuotiaana aloitteli, tämän päivän tilannetta en tiedä. Tarjontaa sieltä löytyy kuitenkin todella paljon.

Mulla on 125cc gamma. Vähän kahden vaiheilla, tekiskö siitä treenimopon  vai tekiskö 80-luvun henkeen käyttö entisöinnin ko. laitteelle. Kilvissä kuitenkin ja katteet löytyy, tosin ei enää orkkis väreissä :/

Powered by EzPortal