Ohjausiskareista...

Aloittaja timppa, 20.02.12 - klo:01:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 21.12.14 - klo:21:55
Kun tuo öhlinssi on huollettu, niin naksut kiinni -asennossa se ei liiku mihinkään. Tai ainakaan käsivoimin.
Joo, kiinni on kiinni ja vastaavasti täysin auki asennossa vaimennus on aika liki nollaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Vahingossa löysin hyvän huolto-ohjeen Öhlinssin ohjausiskarille. 

http://www.rogueracing.org/dk/sdwm.pdf

ile90

onko kellään kokemusta toby ohjausiskarista. huonosti löytyy interwebistä juttua kyseisestä merkistä. itselläni on moinen. eilen huomasin että iskari oli märkä. huoltaako joku kyseistä merkkiä?

Birke

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.04.15 - klo:10:04
onko kellään kokemusta toby ohjausiskarista. huonosti löytyy interwebistä juttua kyseisestä merkistä. itselläni on moinen. eilen huomasin että iskari oli märkä. huoltaako joku kyseistä merkkiä?
Valmistajan sivujen mukaan Suomen jälleenmyyjä on RM Heino. Kysäse aluksi vaikka sieltä, mutta luulen että huolto onnistuu asiansa osaavilta mp-huolloilta muiltakin.

Pari linkkiä:

http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb/TobyDamper/GPZtobyDamper.html
http://www.risingsuncycles.com/images/toby_dampers/Toby_Steering_Dampers.htm

Ps. Tutun näkönen pyörä tuossa sun profiilikuvassa :)

Damsku

Löytyykö jotain edullista kiinnitysratkasua R6R ohjausiskarille, jolla sen sais pois tosta tankin/yläkolmion päältä?

tamik87

Mulla on imutorven kyljessä kiinni

Damsku

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 26.07.15 - klo:22:35
Mulla on imutorven kyljessä kiinni


Kyl mää sen tiiän. Mut lähinnä millasilla kiinnikkeillä? :)

vernerik

Mä oon laittanu ihan kumipäällysteisellä jykevähköllä putkiklemmarilla ohjausiskarin kiinni etupumppuun. Klemmariin on hitsattu pitkä mutteri, johon iskari kiinnittyy. Moni sitä on kauhistellut, mutta kaikki släpperit, kaadot, vatkaukset ja muut se on kestänyt liikahtamatta milliäkään. Ei varmaan paras, mutta näyttää toimivan ongelmitta.
Yamaha R1 -08

visu

Lainaus käyttäjältä: ile90 - 19.04.15 - klo:10:04
onko kellään kokemusta toby ohjausiskarista. huonosti löytyy interwebistä juttua kyseisestä merkistä. itselläni on moinen. eilen huomasin että iskari oli märkä. huoltaako joku kyseistä merkkiä?

Tarvittaessa Tobyn huolto onnistuu täällä. T: Motoville (huolto ät motoville piste fi / 0400 940610 )

Mattirk

Kävinpä vähän ropaamassa mopoa joka vielä talven jäljiltä tallissa. Siinä sitä vekslatessa renkkasin ohjausta ees taas ja tuli fiilis että onko tuo ohjausiskari ollenkaan hengissä, S1000RR orkkis vuodelta 2010. Ei mitään muistikuvaa miltä tuo viime kesänä tuntui, mitenkäs tuon äkkiä testaisi että onko siitä mihinkään? Kapistuksen päivitys parempaan on ollut mielessä mutta unohtui talven aikana, onkohan vatkausta luvassa Alastarossa viikonloppuna...

T1mppa

15.05.18 - klo:09:28 #55 Viimeisin muokkaus: 15.05.18 - klo:09:30 käyttäjältä T1mppa
Jos siitä löytyy klappia, ni sit on huolto edessä. Jos jaksat ottaa sen irti, niin toisella kädellä pidät rungosta kiinni ja toisella tangosta. Sitten liikuttelet niitä. Jos tuntuu olevan liikkeissän jämpti, eikä liikkeen aloitusosassa ole tyhjää, niin sitten se varmaan toimii ihan ok. Jos on kuitenkin klappia/löysää liikettä alussa, niin sitten siellä on himppu ilmaa (eli nestettä kadonnut) ja se ei enää tukevoi ohjausta yhtä hyvin.

Voit kuvitella kuinka monta millilitraa öljyä siellä iskarin sisällä on. Ja rata-ajossa öljyt on kovassa käytössä, joten ei se hirveän pitkään hyvin toimivana kestä. Yleensä ohjausiskarit huolletaan kerta vuoteen, kuten muutkin iskarit (tietty riippuu ratamääristä, mutta nyrkkisääntönä).

Laitetaans vielä mainos: Minä ja kaverini ollaan huollatettu useammassa paikassa, mutta ainoastaan Gustafsson racing Karkkilasta on saanut tehtyä pitkäikäisiä ja toimivia.

wbaum

Oma iskari tuli huollettua. Mulla oli vähän ilmaa toki, mutta siel oli myös mekaaninen klappi männässä. Olisko tuokin saanu "vähän iskua" joskus...

Muuten meni hyvin, mut surkea iskariöljy oli jotain mineraalipaskaa ja on kovin lämpöriippuvaista. Eli saa naksutella iskaria vähän sääolosuhteiden mukaan.

Mattirk

Enpä jaksanut alkaa ihmetellä tuota 8 vuotta vanhaa orkkista, se kun ei ole kovin kummoinen oli toimiva tai ei. Ratkaisu on nimeltään Öhlins.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 15.05.18 - klo:15:49
Enpä jaksanut alkaa ihmetellä tuota 8 vuotta vanhaa orkkista, se kun ei ole kovin kummoinen oli toimiva tai ei. Ratkaisu on nimeltään Öhlins.

Öhlinssistä on paljon hyviä kokemuksia. Ne toimii hienosti!

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.05.18 - klo:09:48
Lainaus käyttäjältä: Mattirk - 15.05.18 - klo:15:49
Enpä jaksanut alkaa ihmetellä tuota 8 vuotta vanhaa orkkista, se kun ei ole kovin kummoinen oli toimiva tai ei. Ratkaisu on nimeltään Öhlins.

Öhlinssistä on paljon hyviä kokemuksia. Ne toimii hienosti!
Kunhan huoltaa säännöllisesti ja huollon yhteydessä vaihtaa myös sen lämpölaajenemista kompensoivan kumin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal