Ohjausiskareista...

Aloittaja timppa, 20.02.12 - klo:01:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marko_

Ainakin henk koht ajan mopoa juurikin näin vastaohjaus/työnohjaus periaatteella.

slowrider

06.08.13 - klo:01:29 #31 Viimeisin muokkaus: 06.08.13 - klo:01:31 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: timppa - 06.08.13 - klo:01:18
Varmaan on moni asia muuttunut, mutta fysiikan lait tuskin!   confused_thinking
Toi on vanha video ja vaan yksi demo asiasta. Toi on ihan helppo koittaa itekin pyörän päällä ollessa.

Huonosti asian ilmaisin. Eli Pisti vain silmään toi keith coden video ja tarkoitin että sitä ei kannata pitää kokonaisuudessaan toimivana oppaana ratailun suhteen. Ajolinjat jne on vähän erit nykyään. Vastaohjaus toki toimii niin kuin ennenkin :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 06.08.13 - klo:01:29
Lainaus käyttäjältä: timppa - 06.08.13 - klo:01:18
Varmaan on moni asia muuttunut, mutta fysiikan lait tuskin!   confused_thinking
Toi on vanha video ja vaan yksi demo asiasta. Toi on ihan helppo koittaa itekin pyörän päällä ollessa.

Huonosti asian ilmaisin. Eli Pisti vain silmään toi keith coden video ja tarkoitin että sitä ei kannata pitää kokonaisuudessaan toimivana oppaana ratailun suhteen. Ajolinjat jne on vähän erit nykyään. Vastaohjaus toki toimii niin kuin ennenkin :)

Tuo Coden pätkä toimii hyvänä oppaana mutka-ajon opetteluun, mutta ei enää oikein toimi jos aikoo tähdätä kisakuskien tasolle. Eli sanotaan, että toimiva pätkä ja kohderyhmänä ratailua aloittelevat katumotoristit.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.08.13 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 06.08.13 - klo:01:29
Lainaus käyttäjältä: timppa - 06.08.13 - klo:01:18
Varmaan on moni asia muuttunut, mutta fysiikan lait tuskin!   confused_thinking
Toi on vanha video ja vaan yksi demo asiasta. Toi on ihan helppo koittaa itekin pyörän päällä ollessa.

Huonosti asian ilmaisin. Eli Pisti vain silmään toi keith coden video ja tarkoitin että sitä ei kannata pitää kokonaisuudessaan toimivana oppaana ratailun suhteen. Ajolinjat jne on vähän erit nykyään. Vastaohjaus toki toimii niin kuin ennenkin :)

Tuo Coden pätkä toimii hyvänä oppaana mutka-ajon opetteluun, mutta ei enää oikein toimi jos aikoo tähdätä kisakuskien tasolle. Eli sanotaan, että toimiva pätkä ja kohderyhmänä ratailua aloittelevat katumotoristit.

Se on hyvä video, mullakin löytyy.
Pikku pössiksessä säädellään alustaa ja ajellaan tosi rennosti, työntö-vääntö-ohjaten.

timppa

Jaa, se on vissiin kevät, kun alkoi taas tuo Bitubo vuotamaan...

wehna

Lainaus käyttäjältä: timppa - 30.04.14 - klo:13:58
Jaa, se on vissiin kevät, kun alkoi taas tuo Bitubo vuotamaan...

Jos vuoto häiritsee niin kiikuta se meille huoltoon :)
Löytyy todennäköisesti osatkin hyllystä jos on SSW-malli.

Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

timppa

01.05.14 - klo:19:11 #36 Viimeisin muokkaus: 02.05.14 - klo:10:44 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: wehna - 01.05.14 - klo:17:19
Jos vuoto häiritsee niin kiikuta se meille huoltoon :)
Löytyy todennäköisesti osatkin hyllystä jos on SSW-malli.
Täytyypä lähetellä, kunhan ehtii... Voi sitte hyvillä mielin myydä huollettuna, kun vaihtaa merkkiä.
Joo, musta ssw...

Juha_K

20.12.14 - klo:09:12 #37 Viimeisin muokkaus: 22.12.14 - klo:16:42 käyttäjältä jarska
Lisää Ducatiin tarkoitettuja osia Suikkaan. Millä asetuksella porukka on pitänyt ohjausiskareitaan?
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

T1mppa

20.12.14 - klo:10:05 #38 Viimeisin muokkaus: 20.12.14 - klo:19:05 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.12.14 - klo:09:12
Millä asetuksella porukka on pitänyt ohjausiskareitaan?

Itse pidin jäykällä. Huollettu samanlainen oli mulla 7 naksua auki.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.12.14 - klo:09:12
Lisää Ducatiin tarkoitettuja osia Suikkaan. Millä asetuksella porukka on pitänyt ohjausiskareitaan?
[img]http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Gixxer/IMG_20141219_191538_zpsfnbx7opm.jpg
Niin tiukalla kuin mahdollista ilman, että haittaa ajamista. Varikolla kääntely saa vaatia vähän voimaa. Aiemmin pidin mahdollisimman löysällä, mutta Kallion Mikan ohjeesta kiristin tuota reilusti ja onhan se kivempi ajella kun ei lyö käsille oikeestaan koskaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Niin tiukalla että syö kaikki ravistukset pois ja kuitenkin niin löysällä kuin mahdollista. Huollettuna seitsemän naksua täysin auki asennosta kiinni päin. Koko alue muistaakseni joku +20 naksua. Eikä tosiaan tarvitse voimaa mopon ohjaamiseen ja vastaavasti ei ravista vaikka eturengas tulee vinosti takas rataan keulimisesta.

Asetus riippuu paljon mopon vakaudesta. Nykyistä kun vertaa aiempiin gixxereihin, niin löysemmällä ohjausiskarilla voi mennä kun mopo on paljon vakaampi ja kääntyy silti paremmin :)

Juha_K

^Kiitos vastauksista. Täytyy testailla mikä on hyvä. Ihan hyvin vakiokin pelasi jäykemmillä öljyillä, mutta kun tollaisen sai 130 eurolla niin ei oikein voinut jättää ostamatta. :D
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.12.14 - klo:10:30

Niin tiukalla kuin mahdollista ilman, että haittaa ajamista. Varikolla kääntely saa vaatia vähän voimaa. Aiemmin pidin mahdollisimman löysällä, mutta Kallion Mikan ohjeesta kiristin tuota reilusti ja onhan se kivempi ajella kun ei lyö käsille oikeestaan koskaan.

Sama täällä. Tuo buimuri kun on vielä pahanlaatuinen vikuroimaan isoilla vaihteilla kallellaan avatessa. Mulla 5 naksua auki, ja on niin jähmeä, että vähän varikolla kääntyilee kulmikkaasti.

Goofy S

21.12.14 - klo:00:28 #43 Viimeisin muokkaus: 21.12.14 - klo:12:42 käyttäjältä Goofy S
Älkää vääntäkö liian tiukalle.
Jos iskari on esim. MotoVillen rakentama niin tiukalla se on oikeesti tiukka.
Saattaa kiinnikkeistä revetä jos sattuu kunnon röykky kohdalle.

T1mppa

Kun tuo öhlinssi on huollettu, niin naksut kiinni -asennossa se ei liiku mihinkään. Tai ainakaan käsivoimin.

Powered by EzPortal