Yamaha Center cupin kisat alkavalla kaudella

Aloittaja Jukka_R, 23.04.13 - klo:12:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.06.13 - klo:13:54
Myös paikat 9 ja 12 olisivat kelvanneet, ruuduista 10 ja 11 ei oikein kärkikahinoihin nousta kun tulee eteen sumppu. Ennuste osoittautui oikeaksi:

http://www.youtube.com/watch?v=YSXZ03sEyWE&feature=youtu.be


Boldatun allekirjoitan täysin. Itsehän lähdin ruudusta 6.
Valot sammuu, Kaitsu jää hitusvinkulan karvan verran viivalle ja päätin yrittää oikealta puolelta. Someron Markolta pienet keulat jonka vuoksi jouduin kääntämään kaasua kiinni etten aja perään. Siinä vaiheessa olikin 6-7 pyörää edessä viuhkamuodostelmassa. Reunassa näytti olevan hyvin tilaa.  ;)
Ei kovaa mutta täysillä!

app

17.06.13 - klo:06:16 #31 Viimeisin muokkaus: 17.06.13 - klo:06:53 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.06.13 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 16.06.13 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.06.13 - klo:13:54
Oma aika-ajoni meni munilleen eilen. Ajalla 1:27.652 heltisi kahdeksas ruutu. Yhtään puhdasta kierrosta en saanut.

Ihan oma moka, jos et saanut yhtään puhdasta kierrosta. Siellä oli lopussa lähes puolikas rataa tyhjää. Kannattaa vaan tulla ratavarikolle tsekkaan tilanne ja valita sopiva rako (tämän varmaan kyllä jo tiesitkin).

Kävin neljästi. Muistaakseni olin joskus aikaisemminkin osallistunut aika-ajoon, mutta tuosta en ole aivan varma. Oma mokani oli myös sijoitukseni, nopeammin ajamalla olisin ollut ensimmäinen. Tälläkään kertaa ei onnistunut. Mutta se on totta, että varikolta ja etenkin kotikatsomosta asiat näkee parhaiten.

On se vaan niin arpapeliä, että saa edes sen yhden ainoan puhtaan kierroksen, kun joutuu lähtemään radalle ajamaan kärjen vauhtia, silloin kun siellä on 15 mopoa, joista lähes kaikki hitaampia, ja aikaerot hitaimpiin nähden isot. Itse ajoin kemorassa ratapäivän aikana muutama viikko sitten noin 25 kierrosta, kun olin neljään ryhmään jaetun päivän aikana toiseksi nopeimmassa ryhmässä, koska en viitsinyt mennä sotkemaan kisaan treenaavien kuskien ajoa. Radalla oli 23 pyörää, eivätkä kaikki yhtaikaa. Sain koko päivänä 2 puhdasta kierrosta, mutta eipä se tuossa kohtaa haitannut, kun oli vaan tavallinen treeni, ja itsekkin keskityin vaan linjojen löytämiseen ja ajoasennon hiomiseen.

Täysin eri juttu kun on kysesssä aika-ajo. Sinä et voi jäädä siihen portille kyttäämään kokonaisen kierroksen ajaksi itsellesi sopivaa rakoa, kun takana odottaa muitakin kuskeja radalle pääsyä. Ja vaikka voisitkin, siellä saattaa olla edessä jo ekalla kellotettavalla kierroksella jokunen 10-15 s hitaampi. Kierros on pilalla käytännössä aina, koska ohittamispaikka ei satu useinkaa niin ettei tarvitse keventää. Aina joudut ainakin yhden mutkan köröttelemään perässä, ja se kierros oli siinä.

Kehokisassa, kun jaettiin porukka 1.28 vauhdin kohdalta kahtia, sujui paremmin, mutta säännöt on säännöt, ja niillä ajetaan.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: app - 17.06.13 - klo:06:16
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 16.06.13 - klo:16:22

Kävin neljästi. Muistaakseni olin joskus aikaisemminkin osallistunut aika-ajoon, mutta tuosta en ole aivan varma. Oma mokani oli myös sijoitukseni, nopeammin ajamalla olisin ollut ensimmäinen. Tälläkään kertaa ei onnistunut. Mutta se on totta, että varikolta ja etenkin kotikatsomosta asiat näkee parhaiten.

On se vaan niin arpapeliä, että saa edes sen yhden ainoan puhtaan kierroksen, kun joutuu lähtemään radalle ajamaan kärjen vauhtia, silloin kun siellä on 15 mopoa, joista lähes kaikki hitaampia, ja aikaerot hitaimpiin nähden isot. Itse ajoin kemorassa ratapäivän aikana muutama viikko sitten noin 25 kierrosta, kun olin neljään ryhmään jaetun päivän aikana toiseksi nopeimmassa ryhmässä, koska en viitsinyt mennä sotkemaan kisaan treenaavien kuskien ajoa. Radalla oli 23 pyörää, eivätkä kaikki yhtaikaa. Sain koko päivänä 2 puhdasta kierrosta, mutta eipä se tuossa kohtaa haitannut, kun oli vaan tavallinen treeni, ja itsekkin keskityin vaan linjojen löytämiseen ja ajoasennon hiomiseen.

Täysin eri juttu kun on kysesssä aika-ajo. Sinä et voi jäädä siihen portille kyttäämään kokonaisen kierroksen ajaksi itsellesi sopivaa rakoa, kun takana odottaa muitakin kuskeja radalle pääsyä. Ja vaikka voisitkin, siellä saattaa olla edessä jo ekalla kellotettavalla kierroksella jokunen 10-15 s hitaampi. Kierros on pilalla käytännössä aina, koska ohittamispaikka ei satu useinkaa niin ettei tarvitse keventää. Aina joudut ainakin yhden mutkan köröttelemään perässä, ja se kierros oli siinä.

Kehokisassa, kun jaettiin porukka 1.28 vauhdin kohdalta kahtia, sujui paremmin, mutta säännöt on säännöt, ja niillä ajetaan.

Vastataan nyt vielä kun saattaa olla mahdollista, että joku mielensäpahoittaja on ajatellut, että minua riepoo itseäni hitaammat. Näin se ei kuitenkaan ole, koska yritän aika paljon tehdä sen eteen, että juuri niitä minua(kin) hitaampia saataisiin viivalle mukaan. Kisassa kierroksella ohitettavat eivät haittaa yhtään, päin vastoin ovat homman suola. Oikein jos käy pulla, niin kierroksella ohitettava hidastaa sopivasti edellä menevän/menivien ajoa ja pääsen itse iskuetäisyydelle. Tätä toivoin lauantaina, mutta Teemu pääsi nätisti ohi aina suorilla ja itse tupeloin Tonin ohituksen suoralla (Yamahassa ei riittänyt kiihtyvyys suoralla ohittamiseen, joten meinasin ajaa pitkäksi jarrun). Anastasiasta pääsin nätisti ohi pääsuoralla kun olin viimeisessä mutkassa jo kannassa ja kusiaisesta tuolla ikälopulla Rytköselläkin pääsee ohi kiihdytyksissä.

Tuossa kyseisessä 25 min aika-ajossa en löytänyt ratavarikolta katsoen yhtään sellaista rakoa jossa minulla olisi ollut hyvä jänis + riittävästi rakoa. Varmasti ilmakuvaa tutkimalla jälkiviisaat löytävät montakin hyvää paikkaa mihin olisi voinut mennä, mutta nämä jälkiviisaat eivät itse ruutuihin eksyneet ja varmaan siksi sitä viisauttakin löytyy aina jaettavaksi asti.

Aika-ajoon pyrin nykyisin panostamaan hieman, ettei tarvitsisi harmitella sitä lähdössä eteen tulevaa sumppua. Näin välttää tarpeettomat riskit.

Tuo ehdotukseni porukan sijoittelusta nopeutensa perusteella pohjautui siis puhtaasti siihen, että homma olisi mahdollisimman turvallista ja kaikille mieluisaa. Minusta itsestäni ei olisi hirveän mukavaa olla jossain SB A:n aika-ajossa seikkailemassa ellen pääsisi hännänhuippuna perältä lähtemään.

Kemoralla tavoite on sama, eli toiseen riviin tai ruutuihin 9 tai 12. Sieltä pääsee vielä kärkikahinoihin hyvin mukaan, sumpusta se on hankalampaa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

marko_

Minä päivänä Juhannuksena Kemorassa on nuo kisat?
En oo tulossa ajamaan mutta katsomaan jos sunnuntaille sattuvat. :)

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.06.13 - klo:08:29
Tuossa kyseisessä 25 min aika-ajossa en löytänyt ratavarikolta katsoen yhtään sellaista rakoa jossa minulla olisi ollut hyvä jänis + riittävästi rakoa. Varmasti ilmakuvaa tutkimalla jälkiviisaat löytävät montakin hyvää paikkaa mihin olisi voinut mennä, mutta nämä jälkiviisaat eivät itse ruutuihin eksyneet ja varmaan siksi sitä viisauttakin löytyy aina jaettavaksi asti.

Ehkä sellaista rakoa ei ollutkaan jossa olisi ollut sinulle sopiva jänis + tyhjää. Mutta sellaisen raon löytyminen, jossa olisi ollut vain tyhjää ei olisi ollut ongelma. Siitä ratavarikon muurilta näkee tilanteen melkoisen hyvin ihan ilman viisastelua.

Streethawk

17.06.13 - klo:11:17 #35 Viimeisin muokkaus: 17.06.13 - klo:11:19 käyttäjältä Streethawk
Lainaus käyttäjältä: app - 17.06.13 - klo:06:16
Täysin eri juttu kun on kysesssä aika-ajo. Sinä et voi jäädä siihen portille kyttäämään kokonaisen kierroksen ajaksi itsellesi sopivaa rakoa, kun takana odottaa muitakin kuskeja radalle pääsyä.

Ei aika-ajossa jäädäkään siihen portille notkumaan muiden tukkeeksi. Vaan ollaan ratavarikolla reunassa ja katsotaan se paikka. Sitten, kun näkee sen hyvän raon, niin ajetaan portille ja siitä radalle. Jos ei itse näe rakoa, niin varmaan aina löytyy joku kaveri joka voi jeesaa ja katsoa tilanteen ja näyttää mihin rakoon kannattaa lähteä.

Edit: Niin ja tietty siellä radalla kannattaa itse lukea tilannetta ja tarvittaessa vaikka vähän himmailla etukäteen, että saa itselleen tyhjää eteen ennen kuin se aika-ajokierros alkaa.

app

Toin vaan esiin että aika-ajossa tilaa ei välttämättä ole, mutta kisassa tosiaan mukaavampaa, kun mukana eri vauhtisia kuskeja. Ohittelu on todella helppoa, jos on reilu vauhtiero sinä päivänä, siinä kisassa, ohitettavaan. Hankalimpia ovat tietysti kisassa aavistuksen itseä hitaamat, joista ei välttämätä pääse ollenkaan ohi. Kierroksella ohitettavat eivät kerhokisoissa ole haitanneet tippaakaan. Mukavaahan se ohtittelu on.

Aika-ajoon ois hyvä lähteä juuri niin kun yllä ehdotettu. Jos on niin hitaasti syttyvää sorttia, että 5 kierrosta ei riitä puhtaalla radalla oman päivän vauhtinsa lähellä olevaan aikaan, nin sitten ei mikään.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 17.06.13 - klo:11:14
Ehkä sellaista rakoa ei ollutkaan jossa olisi ollut sinulle sopiva jänis + tyhjää. Mutta sellaisen raon löytyminen, jossa olisi ollut vain tyhjää ei olisi ollut ongelma. Siitä ratavarikon muurilta näkee tilanteen melkoisen hyvin ihan ilman viisastelua.

Kokeneiden neuvot ovat aina tervetulleita. Kiitos niistä. Ajolinjoja voi tulla näyttämään vaikka Kemoralle seuraavaan kisaan, kiitollinen siitäkin avusta.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Streethawk

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 17.06.13 - klo:12:14
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 17.06.13 - klo:11:14
Ehkä sellaista rakoa ei ollutkaan jossa olisi ollut sinulle sopiva jänis + tyhjää. Mutta sellaisen raon löytyminen, jossa olisi ollut vain tyhjää ei olisi ollut ongelma. Siitä ratavarikon muurilta näkee tilanteen melkoisen hyvin ihan ilman viisastelua.

Kokeneiden neuvot ovat aina tervetulleita. Kiitos niistä. Ajolinjoja voi tulla näyttämään vaikka Kemoralle seuraavaan kisaan, kiitollinen siitäkin avusta.

Ole hyvä vaan, ei maksa mitään. Katsotaan, jos pääsen paikalle. Ehkä saadaan parannettua sun Kemoran aikaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 17.06.13 - klo:12:33
Ole hyvä vaan, ei maksa mitään. Katsotaan, jos pääsen paikalle. Ehkä saadaan parannettua sun Kemoran aikaa.

Hyvä. Samalla paranisi ehkä sunkin mieli eikä tarvitsisi murjottaa siellä varikonmuurilla. Neuvot mielellään jatkossakin etukäteen, jälkiviisaita on jo tarpeeksi muutoinkin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal