Rengaslaitteet ja tarvikkeet

Aloittaja Cat, 21.05.13 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:19:35
Rohkenen olla eri mieltä. Esimerkkinä vaikka Juicen kone vs tuollainen ebayn kone
Mikä on oleellisin ero?

Ensinnäkin se teräpää tulee samaan tyyliin kun oikeassa koneessa ylhäältä päin eli on tilaa raudoille eikä se kampi ole tiellä kun liikkuu sen koko muun rakenteen yläpuolella. Eli ei tarvitse purkaa renkaan reunan painamiseen tarkoitettua lapiota tieltä jne...
Eläpä ny ihan olemattomia höpise. Se lapio kääntyy poispäin (eli ei tarvi purkaa pois), ja tilaa on raudoille ja kampiaxelille, ihan sama onko kyseessä halpio vai kallis kone.

Oliko muita onkelmia...?

No lopettelen olemattomien höpisemisen tällä erää. Ei ole muita ongelmia

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:20:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:19:35
Rohkenen olla eri mieltä. Esimerkkinä vaikka Juicen kone vs tuollainen ebayn kone
Mikä on oleellisin ero?

Ensinnäkin se teräpää tulee samaan tyyliin kun oikeassa koneessa ylhäältä päin eli on tilaa raudoille eikä se kampi ole tiellä kun liikkuu sen koko muun rakenteen yläpuolella. Eli ei tarvitse purkaa renkaan reunan painamiseen tarkoitettua lapiota tieltä jne...
Eläpä ny ihan olemattomia höpise. Se lapio kääntyy poispäin (eli ei tarvi purkaa pois), ja tilaa on raudoille ja kampiaxelille, ihan sama onko kyseessä halpio vai kallis kone.

Oliko muita onkelmia...?

No lopettelen olemattomien höpisemisen tällä erää. Ei ole muita ongelmia

Mulla on tuossa pihalla ebayn halpiskone, ja sillä koiti juise vaihtaa takasen nyt syksyllä. Täys paska ja rimpula, satavarma juttu. Malli pitäis ottaa siitä jämäkästä itse rakennetusta, mikä pohjosen kavereilla on.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 21.06.14 - klo:20:39
Mulla on tuossa pihalla ebayn halpiskone, ja sillä koiti juise vaihtaa takasen nyt syksyllä. Täys paska ja rimpula, satavarma juttu. Malli pitäis ottaa siitä jämäkästä itse rakennetusta, mikä pohjosen kavereilla on.
Myy mulle halvalla! Ellei jopa lähes ilmaiseksi?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:20:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:19:35
Rohkenen olla eri mieltä. Esimerkkinä vaikka Juicen kone vs tuollainen ebayn kone
Mikä on oleellisin ero?

Ensinnäkin se teräpää tulee samaan tyyliin kun oikeassa koneessa ylhäältä päin eli on tilaa raudoille eikä se kampi ole tiellä kun liikkuu sen koko muun rakenteen yläpuolella. Eli ei tarvitse purkaa renkaan reunan painamiseen tarkoitettua lapiota tieltä jne...
Eläpä ny ihan olemattomia höpise. Se lapio kääntyy poispäin (eli ei tarvi purkaa pois), ja tilaa on raudoille ja kampiaxelille, ihan sama onko kyseessä halpio vai kallis kone.

Oliko muita onkelmia...?

No lopettelen olemattomien höpisemisen tällä erää. Ei ole muita ongelmia

Täs viel idea, mitä ajettelin joskus ripustaa peräkärryn laitaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: app - 21.06.14 - klo:20:39
Mulla on tuossa pihalla ebayn halpiskone, ja sillä koiti juise vaihtaa takasen nyt syksyllä. Täys paska ja rimpula, satavarma juttu. Malli pitäis ottaa siitä jämäkästä itse rakennetusta, mikä pohjosen kavereilla on.
Myy mulle halvalla! Ellei jopa lähes ilmaiseksi?

kyllä se on varattu jo aihioksi, josta tehdään tiimille se kunnollinen minkä kuvia tässä kyselty  :)

slowrider

Lainaus käyttäjältä: paaton - 22.06.14 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:19:12
Tarttis saada kuva HYVÄSTÄ koneesta :) Noi ebayn rimpulat ei oikein vakuuta rakenteen puolesta. Olen parilla tuollaisella halppiskoneella vaihtanut ja rehellisesti raudoilla vaihtaa puolet nopeammin ja kätevämmin

Minä en ole kanssa ihan vielä sisäistänyt tätä rengaskoneen tarvetta, alle varttiin sen takasen vaihtaa alta-alle raudoillakin. Noita halppis koneita olen kyllä nähnyt. Ensin niitä isoja koneita viritellään pakun kontista kiinni mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja lopuksi koneen ympärillä on 3 miestä ja hevonen pitämässä laitetta kiinni, kun yksi vääntää kammesta väärään suuntaan :)

Se pelkkä vanteelta painava malli pisaa ainakin minulle.

Kyllä niillä raudoilla tahtoo vähän jälkiä tulla vanteeseen. Ja varsinkin hiilikuituvanteen kanssa vähän riskaabelia hommaa

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.06.14 - klo:11:24
Kyllä niillä raudoilla tahtoo vähän jälkiä tulla vanteeseen. Ja varsinkin hiilikuituvanteen kanssa vähän riskaabelia hommaa

Oli melko homma eilen illalla kun vaihdettiin Goldwingiin takarengas oikealla rengaskoneella.
Rengas oli niin jäykkä, että vaikka toinen seisoi renkaan päällä ja toinen yritti vääntää rengasta sen koneen nokan päälle jäi homma koneella tekemättä. Väänneltiin sitten pitkillä raudoilla irti. Vanteen suojana oli Bilteman suojat.
Tänään kattelin Youtubesta miten homma ois pitäny tehdä. Siinä käytettiin puupalikoita estämään kumin reunan valumisen vanteen reunaan. 
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

wbaum

http://home.comcast.net/~prestondrake/mojoweb.htm

Itse rengaskonetta kaivanneena, mutta nykyisin raudoilla riehuvana en kaipaa kuin tuommoiset. Veikkaan että nopeus ja kätevyys olisi optimaalinen noihin perusmöltteihin nähden. Raudat on kyllä nopeimmat nykyään jo mutta noilla pääsisi ehkä vielä naarmuista eroon. 

juice09

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:54
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:20:22
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.06.14 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 21.06.14 - klo:19:35
Rohkenen olla eri mieltä. Esimerkkinä vaikka Juicen kone vs tuollainen ebayn kone
Mikä on oleellisin ero?

Ensinnäkin se teräpää tulee samaan tyyliin kun oikeassa koneessa ylhäältä päin eli on tilaa raudoille eikä se kampi ole tiellä kun liikkuu sen koko muun rakenteen yläpuolella. Eli ei tarvitse purkaa renkaan reunan painamiseen tarkoitettua lapiota tieltä jne...
Eläpä ny ihan olemattomia höpise. Se lapio kääntyy poispäin (eli ei tarvi purkaa pois), ja tilaa on raudoille ja kampiaxelille, ihan sama onko kyseessä halpio vai kallis kone.

Oliko muita onkelmia...?

No lopettelen olemattomien höpisemisen tällä erää. Ei ole muita ongelmia

Täs viel idea, mitä ajettelin joskus ripustaa peräkärryn laitaan.

murmela

Kihihihi, hinta kohillaan, onk noi ny sit 65e vai 130e per kilo. :)
http://motonet.fi/fi/tuote/381502/Renkaan-tasapainotuspainot-510g

Jarrut paskana, paha hidastaa.

m1kk0

Jaahas... jumppasin tänään ekan renkaan pois vanteelta ja uuden tilalle. Helpostihan tuo raudoillakin onnistuu kun rauhassa tekee ::)  Olisko jollakin ketä on ostanut isomman kasan tasapainotuspainoja myydä pari liuskaa mulle? Ei viitsisi itse hirveetä tukkukasaa ostaa

murmela

14.07.14 - klo:22:05 #86 Viimeisin muokkaus: 15.07.14 - klo:08:26 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 14.07.14 - klo:20:52
Jaahas... jumppasin tänään ekan renkaan pois vanteelta ja uuden tilalle. Helpostihan tuo raudoillakin onnistuu kun rauhassa tekee ::)  Olisko jollakin ketä on ostanut isomman kasan tasapainotuspainoja myydä pari liuskaa mulle? Ei viitsisi itse hirveetä tukkukasaa ostaa
On. 0,5e/liuska. Ti ja ke alastarossa.
Kulmaventtiilit 10e/kpl.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Taas vähän "teeseitse" juttua. Ja luonnollisesti alumiinista ;)

http://youtu.be/5TnIBLVA_1k

app

Ja oikein laakeroitu. Riittänee näin nopeille vääntäjille.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 14.08.14 - klo:21:01
Ja oikein laakeroitu. Riittänee näin nopeille vääntäjille.

Sekä tarkasti vanteeseen mitoitettu akseli joka sopii luonnollisesti tasapainotuspukkiin :) Okei. Lipsahti vähän hifistelyyn...

Powered by EzPortal