Ilmoittautukaa Motoparkin jokkiskisoihin

Aloittaja Ese70, 25.05.13 - klo:21:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

app

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 01.06.13 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: app - 01.06.13 - klo:18:45
Mp-Tuen kerhokisat ovat tasoltaan lähes yhtä kovia kuin jokkislähdöt, ja kärki menee rataennätys + ~5 s vauhtia. Ihmettelen kovasti, mikä on kun sinne ei ole enempää tunkua? Kerhon jäsenyys muutama kymppi kaudessa, siinä kausilisenssii. Kun maksat ratapäivämaksun, jolla saat treenata sen kisapäivän, kahta settiä lukuunottamatta, olet samalla maksanut kisamaksun. ja kaikki toimii justiinsa kuten oikeassa kisassa.

Itselleni ero oli kuin yöllä ja päivällä oliko jokkis omana kisaviikonloppunaan vai SM-luokkien kanssa samassa kisatapahtumassa. Ja se jälkimmäinen voitti 100-0. Ennen kisailua luulin, että olisin tykännyt enemmän jokkisesta ihan omana viikonloppunaan, mutta väärässä olin. Kyllä se vaan oli ihan eri fiilis, kun varikko täynnä telttoja, paljon ihmisiä, monta eri luokkaa paikalla, koko päivän radalla tapahtuu yms. Siinä oli ihan oikean kisailun fiilistä. Ja hienoa katsoa muiden luokkien menoa, kun ei ollut omaa ajoa. Sitten kun tuli niitä jokkiksen omia kisaviikonloppuja, niin oli se oikeesti aika ankeeta. Vaikka siellä oli kuitenkin classicia ja sivuvaunuja joskus samaan aikaan.
Veikkaanpa etten itse kauheesti syttyisi kerhokisoista vrt. oikea kisailu. Minusta kerhokisa voi olla ihan kiva paikka käydä tutustumassa kisailuun, mutta jos ihan oikeesti haluaa ajaa kilpaa, niin jokkikseen tai johonkin toiseen oikeaan kilpaluokkaan mars. Ehkä siksi sinne ei ole tunkua, kun ei se ole oikea kisa?

No joo; Kiitos Kaulamon Ekille, ja co, mun eka kisa oli viime kesänä enduranse  200 mailia, josta täle köntykselle SM-pronssi, heh.
Mainittakoon tähän loppuun, että siinä oli hassu tilanne; Eki vaihtoi samana vuonna juoksuun, ja mulla polvi rikki, eikä muuta vaihtoehtoo, kun jatkaa moottorivedolla nivelrikolla, ja liian iäkäs kehittymään.
Mun pisin juoksumatka, ilman lepotaukoa 298,7 km., ja 4* Spartathlon läpi (246 km). Siinä Motoparkissa ajettiin mopolla ~300 km kimpassa.
                                             

murmela

02.06.13 - klo:00:34 #61 Viimeisin muokkaus: 02.06.13 - klo:00:37 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 01.06.13 - klo:22:51
Veikkaanpa etten itse kauheesti syttyisi kerhokisoista vrt. oikea kisailu. Minusta kerhokisa voi olla ihan kiva paikka käydä tutustumassa kisailuun, mutta jos ihan oikeesti haluaa ajaa kilpaa, niin jokkikseen tai johonkin toiseen oikeaan kilpaluokkaan mars. Ehkä siksi sinne ei ole tunkua, kun ei se ole oikea kisa?
17.7.2011 oli mp-tuen eka kerhokisa ja lähtöruudukossa 35 kisaajaa. Eli suomesta löytyy ainakin 35 kisaaja jotka ajattelevat asiasta eri tavalla kuin sinä?

http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=5&id=4653
"36 kuskia, joten ruudut täynnä. Jälki-ilmoittautuneita ei voida ottaa enää vastaan. Jos peruuntumisia tulee (loukkaantuminen tms. force majeure -syy), peruuntuneen tilalle voidaan ottaa kuski. "
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Streethawk - 01.06.13 - klo:22:51
Ehkä siksi sinne ei ole tunkua, kun ei se ole oikea kisa?

Valistunut arvaukseni on, että kerhokisoissa käy tällä kaudella enemmän kuskeja ajamassa kuin YCC:n lähdöissä. Jos näin on, niin silloin pitää minun ja muidenkin kilpailunjärjestäjien miettiä mikä hommassa kusee ja sanoisin, että suurin selittävä tekijä on raha ja jos sitä ei saa lisää vaihtoehtona on vain kulujen karsiminen tai sen hyväksyminen, ettei porukkaa tule viivalle.

Uskaltaisin epäillä, että Wallmartin ja Ikean omistajilla on enempi rahaa käytössään kuin sveitsiläisiä arvokelloja tekevän/myyvän yrityksen omistajilla vaikka kelloissa on taatusti parempi laatu ja jopa myyntikate kuin edellä mainittujen firmojen tuotteissa. Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa. Sama pätee myös ihmismassoihin.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 01.06.13 - klo:14:09
Alkaa vähän kuulostaa siltä että osallistujapulaan syynä on harrastajat itse. Kalleus ei voi olla esteenä, köyhät harrastakoon jotain muuta. Ajatutkintojen ja kisojen sopimattomuus kohtuu myöhään ilmoitettuun aikatauluun johtuu vain ja ainoastaan priorisoinnin puutteesta, ellei nyt sitten sattumoisin työskentele vakuutuskäräjöintien parissa. Matkat ei voi estää mitään, eikös kaikki keskitetä nykyään ruuhkasuomeen tai lähistölle, miksei voi muuttaa sinne. Ilmoitettuja syitä ei tarvitse ottaa itseensä ja kehoittaa ilmoittajan tekemään itse. Toivottavasti kuitenkin luokan kiinnostavuus kasvaa vielä.

Näinhän se menee. Priorisoin itsekin kisoihin osallistumista ja näyttäisi olevan priorisoitavissa asioissa nykyään sen verran heikoilla sijoilla ettei juuri kilpaa tarvitse ajaa :) Kilpailijoiden määrästä voi todeta että köyhät ovat siirtyneet toisiin harrastuksiin tai lopettaneet kilpailemisen.


SM-kisojen yhteydessä on toki oma fiiliksensä, mutta niin on myös kustannuksetkin eri tasoa. Mieluummin ajaisi jokkista omana viikonloppunaan, jolloin kisojen takia ei tarvitse päiväkausia varikolla asua vaan kisan voi yhdistää normaaliin ratapäiväviikonloppuun. Kerhokisat kylläkin hoitaa tämän tarpeen paremmin kuin hyvin. Ja kun ei ole intoa koko sarjaa ajaa, niin eipä niitä markan muovikippoja tai sarjapisteitä kauhean innoissaan jaksa metsästää.


Omaa vauhtiaan ja naurunalaiseksi tulemista ei kannata pelätä. Enemmän se nykyään herättää ainakin itsessä kunnioitusta niitä kohtaan jotka lähtevät mukaan ajamaan vaikka vauhti ei luokan kärkeen riittäisikään. Hyviä esimerkkejä nykyisistä kuskeista vaikkapa Poikonen ja Suoniemi, jotka eivät ensimmäisissä kisoissaan kovin lähelle kärjen aikoja pääseet. Taisi olla jopa aika monta sekuntia per kierros toiseksi viimeiseen. Ovat sittemmin ajaneet paljon kisoja ja vauhtiakin on siinä samalla löytynyt mukavasti. Toiset tekee mitä haluaa ja toiset kerää kotona rohkeutta.

Cat

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 02.06.13 - klo:17:38
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 01.06.13 - klo:14:09
Alkaa vähän kuulostaa siltä että osallistujapulaan syynä on harrastajat itse. Kalleus ei voi olla esteenä, köyhät harrastakoon jotain muuta. Ajatutkintojen ja kisojen sopimattomuus kohtuu myöhään ilmoitettuun aikatauluun johtuu vain ja ainoastaan priorisoinnin puutteesta, ellei nyt sitten sattumoisin työskentele vakuutuskäräjöintien parissa. Matkat ei voi estää mitään, eikös kaikki keskitetä nykyään ruuhkasuomeen tai lähistölle, miksei voi muuttaa sinne. Ilmoitettuja syitä ei tarvitse ottaa itseensä ja kehoittaa ilmoittajan tekemään itse. Toivottavasti kuitenkin luokan kiinnostavuus kasvaa vielä.

Näinhän se menee. Priorisoin itsekin kisoihin osallistumista ja näyttäisi olevan priorisoitavissa asioissa nykyään sen verran heikoilla sijoilla ettei juuri kilpaa tarvitse ajaa :) Kilpailijoiden määrästä voi todeta että köyhät ovat siirtyneet toisiin harrastuksiin tai lopettaneet kilpailemisen.


SM-kisojen yhteydessä on toki oma fiiliksensä, mutta niin on myös kustannuksetkin eri tasoa. Mieluummin ajaisi jokkista omana viikonloppunaan, jolloin kisojen takia ei tarvitse päiväkausia varikolla asua vaan kisan voi yhdistää normaaliin ratapäiväviikonloppuun. Kerhokisat kylläkin hoitaa tämän tarpeen paremmin kuin hyvin. Ja kun ei ole intoa koko sarjaa ajaa, niin eipä niitä markan muovikippoja tai sarjapisteitä kauhean innoissaan jaksa metsästää.


Omaa vauhtiaan ja naurunalaiseksi tulemista ei kannata pelätä. Enemmän se nykyään herättää ainakin itsessä kunnioitusta niitä kohtaan jotka lähtevät mukaan ajamaan vaikka vauhti ei luokan kärkeen riittäisikään. Hyviä esimerkkejä nykyisistä kuskeista vaikkapa Poikonen ja Suoniemi, jotka eivät ensimmäisissä kisoissaan kovin lähelle kärjen aikoja pääseet. Taisi olla jopa aika monta sekuntia per kierros toiseksi viimeiseen. Ovat sittemmin ajaneet paljon kisoja ja vauhtiakin on siinä samalla löytynyt mukavasti. Toiset tekee mitä haluaa ja toiset kerää kotona rohkeutta.

+1. Helppo naureskella sieltä katsomosta, jos ei itse uskalla viivalle tulla. Mua ainakaan kiinnostaa paskaakaan, vaikka mut varvattiin kierroksella kerhokisassakin.

Eikä ainakaan kukaan sillon tullut naureskelemaan, vuorelakin oli siinä vieressä (tajusin vasta myöhemmin) eikä se ainakaan nauranut.

app

Kisaamaan vaan heti kun alkaa kiinnostaa. Jokkiksessa ollut 2 min. kirosajoilla osanottajia mukana.
Itse en kisaa nyt alkukesästä, koska nyt keskityn vain ja ainoastaan saamaan oman ajoasennon tasapainoisekioiseksi, niin että se on lopulta ainoa tapa jolla osaan ajaa.
Heinäkuussa alan käymään, mihin nyt mukaan mahtuu, sekä jokkis-, että kerhokisoissa.

Tomppa

Tulee kokonaisuudesta mieleen että pitäisikö palata perusasioiden pariin kuten alkuperäinen idea on ollut-> http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm

Alkuperäinen idea vaan tarvitsee ne toteuttajat ja tekijät jotka järjestää tapahtumat.



Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 03.06.13 - klo:15:54
Tulee kokonaisuudesta mieleen että pitäisikö palata perusasioiden pariin kuten alkuperäinen idea on ollut-> http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm

Alkuperäinen idea vaan tarvitsee ne toteuttajat ja tekijät jotka järjestää tapahtumat.

Ymmärtääkseni palattu on, kerhokisojen muodossa. Silloin kun tätä aikoinaan ideoin, en tiennyt että "laillisesti" voi sellaisiakin järjestää. Nyt tiedän ja siksi järjestetään. Rima ja kustannustaso on vedetty niin alas kuin se alas voidaan vetää ilman että turvallisuus vaarantuu ja lain mukaan mennään.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 03.06.13 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 03.06.13 - klo:15:54
Tulee kokonaisuudesta mieleen että pitäisikö palata perusasioiden pariin kuten alkuperäinen idea on ollut-> http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm

Alkuperäinen idea vaan tarvitsee ne toteuttajat ja tekijät jotka järjestää tapahtumat.

Ymmärtääkseni palattu on, kerhokisojen muodossa. Silloin kun tätä aikoinaan ideoin, en tiennyt että "laillisesti" voi sellaisiakin järjestää. Nyt tiedän ja siksi järjestetään. Rima ja kustannustaso on vedetty niin alas kuin se alas voidaan vetää ilman että turvallisuus vaarantuu ja lain mukaan mennään.

Noissa kerhokisoissa kun olisi vielä ne viralliset ajanottolaitteet käytössä, niin tuntuisi ihan oikeilta kisoilta. Onhan se hianoo, kun kaverit voi lundahlista seurata kisan edistymistä reaaliajassa, ihan kuin oikeaa kisaa ajettais  :D Tiedän, nostaa kustannuksia, mutta ainakin tällaiselle wannabe kisailijalle ei olisi kynnyskysymys maksaa muutama kymppi lisää tuosta fiiliksen nostatuksesta. Ei muuta kuin transponderit kiinni pyöriin ja: "gentlemen, start your engines"  peukku_1
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 03.06.13 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 03.06.13 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 03.06.13 - klo:15:54
Tulee kokonaisuudesta mieleen että pitäisikö palata perusasioiden pariin kuten alkuperäinen idea on ollut-> http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm

Alkuperäinen idea vaan tarvitsee ne toteuttajat ja tekijät jotka järjestää tapahtumat.

Ymmärtääkseni palattu on, kerhokisojen muodossa. Silloin kun tätä aikoinaan ideoin, en tiennyt että "laillisesti" voi sellaisiakin järjestää. Nyt tiedän ja siksi järjestetään. Rima ja kustannustaso on vedetty niin alas kuin se alas voidaan vetää ilman että turvallisuus vaarantuu ja lain mukaan mennään.

Noissa kerhokisoissa kun olisi vielä ne viralliset ajanottolaitteet käytössä, niin tuntuisi ihan oikeilta kisoilta. Onhan se hianoo, kun kaverit voi lundahlista seurata kisan edistymistä reaaliajassa, ihan kuin oikeaa kisaa ajettais  :D Tiedän, nostaa kustannuksia, mutta ainakin tällaiselle wannabe kisailijalle ei olisi kynnyskysymys maksaa muutama kymppi lisää tuosta fiiliksen nostatuksesta. Ei muuta kuin transponderit kiinni pyöriin ja: "gentlemen, start your engines"  peukku_1

Kieltämättä onhan se eri mukava odotella niitä "virallisia" listoja kisan jälkeen  :)

Cat

Ompikohan siellä keskiviikko iltana porukkaa porttien sisäpuolella? Olis kiva päästä varikolle yöksi ja laittaa kaikki valmiiksi.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 03.06.13 - klo:19:07
Noissa kerhokisoissa kun olisi vielä ne viralliset ajanottolaitteet käytössä, niin tuntuisi ihan oikeilta kisoilta. Onhan se hianoo, kun kaverit voi lundahlista seurata kisan edistymistä reaaliajassa, ihan kuin oikeaa kisaa ajettais  :D Tiedän, nostaa kustannuksia, mutta ainakin tällaiselle wannabe kisailijalle ei olisi kynnyskysymys maksaa muutama kymppi lisää tuosta fiiliksen nostatuksesta. Ei muuta kuin transponderit kiinni pyöriin ja: "gentlemen, start your engines"  peukku_1

Laitetaan tuotantoon heti kun nousee käsi ylös joka sitoutuu a) tilaamaan laitteet b) lataamaan niitä 3 vrk ennen starttia c) hoitamaan laitteistojen laiton (kasaaminen n. 3h, purku n. 2h) d) sekä hoitamaan itse tulospalvelun. Tästä ei makseta palkkaa. Ja ymmärrettävästi sitoutuu aina koko kauden ajaksi jokaiselle viikonlopulle. Itse toimin kilpailunjohtajana, sihteerinä, katsastuspäällikkönä jne. tai hommaan itselleni sijaisen.

Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.06.13 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 03.06.13 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 03.06.13 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: Tomppa - 03.06.13 - klo:15:54
Tulee kokonaisuudesta mieleen että pitäisikö palata perusasioiden pariin kuten alkuperäinen idea on ollut-> http://mp-tuki.fi/index.php?v=jm&s=jm

Alkuperäinen idea vaan tarvitsee ne toteuttajat ja tekijät jotka järjestää tapahtumat.

Ymmärtääkseni palattu on, kerhokisojen muodossa. Silloin kun tätä aikoinaan ideoin, en tiennyt että "laillisesti" voi sellaisiakin järjestää. Nyt tiedän ja siksi järjestetään. Rima ja kustannustaso on vedetty niin alas kuin se alas voidaan vetää ilman että turvallisuus vaarantuu ja lain mukaan mennään.

Noissa kerhokisoissa kun olisi vielä ne viralliset ajanottolaitteet käytössä, niin tuntuisi ihan oikeilta kisoilta. Onhan se hianoo, kun kaverit voi lundahlista seurata kisan edistymistä reaaliajassa, ihan kuin oikeaa kisaa ajettais  :D Tiedän, nostaa kustannuksia, mutta ainakin tällaiselle wannabe kisailijalle ei olisi kynnyskysymys maksaa muutama kymppi lisää tuosta fiiliksen nostatuksesta. Ei muuta kuin transponderit kiinni pyöriin ja: "gentlemen, start your engines"  peukku_1

Kieltämättä onhan se eri mukava odotella niitä "virallisia" listoja kisan jälkeen  :)

Toisaalta, voisi olla siistii, jos jokaisella olisi mukanaan gepsimokkula ja kännykkä, joka lähettää dataa serverille, jonka nettisivulta kuka tahansa voisi seurata kisaa. Tuossa palvelussa voisi myöskin olla esim kuskikohtainen seuranta sektori sektorilta. Jolloin katsoja saisi lähes realiaikaisen tiedon/ "tekstiselostuksen"; esim:"Bobo sössi Palmasin jarruissa! Slowrider ohitti hänet!"
Tuossa olisi etuna se että kun se kerran koodataan serverille, niin sen jälkeen se ei tarvitse fyysistä tekijää, vaan ainoastaan esim kausimaksun, millä katetaan serverin kustannukset ko palvelusta.
Ja veikkaisin että tuo projekti tulee toteutumaan. Ikävä kyllä en osaa tässä vaiheessa sanoa koska.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.06.13 - klo:23:19
Toisaalta, voisi olla siistii, jos jokaisella olisi mukanaan gepsimokkula ja kännykkä, joka lähettää dataa serverille, jonka nettisivulta kuka tahansa voisi seurata kisaa. Tuossa palvelussa voisi myöskin olla esim kuskikohtainen seuranta sektori sektorilta. Jolloin katsoja saisi lähes realiaikaisen tiedon/ "tekstiselostuksen"; esim:"Bobo sössi Palmasin jarruissa! Slowrider ohitti hänet!"
Tuossa olisi etuna se että kun se kerran koodataan serverille, niin sen jälkeen se ei tarvitse fyysistä tekijää, vaan ainoastaan esim kausimaksun, millä katetaan serverin kustannukset ko palvelusta.
Ja veikkaisin että tuo projekti tulee toteutumaan. Ikävä kyllä en osaa tässä vaiheessa sanoa koska.

Mielenkiintoista.
Onko tähän olemassa joku valmis ohjelma vai ittekkö koodaat?
Serveritilaa vois kyllä löytyy. ;)

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.06.13 - klo:23:38
Mielenkiintoista.
Onko tähän olemassa joku valmis ohjelma vai ittekkö koodaat?
Serveritilaa vois kyllä löytyy. ;)

Eiku se on se systeemi mitä sä hyljeksit. ;)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal