KVR ajokoulutus

Aloittaja wehna, 27.05.13 - klo:10:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 14.07.15 - klo:15:12
Kotari koeajoa tarjolla :)

KTM RC 390 -ratapyörän koeajomahdollisuus Alastarossa 18-19.7.

Pyörä on kaikkien ratapäiville osallistujien käytössä ja sillä saa ajaa omalla ajovuorollaan. Eli ajat siinä ryhmässä, johon olet ilmoittautunut.

-Hinta 50€ alv 24%/ ajovuoro

Tässä on loistava mahdollisuus kokeilla kevyttä kilpapyörää radalla. Pyörä on aivan täydellinen laite jos haluat opetella ajamaan turvallisesti kovaa radalla. Ei sitä kerrasta opi, mutta helpompaa tällä on opetella kuin isoilla pyörillä.

Ilmoittautumiset mielellään sähköpostilla: kari.vehniainen@kvr.fi
-nimi
-osoite
-puh nro
-sähköposti

Lisätietoja: kari.vehniainen@kvr.fi tai 045-6793880
Paljonko on omavastuu jos kippaa? :-[
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wehna

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.07.15 - klo:16:39

Paljonko on omavastuu jos kippaa? :-[

Ikävä kyllä pyörässä ei ole vakuutusta vaurioiden varalle. Ajaja vastaa aiheuttamistaan vahingoista (kaatuminen, kolarointi ja muut ajossa syntyneet vauriot). Jos pyörä menee rikki, niin laskutamme ajajalta tarvittavat osat ja työtunnit (tuntihinta 62€ alv 24%).

Sanoisin, että pyörää on vaikeaa saada nurin ilman selkeää ajovirhettä.
-ei ole tehoa liikaa
-tilannenopeus on alhaisempi kuin isommilla pyörillä
-kallistusvaraa on vähintään riittävästi
-renkaissa on hyvä tuntuma

Jos pysyy ajolinjalla ja ei jarruta liikaa kallellaan, niin tekisi mieli sanoa, että pyörää on mahdoton kaataa :)

Jos kuitenkin siinä joku onnistuu, niin korjataan se mitä pystytään ja jatketaan ajoa :)
Pyörässä on liikennevakuutus henkilövahinkoja vastaan.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Alastarossa on myös ajokoulutusta tarjolla. Lauantai alkaa olla täynnä, mutta sunnuntaille olisi kaksi paikkaa.

Koulutus käsittelee ajolinjaa ja liikkumista pyörän päällä.

-videokuvaus neljän ajovuoron verran
-palaute videon perusteella aina vuoron jälkeen
-hinta 100e ja kameravuokra tarvittaessa 20e (alv 24%)
-saa käyttää omaa kameraa

Ilmoittautumiset: kari.vehniainen@kvr.fi

Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

murmela

20.07.15 - klo:09:02 #123 Viimeisin muokkaus: 20.07.15 - klo:19:13 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wehna - 15.07.15 - klo:08:36
Sanoisin, että pyörää on vaikeaa saada nurin ilman selkeää ajovirhettä.
-ei ole tehoa liikaa
-tilannenopeus on alhaisempi kuin isommilla pyörillä
-kallistusvaraa on vähintään riittävästi
-renkaissa on hyvä tuntuma

Jos pysyy ajolinjalla ja ei jarruta liikaa kallellaan, niin tekisi mieli sanoa, että pyörää on mahdoton kaataa :)
Älä koskaan aliarvio kädettömän amatöörin kykyä kaataa pyörä. :-[

Sen verran voin antaa palautetta 390RC:stä, ett se tuntu tämmöselle isommallekkin äijjälle (188/95) ajoasennoltaan ihan sopivalta vehkeeltä pienin varauksin. Eli ajoasento ei ollut liian ahdas, ja kädet ja ranteet ei ollut liian sylissä. Vakiovehkeiden rannekulma on mulle aina ollut liian jyrkkä, koska tykkään ajaa lähes sivuille osottavilla "helikopteri-klipareilla. Joten kaipasin "aukaistavia" klipareita, mutta ranteet ei ollut liian lukossa.
Kytkin ja jarrukahva molemmat oli ihan liian ylhäällä meikäläiselle, sen huomasin vasta kun piti lähteä setille, niitä voinee kääntää alaspäin?
Vaihdevipu osui juuri sopivalle kohdalle sillä säädöllä missä se oli. Vaihteet napsu pesään/ mekanismissa ei ollut mitään löysää liikettä.
Jalkatappien tuntuma erinomainen.
Polvikulma sopiva, tosin ei ole koskaan ollut mulle mikään juttu, koska omassa mopossa todella jyrkkä.
Mopo tuntu (kaikki 28 sekunttia mitä ehdin ajaa  :) ) kaikin puolin hyvin jämäkältä, tasapainoselta ja neutraalilta.

Edit: Nii ja se on hyvä selfie-keppi.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wehna

21.07.15 - klo:00:15 #124 Viimeisin muokkaus: 21.07.15 - klo:00:20 käyttäjältä wehna
Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.07.15 - klo:09:02
Älä koskaan aliarvio kädettömän amatöörin kykyä kaataa pyörä. :-[

Sen verran voin antaa palautetta 390RC:stä, ett se tuntu tämmöselle isommallekkin äijjälle (188/95) ajoasennoltaan ihan sopivalta vehkeeltä pienin varauksin. Eli ajoasento ei ollut liian ahdas, ja kädet ja ranteet ei ollut liian sylissä. Vakiovehkeiden rannekulma on mulle aina ollut liian jyrkkä, koska tykkään ajaa lähes sivuille osottavilla "helikopteri-klipareilla. Joten kaipasin "aukaistavia" klipareita, mutta ranteet ei ollut liian lukossa.
Kytkin ja jarrukahva molemmat oli ihan liian ylhäällä meikäläiselle, sen huomasin vasta kun piti lähteä setille, niitä voinee kääntää alaspäin?
Vaihdevipu osui juuri sopivalle kohdalle sillä säädöllä missä se oli. Vaihteet napsu pesään/ mekanismissa ei ollut mitään löysää liikettä.
Jalkatappien tuntuma erinomainen.
Polvikulma sopiva, tosin ei ole koskaan ollut mulle mikään juttu, koska omassa mopossa todella jyrkkä.
Mopo tuntu (kaikki 28 sekunttia mitä ehdin ajaa  :) ) kaikin puolin hyvin jämäkältä, tasapainoselta ja neutraalilta.

Edit: Nii ja se on hyvä selfie-keppi.

Älä huoli, sattuu noita muillekin. Mä oon kaatunu samassa kisassa kahdesti ja molemmat kerrat samassa mutkassa peukku_1
Olisin oikein mielelläni kuullut kokemuksesi 20min vuorosta, mutta tyhjää parempi on tuo 28sek :)

Mutta asiaan:
-Kotarin ajoasento on varsin tilava. Tietty olisi hyvä, että clipareita voisi säätää maun mukaan, mutta se ei ole mahdollista kun putket on kiinnitetty yläkolmioon.
-Kahvoja pystyy muuttamaan melko vapaasti haluamaansa  suuntaan (ylös, alas, eteen taakse)
-polkimia pystyy myös saatämään kohtuu hyvin

Ohjaamossa on tosi hyvä olla ja tuntuma pyörään on hyvä. Parin ajovuoron jälkeen tulee tunne, että minä käsken tätä mihin haluan ja se on tosi hyvä juttu oppimisen kannalta.

Me korjataan mopo kuntoon ja niin kuin lupasin saat ilmaisen ajovuoron Kotarilla kun tää jäi niin lyhyeksi :)



Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

app

28 sekuntia kun portilta lähdit, ja nurin. Päätön, kädetön, jne...

Ikävä kyllä ei ole dataa tallella 2012, Palmasissa omasta pyörähdyksestä ekalla kierroksella, ihan samalla tyylillä. Olen kuitenkin melko varma, että pesin sinut, kun oli kuutioita 610 enemmän, ja ihan yhtä hidas.

Laitteissa vika, me emme tee ajovirheitä wheely


Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.15 - klo:21:28
28 sekuntia kun portilta lähdit, ja nurin. Päätön, kädetön, jne...

Ikävä kyllä ei ole dataa tallella 2012, Palmasissa omasta pyörähdyksestä ekalla kierroksella, ihan samalla tyylillä. Olen kuitenkin melko varma, että pesin sinut, kun oli kuutioita 610 enemmän, ja ihan yhtä hidas.

Laitteissa vika, me emme tee ajovirheitä wheely



Muistaakseni Murmela on aikanaan kipannut ekalla kierroksella ekaankin mutkaan, joten meniskö noin 10s? Oliko peräti kauden avaus ja eka setti?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.07.15 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.15 - klo:21:28
28 sekuntia kun portilta lähdit, ja nurin. Päätön, kädetön, jne...

Ikävä kyllä ei ole dataa tallella 2012, Palmasissa omasta pyörähdyksestä ekalla kierroksella, ihan samalla tyylillä. Olen kuitenkin melko varma, että pesin sinut, kun oli kuutioita 610 enemmän, ja ihan yhtä hidas.

Laitteissa vika, me emme tee ajovirheitä wheely



Muistaakseni Murmela on aikanaan kipannut ekalla kierroksella ekaankin mutkaan, joten meniskö noin 10s? Oliko peräti kauden avaus ja eka setti?
Ei ollu kauden avaus, mutta eka setti tais olla ja eka mutka kyllä. Oiskohan ollut toukokuussa 2010. Ratarenkaat ilman lämppäreitä, keli synkeen kostee +5...+10.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.07.15 - klo:23:47
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 22.07.15 - klo:22:16
Lainaus käyttäjältä: app - 22.07.15 - klo:21:28
28 sekuntia kun portilta lähdit, ja nurin. Päätön, kädetön, jne...

Ikävä kyllä ei ole dataa tallella 2012, Palmasissa omasta pyörähdyksestä ekalla kierroksella, ihan samalla tyylillä. Olen kuitenkin melko varma, että pesin sinut, kun oli kuutioita 610 enemmän, ja ihan yhtä hidas.

Laitteissa vika, me emme tee ajovirheitä wheely



Muistaakseni Murmela on aikanaan kipannut ekalla kierroksella ekaankin mutkaan, joten meniskö noin 10s? Oliko peräti kauden avaus ja eka setti?
Ei ollu kauden avaus, mutta eka setti tais olla ja eka mutka kyllä. Oiskohan ollut toukokuussa 2010. Ratarenkaat ilman lämppäreitä, keli synkeen kostee +5...+10.
Oli varmaan oma kauden avaus :) Etkä muistaakseni ollut ainoa joka tuossa meni silloin nurin.

Ei voi olla noin kauan sitten. Tässähän iskee joku ikäkriisi, kun näin vanhoja muistelee.

wehna

Viime hetken ilmoitus ajokoulutuksesta. Sairastumisen vuoksi huomenna olisi ajokoulutusta tarjolla Motoparkissa.
HUOM! Päivä on matalan melun päivä!!!

-Ratakävely aamulla klo 10-11
-15min kertaus ajotekniikasta
-ajosuorituksen kuvaus ja palaute vuoron jälkeen (koko päivä koulutusta)

Hinta: 140€ + mahdollinen kameranvuokra 20€ (saa käyttää omaa kameraa)

Jos kiinnostaa niin soita 045-6793880 /Kari
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Powered by EzPortal