YCC Kemora 30.06

Aloittaja pienisopoapina, 06.06.13 - klo:10:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

tonibergholm

Matkalla kemoraan.

Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta


pienisopoapina

Uus enari 1.14.3 ja seitsemänneksi aika-ajossa.
Mahtava fiilis oli lähteä ekakertaa aika-ajoon. Housun puntit vähän tutisi.

1. #62 Teemu Koskinen VaMP 8 1:12.500 YCC Suzuki
2. #81 Kai Lintumäki RiMPKK 8 1:13.061 0.561 0.561 YCC Yamaha
3. #103 Perttu Juntunen MC-Huhmari 10 1:13.419 0.918 0.357 YCC Suzuki
4. #70 Timo Poutiainen HelRC 14 1:13.495 0.995 0.076 YCC Yamaha
5. #98 Henry Kivelä HelRC 7 1:14.289 1.789 0.793 YCC Kawasaki ZX 10 R
6. #65 Reijo Penna MP-Tuki 10 1:14.357 1.856 0.067 YCC Ducati
7. #530 Antero Holappa OMK 10 1:14.358 1.858 0.001 YCC Suzuki
8. #1 Matti Haapala MP-Tuki 9 1:14.465 1.965 0.106 YCC KTM
9. #88 Tommi Suominen MP-Tuki 5 1:15.049 2.549 0.584 YCC Yamaha
10. #79 Juha Vehkanen MP-Tuki 9 1:15.179 2.679 0.129 YCC Honda
11. #92 Juha Poikonen JMU 12 1:15.225 2.724 0.045 YCC Yamaha
12. #4 Henri Ukonaho MP-Tuki 5 1:15.262 2.762 0.037 YCC Kawaki
13. #21 Juha Ijäs MP-Tuki 7 1:16.896 4.396 1.634 YCC Kawasaki ZX R6R
14. #33 Pasi Lähteenmäki MP-Tuki 12 1:17.273 4.772 0.376 YCC Yamaha
15. #87 Toni Bergholm MP-Tuki 16 1:17.824 5.323 0.551 YCC BMW
16. #112 Pekka Kuronen JMU 13 1:18.495 5.995 0.671 YCC Kawasaki
17. #53 Ari Suoniemi TFMK 12 1:18.786 6.286 0.290 YCC Yamaha
18. #12 Jukka Relander MP-Tuki 12 1:19.171 6.670 0.384 YCC Yamaha
19. #5 Timo Hintsala HMPK 9 1:19.416 6.915 0.245 YCC Yamaha
20. #75 Saku Räsänen MC-Huhmari 8 1:20.179 7.679 0.763 YCC Suzuki
21. #255 Anastasia Kovalenko Eesti 8 1:22.591 10.091 2.412 YCC Kawasaki
22. #433 Petri Ravi MP-Tuki 10 1:23.278 10.777 0.686 YCC Yamaha
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Fasu

Perjantai oli pitkä päivä,joten porukkaa olisi voinut jakaa useampaan ryhmään. Kovin kärkevä kirjoittelu pelottelee nuoria,aloittelevia kuskeja pois ja sitten jeesustellaan kun laji kuihtuu.     Ei kuskeja,eikä katsojia.
Pikaisesti luettuna foorumilta saa käsityksen,että ainut oikea mopo on huippuunsa viritetty juuri kaupasta ulos
pukattu tonnari. Jukka R. unohti,että Tuen omilla päivillä classik-luokan suzuki pyyhkäisi menemään läpi kisan
vauhdilla jonka kiinni saamiseksi olisi tarvittu SM-tason kuski,eikä tämäkään olisi kilpailun aikana ehtinyt kierroksella
ohittamaan mainittua kapistusta uunituoreella Rykkösellä. Nyt meillä on muutama lupaava kuljettaja,mutta he kiertävät ulkomaan ratoja ja kotimaassa käväistään vain verryttelemässä. Tällä menolla itäisen naapurimme hallussa on pian muutakin kuin Areena. Lähestytään kisailuun lähteneitä kuskeja kannustavalla asenteella, ei negatiivisen
kirjoittelun kautta.
VV

Raaseri

Jos samaan ryhmään tungetaan 1.12 ajavat ja 1.42 ajavat, on kyseessä merkittävä kuljettajien turvallisuuden välinpitämättömyys kilpailujohdon toimesta. Jos siitä ei saa kirjoittaa kärkevästi, niin mistä sitten?

Ja jos tuo kirjoittelu pelottaa aloittelijaa, paljonkohan sitä nyypiötä oli pelottanut eilen tälläisissä harjoituksissa?

Tuollaisia aivopieruja ei pitäisi lähteä kilpailujohdolta. Heillä on kokemus jonka perusteella tämä asia PITÄÄ ymmärtää turvallisuuden kannalta.

raukkis

Onnittelut kavereille jotka saivat ennätykset ajettua ja osanotto kalustovaurioisille. Edelleen harmittavan vähän osallistujia mutta sentään enemmän kuin mitä pahimmillaan. Pari päivää harmitellu tuota vitsausta aikatauluista. Olisikin ollut ehkä rohkeutta lähteä ajamaan se muutama nopea kierros mitä kunto kestää mutta into ja halu ei riitä nyt koko viikonlopuksi lähinnä kuluttamaan aikaa ja rahaa. No tutkinnon ratapuolikin uupuu. Ei taida ilman, katsastusta, aika-ajoa ja em. tutkintoa päästä takarivistä lähtemään...

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Fasu - 29.06.13 - klo:10:17
Perjantai oli pitkä päivä,joten porukkaa olisi voinut jakaa useampaan ryhmään. Kovin kärkevä kirjoittelu pelottelee nuoria,aloittelevia kuskeja pois ja sitten jeesustellaan kun laji kuihtuu.     Ei kuskeja,eikä katsojia.
Pikaisesti luettuna foorumilta saa käsityksen,että ainut oikea mopo on huippuunsa viritetty juuri kaupasta ulos
pukattu tonnari. Jukka R. unohti,että Tuen omilla päivillä classik-luokan suzuki pyyhkäisi menemään läpi kisan
vauhdilla jonka kiinni saamiseksi olisi tarvittu SM-tason kuski,eikä tämäkään olisi kilpailun aikana ehtinyt kierroksella
ohittamaan mainittua kapistusta uunituoreella Rykkösellä. Nyt meillä on muutama lupaava kuljettaja,mutta he kiertävät ulkomaan ratoja ja kotimaassa käväistään vain verryttelemässä. Tällä menolla itäisen naapurimme hallussa on pian muutakin kuin Areena. Lähestytään kisailuun lähteneitä kuskeja kannustavalla asenteella, ei negatiivisen
kirjoittelun kautta.

Meneeköhän nyt pikkaisen puurot ja vellit sekaisin? Jos mun pyörääni tarkoitat, niin vakiokuntoinen viisi vuotta vanha R1 lienee kyllä aika kaukana "huippuunsa viritetystä tonnarista".

Kiinnostaisi tietää mikä on tämä Suzuki ollut, jonka kiinni saamiseksi olisi tarvittu SM-kuskia. Jos Loposen pyörää tarkoitat, siihen on riittänyt ihan tällaisen harrastelijankin vauhti katupyörällä ja hyviä vääntöjä ollaan Harrin kanssa saatu.

Jos pointti ei mennyt perille ja olet täällä Kemoran varikolla, niin tervetuloa vetämään hihasta, voin vääntää rautalangasta. Omasta "huippuunsa viritetystä tonnarista" hajosi eilen pata, joten rautalankaviriteltiin tuo Soilin pyörä "huippuunsa viritetyksi kusiaiseksi" ottamalla siitä valot ja kilpi pois ja laittamalla varmistuslangat pyörään. Sillä ajelin aika-ajot ja kisaan lähdetään huomenna ruudusta 18. Tavoite olisii ollut omallani kuuden nopeimman joukkoon, tuolla pyörällä ei ollut asiaa, vaikka huippuunsa viritetty oli jo Yamahan tehtailta tullessaan vajaa kuusi vuotta sitten.

Nimimerkkiä en tunne, mutta jotenkin hiipii epäilys, ettet ollut tuossa ryhmässä ajamassa eilen. Jos ryhmiä on viisi ja yhteen ryhmään tungetaan vajaa puolet koko päivän treenaajista, niin mielestäni aiheesta voi laittaa kritiikkiä. Ja kritiikkiä siitä, että suorasukainen tyyli karkottaisi ajajat ja katsojat, en ota ihan sellaisenaan. Samalla tyylillä aloitettiin 2001 ja 2005 perustettiin luokka joka on edelleenkin suosituin Suomessa ja 2009 SM-kisoissamme oli ihan kivasti katsomassa porukkaa missä ajettiin autoja vastaan näytösajoja, vaikka siitäkin moni toppahousu mielensä pahoitti. Kyllä ne katsomot loistavat tyhjyyttään ihan muista syistä. Jos syitä haluat keksiä, niin pysäytä kadulla 100 ensimmäistä vastaantulijaa ja kysy kuka on Kari Vehniäinen ja Erkka Korpiaho.

Suosittelen kokeilemaan kilpa-ajoa ryhmässä jossa on ratakapasiteetti täynnä ja vauhtierot 30 sekuntia alle kolmen kilometrin radalla. Saattaa hieman hahmottua mistä kenkä puristi ja mistä ei.

Huomenna ajetaan kilpaa ja olen hel***in tyytyväinen etten ole ajamallani 1:19.1 -ajalla eturivissä eikä 1:12.5 ajanut Teemu ole takarivissä, vaikka nopeusero onkin "vain" 6,6 sekuntia 30 sekunnin sijaan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

app

22 kuskia, ja muutama ois lisää, ellei vehkeet rikki. Hyvä määrä kisassa mukana.
Aika tasaista näkyy olevan, joten kisassa ei ole paikat vielä jaettu.

Cat

Aika ajot ihan perseelleen, suoraan aika ajoihin (köyhällä ei ole varaa olla pois töistä) ja heti täysiä ja virheitä tuli paljon. Tulin pois kun alko vituttamaan.

Nyt nollataan pääkoppa ja huomenna samanlainen lähtö kuin kerhokisassa, niin ehkä tämä 12/22 ruutu on historiaa.

Yritin jo kuristaa itseni hengiltä.

app

Lainaus käyttäjältä: Cat - 29.06.13 - klo:12:47
Aika ajot ihan perseelleen, suoraan aika ajoihin (köyhällä ei ole varaa olla pois töistä) ja heti täysiä ja virheitä tuli paljon. Tulin pois kun alko vituttamaan.

Nyt nollataan pääkoppa ja huomenna samanlainen lähtö kuin kerhokisassa, niin ehkä tämä 12/22 ruutu on historiaa.

Yritin jo kuristaa itseni hengiltä.

Huomenna tuntuma parempi, ja alla parempi rengas, kun se kerhokisan loppuun kulunut. Siinä on tiivis ryhmä nyt sun edessäs, ja poimit vielä monta niistä.

Tsemppiä kaikille muillekin huomiselle. Minä koitan pysyä laskuissa, montako tulee taas omasta kilpikonnavauhdista ohi.

jarska

Kyl tässä käy nyt niin että jätän Botnian väliin ja tuun huoltojoukkoihin/katsomoon kannustamaan, aamulla nährään!

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 28.06.13 - klo:18:32
Olipa kyllä huono idea yhdistää YCC:n, classicin ja Moto3:n treenit. Pyöriä oli n. 40 pahimmillaan. Hitaimmalle kellotin 1:42 olevan kierroksen, nopein ajoi 1:12.4 ja loput jonnekin väliin. Piikeillä ajolinjat pyöreitä, mutkissa kohtuullista vauhtia, suorilla selkä edellä vastaan. Classiccien ajolinjat olivat... öö... erilaisia. Viimeksi on jännittänyt noin paljon radalla kun olin Radalle.comin päivillä ajamassa camohousujen seassa.

Superbiken treeneissä näin samaan aikaan 5-6 kuskia, Superstockissa alle 10 myöskin ja minimotoja ajeli n. 10 omassaan eikä Suomen cupin treeneissäkään ruuhkaa ollut.

Tuli vähän sellainen maku, että YCC:n treenit olivat sellainen pyttipannu johon heitettiin kaikki mitä sattui jäämään tähteeksi.

Ajoin 33 kierrosta ilman, että pääsin ajamaan yhtään puhdasta kierrosta. Jos jäin odottamaan vähänkään järkevää ohituspaikkaa, oikealta ja vasemmalta punki piikkiä eteen, kolmesti meinasin törmätä toiseen kuskiin ja kerran joku ajoi minua päin.

Aiheesta kävin sanomassa ja joku tietävämpi osasi sanoa, että piikit ajavat nopeammin kuin YCC:n kuskit, niillä on vain erilaiset ajolinjat. Täytyypä katsoa huomenna aika-ajossa ketkä piikkikuskit naputtelevat 1:11 alkuisia aikoja tai nopeammin. No, hyvä että kokeneempia on, itselläni vasta vajaa 800 ratapäivää, itse organisoineena reilu 500 ja kisalähtöjäkin alle 60 sekä kesiä radalla vasta 14, joten mistäpä minä mitään tiedän. Pahoitteluni että kävin asiasta huomauttamassa, varmaan piikit saivat nyt treenata omaa treeniään, anteeksi myös siitä että olimme treeniä häiritsemässä. Ensi kerralla hoidan treenini muutoin.

Jos itse olisin ollut tuota aikataulua muuttamassa, olisin sanonut, että jokainen YCC:n kuski joka ajaa vaikkapa alle 1:16, menee Suomen cupin treeneihin, loput sillisalaattiin. Toinen vaihtoehto olisi ollut pudottaa treenien määrää kolmeen ja jakaa porukka saman tasoisiin ryhmiin, YCC, classic ja Moto3 ei sitä ole.

Ajamisella ja ajelulla on hieman eroa, tänään ajeltiin.
Tästä tämä ketju lähti. Eikö piikkejä ollut vara laittaa omaan lähtöön ja hitaampia classikoita omaansa. Ei pelkästään nopeuserojen vuoksi,
vaan jo yksistään erilaisten ajolinjojen vuoksi? Jukan pyörää en tarkoittanut uunituoreella,mutta yleinen keskustelu heittää välillä siihen suuntaan.
Se,että jos nämä kuviot on ylempänä päätetty,on ollut vakava virhe lajille. Yhtämieltä olen turvallisuus riskeistä vaikka en siinä ryysiksessä ollut
ajamassa. Osaan kuvitella edessä menevän sumpun ja takaa tulevan,ohituspaikkaa etsivän ajatukset hyvässä ja pahassa.
Tapahtuma on taatusti ollut jännittävämpi kuin itse kilpailu. Pientä nokitusta tulkitsin kuitenkin piikki-ja classikkokuskeja kohtaan,
vaikka syyttömiä tällaiseen sirkukseen ovatkin. Jokainen on pyrkinyt ajamaan omaa kovaa taitotason ja pyörän ehdoilla.
Nyt kun nimi tuli esille,niin Loposen pyörä menee kovaa ja neljä sekkaa nopeampi saa tahkota pitkään,ennenkun pääsee kärkkymään ohituspaikkaa. Joku päivä mekin ajetaan classikoissa jos henki vielä pihisee,ehkä Oulu Zonessa?
VV

Jukka_R

29.06.13 - klo:13:54 #71 Viimeisin muokkaus: 29.06.13 - klo:13:59 käyttäjältä Jukka_R
Lainaus käyttäjältä: Fasu - 29.06.13 - klo:13:39
Tästä tämä ketju lähti. Eikö piikkejä ollut vara laittaa omaan lähtöön ja hitaampia classikoita omaansa. Ei pelkästään nopeuserojen vuoksi,
vaan jo yksistään erilaisten ajolinjojen vuoksi? Jukan pyörää en tarkoittanut uunituoreella,mutta yleinen keskustelu heittää välillä siihen suuntaan.
Se,että jos nämä kuviot on ylempänä päätetty,on ollut vakava virhe lajille. Yhtämieltä olen turvallisuus riskeistä vaikka en siinä ryysiksessä ollut
ajamassa. Osaan kuvitella edessä menevän sumpun ja takaa tulevan,ohituspaikkaa etsivän ajatukset hyvässä ja pahassa.
Tapahtuma on taatusti ollut jännittävämpi kuin itse kilpailu. Pientä nokitusta tulkitsin kuitenkin piikki-ja classikkokuskeja kohtaan,
vaikka syyttömiä tällaiseen sirkukseen ovatkin. Jokainen on pyrkinyt ajamaan omaa kovaa taitotason ja pyörän ehdoilla.
Nyt kun nimi tuli esille,niin Loposen pyörä menee kovaa ja neljä sekkaa nopeampi saa tahkota pitkään,ennenkun pääsee kärkkymään ohituspaikkaa. Joku päivä mekin ajetaan classikoissa jos henki vielä pihisee,ehkä Oulu Zonessa?

En jaksa enempää aiheesta vääntää kun en ollut harjoitusten aikatauluja laatimassa. Jos joku tulkitsee viestini kritiikiksi piikkikuskeja tai classicceja kohtaan, on pahasti metsässä. Jos meidän treeneihin olisi tungettu 8 kpl Superbiken (SM) kuskeja tai 2 kpl MotoGP-kuskeja (en viittaa Moto3:iin), olisin pitänyt vielä suurempaa mölinää. Nyt sentään yritettiin ohitella herrasmiesmäisesti ja kun se osoittautui mahdottomaksi, lopetin kyseisessä ryhmässä treenaamisen. Näillä vuosilla ei ole mitään muuta kuin menetettävää tässä lajissa, joten ei ole suurta hinkua olla sen enempää 12 -vuotiaan piikkikuskin kuin 65-vuotiaan classickuskinkaan kanssa samassa nipussa viereisellä suolla. Virheitä jokainen tekee, mutta jos virheitä ei viitsitä oikaista (kävin tästä kilpailun johdolle ilmoittamassa kohtuullisen sovittelevasti ensimmäisen treenin jälkeen), niin silloin voi antaa kyllä julkistakin palautetta jotta vastaavilta vältytään tulevaisuudessa. Itselleni riittäisi vaikka kaksi harjoitusta, kunhan ne saisi ajaa turvallisesti vertaistensa kanssa, ei huomattavasti nopeampien, ei huomattavasti hitaampien eikä huomattavasti erilaisia ajolinjoja ajelevien kanssa.

Tuossa kisassa ajelin Harrin kanssa ja ei se ohittaminen nyt vaatinut neljän sekunnin nopeuseroa, vaikka Harri ajelinkin "huippuunsa viritetyllä tonnisella" tuossa lähdössä: http://www.mp-tuki.fi/asiakirjat/tulokset_20100718_jokamiesluokka_alastaro.pdf :)

Huomenna ajetaan taas omiemme seassa ja ihan kivaa tulee varmasti olemaan ja mukava että yli 20 kuskia on viivalla niin pisteistäkin joutuu ajamaan, ei ajelemaan.

P.S. Tuosta(kin) syystä meidän päivillä ruuhkaisimpina päivinä on tällä kaudella kokeiltu neljää eri vauhtitasoryhmää. Toistaiseksi saanut positiivista palautetta kun sekä nopeimmat, että hitaimmat ovat tunteneet olonsa turvalliseksi ja saaneet treenata juuri sellaista treeniä mikä heille parhaiten sopii.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: app - 29.06.13 - klo:12:31
22 kuskia, ja muutama ois lisää, ellei vehkeet rikki. Hyvä määrä kisassa mukana.
Aika tasaista näkyy olevan, joten kisassa ei ole paikat vielä jaettu.

Aika monta jälki-ilmoittautunutta ilmestyi viime hetkellä. Katselin transponderin, vai mikä se olikaan, kiinnikettä hakisessani, jotta alkuperäisessä osallistujalistassa ei ollu ku 13 allekirjoitusta. Oli kiva yllätys kun aika-ajojen jälkeen listassa oli 22 nimeä.

Neljästä susukista oli kaksi nyt kolmen parhaan joukossa. Huomenna niitä on kolme. Sitten vaihdetaan sarjan nimeksi susuki sentteri kuppi.

Vielä eilisestä: Se oli aikamoinen hässäkkä. Jos olisi tarvinnu tehdä viime hetken säätöjä, niin testaus ei olisi onnistunut. Puhtaita kierroksia ei voinut tehdä. Kisailijoita tuosta ei voi syyttää, homma menee täysin järjestäjän piikkiin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Ja kun annettu moitetta treeneistä, niin annetaan kiitosta aika-ajoista. Ainakin itse sain ajaa puhtaita kierroksia koko ajan ja vain kahdesti minut ohitettiin vaikka ajoin 1:19-1:20 väliin aikani. 35 min on aika hyvä tuon kokoiselle sakille. Kolmesti kävin ajamassa ja välillä huilimassa ja katselemassa missä kohti ollaan ja missä muut menevät. Välitykset olivat aivan hanurista, kakkonen liian lyhyt, kolmonen liian pitkä, joten aika-ajon jälkeen pari piikkiä pienempi takaratas ja hyvä kun aamulla on warm up niin pääsee testaamaan toimisiko paremmin ja voisiko päästä kisassa 1:16 alkuisia. Pisteet siis noista. Kokonaisuutena ihan hyvä fiilis, saahan sitä rauhassa treenailla jos vuokraa radan itselleen koko päiväksi.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: Cat - 29.06.13 - klo:12:47
Aika ajot ihan perseelleen, suoraan aika ajoihin (köyhällä ei ole varaa olla pois töistä) ja heti täysiä ja virheitä tuli paljon. Tulin pois kun alko vituttamaan.

Nyt nollataan pääkoppa ja huomenna samanlainen lähtö kuin kerhokisassa, niin ehkä tämä 12/22 ruutu on historiaa.

Yritin jo kuristaa itseni hengiltä.

Itellä aika-ajo kans  penkin alle 14 alkusta piti mennnä, mutta alussa pari ohitettavaa. Ja loput sitten syyt ihan omaan piikkiin! Vetoapujakin olis ollu tarjolla, mutta kun ei ymmärrä tai jaksa enään niin hyödyt jäi käyttämättä niistäkin. Mutta tasaista sakkia 14-15 paikkeilla että kyllä me hyvä kisa sijoista 4-12 saadaan aikaiseksi, ja Jukka varmaan osallistuu myös tähän vääntöön hyvän lähdön saattelemana...

Powered by EzPortal