Mistä foamia tankkiin ?

Aloittaja pr7, 10.06.13 - klo:14:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

18.02.14 - klo:22:11 #30 Viimeisin muokkaus: 18.02.14 - klo:22:30 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: late - 18.02.14 - klo:20:08
En tiedä onko foameissa eroja mutta se voi ainakin auttaa, jos asettelee ne silleen fiksusti. Tarkoittaa sitä, että lappoputken saa sisään survomatta foamien läpi joka kerta kun optimoi menoveden määrää. Murua irtoaa varmaan muutenkin, mutta tuo putken rassailu edesauttaa murustelua kummasti...
Kannattaa laittaa tankin sisälle sopivasti mitoitettu ja kiinnitetty kova muoviputki jonka läpi voi sit sen lappolekun työntää suoraa sinne tankin pohjalle foameja ja bensapumppua rikkomatta.

Edit:
Mitenköhän toimis semmonen systeemi ett taiteilis jonku sopivan metalliputken kulkemaan suoraan tonne bensapumpun kupin pohjalle. Ja lappopumpun letkun törkkäis kiinni vaan siihen putken yläpäähän...? Jolloin se ehkä imasis myös ne pohjamujut pois sieltä...?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko_U

23.02.14 - klo:14:11 #31 Viimeisin muokkaus: 23.02.14 - klo:22:17 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 14.02.14 - klo:23:09
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.02.14 - klo:23:01
Minulla ainakin oli alkanut irtoamaan silppua noista foameista. Tältä näytti suodatin. Tuolla näkyy selvästi tuota mustaa silppua:
Ei vielä pahassa kunnossa. Pari noita putsannut missä ei näkynyt kuin mustaa höttöä. Ei tosin vielä suzuki siinä vaiheessa pätkinyt. Sittemmin tullut putsattua talvisin.

Oma viesti foamikeskusteluun. Pari kesää on sienet olleet tankissa. Lappopumpun on joutunut työntämään tankin pohjalle foamin reunaa pitkin. Eli imuputki on käytännössä raapinut foamin pintaa.
Suodatin tietysti paskainen mutta enemmän siinä miusta oli muuta hienompaa höttöä kun foamipurua.

Foamien poiston jälkeen tankissakaan ei purua ollut käytännössä ollenkaan.

Ei kovaa mutta täysillä!

RaaceR

Mistäs ootte noita foameja hommannu, ja mikä on toimivaa joka ei menis murusiks?

Vinkkejä kaivataan :)

Timo

juice09

Lainaus käyttäjältä: RaaceR - 05.03.14 - klo:19:46
Mistäs ootte noita foameja hommannu, ja mikä on toimivaa joka ei menis murusiks?

Vinkkejä kaivataan :)

Timo
multa löytyy, varmaan wehnältä ja muiltakin

T1mppa

Paljonkos tuota foamia menee tankkiin? Mulla tilavuus on 18 litraa. Yhdessä kommentissa henkilö laittoi 10 litran verran explosafea. Eikö se ole liian vähän?

wehna

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.05.14 - klo:21:37
Paljonkos tuota foamia menee tankkiin? Mulla tilavuus on 18 litraa. Yhdessä kommentissa henkilö laittoi 10 litran verran explosafea. Eikö se ole liian vähän?
Sanoisin että 10L on kohtuu hyvä, tosin riippuu tankin muodosta. Jos on avara niin voi sinne työntää enemmänkin.
Osta vaikka 15L ja leikkaa palat niin, että saa tankin täyteen.

Foamia meillä on varastossa, hinta 25€/ 5L
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

T1mppa

26.01.21 - klo:12:40 #36 Viimeisin muokkaus: 26.01.21 - klo:13:04 käyttäjältä T1mppa
Tankkifoamit ovat pakollisia kaudella 2021 SM-luokkien lisäksi myös jokkiksessa.

Mitenkä nykyään foamit toimii? Tuleeko irtomujua entiseen malliin? Lähipäivinä on sosiaalisessa mediassa esiintynyt kuvia, joissa mujua on reilusti bensapumpun suodattimessa ja sen ympäristössä.

Onko siitä foamista mitään iloa?
Estääkö se tulipaloja?

Onko värillä väliä? Foameja näyttää olevan ainakin mustaa, keltaista ja sinistä.

Kysyy nimimerkki: "zx6r bensapumpun listahinta 461 €"



https://youtu.be/EvTCXURpRCs?t=5293

teemuki

Ymmärtääkseni pääasiallisin vaikutus on mahdollisen räjähdysrintaman hidastamisessa / räjähdyksen estämisessä kun yhtä, isoa kaasutilaa ei ole tankissa.
Jos tankki murtuu, niin bensa valuu ulos kyllä kuin härän kurkusta, sitähän tuo ei estä.
Parivuotiaat foamit tarkastin taannoin eikä ainakaan vielä ollut pumpun suodattimessa mitään mujua.

T1mppa

27.01.21 - klo:13:53 #38 Viimeisin muokkaus: 27.01.21 - klo:13:57 käyttäjältä T1mppa
Ei hitto piti oikein miettiä, millä ihmeen hakusanoilla löydän faktaa tuosta räjähdysaiheesta.

Monessa paikassa mainittiin yhdellä lausella "suppresses an explosion in the case of an accident". No eihän tollanen tieto lämmitä ketään.

Mutta lentsikkapuolelta löytyi kuva (vähän pieni kokoinen, mutta saa tosta riittävästi selvää), joka selitti teorian. Mun mielestä ihan kuraa käyttää prätkissä tollasta räjähdysmahdollisuuden pienentämisenä, mutta se on vaan mun mielipide.


teemuki

Noin mielenkiinnosta olisi kyllä kiva tietää moniko kisapyörän tankki on räjähtänyt maailmassa ilman foameja.

Nitrous

Jos tuolla foamin käytöllä vältetään vuosikymmenessä edes yksi soihtuna pitkin turva-aluetta juokseva tuttu naama varikolta niin pysyköön pakollisena. Itse olen onneksi välttänyt ne pahimmat tilanteet, mutta kovasti näkökulma näihin turvallisuusjuttuihin kuulema muuttuu, kun turva-alueella yrität pitää kaverin hengitysteitä auki siinä kohtaa, kun se on tukehtumassa omaan vereensä/oksennukseensa. Useimmille riittää jo se, että näkee raajojen osoittelevan vääriin suuntiin. Luulis Teemunkin ihan riittävän läheltä näitä nähneen, ettei tartte kovin paljon mielikuvitusta tilanteeseen, jossa sitä kaveria hiekoilla sammutetaan. Tuota voi sitten suhteuttaa tankin putsauksen / bensapumpun hintaan ihan vapaasti.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

teemuki

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.01.21 - klo:22:36Luulis Teemunkin ihan riittävän läheltä näitä nähneen, ettei tartte kovin paljon mielikuvitusta tilanteeseen, jossa sitä kaveria hiekoilla sammutetaan.

Pitää paikkansa, enkä ollenkaan näitä vastustakaan. Tuo mainitsemani tilasto olisi vaan oikeasti mielenkiintoista nähdä, mutta eipä tän tyyppistä tietoa ole saatavilla.
Foamihan toimii mainiona loiskelevynä myös ja tosiaan oma kokemukseni on, että ei sinne pumpun sihtiin sitä foamimurua tullut muutamassa vuodessa ainakaan yhtään.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 26.01.21 - klo:12:40
Tankkifoamit ovat pakollisia kaudella 2021 SM-luokkien lisäksi myös jokkiksessa.

Mitenkä nykyään foamit toimii? Tuleeko irtomujua entiseen malliin? Lähipäivinä on sosiaalisessa mediassa esiintynyt kuvia, joissa mujua on reilusti bensapumpun suodattimessa ja sen ympäristössä.

Onko siitä foamista mitään iloa?
Estääkö se tulipaloja?

Onko värillä väliä? Foameja näyttää olevan ainakin mustaa, keltaista ja sinistä.

Kysyy nimimerkki: "zx6r bensapumpun listahinta 461 €"



https://youtu.be/EvTCXURpRCs?t=5293

Mulla nyt sattui tässä huoltojen yhteydessä sit mustapekka käsiin. eli mujua jokapaikka täys jo ekassa tankissa ja varuilta iso nippu suuttimia testaukseen. Yamahan varaosissahan ei sitten ole koodia pelkälle filsulle, eli tarttis koko pumppu ostaa. vaihtoehtona on sitten uus suodatin mallia kiinanlapsien tekele...

Mut joo kyllä on jatkossakin foamit katsatuksessa tankissa.

slowrider

Jos nyt tässä on viitattu mun julkaisuihin noista mujuista, niin se nyt on enemmän ihmettelyä sen otsikon alla kun noi foamit muuttui pakollisiksi jokkiksessa. Sehän nyt piti olla se kadunmiehen luokka. Nyt ne katumotoristit sit muistaa ehkä jatkossa irrottaa tankin ja bensapumpun ja putsailla filsut niinku muutki katukuskit. ja vaihtaa ne pakolliset foamit parin vuoden välein

T1mppa

15.02.21 - klo:11:20 #44 Viimeisin muokkaus: 15.02.21 - klo:11:24 käyttäjältä T1mppa
Kyllä. Katupyöriin viittasin ja jokkikseen. Kilvellinen katupyörä mullakin on.

Löysin lisää infoa, miten foami tankin sisällä ehkäisee tulipaloja kaatumistilanteessa.
Jos pyörä kaatuu ja tankkiin tulee reikä. Foami vähentää reijästä ulostulevan bensan määrää.

Powered by EzPortal